Uniwersalna rama dla początkującego
Uniwersalna rama dla początkującego
Witam serdecznie.
Dopiero zaczynam przygodę z jakimiś "prawdziwymi" rowerami więc poszukuję fachowej porady i opinii, którą myślę tu znaleźć. Chciałbym złożyć sobie jakiś rowerek (może do końca roku się uda), którym mógłbym pochulac w plenerze (małopolskie/ okolice Krakowa) bez obaw że rower złamie się w pół po lądowaniu z jakiejś niewielkiej hopki.
Interesuje mnie jakaś sztywna dość dobra rama za małe pieniądze.Poszukuję czegoś enduro/xc/lekkie dh coś uniwersalnego, gdyż nie do końca wiem w jakiej kategorii chciałbym jeździć, ale jak wcześniej mówiłem chodzi mi o coś do jazdy po ścieżkach leśnych (raczej dośc szybkiej jazdy, bo to mnie rajcuje), ale i mam parę tras do dh w okolicy z których myślę kiedyś korzystać.
Pieniędzmi nie szastam więc chciałbym nabyć ramę w przedziale 500-600zł. Najlepiej było by wg. mnie aby była to nowa rama jednak używka w dobrym stanie też mnie zadowoli.
Jako że dopiero zaczynam składac rower postanowiłem zacząc od wyboru ramy więc nie pytajcie jaki amorek będę do niej zakładał bo na obecną chwile nie mam zielonego pojęcia.
Aktualnie na uwadze mam takie oto ramy:
Author a-gang p.m.
Dartmoor Street Fighter
NS Surge lub Bitch
Octane one Void (do tej nie do końca jestem pewien)
Co sądzicie o tych ramach?
Jaki rozmiar wybrac (183cm / 85kg)
Czy polecacie coś innego w tym przedziale pieniężnym i do takiego stylu jazdy?
Za wszelkie błędy i ewentualne komplikacje przepraszam modów.
Dopiero zaczynam przygodę z jakimiś "prawdziwymi" rowerami więc poszukuję fachowej porady i opinii, którą myślę tu znaleźć. Chciałbym złożyć sobie jakiś rowerek (może do końca roku się uda), którym mógłbym pochulac w plenerze (małopolskie/ okolice Krakowa) bez obaw że rower złamie się w pół po lądowaniu z jakiejś niewielkiej hopki.
Interesuje mnie jakaś sztywna dość dobra rama za małe pieniądze.Poszukuję czegoś enduro/xc/lekkie dh coś uniwersalnego, gdyż nie do końca wiem w jakiej kategorii chciałbym jeździć, ale jak wcześniej mówiłem chodzi mi o coś do jazdy po ścieżkach leśnych (raczej dośc szybkiej jazdy, bo to mnie rajcuje), ale i mam parę tras do dh w okolicy z których myślę kiedyś korzystać.
Pieniędzmi nie szastam więc chciałbym nabyć ramę w przedziale 500-600zł. Najlepiej było by wg. mnie aby była to nowa rama jednak używka w dobrym stanie też mnie zadowoli.
Jako że dopiero zaczynam składac rower postanowiłem zacząc od wyboru ramy więc nie pytajcie jaki amorek będę do niej zakładał bo na obecną chwile nie mam zielonego pojęcia.
Aktualnie na uwadze mam takie oto ramy:
Author a-gang p.m.
Dartmoor Street Fighter
NS Surge lub Bitch
Octane one Void (do tej nie do końca jestem pewien)
Co sądzicie o tych ramach?
Jaki rozmiar wybrac (183cm / 85kg)
Czy polecacie coś innego w tym przedziale pieniężnym i do takiego stylu jazdy?
Za wszelkie błędy i ewentualne komplikacje przepraszam modów.
maxxis Ale znowu Surge i Bitch wagą do długich wycieczek nie zachęcają. Może Society?
Ktoś ostatnio zakładał temat o rowerze do enduro/fr i właśnie na Society chciał składać.
Powiedz z jakim ewentualni amorkiem rama będzie jeżdżona.
Chociaż osobiście powiem, ze w takim rozstrzale dyscyplinowym niewątpliwie coś z regulacją skoku by się przydało.
Ktoś ostatnio zakładał temat o rowerze do enduro/fr i właśnie na Society chciał składać.
Powiedz z jakim ewentualni amorkiem rama będzie jeżdżona.
Chociaż osobiście powiem, ze w takim rozstrzale dyscyplinowym niewątpliwie coś z regulacją skoku by się przydało.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ramy xc i dh nie mogą być uniwersalne...
chyba, że wydawało Ci się że xc to też jest jakiś sport ekstremalny. najlepiej by było gdybyś się kiedyś przejechał z kumplami gdzieś do lasku, powiedzmy na jakiś łatwy zjazd i wtedy sam byś stwierdził co dokładnie Ci odpowiada. jeśli to będzie enduro: NS Society, FR i DH: NS Surge, Bitch; Duncan Pitbull, może jakiś używany cocker się znajdzie albo cock; Dartmoor: Street Fighter. Jak już będziesz wiedzieć o co Ci chodzi napisz albo poszukaj w wyszukiwarce postów na temat amorków i będziesz już wszystko wiedzieć
pozdrower


pozdrower
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
@Bombell
bardzo spodobała mi się propozycja tego dragstara.
@oliano_italiano
Jak wspomniałem jestem początkujący w tych sprawach więc nie dziwota że mogłem poknocic troszkę kategorie.
Rower ma słóżyc do dośc szybkiej jazdy po ścieżkach leśnych, (więcej mam raczej w okolicy w dół niż prostego) sporadycznie (może kiedyś troszkę bardziej w przyszłości) jakaś hopa.
Z tego co widzę to np. LF dragstar tylko 14' lub 16' który rozmiar byłby dla mnie lepszy (183cm)
bardzo spodobała mi się propozycja tego dragstara.
@oliano_italiano
Jak wspomniałem jestem początkujący w tych sprawach więc nie dziwota że mogłem poknocic troszkę kategorie.
Rower ma słóżyc do dośc szybkiej jazdy po ścieżkach leśnych, (więcej mam raczej w okolicy w dół niż prostego) sporadycznie (może kiedyś troszkę bardziej w przyszłości) jakaś hopa.
Z tego co widzę to np. LF dragstar tylko 14' lub 16' który rozmiar byłby dla mnie lepszy (183cm)
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
to raczej mówisz o enduro. ciężka jazda po trudnym terenie, kamienie, nie koniecznie pod górkę i czasem po drodze jakaś hopa, tak jak wspomniałeś. Do enduro mógłby się nadać Marzocchi All Mountain, 44 albo nawet 55, Rock Shox Pike Sl też, albo jakiś Manitou Nixon. Ramka to tak jak Bombell napisał Dragstar albo Society.
Bombell niby 3kg, ale można też zbijać wagę na innych częściach, nie koniecznie tylko na amorze.
edit: chociaż w tym co napisałeś można też wyczuć kropelkę FR/DH
Bombell niby 3kg, ale można też zbijać wagę na innych częściach, nie koniecznie tylko na amorze.
edit: chociaż w tym co napisałeś można też wyczuć kropelkę FR/DH

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Las3k_91 Ldz już w którymś temacie mówiłeś, że robisz na swoim rowerze do DH 60km (?) czy ileś tam. ale taka prawda, że nasze rowerki nie nadają się do jazdy po szosie lub uprawiania XC
chyba, że masz fox'a z regulowanym propedal'em, to wtedy nie będzie tak "bujać" albo prawie w ogóle pod czas dojazdów na miejscówki czy nawet krótkich wycieczek.
gdyby było tak, że rower jest do XC i DH, to każdy miałby jeden rower do w.w stylów jazdy, ale nie da się połączyć bezkompromisowo tych dwóch dyscyplin jakże pięknej i cudownej jazdy na rowerze... no ale, pomarzyć zawsze można

gdyby było tak, że rower jest do XC i DH, to każdy miałby jeden rower do w.w stylów jazdy, ale nie da się połączyć bezkompromisowo tych dwóch dyscyplin jakże pięknej i cudownej jazdy na rowerze... no ale, pomarzyć zawsze można

-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Lemon jak chcesz coś wiedzieć na temat a-gang'a to proszę bardzo: http://www.dh-zone.com/sprzetownia/rece ... pr&SID=129
http://www.dh-zone.com/sprzetownia/rece ... pr&SID=675
aha i nie zapiepszania tylko zapieprzania.
styl jak dla mnie to enduro/fr/dh -> dragstar.
Edit: Kramon a o czym ja napisałem Ty $%^$%#%#@%@ ? -.-
http://www.dh-zone.com/sprzetownia/rece ... pr&SID=675
aha i nie zapiepszania tylko zapieprzania.
styl jak dla mnie to enduro/fr/dh -> dragstar.
Edit: Kramon a o czym ja napisałem Ty $%^$%#%#@%@ ? -.-
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości