Ile oleju do Manitou Travis Intrinisic 180mm

RoMio*Dh
Posty: 85
Rejestracja: 20.03.2006 09:56:54
Kontakt:

Ile oleju do Manitou Travis Intrinisic 180mm

Post autor: RoMio*Dh »

Witam
Oddałem właśnie swojego travisa do serwisu w Pogotowiu Rowerowym w Krakowie. Serwisant nalał 240 ml oleju 5W do lewej goleni i 7ml do tlumika w prawej. Amor pracuje zdecydowanie płynniej, ale jest dużo dużo twardszy. Dodam, że waże 70 kg. Wczesniej pracował raczej liniowo wykorzystując prawie cały skok, teraz jest progresywny i nawet przy mocnych udeżeniach chowa sie zaledwie połowa długości skoku.
Teraz moje pytanie - czy ilość oleju dla tego amora jest odpowiednia czy znacząco za duża ?
Ile moge ulać oleju by znów pracował liniowo jak przystało na travisa, ale nie przesadzić ?
Będe wdzięczny za pomoc i z góry prosze o nie narzekanie i wyśmiewanie jak na to forum przystało.
Pozdrawiam
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

kiedyś słyszałem że ludzie tacy jak ja powinni mieć 2,5 W ( waże 69 kg)
może w tym jest zonk ?
co do ilości oleju nie jestem tak obcykany
mój poszedł do serwisu w rowmixie i idealnie cały skok potem działał :)
Slavvduro
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

RoMio*Dh 7ml do tlumika? chyba ci sie cos pomylilo.. Tlumik w intrinsic zalewa sie CALY

Co do oleju smarujacego w obu lagach to ok. 50ml.
draah
Posty: 104
Rejestracja: 27.09.2005 18:59:17
Lokalizacja: Jasło
Kontakt:

Post autor: draah »

Ile nalał oleju? MASAKRA!!! Ja mam Travisa triple Intrinsic 203mm, ale zalewanie go wygląda tak samo jak pozostałych. Travis to konstrukcja semi bath- czyli jeden rodzaj oleju pracuje w zamkniętym katridżu, a drugim zalewamy dolne golenie dolne który to olej ma za zadanie smarować slizgi. Olej w katridżu to około 200ml oleju 2,5-5W ale od razu mówię że jego gęstość ma jedynie pośredni wpływ na regulacje kompresji a na pracę całego amortyzatora niewielki. Rzadko się go wymienia, gdyż pracując w szczelnym tłumiku, nie brudzi się, co najwyżej z czasem przegrzewa. Olej do smarowania goleni w wersji oryginalnej (motorex semi bath) ma wysoką gęstość około 40w, ale swobodnie można zastapic go olejem rzadszym 15w, ja obecnie mam 7,5 z braku innego i też jest ok, choć doradzałbym 15w. Jego ilość zgodnie z zaleceniami manitou i głównego przedstawiciela w Polsce (dzwoniłem, pytałem) to około 60ml!!!!!na goleń. Odcięcie skoku w Twoim amorze, wynika najprawdopodobniej z nadmiernej ilości oleju rycynowego użytej do smarowania goleni. Amortyzator kompresując się zmienia objętość i wypiera olej który nie mając wystarczająco szybkiego ujścia, odcina skok. Wniosek: zalać golenie prawidłową objętością (60ml) oleju. Jeśli chodzi o częste dobijanie travisów, no cóż...to jest cena za piękną liniową pracę. Można zastosować elastomerowe dystanse, lub eksperymentować z poziomem oleju, tak zeby odcięcie nie następowało w połowie lecz pod koniec skoku, ale to niepewna metoda, nie stosowałem jej. Pozostaje jeszcze regulacja kompresji, którą można podkręcić stosownie do trasy.
p.s. wartości ilości oleju w Twoim amorze, jeżeli rzeczywiście takie są, to totalna pomyłka i radzę szybko zmienić je na fabryczne!
wycieczki w góry
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »

http://bikeaction.pl/forum/serwis-manit ... 55732.html

masz tu linka do serwisowania Travisów z Intrinsiciem.
Mam tego samego amorka co Ty i tak jak chłopaki tam piszą, jeden rodzaj oleju jest do tłumika INTRINSIC, a inny olej do semi batha. Tłumik zalewa sie cały i po ok. 50ml na goleń semi batha. Poczytaj instrukcje którą Ci podesłałem, jest wytłumaczone wszystko krok po kroku. Następnym razem zrobisz to sam, a nie będziesz oddawał do serwisu :)
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
RoMio*Dh
Posty: 85
Rejestracja: 20.03.2006 09:56:54
Kontakt:

Post autor: RoMio*Dh »

Dzieki wielkie za pomoc, dzwonilem do serwisanta, rzeczywiscie popelnil blad. Zrobil tak jak robi sie to w bomberach.
Teraz dla pewnosci - odkrecic srube znajdujaca sie u góry lewej goleni, wyjac korek i spręzyne, i przechylic amor wylewając 180 ml oleju.
Wsadzic spowrotem sprezyne, wsadzic korek i zakrecic srube.
Dobrze mówie ?
Jak postąpić z prawą golenią ?
Z rozmowy z serwisantem wiem, że tłumik zalał do pełna olejem 7,5 W.
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

RoMio*Dh a z jakiej paki masz ty to robic ? popełnił bład to niech go sam naprawi !! i to bezpłatnie Wiec nie daj sie tylko idź do tego chłopa i niech to robi od nowa najlepiej przy tobie :)
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Sorry za offtopic, ale mam pytanie do posiadaczy Travisow Triple Intrinsic. Mam wersje 203 mm i moge ja dobic (tzn. nie ze az walnie czy cos, ale wyraznie czuje koniec skoku) z miejsca, natomiast mocniejsze uderzenie nie jest w stanie go zamknac (skoczylem nawet z niemal 2 m murka na plaskie zeby to zweryfikowac :P ). Czy to normalne ze w miejscu skok dochodzi do konca?
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

morthias, w Stance Kingpinie z TPC+ też tak miałem. Intrinsic to rozwinięcie tego tłumika, więc chyba tak.
darkwarrior05
Posty: 43
Rejestracja: 13.10.2008 20:17:14
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

Post autor: darkwarrior05 »

morthias też mam tripla 203 intrisic, wydaje mi się że musisz wymienić sprężynę bo fabryczna jest na około 70 kg, też miałem ten problem ale po wymianie sprężyny jest ok <ważę 80 kg>
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

darkwarrior05, a po co wymieniać sprężynę jak nie dobija w jeździe?
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

darkwarrior05, wlasnie sprezyna jest ok, waze 78 kg i SAG jest jak najbardziej prawidlowy. Jest tak jak mowie - mocniejsze uderzenie (ladowanie z hopy/dropa) nie jest w stanie go dobic, ale w miejscu leci do konca.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
darkwarrior05
Posty: 43
Rejestracja: 13.10.2008 20:17:14
Lokalizacja: Niemodlin
Kontakt:

Post autor: darkwarrior05 »

morthias ja mam tego travisa w sztywniaku, nie wiem czy masz fulla czy nie ale w HT siły działające na amor są inne niż w Fullu :D
pozdro
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

darkwarrior05, mam go w fullu, ale to o czym mowie nie przeszkadza mi, bo dzisiaj np. zaliczylem lot na przednie kolo ze sporego gapa - amor nawet nie jeknal, a tym bardziej nie dobil :).
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Skoro Intrinsic to rozwiniecie TPC+ to ma tlumik wolnej i szybkiej kompresji - na parkingu dziala wolna, po dropie uaktywnia sie szybka i nie dobijasz. Proste
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

intinsic to rozwiniecie spv/spve a nie tpc+
wert
Posty: 135
Rejestracja: 06.07.2009 21:34:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: wert »

semi bath po 50ml na goleń. Tak mi dzisiaj powiedzieli w serwisie manitou (wigwam) Tłumik do pełna plus odpowietrzanie co raczej miało zabrzmieć skomplikowanie żeby do nich z tym lecieć i pakować 190zł za nieskomplikowany w sumie zabieg.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości