Uszczelki fox dhx, wie ktoś?
Uszczelki fox dhx, wie ktoś?
Mam problem z damperem fox dhx 5.0 coil. Mianowicie po odebraniu od nieszczęsnego off-roada z forum, po założeniu do ramy po 30s jeżdżenia puścił olejem i się zapowietrzył, a był rzekomo po zmianie uszczelek. Myślałem że było tylko coś nie umięjętnie zrobione ale po kolejnym odpowietrzeniu damper po minucie jazdy znów puścił olejem i się zapowietrzył, czyli wygląda na to że nic w nim od pierwszego serwisu robione chyba nie było. Teraz moje pytanie, gdzie kupić uszczelki do owego dampera i czy do zmiany ich konieczne są jakieś specialistyczne klucze? Czy do dampera stosował ktoś jakieś zamienne uszczelki? Bo domyślam się że wysłanie go i płacenie za serwis w cult-bikes itp to pomyłka, bo serwis wyniesie duży % ceny dampera, bo mają chore ceny. Niech ktoś pomoże..
dedekFR1 jesli zrozumiałem ze puścił olej na tłoku (szafcie)? O ile mi wiadomo jest tam najzwyklejszy o-ring. Do uszczelnienia pływaka tez stsouje sie o-ring. Njalepiej jak zdemontujesz i pojdziesz do sklepu z takimi rzeczami... albo pomierz sam i zamow z netu: o np taki sklep:
http://www.abs.lublin.pl/kat.oringi.html
BTW sprawdz jeszcze czy damper nie posiada uszkodzeni na powierzchniach ktore pracują - mogą one byc przyczyna zapowietrzania sie dampera.
http://www.abs.lublin.pl/kat.oringi.html
BTW sprawdz jeszcze czy damper nie posiada uszkodzeni na powierzchniach ktore pracują - mogą one byc przyczyna zapowietrzania sie dampera.
Co to to nie, cały tłok jest czyściutki. Olej jak mi się wydawało ciekł i od strony "tłoka co wchodzi do środka" i przy regulacji tłumienia przy pokrętle, ale tego pewien nie jestem czy dobrze to zaobserwowałem. W takim razie trzeba rozebrać damper i patrzyć na te uszczelki...nie wiem jeszcze tylko czy trzeba jakiś specjalnych kluczy do zmiany ich, ale thx za odp.
dedekFR1 tam masz o-ringi ścigasz je przy pomocy pęsety, śrubokrętu.
Do rozebrania dampera potrzebne ci będą następujące klucze: 26 płaska, 24 nasadowa, 10 nasadowa, imbus 1.5 mm, około 200mm oleju, imadło, pompka wysokociśnieniowa, ręczniki papierowe/szmaty i odrobina smaru. opis masz poniżej.
http://images25.fotosik.pl/311/44d0c19d61c670d8.jpg
Do rozebrania dampera potrzebne ci będą następujące klucze: 26 płaska, 24 nasadowa, 10 nasadowa, imbus 1.5 mm, około 200mm oleju, imadło, pompka wysokociśnieniowa, ręczniki papierowe/szmaty i odrobina smaru. opis masz poniżej.
http://images25.fotosik.pl/311/44d0c19d61c670d8.jpg
Tolek a oring nie jest uszczelka??
:D
generalnie w damperze jest uszczelka kurzowa ktora widac od zewnatrz tuz przy tloku a reszta uszczelek to oringi. Sadze ze bez problemu wszystkie kupi sie jak nie w miejscowym sklepie z uszczelkami to w necie. Jak brac z neta to po 2-3szt bo zawsze za 3-4miechy znow moze pocieknac z dampera i uszczelki beda na miejscu.

generalnie w damperze jest uszczelka kurzowa ktora widac od zewnatrz tuz przy tloku a reszta uszczelek to oringi. Sadze ze bez problemu wszystkie kupi sie jak nie w miejscowym sklepie z uszczelkami to w necie. Jak brac z neta to po 2-3szt bo zawsze za 3-4miechy znow moze pocieknac z dampera i uszczelki beda na miejscu.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Kurde mam problem z tą uszczelką nadal. Cult-bikes samych uszczelek nie sprzedaje, tylko jeżeli robię u nich serwis. Natomiast cały problem polega w tej uszczelce głównej, kupiłem zwykła za 2zł to po pół godziny jazdy nie wytrzymała i przy mocnym dupnięciu puścił damper znów olejem, lecz przez pół godz było ok to ewidentna wina uszczelki. Kupował ktoś już tą uszczelkę i ma sprawdzoną jakąś? Proszę o pomoc bo nie mogę się dogadać z tą uszczelką, a tylko ona jest problemem.
Dampery serwisuje mi mój kumpel za przysłowiową "flaszkę", potrzebuję tylko uszczelkę jakąś bdb, najlepiej oryginalnie idealną pod względem wymiarów
Ale z tym chyba problem będzie, ma kumpel jeszcze inna załatwić, ale chętnie kupił bym parę sztuk na zapas oryginałów foxa lub jakiegoś dobrego zamiennika, niby głupia mała uszczelka, a może sprawić tyle zamieszania :/ Lecz z tego co wiem uszczelki foxa są chyba tylko w komplecie całe i koszt 150zł co mnie raczej nie interesuję..

-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
blackdemon wejz ty lepiej juz nie pisz jak sie znasz bo wiekszosc twoich wypowiedzi to az mi sie chce smiac ... a zebys wiedzial ze jesli ktos za duzo wlal oleju do dampera to wycieknie tak samo dzieje sie w przednich amortyzatorach
dedekFR1jak coś to sie odezwij na PW kumpel ma firmę z uszczelkami itp i sam od niego brałem do foxa 40 i się spisują idealnie pewno do dhx tez coś znajdzie
dedekFR1jak coś to sie odezwij na PW kumpel ma firmę z uszczelkami itp i sam od niego brałem do foxa 40 i się spisują idealnie pewno do dhx tez coś znajdzie
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Szkoda, ze damper jest caly zalany olejem.. Widelec nie (oprocz intrinsic manitou)iimacko pisze:wejz ty lepiej juz nie pisz jak sie znasz bo wiekszosc twoich wypowiedzi to az mi sie chce smiac ... a zebys wiedzial ze jesli ktos za duzo wlal oleju do dampera to wycieknie tak samo dzieje sie w przednich amortyzatorach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość