Mavic ex 823 + Maxxis Minion DH 2,5 2-ply
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Mavic ex 823 + Maxxis Minion DH 2,5 2-ply
od wczoraj walcze ze zlozeniem tego setu:
- po pierwsze - opona na obrecz wchodzi mega ciasno (przy zakladniu obrecz wydaje sie miec o wiele wyzsze boki niz inne obrecze przy ktorych nigdy nie mialem problemu z zakladaniem tych opon, choc mierzac ja nie odbiega jakos od innych). nameczylem sie chyba z pol godziny na jednej oponie by ja zalozyc - nie wyobrazam sobie walki z czyms takim np w lesie przy zwyklym wymienianiu detki (na razie jezdze jeszcze z detka).
-po drugie - jak udalo mi sie juz zalozyc opone na obrecz, to w obydwu wypadkach (i przod i tyl) opona nie uklada sie rowno na obreczy, tzn w paru miejscach sciaga bieznik do wewnatrz na jedna ze stron - jak na to patrze, to obawiam sie o prawidlowa przyczepnosc.
prosze o wypowiedz osob ktore jezdza na takich setach. jakies wskazowki odnosnie montazu? co zrobic by opona w koncu dobrze sie ulozyla i czy jest jakis sposob by sie latwiej nakladala?
- po pierwsze - opona na obrecz wchodzi mega ciasno (przy zakladniu obrecz wydaje sie miec o wiele wyzsze boki niz inne obrecze przy ktorych nigdy nie mialem problemu z zakladaniem tych opon, choc mierzac ja nie odbiega jakos od innych). nameczylem sie chyba z pol godziny na jednej oponie by ja zalozyc - nie wyobrazam sobie walki z czyms takim np w lesie przy zwyklym wymienianiu detki (na razie jezdze jeszcze z detka).
-po drugie - jak udalo mi sie juz zalozyc opone na obrecz, to w obydwu wypadkach (i przod i tyl) opona nie uklada sie rowno na obreczy, tzn w paru miejscach sciaga bieznik do wewnatrz na jedna ze stron - jak na to patrze, to obawiam sie o prawidlowa przyczepnosc.
prosze o wypowiedz osob ktore jezdza na takich setach. jakies wskazowki odnosnie montazu? co zrobic by opona w koncu dobrze sie ulozyla i czy jest jakis sposob by sie latwiej nakladala?
dzieje się tak, bo to obręcz UST, ma troche inny profil i opona lubi wpaść na "środek" obręczy. Ja bym proponował wysmarować obręcz np mydłem, oraz zastosować większą dętke, która powinna rozepchać i ułożyć opone w zew. rantach. Brat miał to samo z High rollerem 2.5 i pomogło. Na początku nabij dużo pow. powinno pomóc w ułożeniu opony, potem sobie upuścisz wg. upodobań.
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
detke mam continentala do max 2,5, probawalem wlasnie takiego patentu by na maxa ja napompowac (ponad 3 atmosfery) a potem popuszczac ale nie pomoglo. ale sprobuje patentu z mydlem. wlasnie tak jak piszesz, w ten rowek na srodku obreczy wpada mi krawedz opony i zostaje tam zamiast z niego wyskoczyc i ulozyc sie.
Znajomy mial podobny problem z obreczami WTB i oponami Conti Diesel, pompowal nawet po 6 atmosfer !!! i ni huhu, nic nie pomoglo, zawsze gdzies sie zle ulozyla, probowal mydla, plynu do naczyn i bez rezultatow. Podobno niektorzy zalecaja jazde na niskim cisnieniu ze moze wtedy sie rozciagnie i wejdzie ale chyba to tez nie pomoglo. Przy mniejszym cisnieniu mozna ja probowac recznie ponaciagac (tez tego probowal). Nie pamietam jak to sie skonczylo ale chyba zamienil tyl z przodem (ta sama obrecz i opona ) i w koncu jakos weszlo:)
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
no bez jaj, zeby cos takiego dzialo sie przy obreczach tej klasy. przeciez to taka obrecz jak w deemaxach chyba? na pewno jest jakis patent na to. czy opony UST tak bardzo sie roznia? np taki minion, tylko ze w wersji UST siadlby bez problemu?
czy uzytkownik Spaced ma cos do powiedzenia w tym temacie?Wink z tego co wiem, to jezdzi na 823..
czy uzytkownik Spaced ma cos do powiedzenia w tym temacie?Wink z tego co wiem, to jezdzi na 823..
Mam te obręcze. Maxxis nie jest oponą ciasną powinna się ułożyć.Zakładaj oponę w ciepłym miejscu. Musisz posmarować ją płynem do zakładania bądź jakimś płynem do mycia naczyń . Pompujemy do wysokiego ciśnienia ok 6 atm. Zostawiamy na kilka godzin , upuszczamy powietrze do końca i pompujemy do wymaganego ciśnienia. Procedura ta potrzebna jest tylko na początku jak trochę pojeździsz nie będzie problemu. Najciężej zakłada się Michelina 2,2".
Obręcz jest rewelacyjna , więc musisz trochę powalczyć . Powodzenia.
Obręcz jest rewelacyjna , więc musisz trochę powalczyć . Powodzenia.
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Ja śmigam na tym samym secie, owszem ciężko się zakłada/ściąga - bez łyżek parka się nie obędzie, ale z dętką 2.2 kendy i maxxisem minione fr 2.5 2ply nie mam żadnego bicia.. wszystko ok siada..
Więc albo Ty masz wielkiego pecha, albo ja wielkie szczęście
Więc albo Ty masz wielkiego pecha, albo ja wielkie szczęście

http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
spoko, spoko Arturze, siadlo w koncu na plynie do naczyn:D ale tak czy owak nie wyobrazam sobie zwyklej wymiany detki np gdzies na szlaku... no coz, trza jak najszybciej tubelessy upolowac jednak. poki co detke continentala mam, do max 2,5.
javorovy dzieki wielkie za ten patent! jak wyzej napisalem, siadlo na plynie do naczyn (teraz bede sie pienil przejezdzajac przez kaluze:P), napompowalem kolo 5 atmosfer i po koleji "wskoczylo" wszystko na miejsce.
javorovy dzieki wielkie za ten patent! jak wyzej napisalem, siadlo na plynie do naczyn (teraz bede sie pienil przejezdzajac przez kaluze:P), napompowalem kolo 5 atmosfer i po koleji "wskoczylo" wszystko na miejsce.
=disbrainer= ja miałem troche inny sposób na ten set co ty masz
a mianowicie pompowałem tak żeby opone można było przechylać na boki nie wiem gdzies tak 0,5 atmosfery no i tam gdzie mi wciągało odchylałem na boki
no i pomagało bez żadnych płynów itp itd
tak wiec na stoku nie ma sie co martwić
jedynie to tylko o to by w miare bezproblemowo ja zdjąć z tej obreczy....




Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
=disbrainer= przez cały sezon tylko raz jezdzilem z detka w nich. Zakladanie na nią opon to rzeczywiscie duzy problem ale lepiej sie nameczyc niz zeby ci opona spadla na niskim cisnieniu (co potrafi sie gdzie indziej zdarzyc). Z moich doswiadczen z detka - zle siedziała na poczatku lekko ale ułozyla sie w trakcie jazdy. Z bezdetkowymi nie ma problemu bo łapia za srodkowy rant od ust, a nie jak w zwyklej obreczy. Slyszalem, tez ze ludzie ze stansem zwykle opony daja i trzyma powietrze ale musialbys o tym poczytac.
Z metod które mi do głowy przychodza to albo wlasnie ww mydło albo nałozyc opone i przy niskim cisnieniu obciazyc ja i obrócic tak. Teoretycznie jest szansa, ze wskoczy.
Z metod które mi do głowy przychodza to albo wlasnie ww mydło albo nałozyc opone i przy niskim cisnieniu obciazyc ja i obrócic tak. Teoretycznie jest szansa, ze wskoczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości