Dalsze problemy ze sterami
Dalsze problemy ze sterami
Witam jakis czas temuemu pytałem sie jakie stery wybrać kupiłem fsa pig dh pro, stery zalozyli mi w serwisie, i problem jest taki jak z poprzednimi sterami, nijak nieda sie skasować luzów, musze bardzo mocno scisnąć górną miske, górna połką, tzw zakręcam śruby od póki, i bije gumowym moltkiem, bo kompletnie nieda sie wyregulować, ich na gwiazdce, moge jezdzic, bez gwiazdki, czyli stery nie sa skręcone i niema różnicy, normalnie jak spadam na 2 kołą rowno to niema lozu ale jak np przednim kołem to sie tlucze,jak rower stoi, to jak bardzo dokładnie, przyłożę palec do bieżi i podniose rame, to czuc jak sie minimalnie obsuwa, w serwisie, tez niemoga rozkimici tego, mostek wystaje tak ze 3-4 mm ponad rurę sterowa, czy to jest wina tego ze poprostu stery nie sa skrecone, wina zle nabitej gwiazdki,? możecie napisac na jaka głębokość ma być wbita gwiazdka i ile ponad rule sterową ma być wbita gwizdka
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Hellraiser Bieżnie jak bieżnie ale łożyska dostają mocno w tyłek i łatwo je zarżnąć.
Gwiazdka teoretycznie powinna być wbita ok 15mm poniżej początku rury sterowej. Mostek niby tez wystaje ponad sterówkę więc kapsel się o nią nie opiera.
Więc niby ok ale nie wiadomo co tam w serwisie nakombinowali. Może bieżnia na sterówkę nie do końca nabita? W najczarniejszym przypadku będzie to rozbita główka
Gwiazdka teoretycznie powinna być wbita ok 15mm poniżej początku rury sterowej. Mostek niby tez wystaje ponad sterówkę więc kapsel się o nią nie opiera.
Więc niby ok ale nie wiadomo co tam w serwisie nakombinowali. Może bieżnia na sterówkę nie do końca nabita? W najczarniejszym przypadku będzie to rozbita główka

rozbita głowka czyli, co bo rama pęknięta napeno nie jest, bo to jest tak jaby główka ramy byłą minimalnie większa od łożyska dodam że mam rame ns sure cro-mo oczywiście chodzi o dolnie łożysko, a rama jest spawie nowa, a samo łożysko siedzi dobrze w ramie, nie drgnie.
I mam takie podstawowe pytanie, czy po zalozeniu, wszystkiego do kupy, luz zasze bęzie dopiero jak sie zkręci to sie kasuje tak ?
I mam takie podstawowe pytanie, czy po zalozeniu, wszystkiego do kupy, luz zasze bęzie dopiero jak sie zkręci to sie kasuje tak ?
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Jeśli chcesz skasować luzy to najpierw sprawdź czy odkręciłeś wszystko co może "trzymać" stery: mostek, górna półka i po lewej oraz prawej stronie gdzie przykręcasz lagi oraz środkowa śruba, która "trzyma" półkę przy sterówce. Potem imbusem 5mm
dokręcasz śrubę od gwiazdki (jeden obrót kluczem o 360 stopni może wystarczyć więc kręć z wyczuciem i sprawdź czy potem nie masz większych oporów przy skręcaniu).
Jeśli zrobiłeś to wszystko to raczej nic nie powinno stać na przeszkodzie skasowania luzów. Możesz sprawdzić czy łożyska masz odpowiednio ułożone oraz czy podkładka (pewnie ją masz, chodzi mi o taką plastikową pod mostkiem, nie dystansową) nie zachodzi gdzieś krzywo.
Jeśli ścisnąłeś nie raczej nie ma różnicy czy pierwszy mostek czy półkę przykręcisz.

Jeśli zrobiłeś to wszystko to raczej nic nie powinno stać na przeszkodzie skasowania luzów. Możesz sprawdzić czy łożyska masz odpowiednio ułożone oraz czy podkładka (pewnie ją masz, chodzi mi o taką plastikową pod mostkiem, nie dystansową) nie zachodzi gdzieś krzywo.
Jeśli ścisnąłeś nie raczej nie ma różnicy czy pierwszy mostek czy półkę przykręcisz.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
Witam, po długich miesiącach, doszedłem do dna problemu, otóż, jak chcialem skasowac luzy to mostek i półkę miałem skręcona, dobrze ze zasugerowaliście takie wyjście bo bym na to nie wpadł, Dziwią mnie 2 rzeczy dlaczego w serwisie, tez na to nie wpadli i druga jak ktoś pisał powinien wystarczyć 1 obrót, ale zeby skasowac luz musze skrecic kilkanascie razy dosc mocno, ale nieodczyłem zeby stery ciężej chodziły, podlozyłem podkłądkr troszu pomogło, ale nadal stery są dość mocno ścisnąć, jest to normalne przy nowych sterach, ?
Już poprawiłem, a wracając do mojego pytania...
"Jak ktoś pisał powinien wystarczyć 1 obrót, ale żeby skasować luz muszę skręcić kilkanaście razy dość mocno, ale nie odczułem żeby stery ciężej chodziły, podłożyłem podkładki troszku pomogło, ale nadal stery są dość mocno ścisnąć, jest to normalne przy nowych sterach, ?"
"Jak ktoś pisał powinien wystarczyć 1 obrót, ale żeby skasować luz muszę skręcić kilkanaście razy dość mocno, ale nie odczułem żeby stery ciężej chodziły, podłożyłem podkładki troszku pomogło, ale nadal stery są dość mocno ścisnąć, jest to normalne przy nowych sterach, ?"
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Tak oczywistą oczywistość wszyscy pominęliMervis pisze:otóż, jak chcialem skasowac luzy to mostek i półkę miałem skręcona

Mervis popraw pisownię bo ja nic z tego nie rozumiem. używasz translatoraMervis pisze:ale nieodczyłem zeby stery ciężej chodziły, podlozyłem podkłądkr troszu pomogło, ale nadal stery są dość mocno ścisnąć, jest to normalne przy nowych sterach

-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości