RC-3 i olej 5w??

swiechu56
Posty: 192
Rejestracja: 06.04.2008 18:59:16
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

RC-3 i olej 5w??

Post autor: swiechu56 »

Jestem szczęśliwym posiadaczem 888 2008 RC-3 WC ;)
mam pytanie. Czy zalanie go olejem 5w poprawi jego prace? Wiem że będzie szybszy powrót. Ale czy jest sens??
Jest to pierwsza wymiana oleju w tym amorku(zaliczony cały sezon), mam zamiar wlać Castrol Fork Oil SAE 5w syntetyk
http://swiechu.pinkbike.com/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

swiechu56zalanie go tym konkretnym olejem nie zmieni jego pracy w taki sposob jak myslisz . Castrol 5w syntetyk jest minimalnie bardziej lepki niz seryjny olej w marzach (7,5w) .Podobna sytuacja jest z motorexem 5 , jest bardzo zblizony lepkoscia do marzocha (oczywiscie w temp. okolo 100st. - czyli takiej , w jakiej pracuja tlumiki ) . Lepiej kup motorexa 5ke i 2,5 i zalej 2,5 wpierw , dolewaj 5ki jaksie okaze za malo lepki .
Krakos
Posty: 245
Rejestracja: 02.09.2007 22:51:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Krakos »

przeciez W jest to określenie lepkości wiec jak 5 moze byc wieksza od 7,5?
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3853780
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Krakos inteligencie, kazdy producent ma swoje oznaczenia. Nie kazdy olej 5W to to samo.
slazak
Posty: 362
Rejestracja: 08.02.2005 21:36:09
Lokalizacja: Debnica k/Odolanowa
Kontakt:

Post autor: slazak »

Krakos

W określa słowo WINTER kiedyś był podział na oleje letnie i zimowe.

Liczba określa dla zimowych lepkość nie mniejszą iż... (tu temp)
5W10 to pięć czytamy jak wyżej a 10 lepkość nie większa iż i też temp podana.


Tak zalej go 5W polecam motorexa, praca się poprawi.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

troyo pisze:Castrol 5w syntetyk jest minimalnie bardziej lepki niz seryjny olej w marzach (7,5w)
jak dla mnie odwrotnie na castrolu mi amor działa szybciej, za to motorex 7,5 jest rzeczywiście trochę bardziej lepki i 5ce bliżej do 7,5 mz

EDIT:
wiem że wg tej tabelki tutaj
http://www.peterverdonedesigns.com/lowspeed.htm
jest inaczej
Ale raz że strona nie była aktualizowana od 2006 roku i nie wiadomo z kiedy pochodzą dane o marzocchi (kiedyś robił go motorex, teraz ktoś inny, kojarzy mi się shell cały czas)
Dwa, że skoro dane nie były badane a podawane przez producentów mógł nastąpić jakiś drobny babol :]
troyo pisze:oczywiscie w temp. okolo 100st. - czyli takiej , w jakiej pracuja tlumiki
??? poparzyłeś się kiedyś tłumikiem?
slazak pisze:W określa słowo WINTER
w oznacza "weight" na nasze lepkość
"Winter" tyczy się tylko samochodowych (0-20 zimowe , 30-60 letnie)
slazak
Posty: 362
Rejestracja: 08.02.2005 21:36:09
Lokalizacja: Debnica k/Odolanowa
Kontakt:

Post autor: slazak »

SeraaX Jakieś źródełko wiedzy translacji słowa weight poproszę? Lepkość w eng. to viscosity. :)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

SeraaX pisze:troyo napisał:
oczywiscie w temp. okolo 100st. - czyli takiej , w jakiej pracuja tlumiki

??? poparzyłeś się kiedyś tłumikiem?

przejedz sie trasa , gdzie widel dostaje chociaz troche po dupie i zobacz jak goracy jest olej ... tak sie tylko wydaje ze tam jest z 50st. , ale olej jest naprawde goracy .
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

slazak nie zrozumieliśmy się,to nie tłumaczenie, a jedynie tak przyjęło się mówić, z dwojga złego lepsze to niż gęstość
troyo oleje układa się wg własności w 40 stopniach, w życiu Ci się olej nie rozgrzeje do setki:)
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

SeraaXzwracam honor , tylne tlumiki pracuja w temp. 70st~ , przod okolo 30 (zakladajac , ze na dworze jest 23st ~)

oleju marzocha motorex raczej nie robil , cale wieki leja do srodka Golden Spectro .
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

troyona 100% pamiętam stare opakowanie oleju marzocha i malutki napis "made by motorex" :) 2004r i wcześniej. No chyba że coś pomyliłem, ale naprawdę jestem pewien, jedyne co mnie zastanawia to że nie mogę znaleźć tego opakowania na necie, jakieś ciemne było, czarne albo ciemnoszare

A co do Golden Spectro,na podstawie tej strony w, tylko cSt w 40°C się zgadza z olejem Marzocha reszta jest bardzo różna. Nie słyszałem żeby był to produkt tej firmy, a raczej dobry zamiennik.

A co do tematu:
swiechu56 jeździsz na całkiem rozkręconym amorze? jeśli tak to sens jest, tylko nie wiem jaki olej wybrać. Z tego co paru kumpli, właścicieli nowszych 888/66 twiedzi, że marzoch nie do końca lubi niektóre oleje. Tylko ciężko powiedzieć ile w tym jest prawdy a ile możliwej autosugestii.

W Juniorze mam tego Castrola o którym wspominasz i wydaje mi się że amor jest nim szybszy niż na oryginale. Tyle że z oryginałem miałem kontakt bardzo dawno i na jednym innym tłumiku. Na pewno mogę powiedzieć że jest ok, ja go brałem pierwszy raz głównie pod kątem zimy, bo np na motorexie mi amor na zimnie bardziej zamulał.
Krakos
Posty: 245
Rejestracja: 02.09.2007 22:51:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Krakos »

SeraaX
weight to znaczy Ciężar,
ale w sumie w wzorze na lepkosc wystepuje CIĘŻAR wyrażony w KG
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87

Ale zastanawia mnie czy ta "jednostka" W jest jakos znormalizowana(??)
tak jak np Kilogram??
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3853780
slazak
Posty: 362
Rejestracja: 08.02.2005 21:36:09
Lokalizacja: Debnica k/Odolanowa
Kontakt:

Post autor: slazak »

SeraaX Zrozumiałem, proszę tylko o źródełko wiedzy dlaczego akurat tak, chcę uzupełnić wiedzy brak, ponieważ dalej przystaję przy swoim.
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Swoje 66rcv 09 zalałem olejem 5w motorexa i generalnie świetnie amor zaczął działać. Nie to co na seryjnym oleju,gdzie okrutnie ciął na całym skoku,jakby się zawieszał itd . . .
Ride 4 Fun ! Biatch !
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

slazak co do olejów silnikowych np
http://www.vtuning.com/olej.html
w bardzo prostych słowach i jest tutaj mowa o lepkości przy omawianiu prametrów 0W, 5W itd.
I rzeczywiście przy silnikowym W przy cyferce oznacza zimowy, ale nie przy amortyzatorowym, wtedy wszystkie by były zimowe :)
Dosłownie oznacza cięzar (wagę?) jak napisał Krakos który to zależy od lepkości i gęstości, a że mówiąc o oleju "ciężar" brzmi dość dziwnie na forum i w necie najczęściej przeczytasz o samej lepkości (będź też czasem coś w stylu "olej o gęstości" lecz jest to znacznie gorsze sformowanie gdyż gęstość nas nie interesuje, nie jest istotnym pramaetrem). Interesuje nas cSt (centistroke), czyli kinematyczna jednostka lepkości cieczy
swiechu56
Posty: 192
Rejestracja: 06.04.2008 18:59:16
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: swiechu56 »

No więc zalałem ósemki tym olejem;) Zrobiłem sobie podciśnienie w komorze rc3 i amortyzator zdecydowanie lepiej wybiera, stał się płynniejszy i progresja zaczyna mi sie teraz z 1-2 cm później :D W porównaniu z oryginalnym olejem eksploatowanym cały sezon. Ogólnie to jest lepiej;) Musze się przejechać na traske gdzie mocno wytrzepie i zobaczyć jaka tam będzie różnica....
http://swiechu.pinkbike.com/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości