Prostowanie tarczy
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
Prostowanie tarczy
Tak jak w temacie, chcialbym sie was poradzic, jak "domowymi sposobami" wyprostowac tarcze hamulcowe? Slyszalem o metodach z piekarnikiem, takze o prostowaniu rekami. Prosze o jakies kompetentne porady xd
[S] 2x Grimeca Sys 12 + 2x tarcza 203 + adaptery
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Zależnie jakie jest bicie. Ja prostowałem kilka tarcz i stwierdzam że niewielkie bicia tylko w jednym obrębie da się wyprostować idealnie i to nie wraca potem, ale jeżeli już było mocne uderzenie mechaniczne i tarcza jest wręcz trochę zgięta to jest gorzej. Prostowanie między 2 drewienkami itp. Siedziałem nad taką tarczą z 3-4h jak nic i była prawie idealnie prosta. Bicie na poziomie 1-2mm max. Nic nie ocierało. Pojeździłem na tym z 2 miechy i bicie było już większe i lekko ocierało o klocki więc ogólnie jak nie ma kasy na nową tarczę to prostowanie jest dobrym sposobem, ale przy większym biciu trzeba się liczyć z późniejszym jego powrotem.
P.S. Ja prostowałem w sumie "na oko" koło w ramie, rower odwrócony i bez zacisku, bo mi tylko przeszkadzał. Trzeba dobrze wyczuć gdzie bije i odginać. Ważne, żeby tarcza była przykręcona 6śrubami, bo w miejscu w którym nie ma śruby to tarcza odgina się przy tym mocowaniu a nie na wspornikach.
P.S. Ja prostowałem w sumie "na oko" koło w ramie, rower odwrócony i bez zacisku, bo mi tylko przeszkadzał. Trzeba dobrze wyczuć gdzie bije i odginać. Ważne, żeby tarcza była przykręcona 6śrubami, bo w miejscu w którym nie ma śruby to tarcza odgina się przy tym mocowaniu a nie na wspornikach.
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
Tarcze sa wykonane z materialu ktory jest bardzo sprezysty, nawet lekkie i delikatne bicia wracaja po niedlugim czasie po prostowaniu do swojego pierwotnego stanu. Taki material i ciezko to po prostu wyprostowac. Gdy starasz sie prostowac w ktoras strone- jest akcja, ale po tym nastepuje reakcja materialu na sile odksztalcajaca ( prostujaca )i tarcza wraca do pierwotnego polozenia( krzywa, lakko krzywa ). Mi osobiscie dzwoni tarcza z tylu, bicie na poziomie dwoch setek mm, ale tego juz sie nie da wyprostowac..Trzeba z tym zyc 
Kiedys kupilem hamulec z tarcza 160mm i fabrycznie byla krzywa. I to wcale nie malo ,circa 1,5mm !
Generalnie, tarcze sa cieniutkie, do tego jak dolozysz dosc duza srednice to material ma prawo ( nie musi ) sie wypaczyc. Nie ukrywajmy, nowe tarcze tez sa krzywe, nie zawsze, ale sie trafiaja

Kiedys kupilem hamulec z tarcza 160mm i fabrycznie byla krzywa. I to wcale nie malo ,circa 1,5mm !
Generalnie, tarcze sa cieniutkie, do tego jak dolozysz dosc duza srednice to material ma prawo ( nie musi ) sie wypaczyc. Nie ukrywajmy, nowe tarcze tez sa krzywe, nie zawsze, ale sie trafiaja

-
- Posty: 208
- Rejestracja: 28.04.2009 19:15:21
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość