Projekt piasty - Wasze sugestie/opinie
Spaced pisze:
nopainnogame nie wiem czy jezdziles na piascie z wieksza iloscia pkt. zaczepienia ale to jednak czuc jak nie ma tyle "luzu" gdy zaczynasz pedałowac. Hope z tego co pamietam miał całkiem mało.
A mozesz mi powiedziec w czym to niby pomaga ? Poza oczywiscie jaraniem sie z kumplami na parkingu i tym ze pasuje do twojej plaskiej kierownicy ?
mozarttjesli chcesz "duzo i fajnie" , zeby sie Spaced mogl rajcowac , to zrob 72 , 6 zapadek lapiacych po 3 na raz . Na co sobie komplikowac zycie ? Roznicy w jezdzie praktycznie nie czuc . Bardziej skoncentruj sie na samej budowie piasty . Daj szeroko rozmieszczone kolnierze , uszczelnienia labiryntowe przy lozyskach . Zadbaj o precyzje , a nie o takie bez obrazy , bzdety .
troyo kocham cie :* Nie wiesz a sie przypierdalasz bo kiedys obrazilem ci ukochane biki i masz jakis wtręt do bardziej "luksusowych" rozwiazan. Nie miales kontaktu z tematem, a wyrazasz opinie na temat każdego nowego trendu w dh. Nie miales i zazdroscisz czy wolisz drewniany rower bo starsze jest lepsze?
Swoja droga mozart myslales o jakiejs posredniej ilosci zazębien? Bo o ile 24/36 czuc czasem ze mogłoby byc lepiej to przy duzo wyzszych liczbach coraz mniej odczuwalne sa te róznice. Moze jakis kompromis?
Swoja droga mozart myslales o jakiejs posredniej ilosci zazębien? Bo o ile 24/36 czuc czasem ze mogłoby byc lepiej to przy duzo wyzszych liczbach coraz mniej odczuwalne sa te róznice. Moze jakis kompromis?
Spaced, ano ano dobre spostrzeżenie bo z kolei ładować nie wiadomo ile to tylko waga idzie w górę a tej jakości nie odczujemy trzeba wyczuć ten próg...
maxxis, chodzi mi oto że ma nie być takiego luzu jak jest np w trybach zębatka o zębatkę jak masz nie? to się tak giba... no luz po prostu.
Co do projektanta
- myślałeś nad dziurami w piaście? to by mogło jej mało zaszkodzić a i też sporo odchudzić.
maxxis, chodzi mi oto że ma nie być takiego luzu jak jest np w trybach zębatka o zębatkę jak masz nie? to się tak giba... no luz po prostu.
Co do projektanta
- myślałeś nad dziurami w piaście? to by mogło jej mało zaszkodzić a i też sporo odchudzić.
Spacedwidzisz , ty myslisz ze ja sie na ciebie fosze za krytyke mojej propozycji odnosnie ram , w temacie wooyka . Blad , mam cie po prostu za totalnego idiote i nie ma to nic wspolnego z twoimi kretynskimi odpowiedziami na moje posty : ) Ja cie nie kocham , wiec splywaj pedalku .
Nie mialem kontaktu z tematem powiadzasz ,to bardzo ciekawe . Widac , ze nie wiesz z kim rozmawiasz .
EDIT:
Do malego trola mi troche brakuje , ale zlosliwy jestem jak jasna cholera , to fakt . Na szacunek trzeba sobie zasluzyc .
Nie mialem kontaktu z tematem powiadzasz ,to bardzo ciekawe . Widac , ze nie wiesz z kim rozmawiasz .
EDIT:
Do malego trola mi troche brakuje , ale zlosliwy jestem jak jasna cholera , to fakt . Na szacunek trzeba sobie zasluzyc .
ja nie mogę Spaced ustąp mu i niech się cieszy jeśli nie odczuwa różnicy bo się jak zwykle robi burdel, a ty jesteś moderatorem, więc ludzie oczekują że nad tym zapanujesz.
Do rzeczy, myślę że zrobienie dwóch piast różniących się zapadkami to nie jest głupi pomysł. Skoro jedni nie widzą różnicy, a inni tak to miał byś kompromis. Swoją drogą to były by też w różnych cenach i to też pewnie pomagało by w ich sprzedaży.
Do rzeczy, myślę że zrobienie dwóch piast różniących się zapadkami to nie jest głupi pomysł. Skoro jedni nie widzą różnicy, a inni tak to miał byś kompromis. Swoją drogą to były by też w różnych cenach i to też pewnie pomagało by w ich sprzedaży.
mozartt mile bym widział ciut większy kołnierz(ale żeby to nie były kolejne Seismici), pełne ceramiczne łożyska, bębenek i sprzęgło/czy co tam wciśniesz, z tytanu beta C, ośka i korpus z aluminium, to wszystko na proste szprychy.
Ciekawe ile by ważyło i kosztowało takie coś.
Ciekawe ile by ważyło i kosztowało takie coś.

Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
KaKTuSSS CK zazębia się 72 razy na obrót. Hope tylko 24 na pełny obrót.
Wykonanie standardowego mechanizmu z zapadkami jest o wiele tańsze i prostsze, niż wykonanie sprzęgła. Sprzęgło jest natomiast lżejsze i mniej awaryjne.
Co do samej piasty, to większość rzeczy mam już zaplanowane. Mam już nawet wstępny projekt.
Napewno chciałbym, aby było to w miarę tanie ze względu chociaży na moje koszty. Jednak gdy w grę wejdą lepsze łożyska, dobrej jakości materiał, jakim jest np 7075 to z ceną nie poszaleje.
Całą piastę chciałem uszczelnić simmeringami. Myślałem nawet o tym, aby cały mechanizm zapadkowy/ sprzęgło pracowało w niewielkiej ilości oleju. Nie ma raczej problemu, żeby to uszczelnić, a napewno wpłynęłoby to pozytywnie na żywotność piasty.
Co do wyglądu, to kolorki oczywiście będą, bo to najmniejszy problem;)
xenon Biorąc pod uwagę że jedno łożysko będzie kosztowało w okolicach 300zł, a możliwe że będzie ich 5 sam sobie odpowiedz na pytanie dotyczące kosztów;)
Wykonanie standardowego mechanizmu z zapadkami jest o wiele tańsze i prostsze, niż wykonanie sprzęgła. Sprzęgło jest natomiast lżejsze i mniej awaryjne.
Co do samej piasty, to większość rzeczy mam już zaplanowane. Mam już nawet wstępny projekt.
Napewno chciałbym, aby było to w miarę tanie ze względu chociaży na moje koszty. Jednak gdy w grę wejdą lepsze łożyska, dobrej jakości materiał, jakim jest np 7075 to z ceną nie poszaleje.
Całą piastę chciałem uszczelnić simmeringami. Myślałem nawet o tym, aby cały mechanizm zapadkowy/ sprzęgło pracowało w niewielkiej ilości oleju. Nie ma raczej problemu, żeby to uszczelnić, a napewno wpłynęłoby to pozytywnie na żywotność piasty.
Co do wyglądu, to kolorki oczywiście będą, bo to najmniejszy problem;)
xenon Biorąc pod uwagę że jedno łożysko będzie kosztowało w okolicach 300zł, a możliwe że będzie ich 5 sam sobie odpowiedz na pytanie dotyczące kosztów;)
Dobre uszczelnienie popieram.
Hmm, ale 5 łożysk?
Ja bym to raczej tak widział:
*2 solidne łożyska ceramiczne w korpusie piasty, nie musi to być full, np z koszykiem z jakiegoś tworzywa (100-200pln). Powiększając kołnierz miałbyś miejsce na większe łożyska.
*1 szerokie igiełkowe w bębenku.
To raczej powinno trochę wytrzymać, będzie też lekkie.
Kolorki = anoda rozumiem?
Hmm, ale 5 łożysk?
Ja bym to raczej tak widział:
*2 solidne łożyska ceramiczne w korpusie piasty, nie musi to być full, np z koszykiem z jakiegoś tworzywa (100-200pln). Powiększając kołnierz miałbyś miejsce na większe łożyska.
*1 szerokie igiełkowe w bębenku.
To raczej powinno trochę wytrzymać, będzie też lekkie.
Kolorki = anoda rozumiem?

Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
Pro 2 od Hope-a zazębia się 24 razy na obrót jak już tu pisano, ale Bulb ( posiadam ) już 56 razy ! Miałem okazję ostatnio pośmigać na pro 2 i szczerze powiedziawszy w lesie czuć cholerną różnicę ! Bulb zdecydowanie ładniej i szybciej trybi na obroty niż pro 2 .. jest bardziej precyzyjny. Szkoda, że Hope zrezygnował z Bulb-a, zmniejszył ilość zazębień ( ale dał po 3 zapadki chyba ), bębenek wsadził alu zamiast Ti ..
Ja myślę, że projekt Mozzarta ma przyszłośc i b. chętnie ujżę go na żywo jak już przejdzie się do fazy produkcji i zapoznam z działaniem . Nawet nie zdajesobie tutaj sprawy ponad połowa forum jak bardzo niebezpieczne jest zbyt późne " łapanie " piasty, gdy jest się np. na jakiejś technicznej ściance, w sytuacjii patowej .
Ja myślę, że projekt Mozzarta ma przyszłośc i b. chętnie ujżę go na żywo jak już przejdzie się do fazy produkcji i zapoznam z działaniem . Nawet nie zdajesobie tutaj sprawy ponad połowa forum jak bardzo niebezpieczne jest zbyt późne " łapanie " piasty, gdy jest się np. na jakiejś technicznej ściance, w sytuacjii patowej .
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
wojteqpiotrowski tym kierować się raczej nie będę.
Cena zależy tylko i wyłącznie od zastosowanego systemu. Chciałbym się zamknąć w 500zł.
Las3k_91 Ldz oglądałem ich piasty. Najprawdopodobniej zapadki blokują się parami, czyli w jednym momencie trzymają tylko dwie zapadki. Przy dodatkowych obciążeniach może się zdarzyć że tylko jedna złapie, a wtedy piasta może się zmielić w środku.
Cena zależy tylko i wyłącznie od zastosowanego systemu. Chciałbym się zamknąć w 500zł.
Las3k_91 Ldz oglądałem ich piasty. Najprawdopodobniej zapadki blokują się parami, czyli w jednym momencie trzymają tylko dwie zapadki. Przy dodatkowych obciążeniach może się zdarzyć że tylko jedna złapie, a wtedy piasta może się zmielić w środku.
lud czeka panie .tomek059 pisze:
ja nie mogę Spaced ustąp mu i niech się cieszy jeśli nie odczuwa różnicy bo się jak zwykle robi burdel, a ty jesteś moderatorem, więc ludzie oczekują że nad tym zapanujesz.
KaKTuSSSja nie mowie , ze nie ma roznicy , tylko , ze roznica miedzy 72 a 108 jest juz na tyle mala , ze raczej nie jest oplacalne doplacanie do tego . Na codzien jezdze na 72 pkt zaczepien i mialem koazje za dawnych lat posmigac na piascie hadleya ze 108pktami zaczepu ( co prawda tylko po parkingu) i twoje daremne wywody Spaced oraz twoich przydupasow, nie robia na mnie zadnego wrazenia .
Co do ceramicznych lozysk , to jest to glupota nie z tej ziemii . Jaki jest sens pakowania takich lozysk w ogole do piasty ? Zyskasz moze 10g , i posluza dluzej , ale za taka kwote , jaka kosztuje 1 lozysko , kupisz 10 normalnych . Jesli juz cudowac z lozyskami , to ewentualnie z teflonowym koszykiem i zredukowanym luzie , najlepiej wziasc stozkowe w parach , ale to bylby strzal do wlasnej bramki . 99% twoich odbiorcow by nie potrafilo odpowiednio wyregulowac luzu na tych lozyskach w przypadku serwisu/wymiany i by ci obrabiali dupe , zes gowno wypuscil .
Odnosnie uszczelnien , skoro nie chcesz labiryntowych , to moze lepiej pierscienie filcowe albo labiryntowe tloczone z blachy ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości