Co do treka to ramka została "pogrubiona" z tego co mi wiadomo o ok.300 gram. Ponieważ poprzednie wersje treka czyli 88 2009 pękały ;),
Treki na 2010 nie będą już pękały jak treki 09, ponieważ są "pogrubione".
Kolega wspomniał coś o treku 8 DH, jest to rower który bedzie tańszy o ok.7 tyś złotych niż 88 DH.
* Sizes 15.25, 17.5, 19.5"
* Frame Alpha Red Aluminum w/ABP, Full Floater, alloy EVO Link, E2 tapered head tube, oversized pivot bearings, replaceable derailleur hanger, ISCG, 203mm travel
* Front Suspension RockShox Boxxer Race w/coil spring (15.25/17.5" red; 19.5" blue), rebound, low speed compression, internal preload, Motion Control IS, 1 1/8" steerer, 20mm Maxle DH, 200mm
* Rear Suspension Fox DHX 4.0, custom "DH race tuned" w/air adjust bottom/bottom out, rebound; 8.75x2.75" (15.25" 400lb; 17.5" 450lb; 19.5" 500lb spring)
* Wheels Bontrager Big Earl Disc wheel system, 6 bolt, tubeless ready
* Tyres Maxxis Minion DHF, 26x2.5"
* Shifters SRAM X.7 trigger
* Front Derailleur n/a
* Rear Derailleur SRAM X.9
* Crank Race Face Respond DH, 38T
* Cassette SRAM PG970 12-26, 9 speed
* Pedals Wellgo B087B
* Saddle Bontrager Race
* Seat Post Bontrager Rhythm, 31.6mm, 5mm offset
* Handlebars Bontrager Big Earl, 25mm rise
* Stem Bontrager Big Earl, 10 degree
* Headset FSA NO.57E, E2, ACB sealed bearings
* Brakeset Avid Elixir R, hydraulic disc
* Colour Gloss Black/Gloss White
