Pomoc w obniżeniu wagi roweru.
Pomoc w obniżeniu wagi roweru.
Witam ;) Złożyłem sobie w te wakacje za cięzko zarobioną kasę niby swój wymarzony rower . . . Jednak całkiem sporo sobie waży i chciał bym go diametralnie odchudzić wkładając w to trochę kasy no i mam generalnie pomysł,zastanawiam się czy będzie on dobry,ale to już mi podpowiecie ;)
Aktualna waga ma się na poziomie 17,2 - 17,3kg chce zaatakować poniżej 16. Oto mój set wraz z podanymi wagami :
Rama : Santa cruz vp free M 3600 gram
Stery : Fsa pigh dh 200gram 1,5"
Damper : Manitou swinger x6 216 mm 950gram
Amortyzator : Marzocchi 66rcv 1,5" 2950gram
Sztyca : Thomson 290 mm 180gram
Siodło : san marco blaze 250gram
Zacisk : Santa cruz 20gram
Mostek : Race face d2 250gramgram
Kierownica : truvativ team dh 260gram
Gripy : dartmoor 100gram
Obręcze : Sun rims s type 1500gram
Szprychy : Dt champion 470gram
Piasty :
Przód : Hope pro 2 180gram
Tył : Hope pro 2 12x150mm 310gram
Korby : truvativ Holzfeller 630gram
Suport : Truvativ gigapape team dh 310gram
Blat : Shimano lx 36T 50gram
Napinacz : E13 + bash 300gram
Opony : Intense dh kevlar 2.5 2100gram
Dętki : continental 350gram
Pedały : shimano Dx 550gram
Kaseta : Sram pg 970 11-34T 320gram
Łańcuch : Shimano hg 53 275gram + sram power pin
Hamulce : Avid juicy 7 203/185mm 860gram
Przerzutka tył : Sram x.9 235gram
Manetka : Sram x.9 140gram
A teraz rower po planowanych zmianach :
Rama : Santa cruz vp free M 3600 gram
Stery : vp 1,5 - 1 i 1/8 149gram
Damper : Fox dhx 5.0air 216x63,5mm 465gram
Amortyzator : Rock shox totem solo air 2670gram
Sztyca : Thomson 290 mm 180gram
Siodło : Salle italia SLR 135gram
Zacisk : Santa cruz 20gram
Mostek : Truvativ holzfeller 40mm 225gram
Kierownica : Sunline v1 745mm 19" 280gram
Gripy : dartmoor 100gram
Obręcze : Sun rims equlizer 29 1020gram
Szprychy : Dt champion 470gram
Piasty :
Przód : Hope pro 2 180gram
Tył : Hope pro 2 12x150mm 310gram
Korby : truvativ Holzfeller 630gram + śruby alu kcnc
Suport : Truvativ gigapape team dh 310gram
Blat : Shimano lx 36T 50gram
Napinacz : Carbonowy custom 110gram
Opony : Maxxis higholler 2.35 42a 1ply 1600gram
Dętki : continental 350gram
Pedały : shimano Dx 550gram
Kaseta : Sram pg 970 11-34T 320gram
Łańcuch : Shimano hg 73 275gram + sram power pin
Hamulce : Avid juicy 7 203/185mm ( zmiana śrub ) ok 830gram
Przerzutka tył : Sram x.9 (tuning,alu kółka + śruby ) ok 200gram
Manetka : Sram x.9 Tuning ( ok 120gram )
Wychodzi waga na poziomie 15,2kg. W planach mam aluminiowe śruby gdzie się da no i tytanowe gdzie aluminiowe nie dają rady. Co sądzicie o moim pomyśle ? 2km będzie zapewne czuć . . .
Aktualna waga ma się na poziomie 17,2 - 17,3kg chce zaatakować poniżej 16. Oto mój set wraz z podanymi wagami :
Rama : Santa cruz vp free M 3600 gram
Stery : Fsa pigh dh 200gram 1,5"
Damper : Manitou swinger x6 216 mm 950gram
Amortyzator : Marzocchi 66rcv 1,5" 2950gram
Sztyca : Thomson 290 mm 180gram
Siodło : san marco blaze 250gram
Zacisk : Santa cruz 20gram
Mostek : Race face d2 250gramgram
Kierownica : truvativ team dh 260gram
Gripy : dartmoor 100gram
Obręcze : Sun rims s type 1500gram
Szprychy : Dt champion 470gram
Piasty :
Przód : Hope pro 2 180gram
Tył : Hope pro 2 12x150mm 310gram
Korby : truvativ Holzfeller 630gram
Suport : Truvativ gigapape team dh 310gram
Blat : Shimano lx 36T 50gram
Napinacz : E13 + bash 300gram
Opony : Intense dh kevlar 2.5 2100gram
Dętki : continental 350gram
Pedały : shimano Dx 550gram
Kaseta : Sram pg 970 11-34T 320gram
Łańcuch : Shimano hg 53 275gram + sram power pin
Hamulce : Avid juicy 7 203/185mm 860gram
Przerzutka tył : Sram x.9 235gram
Manetka : Sram x.9 140gram
A teraz rower po planowanych zmianach :
Rama : Santa cruz vp free M 3600 gram
Stery : vp 1,5 - 1 i 1/8 149gram
Damper : Fox dhx 5.0air 216x63,5mm 465gram
Amortyzator : Rock shox totem solo air 2670gram
Sztyca : Thomson 290 mm 180gram
Siodło : Salle italia SLR 135gram
Zacisk : Santa cruz 20gram
Mostek : Truvativ holzfeller 40mm 225gram
Kierownica : Sunline v1 745mm 19" 280gram
Gripy : dartmoor 100gram
Obręcze : Sun rims equlizer 29 1020gram
Szprychy : Dt champion 470gram
Piasty :
Przód : Hope pro 2 180gram
Tył : Hope pro 2 12x150mm 310gram
Korby : truvativ Holzfeller 630gram + śruby alu kcnc
Suport : Truvativ gigapape team dh 310gram
Blat : Shimano lx 36T 50gram
Napinacz : Carbonowy custom 110gram
Opony : Maxxis higholler 2.35 42a 1ply 1600gram
Dętki : continental 350gram
Pedały : shimano Dx 550gram
Kaseta : Sram pg 970 11-34T 320gram
Łańcuch : Shimano hg 73 275gram + sram power pin
Hamulce : Avid juicy 7 203/185mm ( zmiana śrub ) ok 830gram
Przerzutka tył : Sram x.9 (tuning,alu kółka + śruby ) ok 200gram
Manetka : Sram x.9 Tuning ( ok 120gram )
Wychodzi waga na poziomie 15,2kg. W planach mam aluminiowe śruby gdzie się da no i tytanowe gdzie aluminiowe nie dają rady. Co sądzicie o moim pomyśle ? 2km będzie zapewne czuć . . .
Ride 4 Fun ! Biatch !
rama: ok
stery: mozna 100 gr jakies
damper: ok
sztyca: ok
siodło: ok
zacisk: kcnc / hope
mostek: sunline v1 all mnt 144gr
kierownica: ok
gripy: ok
obręcze: jak masz kase ztr flow 470 gr sztuka
szprychy: dt competiton/ revolution
piasty: ok
korba: shimano XT z supportem jakies 750 gr
support: shimano xt
blat: moze byc
napinacz: mozzart
opony: ok
pedały: nie znam sie na spd ale mozna sporo uciąc
kaseta: shimano XT albo XTR
łancuch: xt
hamulce: ok chociaz ja bym wziol 200/200 wagowo niewiele a nie grzeją sie tak w gorach
tarcze: accent blade 144gr sztuka
przezutka: shimano XT shadow tansza i lzejsza od x.9
manteka: shimano XT tansza i lzejsza niz x.9
szprychy w kołach to ty musisz wymienic na 100% :P reszta w miare ok i według upodoban
jak kupisz ZTR to mozeszkupic opony UST, waga taka sama, a odejdzie ci 300 gr z dętek dodatlkowo ( waga 14,5kg)
waga wyjdzie ponizej 14.8 kg
to jest moja propozycja więc bez spiny plix
stery: mozna 100 gr jakies
damper: ok
sztyca: ok
siodło: ok
zacisk: kcnc / hope
mostek: sunline v1 all mnt 144gr
kierownica: ok
gripy: ok
obręcze: jak masz kase ztr flow 470 gr sztuka
szprychy: dt competiton/ revolution
piasty: ok
korba: shimano XT z supportem jakies 750 gr
support: shimano xt
blat: moze byc
napinacz: mozzart

opony: ok
pedały: nie znam sie na spd ale mozna sporo uciąc
kaseta: shimano XT albo XTR
łancuch: xt
hamulce: ok chociaz ja bym wziol 200/200 wagowo niewiele a nie grzeją sie tak w gorach
tarcze: accent blade 144gr sztuka
przezutka: shimano XT shadow tansza i lzejsza od x.9
manteka: shimano XT tansza i lzejsza niz x.9
szprychy w kołach to ty musisz wymienic na 100% :P reszta w miare ok i według upodoban
jak kupisz ZTR to mozeszkupic opony UST, waga taka sama, a odejdzie ci 300 gr z dętek dodatlkowo ( waga 14,5kg)
waga wyjdzie ponizej 14.8 kg
to jest moja propozycja więc bez spiny plix

Rama : Santa cruz vp free M 3600 gram
Stery : vp 1,5 - 1 i 1/8 149gram - OK
Damper : Fox dhx 5.0air 216x63,5mm 465gram - system VPP nie współpracuje zbyt dobrze z Foxem DHX Air, bo ten damper ma niewiele tłumienia kompresji w środku skoku, a VPP ma dużo SAGu. A co za tym idzie, albo będziesz często dobijać zawieszenie i niszczyć bebechy dampera, albo by tego uniknąć, będziesz musiał wbić więcej powietrza, co przyniesie obniżenie czułości. Poszukaj info o współpracy VPP z Manitou Evolverem ISX -6 Intrinsic. Tytanowa sprężyna jest dobrym rozwiązaniem. Gdyby udało ci się znaleźć odpowiednią od Progressive, to miodzio
Amortyzator : Rock shox totem solo air 2670gram - OK
Sztyca : Thomson 290 mm 180gram -> KCNC - o. 150g, podobna cena
Siodło : Salle italia SLR 135gram - OK
Zacisk : Santa cruz 20gram - OK
Mostek : Truvativ holzfeller 40mm 225gram -> Pro FSR OS FR/DH 136g, 110PLN!
Kierownica : Sunline v1 745mm 19" 280gram -> 2010 Syntace Vector 740mm, na pewno poniżej 200g. Albo w ogóle taki zestaw http://43ride.com/wp-content/uploads/20 ... g_3627.jpg
Gripy : dartmoor 100gram
Obręcze : Sun rims equlizer 29 1020gram -> ZTR Flow
Szprychy : Dt champion 470gram -> DT Compotition, jeśli nie katujesz kół lub Sapim CX Ray, jeśli masz kasę
Piasty :
Przód : Hope pro 2 180gram -> American Classic
Tył : Hope pro 2 12x150mm 310gram -> American Classic
Korby : truvativ Holzfeller 630gram + śruby alu kcnc -> FSA Gravity Light 165 lub mocniejsze Sainty
Suport : Truvativ gigapape team dh 310gram -> odpowiedni środek do ww. korb
Blat : Shimano lx 36T 50gram -> e13 dla lansu
Napinacz : Carbonowy custom 110gram - chętnie zobaczę
Opony : Maxxis higholler 2.35 42a 1ply 1600gram -> przez długi czas używałem Schwalbe Big Betty 2,4 1ply. Potrafiłem łatać dętki 2 razy dziennie, ale jeżdżę jak ciotka
By mieć frajdę z jazdy na lekki sprzęcie, musisz mieć porządne opony. Rozwiązaniem są też felgi ZTR Flow z odpowiednimi oponami, jak pisze mlynooo
Dętki : continental 350gram - OK, ja do Minionów 2,35 2ply używam dętek Maxxis FlyWeight 2x98g
Pedały : shimano Dx 550gram -> niesprawdzone jeszcze przeze mnie Syncrosy Traverse AM 320g
Kaseta : Sram pg 970 11-34T 320gram -> SLX 11-28 230g
Łańcuch : Shimano hg 73 275gram + sram power pin ->KMC SL
Hamulce : Avid juicy 7 203/185mm ( zmiana śrub ) ok 830gram - OK
Przerzutka tył : Sram x.9 (tuning,alu kółka + śruby ) ok 200gram - OK
Manetka : Sram x.9 Tuning ( ok 120gram ) - OK
Stery : vp 1,5 - 1 i 1/8 149gram - OK
Damper : Fox dhx 5.0air 216x63,5mm 465gram - system VPP nie współpracuje zbyt dobrze z Foxem DHX Air, bo ten damper ma niewiele tłumienia kompresji w środku skoku, a VPP ma dużo SAGu. A co za tym idzie, albo będziesz często dobijać zawieszenie i niszczyć bebechy dampera, albo by tego uniknąć, będziesz musiał wbić więcej powietrza, co przyniesie obniżenie czułości. Poszukaj info o współpracy VPP z Manitou Evolverem ISX -6 Intrinsic. Tytanowa sprężyna jest dobrym rozwiązaniem. Gdyby udało ci się znaleźć odpowiednią od Progressive, to miodzio

Amortyzator : Rock shox totem solo air 2670gram - OK
Sztyca : Thomson 290 mm 180gram -> KCNC - o. 150g, podobna cena
Siodło : Salle italia SLR 135gram - OK
Zacisk : Santa cruz 20gram - OK
Mostek : Truvativ holzfeller 40mm 225gram -> Pro FSR OS FR/DH 136g, 110PLN!
Kierownica : Sunline v1 745mm 19" 280gram -> 2010 Syntace Vector 740mm, na pewno poniżej 200g. Albo w ogóle taki zestaw http://43ride.com/wp-content/uploads/20 ... g_3627.jpg
Gripy : dartmoor 100gram
Obręcze : Sun rims equlizer 29 1020gram -> ZTR Flow

Szprychy : Dt champion 470gram -> DT Compotition, jeśli nie katujesz kół lub Sapim CX Ray, jeśli masz kasę
Piasty :
Przód : Hope pro 2 180gram -> American Classic
Tył : Hope pro 2 12x150mm 310gram -> American Classic
Korby : truvativ Holzfeller 630gram + śruby alu kcnc -> FSA Gravity Light 165 lub mocniejsze Sainty
Suport : Truvativ gigapape team dh 310gram -> odpowiedni środek do ww. korb
Blat : Shimano lx 36T 50gram -> e13 dla lansu

Napinacz : Carbonowy custom 110gram - chętnie zobaczę

Opony : Maxxis higholler 2.35 42a 1ply 1600gram -> przez długi czas używałem Schwalbe Big Betty 2,4 1ply. Potrafiłem łatać dętki 2 razy dziennie, ale jeżdżę jak ciotka

Dętki : continental 350gram - OK, ja do Minionów 2,35 2ply używam dętek Maxxis FlyWeight 2x98g
Pedały : shimano Dx 550gram -> niesprawdzone jeszcze przeze mnie Syncrosy Traverse AM 320g
Kaseta : Sram pg 970 11-34T 320gram -> SLX 11-28 230g
Łańcuch : Shimano hg 73 275gram + sram power pin ->KMC SL
Hamulce : Avid juicy 7 203/185mm ( zmiana śrub ) ok 830gram - OK
Przerzutka tył : Sram x.9 (tuning,alu kółka + śruby ) ok 200gram - OK
Manetka : Sram x.9 Tuning ( ok 120gram ) - OK
pozdro
frango
frango
tu sie akurat nie zgodze, piasta AC przod wazy 216 gr więc o 36 gr wiecej niz hope. tyl AC wazy 235 gr natomiast hope 295 gr czyli 60 gr więcej. jezeli frango chcesz komplet piast tej samej firmy to akurat AC w porownaniu do Hope jest IMO bez sensu. komplet hope to 475 gr a komplet AC to 451 gr, zysk wagowy to 24 gramy przy około 600 zl więcej za koła. Strasznie słabo i lepiej 600 zl ainwestowac w cos innego co da większy zysk wagowy.frango pisze:Przód : Hope pro 2 180gram -> American Classic
Tył : Hope pro 2 12x150mm 310gram -> American Classic
Jezeli masz naprawde duze pieniądze to lepiej kupic Piaste przod Tune King ( waga 155gr) piasta tyl Tune kong ( 255 gr) albo piasta tyl American classics ( 235 gr).
generalnie temat kół mam obcykany bo sam teraz jestem na tym etapie z rowerem :P
mlynooo masz jakies dziwne wagi ale jak przód i taniej niz tune to DT albo cos taniego i lekkiego tylko łozyska wymienic. Dmr miał kiedys lekki przód.
freed Frango dobrze mówi bo sie zna na rzeczy. ZTR Flow + Schwable w 2.35 (duzy balon maja bardzo i tak) zalozone bezdetkowo i masz zysk na braku detek i opony ~1000g sztuka. Zamiast polecanych Gravity lightów wolalbym nowe sainty/atlasy FR ew. profile jakies robil z ti oska bo lighty sporo gnoju zebrały za giecie sie.
Aira nie pakuj bo bedzie ci dobijac jak głupi i pracowac jak kupa.
freed Frango dobrze mówi bo sie zna na rzeczy. ZTR Flow + Schwable w 2.35 (duzy balon maja bardzo i tak) zalozone bezdetkowo i masz zysk na braku detek i opony ~1000g sztuka. Zamiast polecanych Gravity lightów wolalbym nowe sainty/atlasy FR ew. profile jakies robil z ti oska bo lighty sporo gnoju zebrały za giecie sie.
Aira nie pakuj bo bedzie ci dobijac jak głupi i pracowac jak kupa.
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
11-34T Koniecznie potrzebujesz takiego zakresu na zębatce? Spokojnie zejdziesz 150g kupując dobrą szosową kasetę. Jeśli spd to nie jest priorytet, to kupuj platformy ht (~400g) Fevery są chyba lżejsze, ale nie miałem z nimi kontaktu. Jaka mufa jest w vp? 83 czy 73? Jeśli 73 to może zmień korby z supportem na slx, jak 83 to może saint?
Witajcie
Rower jest używany w Trójmieście,więc kaseta 11-34 to konieczność dla mnie,tym bardziej,że podjadę tym rowerem zawsze gdzie tylko mogę. Rama ma mufę 83mm ,tak dawno miał bym korbę xt,a wynalazki na 83 są drogie i jak narazie mi się to nie opłaca . . . Piotrex co do 66 nie znałem dokładnie wagi,taką wagę gdzieś znalazłem . Wydawała mi się w miarę realna bo amor ma alu sterówke z cienkimi ściankami . . . Ale jeżeli Twoje przypuszczenia są słuszne,mój rower to mega kobza. Jak wiadomo priorytetem jest kasa,więc nie zobaczymy tutaj ztr flow,poza tym ważę 80kg i nie chcę kupować mega drogich obręczy,bo różnie to może z nimi być,a sunrimsa za 99zł nie będzie szkoda wywalić jakby co . . . Co do opon,to budżetowe wyjście,bardzo chciał bym big betty trójmieszankową,ale jedna to z 159zł a za 130 mam komplet nowych rollerów które mi w Trójmieście idealnie dają radę. Co do napinacza ,struga go nasz jeden forumowy kolega, to będzie cudo techniki
Widzę,Radek też doczekać się nie możesz. Korba w planach Atlas Fr ale to dopiero przed wakacjami . . . Narazie priorytetem są dla mnie opony,amor. Reszta jakoś przejdzie
Co do mostka Pro Frs : znam jego wagę i mam go w cenie 82zł,jednak wizualnie mnie trochę odstrasza... Jednak ciągle kusi,no zobaczymy.



Ride 4 Fun ! Biatch !
mlynooo
No tak, zgadza się. Jeśli nie pchać się w Tune'a to trzeba mieć piasty dwóch różnych marek.
Co do obręczy, to ZTR ze Schwalbe UST byłyby chyba, faktycznie, najlżejszym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o Twoją wagę, to tym bym się nie martwił. Ale jeśli chodzi o Twój, portfel, no to nie jest najtańsze rozwiązanie. Ja, na przykład, złożyłem sobie kołana Hope'ach Pro II, DT Compach i Dartmoorach Raider, z czego wszyscy się śmieją
Ale komplet waży 2010g i nie sądzę by flegi rozsypały się po jednej wyprawie w góry.
Korby - no tak, Atlasy.
Kaseta, jak ma być po oporze, to XTR lub KCNC
Pedały - np. NC17, komplet 300g http://43ride.com/wp-content/uploads/20 ... g_3459.jpg albo nawet widziałem coś lżejszego, około 280g, ale nie pomnę gdzie.
Mostek - Pro ma przynajmniej jedną zaletę, nie licząc wagi i ceny. To sprawdzona w szosie marka, która rozpoczyna w przyszłym sezonie zdobywać rynek MTB z nowymi komponentami. Myślę, że jakość jest na wysokim poziomie. Dam znać, jak już pojeżdżę na moim sprzęcie.
No tak, zgadza się. Jeśli nie pchać się w Tune'a to trzeba mieć piasty dwóch różnych marek.
Co do obręczy, to ZTR ze Schwalbe UST byłyby chyba, faktycznie, najlżejszym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o Twoją wagę, to tym bym się nie martwił. Ale jeśli chodzi o Twój, portfel, no to nie jest najtańsze rozwiązanie. Ja, na przykład, złożyłem sobie kołana Hope'ach Pro II, DT Compach i Dartmoorach Raider, z czego wszyscy się śmieją

Korby - no tak, Atlasy.
Kaseta, jak ma być po oporze, to XTR lub KCNC

Pedały - np. NC17, komplet 300g http://43ride.com/wp-content/uploads/20 ... g_3459.jpg albo nawet widziałem coś lżejszego, około 280g, ale nie pomnę gdzie.
Mostek - Pro ma przynajmniej jedną zaletę, nie licząc wagi i ceny. To sprawdzona w szosie marka, która rozpoczyna w przyszłym sezonie zdobywać rynek MTB z nowymi komponentami. Myślę, że jakość jest na wysokim poziomie. Dam znać, jak już pojeżdżę na moim sprzęcie.
pozdro
frango
frango
z mega lekkich widelcow jest white brothers groove race (2.45kg),ew boxxery,totem solo air,,66sl ata 2007 bylo dosc lekkie (z tego co pamietam 2.7kg,ale moge sie mylic bo wazylem je ponad rok temu).
jesli chodzi o obrecze to albo 721,albo budzetowo single tracki (i zaraz mnie tu ktos pewnie zje
).
jesli chodzi o obrecze to albo 721,albo budzetowo single tracki (i zaraz mnie tu ktos pewnie zje

Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
-
- Posty: 1952
- Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości