Ile oleju do Manitou Travis Intrinisic 180mm
Ile oleju do Manitou Travis Intrinisic 180mm
Witam
Oddałem właśnie swojego travisa do serwisu w Pogotowiu Rowerowym w Krakowie. Serwisant nalał 240 ml oleju 5W do lewej goleni i 7ml do tlumika w prawej. Amor pracuje zdecydowanie płynniej, ale jest dużo dużo twardszy. Dodam, że waże 70 kg. Wczesniej pracował raczej liniowo wykorzystując prawie cały skok, teraz jest progresywny i nawet przy mocnych udeżeniach chowa sie zaledwie połowa długości skoku.
Teraz moje pytanie - czy ilość oleju dla tego amora jest odpowiednia czy znacząco za duża ?
Ile moge ulać oleju by znów pracował liniowo jak przystało na travisa, ale nie przesadzić ?
Będe wdzięczny za pomoc i z góry prosze o nie narzekanie i wyśmiewanie jak na to forum przystało.
Pozdrawiam
Oddałem właśnie swojego travisa do serwisu w Pogotowiu Rowerowym w Krakowie. Serwisant nalał 240 ml oleju 5W do lewej goleni i 7ml do tlumika w prawej. Amor pracuje zdecydowanie płynniej, ale jest dużo dużo twardszy. Dodam, że waże 70 kg. Wczesniej pracował raczej liniowo wykorzystując prawie cały skok, teraz jest progresywny i nawet przy mocnych udeżeniach chowa sie zaledwie połowa długości skoku.
Teraz moje pytanie - czy ilość oleju dla tego amora jest odpowiednia czy znacząco za duża ?
Ile moge ulać oleju by znów pracował liniowo jak przystało na travisa, ale nie przesadzić ?
Będe wdzięczny za pomoc i z góry prosze o nie narzekanie i wyśmiewanie jak na to forum przystało.
Pozdrawiam
Ile nalał oleju? MASAKRA!!! Ja mam Travisa triple Intrinsic 203mm, ale zalewanie go wygląda tak samo jak pozostałych. Travis to konstrukcja semi bath- czyli jeden rodzaj oleju pracuje w zamkniętym katridżu, a drugim zalewamy dolne golenie dolne który to olej ma za zadanie smarować slizgi. Olej w katridżu to około 200ml oleju 2,5-5W ale od razu mówię że jego gęstość ma jedynie pośredni wpływ na regulacje kompresji a na pracę całego amortyzatora niewielki. Rzadko się go wymienia, gdyż pracując w szczelnym tłumiku, nie brudzi się, co najwyżej z czasem przegrzewa. Olej do smarowania goleni w wersji oryginalnej (motorex semi bath) ma wysoką gęstość około 40w, ale swobodnie można zastapic go olejem rzadszym 15w, ja obecnie mam 7,5 z braku innego i też jest ok, choć doradzałbym 15w. Jego ilość zgodnie z zaleceniami manitou i głównego przedstawiciela w Polsce (dzwoniłem, pytałem) to około 60ml!!!!!na goleń. Odcięcie skoku w Twoim amorze, wynika najprawdopodobniej z nadmiernej ilości oleju rycynowego użytej do smarowania goleni. Amortyzator kompresując się zmienia objętość i wypiera olej który nie mając wystarczająco szybkiego ujścia, odcina skok. Wniosek: zalać golenie prawidłową objętością (60ml) oleju. Jeśli chodzi o częste dobijanie travisów, no cóż...to jest cena za piękną liniową pracę. Można zastosować elastomerowe dystanse, lub eksperymentować z poziomem oleju, tak zeby odcięcie nie następowało w połowie lecz pod koniec skoku, ale to niepewna metoda, nie stosowałem jej. Pozostaje jeszcze regulacja kompresji, którą można podkręcić stosownie do trasy.
p.s. wartości ilości oleju w Twoim amorze, jeżeli rzeczywiście takie są, to totalna pomyłka i radzę szybko zmienić je na fabryczne!
p.s. wartości ilości oleju w Twoim amorze, jeżeli rzeczywiście takie są, to totalna pomyłka i radzę szybko zmienić je na fabryczne!
wycieczki w góry
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
http://bikeaction.pl/forum/serwis-manit ... 55732.html
masz tu linka do serwisowania Travisów z Intrinsiciem.
Mam tego samego amorka co Ty i tak jak chłopaki tam piszą, jeden rodzaj oleju jest do tłumika INTRINSIC, a inny olej do semi batha. Tłumik zalewa sie cały i po ok. 50ml na goleń semi batha. Poczytaj instrukcje którą Ci podesłałem, jest wytłumaczone wszystko krok po kroku. Następnym razem zrobisz to sam, a nie będziesz oddawał do serwisu
masz tu linka do serwisowania Travisów z Intrinsiciem.
Mam tego samego amorka co Ty i tak jak chłopaki tam piszą, jeden rodzaj oleju jest do tłumika INTRINSIC, a inny olej do semi batha. Tłumik zalewa sie cały i po ok. 50ml na goleń semi batha. Poczytaj instrukcje którą Ci podesłałem, jest wytłumaczone wszystko krok po kroku. Następnym razem zrobisz to sam, a nie będziesz oddawał do serwisu

[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
Dzieki wielkie za pomoc, dzwonilem do serwisanta, rzeczywiscie popelnil blad. Zrobil tak jak robi sie to w bomberach.
Teraz dla pewnosci - odkrecic srube znajdujaca sie u góry lewej goleni, wyjac korek i spręzyne, i przechylic amor wylewając 180 ml oleju.
Wsadzic spowrotem sprezyne, wsadzic korek i zakrecic srube.
Dobrze mówie ?
Jak postąpić z prawą golenią ?
Z rozmowy z serwisantem wiem, że tłumik zalał do pełna olejem 7,5 W.
Teraz dla pewnosci - odkrecic srube znajdujaca sie u góry lewej goleni, wyjac korek i spręzyne, i przechylic amor wylewając 180 ml oleju.
Wsadzic spowrotem sprezyne, wsadzic korek i zakrecic srube.
Dobrze mówie ?
Jak postąpić z prawą golenią ?
Z rozmowy z serwisantem wiem, że tłumik zalał do pełna olejem 7,5 W.
Sorry za offtopic, ale mam pytanie do posiadaczy Travisow Triple Intrinsic. Mam wersje 203 mm i moge ja dobic (tzn. nie ze az walnie czy cos, ale wyraznie czuje koniec skoku) z miejsca, natomiast mocniejsze uderzenie nie jest w stanie go zamknac (skoczylem nawet z niemal 2 m murka na plaskie zeby to zweryfikowac :P ). Czy to normalne ze w miejscu skok dochodzi do konca?
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 13.10.2008 20:17:14
- Lokalizacja: Niemodlin
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 13.10.2008 20:17:14
- Lokalizacja: Niemodlin
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości