Fox 40 RC2 - serwis, smary, olej, uszczelki.
Fox 40 RC2 - serwis, smary, olej, uszczelki.
witam, mam pytanie odnośnie serwisowania foxa 40 rc2, po ilu godzinach trzeba robić serwis, co ile wymieniać uszczelki, olej, w jakie dodatkowe smary czy inne preparaty się uzbroić. Co ogólnie robicie jeszcze dla utrzymania w idealnym stanie pracy i wnętrzności widelca ?
Znalazłem parę informacji, jednak są szczątkowe i niewystarczające, wiem też, że większość informacji podają na stronie, ale suche informacje mają się czasem inaczej do realiów.
Prosiłbym o wypowiedz tylko byłych lub teraźniejszych użytkowników, gdyż informację z którejś tam ręki też posiadam.
Myślę, że temat nie tylko mi posłuży.
Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam
Znalazłem parę informacji, jednak są szczątkowe i niewystarczające, wiem też, że większość informacji podają na stronie, ale suche informacje mają się czasem inaczej do realiów.
Prosiłbym o wypowiedz tylko byłych lub teraźniejszych użytkowników, gdyż informację z którejś tam ręki też posiadam.
Myślę, że temat nie tylko mi posłuży.
Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam
[S]2x yeti 4x roz. s i l
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
w sumie w sezonie rozbieralem go tak srednio po kazdych zawodach , a juz napewno jak były w błocie. z Foxami jest tak ze im czesciej je rozbierzesz tym lepiej. Uszczelki powinno sie wymieniac jak leją. Jeżeli chcesz miec amor zadbany , w dobrym stanie wewnatrz to napewno co ok.2-3tyg pasowało by rozebrac amortyzatory a w sezonie kiedy jezdzi sie duzo i czesto najlepiej po kazdych zawodach.
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Hey.
to moze byc baaaardzo pomocne:
http://video.mpora.com/watch/uXCG3MyMP/
bedziesz potrzebowal
Float Fluid - do nasaczenia pianek pod uszczelkami
Suspension Fluid - do lag
oba znajdziesz na:
http://www.cult-bikes.com/FoxCzesciSerwisowe.htm
pzdr.
Piotr
to moze byc baaaardzo pomocne:
http://video.mpora.com/watch/uXCG3MyMP/
bedziesz potrzebowal
Float Fluid - do nasaczenia pianek pod uszczelkami
Suspension Fluid - do lag
oba znajdziesz na:
http://www.cult-bikes.com/FoxCzesciSerwisowe.htm
pzdr.
Piotr
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sorry za offtop - ale ciekawy jestem. Czy na Fox'a tracisz gwarancję jeśli przeserwisujesz go samemu? Czyli w ten sposób (jeśli chcesz ją utrzymać) Fox zmusza Cię do wydatku tych "paru stów" (nie orientuję się w cenach) co kilka tygodni?Zaborowski1 pisze:z Foxami jest tak ze im czesciej je rozbierzesz tym lepiej. Uszczelki powinno sie wymieniac jak leją. Jeżeli chcesz miec amor zadbany , w dobrym stanie wewnatrz to napewno co ok.2-3tyg pasowało by rozebrac amortyzatory a w sezonie kiedy jezdzi sie duzo i czesto najlepiej po kazdych zawodach.
http://brooce.pinkbike.com
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
spoko ale co tu duzo kombinowac ??
trzeba po prostu czyscic uszczelki i dawac swiezy olej do smarowania slizgow i to w zasadzie tyle, praktycznie tak samo jak w boxxerze.
gorzej jest jak sie zdymie sam tlumik bo to juz chyba trzeba odsylac do serwisu bo nie wiem czy nie trzeba przypadkiem specjalnych narzedzi do rozebrania (opinia zaslyszana gdzies na wyciagu- wiec nie daje gwarancji ze to prawda)
trzeba po prostu czyscic uszczelki i dawac swiezy olej do smarowania slizgow i to w zasadzie tyle, praktycznie tak samo jak w boxxerze.
gorzej jest jak sie zdymie sam tlumik bo to juz chyba trzeba odsylac do serwisu bo nie wiem czy nie trzeba przypadkiem specjalnych narzedzi do rozebrania (opinia zaslyszana gdzies na wyciagu- wiec nie daje gwarancji ze to prawda)
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Mam gdzieś na kompie krok po kroku serwis tłumika w 40'stce ze screnami , nie jest tak tragiczny. Da się zrobić.Korean_Boy pisze:gorzej jest jak sie zdymie sam tlumik bo to juz chyba trzeba odsylac do serwisu bo nie wiem czy nie trzeba przypadkiem specjalnych narzedzi do rozebrania (opinia zaslyszana gdzies na wyciagu- wiec nie daje gwarancji ze to prawda)
Proponuje założyć jakiś jeden temat o 40'stce , co chwile ktoś o coś pyta. Dużo pojawiło się tych amorów w Polsce i sądzę że każdemu na dobre by wyszło przykleić taki topik. Były by w nim wszystkie informacja o tuningu, serwisie , problemach i czymkolwiek jeszcze.
Nie mam 40, ale miałem 36. Przymierzając się do serwisu znalazłem cały opis na stronie producenta uszczelek Enduro, który to sugerował zastosowanie syntetycznego oleju samochodowego i zalecał do dać lag więcej oleju, około 50ml (standardowo 25ml). na początku trochę lał, ale po 2-3 wypadach przestał.
Ja nie mam 40 ale wiem duzo od uzytkownika (sam czasem mu pomagalem w grzebaniu).
W krk jest juz paru ktorzy dobrze sobie z foxami radza.
Jesli idzie o maly perzglad to nawet lamaga da sobie z nim rade natomiast wymiana oleju w tlumikach czy odpowietrzanie to juz troche inna bajka, niemniej jednak jesli ktos ma 'smykalke' i poszpera na necie to sobie poradzi.
p.
problem taki ze z tego serwisu (cult bikes) moze przyjsc w gorszym stanie niz przed wizyta. Znam taki przypadek ze najwidoczniej kolesie nie dokrecili jednej srobki i widelec ustawicznie sie zapowietrzal (objaw - kompletny brak tlumienia na poczatku skoku). Trzeba bylo troche sie pobawic bo procedura odpwietrzania trzeba powtarzac i powtarzac.trzeba odsylac do serwisu
W krk jest juz paru ktorzy dobrze sobie z foxami radza.
Jesli idzie o maly perzglad to nawet lamaga da sobie z nim rade natomiast wymiana oleju w tlumikach czy odpowietrzanie to juz troche inna bajka, niemniej jednak jesli ktos ma 'smykalke' i poszpera na necie to sobie poradzi.
p.
Korean_Boy po prostu boje się o wideł, bo trochę kosztuje, dlatego chciałem zaczerpnąć wiedzy użytkowników, słyszałem, że komuś na jakimś obozie sie zatarł, bo nie serwisował 7 dni.. głównie to mnie skłoniło do założenia tematu, a zrobiłem bardziej ogólny, żeby inni też potem czerpali korzyść z niego..
czyli :
- co 2-3tyg serwis w postaci wymiany oleju, przesmarowania uszczelek od wewnątrz Float Fluid
- wymiana uszczelek, gdy zaczyna pojawiać się więcej oleju, niż wspomniany pierścień
- profilaktycznie, po każdym użyciu, przeczyszczenie lag i uszczelek brunoxem
jeszcze mam pytanie, czy pod wagę 74kg tytanowa, zielona sprężyna będzie odpowiednia?
jakim olejem zalewać najlepiej wideł ?
pozdro
czyli :
- co 2-3tyg serwis w postaci wymiany oleju, przesmarowania uszczelek od wewnątrz Float Fluid
- wymiana uszczelek, gdy zaczyna pojawiać się więcej oleju, niż wspomniany pierścień
- profilaktycznie, po każdym użyciu, przeczyszczenie lag i uszczelek brunoxem
jeszcze mam pytanie, czy pod wagę 74kg tytanowa, zielona sprężyna będzie odpowiednia?
jakim olejem zalewać najlepiej wideł ?
pozdro
[S]2x yeti 4x roz. s i l
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja uszczelki zmienilem po okolo 5 miesiacach
co do narzedzi potrzebnych do serwisu to napewno:
olej - polecam 7,5w motorex
benzyna ekstrakcyjna
serwis co miesiac spokojnie wystarcza
rozbierasz czyscisz benyzna, zalewasz nowym olejem skrecasz i cieszysz sie z jazdy
serwis tlumika mysle raz w sezonie wystarczy 
co do narzedzi potrzebnych do serwisu to napewno:
olej - polecam 7,5w motorex
benzyna ekstrakcyjna
serwis co miesiac spokojnie wystarcza
rozbierasz czyscisz benyzna, zalewasz nowym olejem skrecasz i cieszysz sie z jazdy


-
- Posty: 786
- Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
- Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
- Kontakt:
KaczorAC1
Wszystko w porzadku
Ale skoro to film instruktazowy to gosciu powinien pokazac ile oleju wlac do goleni,a nie tylko sciagnac golenie, pokazac uszczelki i tak zlozyc spowtorem
Bo jak patrzelam na ten film, a mialbym siano we lbie to zlozyl bym tak samo amora i czekal az slizgi beda sie zajezdzac pracujac na suchara
Ot film instruktazowy...
Wszystko w porzadku



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości