Tuleje ślizgowe - damper

///Adamus
Posty: 242
Rejestracja: 16.10.2008 21:20:49
Kontakt:

Tuleje ślizgowe - damper

Post autor: ///Adamus »

Witam, interesuje mnie sprawa kształtu tulei ślizgowych w damperach. Jak wiadomo jeden taki komplet (na jedno oko) składa się z dwóch identycznych części. Jeżeli chodzi o kształt to mają część ślizgową i taki kołnierz który znajduje się już poza okiem dampera. I teraz pytanie. Czy w działaniu dampera istotne znaczenie ma ten kołnierz i czemu on służy? Według mnie może on utrudniać dostawanie się brudu na powierzchnie ślizgające się :) i bardzo fajnie, ale na nic więcej nie wpadłem. Czy ma on jeszcze jakieś głębsze zastosowanie?

Pytam dlatego, ponieważ chcę sobie zrobić te tuleje. Tylko nie wiem czy czasem nie lepiej zrobić je z jednego kawałka materiału i wtedy już bez tego kołnierza o którym wcześniej wspominałem. No więc jak to jest? Kołnierz musi być czy nie musi?
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Przy dwuczęściowych("tradycyjnych") zestawach , kołnierz służy tylko jako opór dla dampera ,żeby nie ruszał sie na boki. Zrób sobie zestaw trzy częściowy , tuleja stalowa plus dwa opory. W kołnierzu zachodzącym na damper toczy się rowek , do którego wchodzi x-ring. W głębokim syfie to rozwiązanie ogranicza ilosć wody i błota dostajacą sie do ślizgu.
Tak naprawde , tuleje i ślizg wymagają wymiany srednio raz na rok. Wybijają się od dobić , nie od brudu.
maverick-fr
Posty: 279
Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: maverick-fr »

Można tak jak ravfr pisze zrobić tuleje trzyczęściową, ja mam taką w starej ramie. Jedna tuleja o takiej samej średnicy na całej długości i kołnierze na nią nasuwane (ja mam z tworzywa) które ograniczają ruch dampera na boki i dostawanie się syfu.
Jak material chcesz zastosowac? Stal, alu?
///Adamus
Posty: 242
Rejestracja: 16.10.2008 21:20:49
Kontakt:

Post autor: ///Adamus »

Chciałem tam włożyć takie z dość twardej stali sworznie, ale wtedy musiałbym sprawić sobie te kołnierze o których wcześnie wspominałem. Jeżeli sam sobie będę robił te tuleje to ze stali nierdzewnej (a pewnie tak będzie) nie będzie ona za miękka? Wiem że jest wiele odmian, ta jest szczególnie odporna na korozje i chemię.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Jak chcesz odporna stal na czynniki zew. to rob z kwasowki, ja z tego tlok dorabialem i jest wysmienita :P Bardziej odporna niz nierdzewka
Gąska
Posty: 82
Rejestracja: 26.08.2008 16:07:15
Lokalizacja: Niepołomice
Kontakt:

Post autor: Gąska »

Siema mam problem z damprerem sam go serwisuje wiec potrzebuje porady co d oleju??jaki nalac jakka gestos???
bede wdzieczny za pomoc jakies linki opisy schematy
damper Fox Dhx 4.0
siwy-84
Posty: 691
Rejestracja: 22.02.2005 00:15:08
Lokalizacja: Kutno
Kontakt:

Post autor: siwy-84 »

Gąska było już

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość