Projekt piasty - Wasze sugestie/opinie

GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Spaced Idąc takim tokiem myślenia można się dziwić, kto kupuje kolorowe śrubki. Jedni wolą bezszelestną piastę a drudzy chcą się czuć, jak by jechali na motorze, ile ludzi tyle gustów.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Jak rozbiorę Chrisa to sprawdzę ile ma zębów, ale ponad 100 na bank. A co do wagi to przy systemie pierścieniowym wyszło 336g.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

GgG ale przedkladanie głosnosci nad inne parametry jest smieszne. Kolor srubek nie wpływa szczególnie na ich dzialanie ;)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Spaced pisze:
nopainnogame nie wiem czy jezdziles na piascie z wieksza iloscia pkt. zaczepienia ale to jednak czuc jak nie ma tyle "luzu" gdy zaczynasz pedałowac. Hope z tego co pamietam miał całkiem mało.

A mozesz mi powiedziec w czym to niby pomaga ? Poza oczywiscie jaraniem sie z kumplami na parkingu i tym ze pasuje do twojej plaskiej kierownicy ?

mozarttjesli chcesz "duzo i fajnie" , zeby sie Spaced mogl rajcowac , to zrob 72 , 6 zapadek lapiacych po 3 na raz . Na co sobie komplikowac zycie ? Roznicy w jezdzie praktycznie nie czuc . Bardziej skoncentruj sie na samej budowie piasty . Daj szeroko rozmieszczone kolnierze , uszczelnienia labiryntowe przy lozyskach . Zadbaj o precyzje , a nie o takie bez obrazy , bzdety .
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

troyo jak pojeździsz na piaście ze zminimalizowanym kątem łapania to będziesz wiedział.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

troyo, KaKTuSSS ma racje to czuć nawet widać ;] mnie ostatnio wnerwia to że tylny hak mam elastyczny i jak zaciągnę hebla to mi sie giba koło troche ;] a wszystkie śruby dokręciłem na max.

Co do piasty:
-wytrzymała
-dobra praca
-i gdy depnę ma depnąć a nie szarpnąć....
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Kramon nie bardzo rozumiem co chciałeś wyrazić swoim postem .

mozzart : dobrej klasy łożyska i niska waga oraz :wink: ładne kolorki no a na zapadkach to się nie znam i nie wypowiadam ile ma być itp
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

troyo kocham cie :* Nie wiesz a sie przypierdalasz bo kiedys obrazilem ci ukochane biki i masz jakis wtręt do bardziej "luksusowych" rozwiazan. Nie miales kontaktu z tematem, a wyrazasz opinie na temat każdego nowego trendu w dh. Nie miales i zazdroscisz czy wolisz drewniany rower bo starsze jest lepsze?


Swoja droga mozart myslales o jakiejs posredniej ilosci zazębien? Bo o ile 24/36 czuc czasem ze mogłoby byc lepiej to przy duzo wyzszych liczbach coraz mniej odczuwalne sa te róznice. Moze jakis kompromis?
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Spaced, ano ano dobre spostrzeżenie bo z kolei ładować nie wiadomo ile to tylko waga idzie w górę a tej jakości nie odczujemy trzeba wyczuć ten próg...

maxxis, chodzi mi oto że ma nie być takiego luzu jak jest np w trybach zębatka o zębatkę jak masz nie? to się tak giba... no luz po prostu.

Co do projektanta
- myślałeś nad dziurami w piaście? to by mogło jej mało zaszkodzić a i też sporo odchudzić.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Spacedwidzisz , ty myslisz ze ja sie na ciebie fosze za krytyke mojej propozycji odnosnie ram , w temacie wooyka . Blad , mam cie po prostu za totalnego idiote i nie ma to nic wspolnego z twoimi kretynskimi odpowiedziami na moje posty : ) Ja cie nie kocham , wiec splywaj pedalku .

Nie mialem kontaktu z tematem powiadzasz ,to bardzo ciekawe . Widac , ze nie wiesz z kim rozmawiasz .


EDIT:
Do malego trola mi troche brakuje , ale zlosliwy jestem jak jasna cholera , to fakt . Na szacunek trzeba sobie zasluzyc .
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

troyo z małym złosliwym trolem, który sie do innych z szacunkiem odniesc nie potrafi?
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

ja nie mogę Spaced ustąp mu i niech się cieszy jeśli nie odczuwa różnicy bo się jak zwykle robi burdel, a ty jesteś moderatorem, więc ludzie oczekują że nad tym zapanujesz.

Do rzeczy, myślę że zrobienie dwóch piast różniących się zapadkami to nie jest głupi pomysł. Skoro jedni nie widzą różnicy, a inni tak to miał byś kompromis. Swoją drogą to były by też w różnych cenach i to też pewnie pomagało by w ich sprzedaży.
xenon
Posty: 42
Rejestracja: 15.12.2008 13:43:56
Kontakt:

Post autor: xenon »

mozartt mile bym widział ciut większy kołnierz(ale żeby to nie były kolejne Seismici), pełne ceramiczne łożyska, bębenek i sprzęgło/czy co tam wciśniesz, z tytanu beta C, ośka i korpus z aluminium, to wszystko na proste szprychy.
Ciekawe ile by ważyło i kosztowało takie coś. :)
Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

KaKTuSSS CK zazębia się 72 razy na obrót. Hope tylko 24 na pełny obrót.
Wykonanie standardowego mechanizmu z zapadkami jest o wiele tańsze i prostsze, niż wykonanie sprzęgła. Sprzęgło jest natomiast lżejsze i mniej awaryjne.

Co do samej piasty, to większość rzeczy mam już zaplanowane. Mam już nawet wstępny projekt.
Napewno chciałbym, aby było to w miarę tanie ze względu chociaży na moje koszty. Jednak gdy w grę wejdą lepsze łożyska, dobrej jakości materiał, jakim jest np 7075 to z ceną nie poszaleje.
Całą piastę chciałem uszczelnić simmeringami. Myślałem nawet o tym, aby cały mechanizm zapadkowy/ sprzęgło pracowało w niewielkiej ilości oleju. Nie ma raczej problemu, żeby to uszczelnić, a napewno wpłynęłoby to pozytywnie na żywotność piasty.
Co do wyglądu, to kolorki oczywiście będą, bo to najmniejszy problem;)

xenon Biorąc pod uwagę że jedno łożysko będzie kosztowało w okolicach 300zł, a możliwe że będzie ich 5 sam sobie odpowiedz na pytanie dotyczące kosztów;)
xenon
Posty: 42
Rejestracja: 15.12.2008 13:43:56
Kontakt:

Post autor: xenon »

Dobre uszczelnienie popieram.
Hmm, ale 5 łożysk?
Ja bym to raczej tak widział:
*2 solidne łożyska ceramiczne w korpusie piasty, nie musi to być full, np z koszykiem z jakiegoś tworzywa (100-200pln). Powiększając kołnierz miałbyś miejsce na większe łożyska.
*1 szerokie igiełkowe w bębenku.
To raczej powinno trochę wytrzymać, będzie też lekkie.
Kolorki = anoda rozumiem? ;)
Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

Pro 2 od Hope-a zazębia się 24 razy na obrót jak już tu pisano, ale Bulb ( posiadam ) już 56 razy ! Miałem okazję ostatnio pośmigać na pro 2 i szczerze powiedziawszy w lesie czuć cholerną różnicę ! Bulb zdecydowanie ładniej i szybciej trybi na obroty niż pro 2 .. jest bardziej precyzyjny. Szkoda, że Hope zrezygnował z Bulb-a, zmniejszył ilość zazębień ( ale dał po 3 zapadki chyba ), bębenek wsadził alu zamiast Ti ..

Ja myślę, że projekt Mozzarta ma przyszłośc i b. chętnie ujżę go na żywo jak już przejdzie się do fazy produkcji i zapoznam z działaniem . Nawet nie zdajesobie tutaj sprawy ponad połowa forum jak bardzo niebezpieczne jest zbyt późne " łapanie " piasty, gdy jest się np. na jakiejś technicznej ściance, w sytuacjii patowej .
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

mozartt ano widzisz ... nie liczyłem :)

sudi zgadzam się w pełni z wypowiedzią.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

wojteqpiotrowski tym kierować się raczej nie będę.
Cena zależy tylko i wyłącznie od zastosowanego systemu. Chciałbym się zamknąć w 500zł.
Las3k_91 Ldz oglądałem ich piasty. Najprawdopodobniej zapadki blokują się parami, czyli w jednym momencie trzymają tylko dwie zapadki. Przy dodatkowych obciążeniach może się zdarzyć że tylko jedna złapie, a wtedy piasta może się zmielić w środku.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

tomek059 pisze:
ja nie mogę Spaced ustąp mu i niech się cieszy jeśli nie odczuwa różnicy bo się jak zwykle robi burdel, a ty jesteś moderatorem, więc ludzie oczekują że nad tym zapanujesz.
lud czeka panie .

KaKTuSSSja nie mowie , ze nie ma roznicy , tylko , ze roznica miedzy 72 a 108 jest juz na tyle mala , ze raczej nie jest oplacalne doplacanie do tego . Na codzien jezdze na 72 pkt zaczepien i mialem koazje za dawnych lat posmigac na piascie hadleya ze 108pktami zaczepu ( co prawda tylko po parkingu) i twoje daremne wywody Spaced oraz twoich przydupasow, nie robia na mnie zadnego wrazenia .

Co do ceramicznych lozysk , to jest to glupota nie z tej ziemii . Jaki jest sens pakowania takich lozysk w ogole do piasty ? Zyskasz moze 10g , i posluza dluzej , ale za taka kwote , jaka kosztuje 1 lozysko , kupisz 10 normalnych . Jesli juz cudowac z lozyskami , to ewentualnie z teflonowym koszykiem i zredukowanym luzie , najlepiej wziasc stozkowe w parach , ale to bylby strzal do wlasnej bramki . 99% twoich odbiorcow by nie potrafilo odpowiednio wyregulowac luzu na tych lozyskach w przypadku serwisu/wymiany i by ci obrabiali dupe , zes gowno wypuscil .

Odnosnie uszczelnien , skoro nie chcesz labiryntowych , to moze lepiej pierscienie filcowe albo labiryntowe tloczone z blachy ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości