Jak poprawnie ustawić Swinger 6-way oraz 888 RC3

_blonDIE_
Posty: 78
Rejestracja: 14.02.2008 20:21:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Jak poprawnie ustawić Swinger 6-way oraz 888 RC3

Post autor: _blonDIE_ »

Witam.

Wiem. Sa dostepne instrukcje na necie i wszystko niby jest pieknie opisane. Niestety nie potrafie sobie przelozyc takiej instrukcji na prosty zrozumialy jezyk (i nie chodzi o bariere jezykowa). Dlatego potrzebuje aby mi to ktos wytlumaczyl bez uzywaniew fachowych zwrotow i technicznego jezyka.

Mam kilka pytan odnosnie ustawien dampera Swinger 6-way (rocznik 2006) :
1) Jak ustawic SAG ? w instrukcji czytam ze dla DH powinine on wynosic 30-45% - czuli na poczatku pompuje komore do 50-70% mojej wagi, nastepnie mierze odleglosc eye-to-eye (228 mm), siadam na rower i ponownie mierze i co dalej ? skrecam sprezyne i pompuje komore az nie roznica pomiarow nie bedzie stanowila owe 30-45% ?
2) co mi daje zmniejszenie komory powietrznej ?
3) co daje skrecenie wstepne sprezyny ?
4) jesli potrzebuje miec zwieszenie czule pod trase pelna kamienii czy pokretla wolnej i szybkiej kompresji powinny byc ustawione oba na maksa wykrecone ?
5) jak ustawic owe pokretla pod trase wolna od kamieni korzeni ale z duzymi uskokami ?

Czy ktos moze mi w rownie lopatologiczny sposob umowic pokretla dla 888 RC3 2009 ?

Z gory dziekuje. Jesli dalej twierdzisz ze czytajac intrukcje z Inetu mozna wszystko zrozumiec, polecam zapoznac sie z opisem wielostrefowego OSPF (stubby, not so stubby, totally stubby). Wprawdzie to inna technologia ale dla mnie akurat to jest proste :P

linki do insturkcji :
Swinger
http://www.orangebikes.co.uk/technical/ ... winger.pdf
http://archive.giant-bicycles.com/pl/05 ... 300.asp#30

Bomber : http://tiny.pl/hxmfm
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Co do Swingera:
To to samo co 5th element 5 coil, więc instrukcja jest analogiczna.
1) Tak - masz tam 70mm skoku, czyli powinien się ugiąć o jakieś 2,2 - 3cm.
2) Progresję. Im mniejsza komora, tym twardszy koniec skoku.
3) Naprężenie wstępne - właśnie tym regulujesz pkt. 1.
4) W zasadzie tak, skręcasz szybką kompresję dopiero jak dobija.
5) Jak nie dobija, to nie musisz skręcać, ale pomyśl, czy sprężyny nie masz za bardzo skręconej.
Zasada jest taka - ustawiasz sobie najpierw SAG sprężyną, potem powrót wedle uznania, ale bez przesady, potem progresję wkręcając (albo nie) komorę, potem ustawiasz w niej niskie ciśnienie, żeby nie muliło, wolną kompresję jak nie podjeżdżasz, to wykręcasz, a szybką wkręcasz jak Ci dobija.
Osobiście wolę go ustawiać dość miękko, z niskim ciśnieniem, wkręcić komorę dla progresji i kompresję albo skręcić albo nie, zależnie od trasy. Jaką masz ramę tak btw.?

A co do RC3 to się nie wypowiadam.
_blonDIE_
Posty: 78
Rejestracja: 14.02.2008 20:21:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: _blonDIE_ »

Rama to Iron Horse SGS 2004.

Pozwole sobie jeszcze pomeczyc w temacie damera.

2) "twardszy koniec skoku" - czyli wlasnie tym moge ustawic ze dla kamieni zawieszenie bedzie pracowac idealnie i przy duzym uskoku nie dobije zawieszenia, tak ? czy powinienem najpierw skrecic komore (nabijajac ja najpierw do 50 psi) i dopiero ustawic cisnienie pod siebie ? bo rozumiem, ze podczas skrecania te 50 psi zmieni swoja wartosc, tak ?
4) jesli wkrece oba pokretla bede mial bardzo sztywe zawieszenie o bardzo malej czulosci, tak ?

Wielkie dzieki.

Teraz jeszcze potrzebne mi rozgryzienie pokretel w osemkach :)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

2) Najpierw komorę, potem ciśnienie w niej, a potem _jeśli trzeba_ szybką kompresję. Trzeba pilnować, żeby NIGDY nie było mniej niż 50 psi.
4) Jeśli wkręcisz wolną kompresję, to nie będzie bujał przy pedałowaniu - o to chodzi w całym CV/T czy też SPV - ale będzie też mniej czuły i bardzo zamulający.
Jeśli wkręcisz szybką - trudniej będzie dobić.
Generalnie wolna kompresja działa do połowy skoku, a szybka od połowy.

Spoko :wink:
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Rc3 mają ustawienia:

od spodu masz kompresje
na górze po prawej masz naprężenie wstępne sprężyny (twardość jak kto woli)
po lewej na górze pokrętło z 4 wgłębieniami to tłumienie odbicia, czyli jak szybko amortyzator odbije
to pokrętło pod nim nie mam pojęcia do czego jest..

Napisz ile ważysz i jaką masz sprężynę to pokombinujemy nad ustawieniami, które jednak powinny być ustawione pod każdą osobę indywidualnie, ale coś tam się wymyśli :)
_blonDIE_
Posty: 78
Rejestracja: 14.02.2008 20:21:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: _blonDIE_ »

Nie ruzmiem jak ma dzialac ta kompresja co jest regulowana od spodu. Wczoraj troche pozjedzilem po lagodnych scierzkach + pare maly skoczni i wyraznej roznicy nie czulem pomiedzy skrajnymi ustawieniami.

Wg. instrukcji : "Kontrola kompresji Position Sensitive Compression automatycznie przeciwdziała dobiciu zarówno przy dużych jak i wolnych prędkościach uginania się podlegając regulacji za pomocą czerwonego pokrętła umieszczonego w dolnej części goleni."

Drugie pokretlo w lewej golenii (to wieksze) odpowiada niby za :

"VA (Volume Adjuster w kąpieli olejowej) Obracając regulatorem VA (w tłumikach RC3 widelców 888) można zmieniać objętość komory wewnątrz widelca. Jest to równoznaczne ze zmianą poziomu oleju. Zmniejszając objętość komory powietrznej zwiększa progresję twardości bez konieczności otwierania widelca wlewania
większej ilości oleju."


Czy krecac tym pokretlem na plus spowoduje, ze wczesniej zacznie mi sie utwardzac amor zmniejszajac ryzyko dobicia ?

I jak dolne pokretlo ma sie do tego pokretla VA?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze:Generalnie wolna kompresja działa do połowy skoku, a szybka od połowy.
Cholera ile razy to musze tłumaczyc... Pomimo tego, ze 6way jest damperem zarówno speed sensitive jak i position sensitive (wielkosc komory i cisnienie w niej) to chyba nazwa wolna i szybka kompresja sugeruja, ze zależa one od PREDKOSCI UGIECIA! nie od jego siły. Wolna kompresja dziala na wolne uderzenia i jak bedziesz chciał bardzo mocno ale wolno ugiac to dalej bedzie dzialac zamiast szybkiej.

_blonDIE_ warto czasem dac troche wolnej bo rower nie tylko lepiej pedałuje ale jest stabilniejszy, szybkiej daj duzo ale nie dawaj na maxa podobnie jak nie skrecaj wielkosci komory na maxa. Ogólnie ustawianie dampera w dowolnym skajnym połozeniu czesto sprawia, ze zaczyna on zachowywac sie głupio, szczególnie jesli chodzi o progresje gdzie moze ci to zjesc skok lub koniec skoku zepsuc zwyczajnie.

A co do sagu to skad ty to do 45% wziales? 15% róznicy? To jest kosmos. Kojaze tak na prawde 1 rower z sagiem 40-50%, V10 sugerowane miały 40% a inne to raczej 33-35%. Zakladajac, ze masz "zwykly bike" celuj w to. Kazdy bike był projektowany pod dosc konkretny sag i powinien siedziec w konkretnym pkt skoku inaczej zawieszenie nie bedzie w pełni pracowac z załozeniami projektanta co z reguły raczej wpływa negatywnie na jazde.
_blonDIE_
Posty: 78
Rejestracja: 14.02.2008 20:21:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: _blonDIE_ »

Spaced pisze:_blonDIE_ warto czasem dac troche wolnej
Znaczy sie usztywnic czy zmiekkczyc ?
Spaced pisze:szybkiej daj duzo ale nie dawaj na maxa
ale w ktora strone ? ustawic liniowo (na maksa wykrecone) czy jak najwieksza progresje (na maxa na wkrecic) ?

Te ustawienia SAG wzialem z intrukcji, do ktorej dalem linka.
swiechu56
Posty: 192
Rejestracja: 06.04.2008 18:59:16
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: swiechu56 »

Jeśli chodzi o ósemki to rozebrałem je podczas serwisu i to czerwone na górze po prawej stronie powoduje zwiększenie ciśnienia co przekładało się na wzrost progresji na samym tłumiku(bawiłem sie samą lagą z tłumikiem).
_blonDIE_ pisze:czy powinienem najpierw skrecic komore (nabijajac ja najpierw do 50 psi) i dopiero ustawic cisnienie pod siebie ? bo rozumiem, ze podczas skrecania te 50 psi zmieni swoja wartosc, tak ?
Właśnie o co w tym chodzi?? U siebie zauważyłem ze wzrost ciśnienia powoduje zmniejszenie czułości dampera. Czy skręcenie komory przekłada sie na wzrost ciśnienia przez co na strate czułości?? Bawiłem sie damperem bez sprężyny to jak się skręci to fakt ciężko go rękami dobić
http://swiechu.pinkbike.com/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

_blonDIE_ wiecej/duzo to + bo to jest wiecej TLUMIENIA bo własciwie to regulujesz. Tylko ustaw to potem pod siebie, a nie szukaj dokladnych ustawien na forum bo to kiepski pomysl. Ostatni raz jak mi ktos grzebał przy amorze to długo klałem do siebie.
A co do sagu to instrukcja stara widocznie.

swiechu56 czytales co dokladnie co robi w instrukcji? Przeciez tam jest to wytłumaczone prosto - Wiecej cisnienia = mniej czułosci i wieksza platforma ale mniejsza komora = wieksza progresja.
Wielkosc komory = regulacja konca skoku
Cisnienie w komorze = regulacja początku skoku.
swiechu56
Posty: 192
Rejestracja: 06.04.2008 18:59:16
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: swiechu56 »

Spaced właśnie instrukcji nie mam :/ Czyli ta komora to zupełnie coś innego niż platforma?? Bo na to wychodzi. Na chłopski rozum skręcając komore ciśnienie rośnie więc poza większą progresją traci się czułość
http://swiechu.pinkbike.com/
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

swiechu56 zablokowali ci strone manitou, ze instrukcji nie masz? Myslisz, ze ja mam w domu stos papierowych instrukcji? Z google po prostu skorzystalem.

A co do takich pytan to mozesz do manitou napisac, ja mialem prostszego maniciaka i to jakis czas temu. Mozliwe, ze ta regulacja jest dupnie opisana. Pobaw sie to zobaczysz jak co wpływa na skok.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości