Hamulce 2 czy 4 tloczkowe?

easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

B.Z. pisze:Klasycznie nie zrozumiałeś. Właśnie o tym pisałem.
Zrozumiałem i poprawiłem :wink: nie wszyscy rozkminią o co chodziło z tym przełożeniem, pośrednim wpływem i odpowiednim skokiem klocków :D
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

easy - to niech ruszą dyniami ;-)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

B.Z. pisze:Zawsze powtarzam - masz na hydrę 200 złtych lub niewiele więcej to kupuj BB7
poniżej tej kasy można mieć najtańsze z shimano 485/486 lub 525/535 jak się poszuka.
Albo tektro auriga, też niezły hampel w swojej cenie
Nawet na najlepszych klamkach modulacja mechaników jest nieporównywalna do ww

A octane (blackbox) wcale aż tak mocny nie jest tak naprawdę. 485 na tej samej tarczy i przy podobnym nacisku na klamkę jest mocniejsze ;)

A co do 2 czy 4 klocki. jakoś ta wyszło że saint, stroker ace, czy gustav są badzo mocne i mają fajną modulację ( z tym że gustava małym palcem można obsługiwać :) )
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Hah 4 tłoczki 2 tłoczki ;] w formula one jest jeden wielki tłok ;]
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Kramon...a dokładnie 2 po 24mm średnicy... :roll:
Liczba tłoczków nic nie mówi o klasie hamulca, patrz -> V2, Gustav, Formula vs 8 tłoczków w jakimś Gatorbrake'u.
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

Ja może dodam tylko swoje osobiste doświadczenie do tematu i zalecę wyciągnąć wnioski .

Na początku jeździłem na klasycznym dwu-tłokowcu czyli shimano 525. Hamulec na dobrych klockach bb i tarczach 203/180mm dawał sobie rady doprawdy bardzo dobrze i nie raz zaskakiwał posiadaczy nawet o zgrozo Gustava ( choć ten II działał naturalnie mocniej, ale i tak byli zaskoczeni ) .

Z racji, że 525 to hamulec conajwyżej enduro to grzał mi się dość często po całym dniu myślenic, a wcale wiele to on tam nie dostawał na klamkę... Przyszła choroba na Code-a .

Kupiłem ten wynalazek 4 tłoczkowy i powiem szczerze, że byłem zadowolony bo siła wzrosła . Hamulec się nie grzał po całodziennym pobycie w górach, ale miał kilka głupich wad ... miał też jedną poważną ! Po zmianie warunków atmosferycznych... na jesieni.... hamulec po prostu hamował gorzej niż jakikolwiek mechanik a nawet powiem drastyczniej - niż bdb v-ka !

Wkurzony byłem niemiłosiernie bo nieco później, gdy aura była już lepsza i hamulec odżył ( choć hamował mimo serwisu już nie tak ok jak wcześniej i tyczyło się to obu zacików ) to nagle szlag trafił tłoczki, które się pokruszyły ! ( są ceramiczne jeśli mnie pamięć nie myli ) .

Wnerwiony jeszcze bardziej - kupiłem XT 08 .

Panowie .. szok - hamulec 2 tłoczkowy...na mineralny płyn... lekki - hamuje z siłą identyczną do code ( przy wadze 76kg 1 palcem otb na seryjnych klockach obecnie ) i ma nieziemsko fajną modulacje . Nie udało mi się go też jeszcze zagotować mimo wielu zmagań . I tak mały pokonał dużego ... Nowe sainty miałem okazję ujeżdżać i powiem szczerze, że siła jest większa niż w xt lecz różnica jest na tyle mała jak dla mnie, że nie widzę sensu zmiany ( szacuję obiektywnie na ok 8-10% większą siłę lecz ciut gorzszą modulację, choć obie klamki są wyposażone w servo-wave).

Jak dla mnie na dobry hamulec składa się : dobry płyn, wygodna klamka, dobry przewód, dobre klocki i tarcza... ilość tłoczków nie ma znaczenia obecnie tak dużego jak by się to kiedyś mogło wydawać ... wszystko idzie w minimalizm jak i wszystko da się szczepić - toteż dlatego można w obcnych czasach strzelić sobie customowego dwutłokowca, który zje na śniadanie nie jednego powtorka o 4 tłokach.

Pozdrawiam,

Sudi
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

sudi dzieki za opinie... ktos jeszcze chcialby zapodac opinie porownawcza jakis konkretnych modeli (cos z zycia wziete :roll: )
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Taka rada jak kupujesz hebel to i tarcze ;]
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

Taka rada jak kupujesz hebel to i tarcze ;]
dobre rady zawsze w cenie 8)
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

sudi w sumie racja co do dopasowywania tarcz/klocków/płynu (!!!) ale jakos awaryjnosc XT i kaprysy formul (podobno ma byc lepiej) przekonuja mnie troche do bardziej dopornych hebli (albo v2/luise bat)
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

SeraaX pisze:poniżej tej kasy można mieć najtańsze z shimano 485/486 lub 525/535 jak się poszuka.
Albo tektro auriga, też niezły hampel w swojej cenie
Nawet na najlepszych klamkach modulacja mechaników jest nieporównywalna do ww
Ale mechanik za tyle kasy nie cieknie i nie kaprysi.
SeraaX pisze:A octane (blackbox) wcale aż tak mocny nie jest tak naprawdę. 485 na tej samej tarczy i przy podobnym nacisku na klamkę jest mocniejsze
Nie wiem, nie sprawdzałem, też mi się to wydało nieprawdopodobne, ale ponoć trzeba wiedziec jak to ustawić i wtedy jednym palcem robisz OTB. Tak twierdziło kilku moich rozmówców z tego forum. Powiem tak - możliwe. On ma oba klocki ruchome, nie wiem jak wyglądają kliny które je poychają, ale jeśli przełożenie zmienia się ze skokiem to kluczowe znaczenie ma tutaj ustawienie klocków i linki. Jak masz klamki z servo-wave w mechaniku to też sprawa się komplikuje, musisz ustawić wszystko tak, żeby maksymalne przełożenie klamki było osiągane w momencie zaciśnięcia się klocków na tarczy. Jeśli to samo masz w zacisku i to na dwóch klockach to rzeczywiście trudno coś takiego ustawić i w przypadku dobrego ustawienia może dzialać ze straszliwą siłą. Czy tak działa? Nie wiem, nie sprawdzałem.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

B.Z. pisze:Ale mechanik za tyle kasy nie cieknie i nie kaprysi.
tyle że działa gorzej i znacznie częściej trzeba coś podregulować. A 525 itp są raczej bezawaryjne.485 miał jedną wadliwą serię tylnych, ale wymieniali to na gwarancji.

A co do Octanów, to ustawianie ich jest banalne, gorzej było gdy blackbox miał zacisk pod is. Ale tak czy inaczej dobrze ustawiony z klamką avida 1.9l (stare sd7) i na tych samych klockach i tarczy nie przewyższa nawet 485.
Tolek
Posty: 206
Rejestracja: 18.04.2009 14:50:30
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Tolek »

Co do Hope'a V2, to jest znakomity przykład jak z dwóch tłoczków zrobić świetny hebel powiększając średnicę tłoczka i dołączając chyba najlepszą klamkę jaka istnieje. Same regulacje tej klamki potrafią zdziałać cuda. Siła ogromna, modulacja świetna :)
www.happynegro.ownlog.com
www.tolek.pinkbike.com
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

SeraaX pisze:B.Z. napisał:
Ale mechanik za tyle kasy nie cieknie i nie kaprysi.


tyle że działa gorzej i znacznie częściej trzeba coś podregulować. A 525 itp są raczej bezawaryjne.485 miał jedną wadliwą serię tylnych, ale wymieniali to na gwarancji.
To się zgadza. Aczkolwiek o 485 i 525 to się nasłuchałem różnych rzeczy od ludzi, którzy przyjmowali nia nie reklamacje. Moze faktycznie była to "jedna wadliwa seria", ale mnie jakoś uraz pozostał, a po Juicy 3 nawet się wzmocnił.
SeraaX pisze:A co do Octanów, to ustawianie ich jest banalne, gorzej było gdy blackbox miał zacisk pod is. Ale tak czy inaczej dobrze ustawiony z klamką avida 1.9l (stare sd7) i na tych samych klockach i tarczy nie przewyższa nawet 485.
Nie sprawedziłem osobiście, więc nie będę się kłócił. Faktem jest,że samą siłę to relatywnie łatwo osiągnąć, bez żadnych takich wynalazków jak 4 tłoki.
doktorxtr
Posty: 161
Rejestracja: 25.07.2005 17:39:23
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: doktorxtr »

Witam
Muszę się skusić na komentarz w wypowiedzi o mocy 4 tłokowców
niemożna porównywać jednego modelu do 2 na przykładzie
starej konstrukcji :
--Grimeca sys12 klamka jest taka sama jak w sys8 lecz 12 ma powiększony korpus zacisku (większe tłoczki + większy klocek hamulcowy) .Siła tych 2 modeli jest nieporównywalna i należy porównywać hamulce mniej więcej tej samej grupy odpowiedniki np.Shimano XT do odpowiednika innej firmy.
Wielkość i kształt geometryczny klocka hamulcowego ma bardzo duże znaczenie w procesie hamowania jak i budowa zacisku,dla przykładu:
-Shimano Deore XT typ 755 -4 tłokowy 2 połówkowy skręcany na 4 śruby
-Shimano Deore XT typ 775 -2 tłokowy monolityczny mniejszy klocek hamulcowy
Drugi z zacisków XT jest potężniejszy z racji większych tłoczków i korpusu typ monoblock ,przy mniejszych powierzchnią cierną klockach wyzwala większe siły na tarczę i odczuwalnie lepiej hamuje sprzęgnięty z nową klamą xt miarzdży stary model
XT.
Nowy saint 09 to moim zdaniem deore xt 4 tłokowy po faceliftingu z nową klamką z serwo.Odgrzebana stara technologia by kasy natrzepać na leszczach którzy ją zakupią
:x
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości