Mocny sprzęt do DH

Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Mocny sprzęt do DH

Post autor: Dozeer »

witam... postanowilem wrocic do DH po kilkuletniej przerwie... i chce zmontowac sobie sprzecik, taki ktory wytrzyma katowanie, male obijanie po kamieniach wiadomo nikt idealny nie jest ;) chce sie zamknac w kwocie 4000zł

i tak...
rama jest - DC Presa Canario
teleskop przedni 888 RCV 200mm
suport FSA DH Platinum

reszta... wlasnie i tu sie kieruje o pomoc do was bo moze ktos wie cos czego ja nie wiem...

chcialbym dostac odpowiedz typu najlepiej wybrac to i dlaczego... i ew cos "tanszego" ponizej pierwszej propozycji...

ps. pytanie dodatkowe jakie kupic stery do tej ramy - bo te co mam są albo niekompletne [ uzywane ] albo ich montaż odbywa sie w systemie mi nieznananym ;) ...FSA PRO DH

pierdoly typu linki, pedaly czy siodelko sobie daruje - dam rade ];-] ... licze na pomoc i z gory dziekuje.
matin89
Posty: 371
Rejestracja: 08.06.2009 15:16:08
Kontakt:

Post autor: matin89 »

Prese chyba z allegro chcesz kupic. To tak do presy nie ładowałbym ósemek tylko jakiegos shivera albo monstera. Kołka Double Track.Heble na dobry poczatek Hayesy Mag'i.Stery to Fsa Pig DH Pro.Korbe na allegro wyrwiesz tani jakies Race Face.TO sa moje takie propozycje
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

wlasnie tak specjalnie dopisalem w moim zapytaniu by podac powod "dlaczego to akurat mi - polecasz" ... dlaczego nieladowac 8mek do ramy?

i jak z przerzutkami? interesuja mnie tylko tylne... ladowac sie w carbon? mial to ktos - jest to rzeczywiscie az tak WIELE zywotniejsze niz model nizej kosztujacy polowe tego...

te stery na bank podejda do tej ramy bez problemu? o ktorych pisales?
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Ostatnio chyba Spaced odbrze napisał - przerzutka jest droga to nie będzie mocniejsza, raczej kwestia farta czy urwiesz ją szybko czy wcale.

matin89 Widziałeś kiedyś w rowerze do dh mostera i duble tracik? zestaw z dupy..
matin89
Posty: 371
Rejestracja: 08.06.2009 15:16:08
Kontakt:

Post autor: matin89 »

Dozeer stery powinny podejsc. W takiej ramie ktora jest do ostrego katowania to tylko monster lub shiver.GgG on napisal ze chce miec rower do katowania.To tylko chyba monster i doble track?!
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

do katowania - w sensie,,, ostry zjazd - z opcja - polowa roweru niezostaje za mną... w przypadku salta ;) przytulania z drzewem, glazem, czy korzeniem rower technicznie pozostaje sprawny o rysy nawet niepytam... czy 888 sie sprawdza ? wkoncu marka sama w sobie...
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Monster jest jednym z najwytrzymalszych amortyzatorów jednakże coś za coś praca jest dla niektórych z dupy w porównaniu do 40 i boxxa. Moim zdaniem to 888 to kompromis między FOX i RS a Monsterem. PS: monster pochodzi z tej samej firmy co 888.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Co masz na myśli, że działa z dupy w porównaniu do foxa i boxxera?
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Znaczy dla mnie to znaczy po prostu liniowość/progresja. FOX i RS mają lepszą prace są lepsze na trasy DH jednakże produkty MCH są bardziej do dirtu/FR. Takie jest moje zdanie może się mylę jeśli tak to przepraszam.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

1. 4 koła - mało... Styknie na ramę i te "ósemki", a tak naprawę cała reszta to bez specjalnego rozrzucania się wyniesie jeszcze ze 2 koła... Lekko licząc...

2. Monster - rozumiem, ze chodzi o jak najmocniejsze, ale Monster to jest jakiś samogwałt... Można się spierać czy praca dobra i takie tam, ale kiedy wideł zaczyna ważyć więcej niz przeciętna rama to już jest coś nie tak... Z drugiej strony jeśli Presa to faktycznie siakiś Monster...

3. Rower do DH czy do kaskaderki? Bo jeśli ma wytrzymywać zawijanie dookoła drzew to lepiej od razu kupić motor i wyjąć silnik. Presa jest do ciężkiego FR i faktycznie załozyć do tego Monstera i napierdalać, ale jeśli ktoś chce na takim czymś zjeżdżać to słabo. Pewnie, dać się da, ale taka geometria to jest z dupy. Jeśli chcesz mocny rower do DH to zastanów się nad Glory DH. Też ciężkie, tez mocne, ale przynajmniej zjazdowe.
Pan D.
Posty: 84
Rejestracja: 16.10.2007 18:42:34
Kontakt:

Post autor: Pan D. »

Kramon jedna prośba oceniaj i polecaj innym sprzet na temat ktorego masz jakie kolwiek pojęcie bo juz nie moge czytac twoich komentarzy na forum i polecania/odradzania innym sprzetu ktorego nigdy na oczy nawet nie widziales.

Dozeer co do przerzutki mogę się swobodnie wypowiedzieć przerabiałem już kilka modeli i jak narazie faworytem jest Sram X-7 w połączeniu z manetka również X-7 moim zdaniem idealny kompromis pod względem cena/jakość. Jeśli już robisz maszynę do ciężkiej "zabawy" to chyba przerzutka z karbonowym wózkiem mija się z celem..
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

4000 kola ma byc na wszystko procz ramy i widelca...

dwa... jezdziles na presie juz ze mowisz ze do zjazdu sie nie nadaje? sadzac po jej [ jego ] konstrukcji, spawach, jakosci materialu i [ w sumie ] lekkosci jest to [ dla mnie bynajmniej ] jedna z lepszych ram do tego typu zabawy... na allegro byl tez scott gambler.dh i fr za cene 3x tyle ile dalem za te rame..obydwie ramki zeszly za ponad 4 kloce a mialem okazje przejechac i tym i tym... odczucia identyczne... a nawet na korzysc presy... nie ma byc do kaskaderki ale zjazd to zjazd i czasami zdarzy sie ze rower leci gdzie indziej i TY gdzie indziej... temu pytam o czesci takie ktore procz rys technicznie pozostana w stanie nienaruszonym... i czy jest sens wpadac w carbonowe przerzutki z tytanowymi sprezynami czy kupowac modele nizsze z tej samej seri z tym ze na wzmocninym alu... wiadomo max chce dac 4000 kola ale jak mi wyjdzie 3000 to bede happy zaznaczam bez ramy i amora


co do oponek moze sie ktos wiecej orientuje czy jest sens kupowac micheliny z karbonowymi niciami czy to tylko chwyt reklamowy ktory tak naprawde dziala tak samo jak nici w zwyklej oponie do dh . roznica w cenie 20 zł ... niby tylko ale lubie "potrzebne" bajery i 20 zeta mi szkoda jezeli sens kupna tego bedzie bezcelowy bo opony pozyja tyle co zwykle
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Skoro masz 4 kafle na osprzet, to podaj budzet ile masz na rame i widelec, to doradzimy
cos lepszego ;) Mnie takze ten DC nie przekonuje do zjazdu.. Bardziej FR.
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

rame juz mam chcialem cos grubego mocnego co takie jest i tak wyglada z dumperem Manitou Swinger 4 Way... widelec do mnie leci... i pytam czy ten 888 bedzie dobry [ ponoc do tego sie wlasnie nadaje i jest nie do zajechania ]... mam prawie 8 letnia przerwe w nowinkach itp a niechce mi sie czytac wszystkich artykulow i recenzji i[ co i tak pewnie zrobie ] a rower chce miec najpozniej zmontowany do tygodnia...w poniedzialek najpozniej we wtorek chce zamowic juz czesci
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Dozeer pisze:4000 kola ma byc na wszystko procz ramy i widelca...
no to zmienia postać rzeczy...
Dozeer pisze:dwa... jezdziles na presie juz ze mowisz ze do zjazdu sie nie nadaje?


Nie jeździłem. Ale nie jeździłem np. Ferrari 599 Fiorano, a ponad wszelką wątpliwość nie nadaje się w teren.

Dozeer pisze:sadzac po jej [ jego ] konstrukcji, spawach, jakosci materialu i [ w sumie ] lekkosci jest to [ dla mnie bynajmniej ] jedna z lepszych ram do tego typu zabawy...
Pisałem dlaczego się nie nadaje. Spawy, jakość materiału (takie pytanie na jakiej podstawie je oceniasz?) nie ma tu nic do rzeczy. Rama ma taką a nie inną geometrię, baza kół 1100, kąt główki 67,5*, kąt rury podsiodłowej 73,5*... Porównaj sobie to z dowolną w miarę współczesną zjazdówką... Taki kąty to można osiągnąć nawet w signie FR... Solidność to nie wszystko...

Jedna z lepszych ram do tego typu zabawy? Zorientuj się jak wyglądają współczesne dobre ramy do DH...
na allegro byl tez scott gambler.dh i fr za cene 3x tyle ile dalem za te rame..obydwie ramki zeszly za ponad 4 kloce a mialem okazje przejechac i tym i tym... odczucia identyczne... a nawet na korzysc presy...
no cóż, jeśli nie czujesz różnicy rzędu 3,5 stopnia na główce, a nawet wolisz Presę to nie mam pytań.

Dozeer pisze: nie ma byc do kaskaderki ale zjazd to zjazd i czasami zdarzy sie ze rower leci gdzie indziej i TY gdzie indziej...
Takie atrakcje wytrzymuje sporo ram. Wspomniany Giant to nawet z palcem w dupie...
Dozeer pisze: temu pytam o czesci takie ktore procz rys technicznie pozostana w stanie nienaruszonym... i czy jest sens wpadac w carbonowe przerzutki z tytanowymi sprezynami czy kupowac modele nizsze z tej samej seri z tym ze na wzmocninym alu...
Nie ma sensu. Carbon jest nawet bardziej łamliwy niż alu. Ale oczekiwania masz z kosmosu - każdą przerzutkę można urwać.
Dozeer pisze:. wiadomo max chce dac 4000 kola ale jak mi wyjdzie 3000 to bede happy zaznaczam bez ramy i amora
Jeśli chcesz tylko mocne i przyzwoicie pracujące to jeszcze z tych 3 kola sporo zostanie.

Dozeer pisze:rame juz mam chcialem cos grubego mocnego co takie jest i tak wyglada z dumperem Manitou Swinger 4 Way... widelec do mnie leci... i pytam czy ten 888 bedzie dobry [ ponoc do tego sie wlasnie nadaje i jest nie do zajechania ]... mam prawie 8 letnia przerwe w nowinkach itp a niechce mi sie czytac wszystkich artykulow i recenzji
Bład podstawowy. Trzeba było najpierw nadrobić 8-letnią przerwę a potem wydawać kasę. Może nie kupiłbyś swingera, bo takowe lubią się łamać i pracują tak sobie. 888 będzie dobry, choć oczywiscie nikt mądry nie da Ci gwarancji, że po każdej glebie będzie miał tylko kilka rysek - są takie gleby, że żaden sprzęt nie wytrzymuje. Ostatnie 8 lat w rozwoju zjazdówek to całe wieki. Rowery są lżejsze (co nie znaczy że się łamia na pierwszej glebie, niektóre oczywiście tak, ale około 4-kilowe ramy to nie pękają z byle powodu. 5 metrowych dropów też nie wytrzymują, ale przecież nie o to chodzi w DH. Jeśli chodzi o geometrię to w ogóle obecnie zjeżdża się na kompletnie innych wynalazkach. Tak jak pisałem wcześniej, nie jest tak, że się nie da zjeżdzac na rowerach FR, na wszystkim się da, chodzi jednak o przewidywalność bika, o to żeby nie glebić a nie o to, żeby rower ciężkie gleby wytrzymywał.
Dozeer
Posty: 42
Rejestracja: 18.09.2009 04:13:15
Kontakt:

Post autor: Dozeer »

B.Z. pisze:Pisałem dlaczego się nie nadaje. Spawy, jakość materiału (takie pytanie na jakiej podstawie je oceniasz?) nie ma tu nic do rzeczy. Rama ma taką a nie inną geometrię, baza kół 1100, kąt główki 67,5*, kąt rury podsiodłowej 73,5*... Porównaj sobie to z dowolną w miarę współczesną zjazdówką... Taki kąty to można osiągnąć nawet w signie FR... Solidność to nie wszystko...

Jedna z lepszych ram do tego typu zabawy? Zorientuj się jak wyglądają współczesne dobre ramy do DH...
hmm czy procz ceny widzisz jakas zasadnicza roznice miedzy tymi ramami?

http://www.allegro.pl/item746903594_gia ... n_bdb.html

http://www.allegro.pl/item737624650_ram ... n_bdb.html

http://img15.imageshack.us/i/18908054.jpg/
http://img190.imageshack.us/i/15342658.jpg/

zwroc uwage chociazby na mocowanie tylnego kola...
presa jak i gambler wg mnie maja dosc solidne i opieram sie tu na wlasnym doswiadczeniu i wiedzy na ten temat a nie opowiadaniach mistrzow swiata ktorzy jezdza [ przynajmniej 80% z nich ] na sprzecie grubo ponad 10k ... bo ich stac i wszystko co znane i firmowe jest super glory wypada w tym akurat punkcie cieniutka - zas dla mnie akurat ten punkt ma b wazna role...

zwroc uwage na spawy przy mostku kierownicy... glory trzymaja tylko 2 rury bez wzmocnienia... scott ma swoja konstrukcje 6 spawową i to samo ma presa... czyli znowu glory przegrywa jezeli chodzi o konstrukcje...

zwroc uwage tez na konty o ktorych pisales sam... presa akurat z 3 graczy ma sie wg mnie najlepiej linia siodelka na rowni z linia kierownicy...scott i glory maja je usadzone wyzej...

o wadze sie juz niewypowiadam

i porownujac chociazby prese i glory ... cenowo... to czy za to ze za glory zaplacilbym 4x tyle co za prese jezdzilo by mi sie 4x lepiej?
B.Z. pisze:Nie ma sensu. Carbon jest nawet bardziej łamliwy niż alu. Ale oczekiwania masz z kosmosu - każdą przerzutkę można urwać.
oczekiwania mam normalne... a jak mam wydac kupe kasy na cos co bedzie dzialalo tak samo jak COS za polowe tej sumy - to wele 2 opcje... temu tutaj napisalem by sie doradzic zanim przeczytam encyklopedie na ten temat...

z ta lamliwoscia carbonu vs alu... to bym sie klucil... chyba ze jest cos o czym nie wiem - a na lekcjach chemii i fizyki uwazalem

B.Z. pisze:Bład podstawowy. Trzeba było najpierw nadrobić 8-letnią przerwę a potem wydawać kasę. Może nie kupiłbyś swingera, bo takowe lubią się łamać i pracują tak sobie. 888 będzie dobry, choć oczywiscie nikt mądry nie da Ci gwarancji, że po każdej glebie będzie miał tylko kilka rysek - są takie gleby, że żaden sprzęt nie wytrzymuje. Ostatnie 8 lat w rozwoju zjazdówek to całe wieki. Rowery są lżejsze (co nie znaczy że się łamia na pierwszej glebie, niektóre oczywiście tak, ale około 4-kilowe ramy to nie pękają z byle powodu. 5 metrowych dropów też nie wytrzymują, ale przecież nie o to chodzi w DH. Jeśli chodzi o geometrię to w ogóle obecnie zjeżdża się na kompletnie innych wynalazkach. Tak jak pisałem wcześniej, nie jest tak, że się nie da zjeżdzac na rowerach FR, na wszystkim się da, chodzi jednak o przewidywalność bika, o to żeby nie glebić a nie o to, żeby rower ciężkie gleby wytrzymywał.

masz racje... chce poprostu po kilku-nastu przewrotkach podniesc rower i dalej jechac a nie na byle dziurze rozp...amor czy przerzutka zacznie mi wedle wlasnego widzimisie zmieniac biegi... mam mozliwosc zakupu w dobrej cenie bombera 888 bialego z 2009 ponizej 900zł to samo tyczy sie amora o ktorym wspomnial kolega na poczatku...shiver ponizej 600zł obydwa uzywane 1 sezon w stanie dobrym serwisowane
matin89
Posty: 371
Rejestracja: 08.06.2009 15:16:08
Kontakt:

Post autor: matin89 »

Ja zostaje przy tym co powiedzialem ze do Presy tylko Shiver.Dozeer jesli masz mozliwosc kupna tak taniego shivera to go bierz.Lub te osemki , no ale jak chcesz do Ciebie nalezy wybor bo my na tym nie bedziemy jezdzic.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

888 R/RC/RC2X, a nie VF/RV/RCV!
matin89
Posty: 371
Rejestracja: 08.06.2009 15:16:08
Kontakt:

Post autor: matin89 »

Las3k_91 Ldz o co chodzi
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości