888 RC - tuning
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
888 RC - tuning
witam,
chcialbym sie dowiedziec czy domowym sposobem jest jakas mozliwosc poprawienia pracy 888 RC pod katem DH (wieksza czulosc przy szybkich i czestych udezeniach), nie ujmujac im wlasciwosci FR (dobicie). w tym w czym jezdze waze 70kg.
- czy faktycznie dziala zalanie zadszym olejem, np 5W, lub jego mieszanka pol na pol z 7,5W?
-czy dziala patent z odkreceniem regulaci dobicia (czy ma to wplyw na lepsza prace na calym skoku) a w zamian dolanie oleju by nie dobijal?
jesli ktos ma jakiekolwiek sensowne propozyjcje, najlepiej z autopsji, to prosze o wypowiedz.
pzdr!
chcialbym sie dowiedziec czy domowym sposobem jest jakas mozliwosc poprawienia pracy 888 RC pod katem DH (wieksza czulosc przy szybkich i czestych udezeniach), nie ujmujac im wlasciwosci FR (dobicie). w tym w czym jezdze waze 70kg.
- czy faktycznie dziala zalanie zadszym olejem, np 5W, lub jego mieszanka pol na pol z 7,5W?
-czy dziala patent z odkreceniem regulaci dobicia (czy ma to wplyw na lepsza prace na calym skoku) a w zamian dolanie oleju by nie dobijal?
jesli ktos ma jakiekolwiek sensowne propozyjcje, najlepiej z autopsji, to prosze o wypowiedz.
pzdr!
Zacznij od zmiany oleju na 5w, Do HSCV jest bardzo mile widziana ta lepkość amor jest czulszy w DH a co do ew. dobijania w FR to jest to tłumik który sobie radzi z tym utwardzając się pod koniec skoku. Ja mam wlane 5w w 66rc i jest wyśmienicie!
[S] Manitou Metel RP 222mm 450LBS , Koło S-type 24"+ Novatec
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Na 70 kg seryjne sprężyny są odpowiednie.
Poza tym pamiętaj, że przy skoku 200 mm ważne jest, żeby amortyzator nie wykorzystywał go całego na byle dziurze - problemy związane z drastyczną zmianą geometrii są dużo poważniejsze, niż te związane z tym, że czujesz na kierownicy przejazd przez przewrócone drzewo...
Więc jak chcesz kombinować, to może ten olej 5W, ale za to mocno ustawione tłumienie kompresji.
Poza tym pamiętaj, że przy skoku 200 mm ważne jest, żeby amortyzator nie wykorzystywał go całego na byle dziurze - problemy związane z drastyczną zmianą geometrii są dużo poważniejsze, niż te związane z tym, że czujesz na kierownicy przejazd przez przewrócone drzewo...

Więc jak chcesz kombinować, to może ten olej 5W, ale za to mocno ustawione tłumienie kompresji.
=disbrainer= Mam 888rc2x ,waże (na goło, na czczo itd) 73-75 kg , jeżdżę na mieszance sprężyn : miekka+średnia , olej motul "piątka" - jest idealnie(praca, SAG, tłumienie). Z dwoma zastrzeżeniami :
1. W temp. ok 30 st. C czuć , że olej robi się "rzadki" , widelec traci trochę na płynności.
2. Przy dropach , hopach skręcam "tłumienie końca skoku" prawie na maksa , bo inaczej mniej lub bardziej dobija.
1. W temp. ok 30 st. C czuć , że olej robi się "rzadki" , widelec traci trochę na płynności.
2. Przy dropach , hopach skręcam "tłumienie końca skoku" prawie na maksa , bo inaczej mniej lub bardziej dobija.
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
ravfr, wlasnie tego dobijania sie obawiam, ale z braku dostepnosci miekkich sprezyn na razie zmienie olej na 5W i zobacze co bedzie. najwyzej na chopy bede skrecal tlumienie konca kompresji, a na wzglednie czysty zjazd je odkrecal.
Wooyek i tak zauwazylem ze mam dosc maly sag (co mnie troche dziwi). dotad na jego czulosc nie narzekalem, na chopach zachowuje sie wzorowo, jednak im szybciej jade po nierownosciach, tym bardziej czuje na rekach jak nie wyrabia sie z szybkoscia pracy. probowalem juz z roznym ustawieniem odbicia, ale przy wolniejszym po prostu nie lapie dosc szybko trakcji, a przy zbyt szybkim czuje jak zbyt gwaltownie sie rozpreza. pewnie po to wlasnie rozdzielono kompresje na wolna i szybka;)
Wooyek i tak zauwazylem ze mam dosc maly sag (co mnie troche dziwi). dotad na jego czulosc nie narzekalem, na chopach zachowuje sie wzorowo, jednak im szybciej jade po nierownosciach, tym bardziej czuje na rekach jak nie wyrabia sie z szybkoscia pracy. probowalem juz z roznym ustawieniem odbicia, ale przy wolniejszym po prostu nie lapie dosc szybko trakcji, a przy zbyt szybkim czuje jak zbyt gwaltownie sie rozpreza. pewnie po to wlasnie rozdzielono kompresje na wolna i szybka;)
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
ravfr od jutra zaczynam testowac taki sam zestaw jak twoj, tzn sprężyny miekka+średnia i olej motul 5W. z tym, ze zastanawia mnie jedna sprawa - fabryczne sprezyny mam okolo 2cm krotsze od funkiel nowki "miekkiej". wyszlo to tak, ze te fabryczne aby miec je bez luzu musze na maxa zawleczka od naprezenia wstepnego scisnac, za to ta nowa, miekka, na minimum. mozliwe jest by te uzywane (w sumie to juz 4 lata) byly tak "zbite" i powstala taka roznica w dlugosci?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości