Mavic ex 823 + Maxxis Minion DH 2,5 2-ply

=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Mavic ex 823 + Maxxis Minion DH 2,5 2-ply

Post autor: =disbrainer= »

od wczoraj walcze ze zlozeniem tego setu:

- po pierwsze - opona na obrecz wchodzi mega ciasno (przy zakladniu obrecz wydaje sie miec o wiele wyzsze boki niz inne obrecze przy ktorych nigdy nie mialem problemu z zakladaniem tych opon, choc mierzac ja nie odbiega jakos od innych). nameczylem sie chyba z pol godziny na jednej oponie by ja zalozyc - nie wyobrazam sobie walki z czyms takim np w lesie przy zwyklym wymienianiu detki (na razie jezdze jeszcze z detka).

-po drugie - jak udalo mi sie juz zalozyc opone na obrecz, to w obydwu wypadkach (i przod i tyl) opona nie uklada sie rowno na obreczy, tzn w paru miejscach sciaga bieznik do wewnatrz na jedna ze stron - jak na to patrze, to obawiam sie o prawidlowa przyczepnosc.

prosze o wypowiedz osob ktore jezdza na takich setach. jakies wskazowki odnosnie montazu? co zrobic by opona w koncu dobrze sie ulozyla i czy jest jakis sposob by sie latwiej nakladala?
Jaśko
Posty: 180
Rejestracja: 04.08.2009 08:38:09
Lokalizacja: Rytro
Kontakt:

Post autor: Jaśko »

dzieje się tak, bo to obręcz UST, ma troche inny profil i opona lubi wpaść na "środek" obręczy. Ja bym proponował wysmarować obręcz np mydłem, oraz zastosować większą dętke, która powinna rozepchać i ułożyć opone w zew. rantach. Brat miał to samo z High rollerem 2.5 i pomogło. Na początku nabij dużo pow. powinno pomóc w ułożeniu opony, potem sobie upuścisz wg. upodobań.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

detke mam continentala do max 2,5, probawalem wlasnie takiego patentu by na maxa ja napompowac (ponad 3 atmosfery) a potem popuszczac ale nie pomoglo. ale sprobuje patentu z mydlem. wlasnie tak jak piszesz, w ten rowek na srodku obreczy wpada mi krawedz opony i zostaje tam zamiast z niego wyskoczyc i ulozyc sie.
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

Znajomy mial podobny problem z obreczami WTB i oponami Conti Diesel, pompowal nawet po 6 atmosfer !!! i ni huhu, nic nie pomoglo, zawsze gdzies sie zle ulozyla, probowal mydla, plynu do naczyn i bez rezultatow. Podobno niektorzy zalecaja jazde na niskim cisnieniu ze moze wtedy sie rozciagnie i wejdzie ale chyba to tez nie pomoglo. Przy mniejszym cisnieniu mozna ja probowac recznie ponaciagac (tez tego probowal). Nie pamietam jak to sie skonczylo ale chyba zamienil tyl z przodem (ta sama obrecz i opona ) i w koncu jakos weszlo:)
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

no bez jaj, zeby cos takiego dzialo sie przy obreczach tej klasy. przeciez to taka obrecz jak w deemaxach chyba? na pewno jest jakis patent na to. czy opony UST tak bardzo sie roznia? np taki minion, tylko ze w wersji UST siadlby bez problemu?

czy uzytkownik Spaced ma cos do powiedzenia w tym temacie?Wink z tego co wiem, to jezdzi na 823..
javorovy
Posty: 72
Rejestracja: 28.12.2008 16:10:02
Kontakt:

Post autor: javorovy »

Mam te obręcze. Maxxis nie jest oponą ciasną powinna się ułożyć.Zakładaj oponę w ciepłym miejscu. Musisz posmarować ją płynem do zakładania bądź jakimś płynem do mycia naczyń . Pompujemy do wysokiego ciśnienia ok 6 atm. Zostawiamy na kilka godzin , upuszczamy powietrze do końca i pompujemy do wymaganego ciśnienia. Procedura ta potrzebna jest tylko na początku jak trochę pojeździsz nie będzie problemu. Najciężej zakłada się Michelina 2,2".
Obręcz jest rewelacyjna , więc musisz trochę powalczyć . Powodzenia.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

dzieki javorovy, sprawdze ta metode:) a na jakiej konkretnie oponie Ty jezdzisz?
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

niestety tak jest, sam przed chwile jezdzilem z detka i opona nie lezala prosto.

najlepiej kupic kapcie ust
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

Korean_Boy, a co powodujue ze kapcie UST leza lepiej? inny ksztalt opony na krawedziach, czy po prostu brak detki wszystko zmienia?
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

opona ust ma inny rant ktory siada na obrecz i opona idealnie przylega. zwykla opona ma inny rant ktory nie zawsze "wskakuje" w obrecz i dlatego krzywo lezy
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Ja śmigam na tym samym secie, owszem ciężko się zakłada/ściąga - bez łyżek parka się nie obędzie, ale z dętką 2.2 kendy i maxxisem minione fr 2.5 2ply nie mam żadnego bicia.. wszystko ok siada..

Więc albo Ty masz wielkiego pecha, albo ja wielkie szczęście ;)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

spoko, spoko Arturze, siadlo w koncu na plynie do naczyn:D ale tak czy owak nie wyobrazam sobie zwyklej wymiany detki np gdzies na szlaku... no coz, trza jak najszybciej tubelessy upolowac jednak. poki co detke continentala mam, do max 2,5.

javorovy dzieki wielkie za ten patent! jak wyzej napisalem, siadlo na plynie do naczyn (teraz bede sie pienil przejezdzajac przez kaluze:P), napompowalem kolo 5 atmosfer i po koleji "wskoczylo" wszystko na miejsce.
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

=disbrainer= ja miałem troche inny sposób na ten set co ty masz :) a mianowicie pompowałem tak żeby opone można było przechylać na boki nie wiem gdzies tak 0,5 atmosfery no i tam gdzie mi wciągało odchylałem na boki :) no i pomagało bez żadnych płynów itp itd ;) tak wiec na stoku nie ma sie co martwić :) jedynie to tylko o to by w miare bezproblemowo ja zdjąć z tej obreczy....
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

=disbrainer= przez cały sezon tylko raz jezdzilem z detka w nich. Zakladanie na nią opon to rzeczywiscie duzy problem ale lepiej sie nameczyc niz zeby ci opona spadla na niskim cisnieniu (co potrafi sie gdzie indziej zdarzyc). Z moich doswiadczen z detka - zle siedziała na poczatku lekko ale ułozyla sie w trakcie jazdy. Z bezdetkowymi nie ma problemu bo łapia za srodkowy rant od ust, a nie jak w zwyklej obreczy. Slyszalem, tez ze ludzie ze stansem zwykle opony daja i trzyma powietrze ale musialbys o tym poczytac.

Z metod które mi do głowy przychodza to albo wlasnie ww mydło albo nałozyc opone i przy niskim cisnieniu obciazyc ja i obrócic tak. Teoretycznie jest szansa, ze wskoczy.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości