Marzocchi Junior T - utwardzanie
Marzocchi Junior T - utwardzanie
Witam posiadam w.w amortyzator , ważę 74 kg i mam pytanie czy da się go jakoś utwardzić chodzi mi o to że jak jadę stojąc po prostej drodze do chowa się jakies 7 cm , chciałbym aby chował sie 3-4 cm .Czy da się go jakoś utwardzić np poprzez podkładki pod regulacje napreżenia wstepnego ??
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
xenon a gdzie chcesz shimy włożyć do juniora?
i jak chcesz zwiększyć kompresję?
maxxis całkiem możlwie ze masz miękkie sprężyny i wymiana była by najlepszą opcją, ale możesz spróbować podłożyć podkładkę 1cm pod korek regujacji i zobaczyć czy to nie wystarczy. Za dużo dystansu bym nie pchał bo może Ci gorzej chodzić, tzn być bardzo twardy na małych nierównościach.
Edit: sprężyny w takim razie masz standardowe, możliwe że się zbiły, spróbuj z podkładką
i jak chcesz zwiększyć kompresję?
maxxis całkiem możlwie ze masz miękkie sprężyny i wymiana była by najlepszą opcją, ale możesz spróbować podłożyć podkładkę 1cm pod korek regujacji i zobaczyć czy to nie wystarczy. Za dużo dystansu bym nie pchał bo może Ci gorzej chodzić, tzn być bardzo twardy na małych nierównościach.
Edit: sprężyny w takim razie masz standardowe, możliwe że się zbiły, spróbuj z podkładką
Seraax dobrze pisze, zacznij od podłożenia czegoś pod sprężynę. Taki zabieg nie da jednak ogólnego utwardzenia się sprężyny (w niewielkim stopniu), da tylko zwiększenie napręzenia wstępnego, przez co mniej się schowa i zrobi się mniej czuły na małe nierówności, ale dobić go będzie w zasadzie jednakowo łatwo. Zależy co chcesz osiągnąć, ja akurat taką charakterystykę lubię, nie lubie kanapy, wolę jak coś tam przenosi na kierownicę przy małych nierównościach, ale bezwzględnie i gladko musi połykać większe rzeczy. O ile mam możliwość to zakładam miękkie sprężyny i mocno je srkęcam...
maxxis jakas papke zapisales...
junior nie jest liniowy i jakos nie widze mozliwosci zeby byl... przynajmniej kumpel mial takiego...
mi sie chowa jakies 4-5cm sigma (ale to strikte liniowy amor) i nie widze problemu przy wybieraniu malych nierownosci, junior taki juz jest:P
sag mozesz zmiejszyc ale nie bedzie to raczej dawalo lepszej pracy na malych dziurach:P
junior nie jest liniowy i jakos nie widze mozliwosci zeby byl... przynajmniej kumpel mial takiego...
mi sie chowa jakies 4-5cm sigma (ale to strikte liniowy amor) i nie widze problemu przy wybieraniu malych nierownosci, junior taki juz jest:P
sag mozesz zmiejszyc ale nie bedzie to raczej dawalo lepszej pracy na malych dziurach:P
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
maxxisutwardzisz swojego amorka tylko i wyłącznie przez zmianę sprężyn na twardsze, gadanie typu: wlej więcej oleju albo wsadz jakieś tam podkładki to tylko strada czasu.
po pierwsze, dodajać podkładki ryzykujesz poważnym uszkodzeniem amortyzatora, dlaczego to już mi się pisac nie chece, ponieważ to trzeba poznac budowę wnętrza amortyzatora.
po drugie, dolewająć więcej oleju jedyne co zmienisz to charakterystykę pracy amortyzatora (na prawdopodobnie dużo gorszą).
Co do wybierania, ten amor już taki jest że nie wybiera wszystkiego idealnie, duzo sie z nim nie pobawisz, a jak chcesz żeby amor ci wszystko za..biscie wybierał to zmień na 888 albo na boxxera
Sam mam 888 i kocham tego amora! :P
po pierwsze, dodajać podkładki ryzykujesz poważnym uszkodzeniem amortyzatora, dlaczego to już mi się pisac nie chece, ponieważ to trzeba poznac budowę wnętrza amortyzatora.
po drugie, dolewająć więcej oleju jedyne co zmienisz to charakterystykę pracy amortyzatora (na prawdopodobnie dużo gorszą).
Co do wybierania, ten amor już taki jest że nie wybiera wszystkiego idealnie, duzo sie z nim nie pobawisz, a jak chcesz żeby amor ci wszystko za..biscie wybierał to zmień na 888 albo na boxxera

Narazie nie mam opcji zmiany amortyzatora bo siedzi w HT , chce uzbierać na ramę i wtedy dopiero będe myślał ew. o zmianie amorka , praca juniora mi odpowiada tylko poprostu wolałbym troszkę twardziej ale cóż jak się nie da inaczej niż wymiana sprężyn to nie będe inwestował w tego amora i poprostu kiedyś go zmienie .
Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam
dokładnie masz rację, bo koszt dobrych sprężyn to ok 150 -200 zł do tego amora.
(mogę sie mylić, ale pamietam że jak patrzyłem ceny przed wakacjami to tak stały)
Ja też jeżdżę na HT i po kupnie 888 znów zakochałem się w HT, naprawdę ten amor potrafi wynagrodzić brak tyłu! (ale to tak na marginiesie :P)
(mogę sie mylić, ale pamietam że jak patrzyłem ceny przed wakacjami to tak stały)
Ja też jeżdżę na HT i po kupnie 888 znów zakochałem się w HT, naprawdę ten amor potrafi wynagrodzić brak tyłu! (ale to tak na marginiesie :P)
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość