Projekt piasty - Wasze sugestie/opinie
Blotolf 4/ 5 łożysk maszynowych
Jedno 26x17x5 (jak nie będzie trzymać za długo to będą 2)
Jedno 44x35x5mm
dwa 24x15x5 (bębenek)
FreeMan pewnie będzie taka wersja, jednak na pierwsze co zrobię to właśnie 150mm. Z masy sie nie zejdzie. Mocowanie musi być po skosie, bo wymaga tego wycieniowenie od wewnętrznej strony mocowania tarczy.
troyo Wiele firm ma podobne rozstawy, więc i ja zdecydowałem się na takie rozwiązanie. Jeżeli mógłbyś przytoczyć wszystkie "za" przesunięcia kołnierza w stronę mocowania byłbym wdzięczny.
Jedno 26x17x5 (jak nie będzie trzymać za długo to będą 2)
Jedno 44x35x5mm
dwa 24x15x5 (bębenek)
FreeMan pewnie będzie taka wersja, jednak na pierwsze co zrobię to właśnie 150mm. Z masy sie nie zejdzie. Mocowanie musi być po skosie, bo wymaga tego wycieniowenie od wewnętrznej strony mocowania tarczy.
troyo Wiele firm ma podobne rozstawy, więc i ja zdecydowałem się na takie rozwiązanie. Jeżeli mógłbyś przytoczyć wszystkie "za" przesunięcia kołnierza w stronę mocowania byłbym wdzięczny.
Spacednie kazdy bryka na mavicach , ktore sa piekielnie sztywne . Jakbys wazyl troche wiecej i zalozyl np singletracka , to poczulbys . Roznicy w kosztach nie ma . Osobiscie pokusilbym sie o jeszcze szerszy rozstaw kolnierzy i bebenek pod 5-6 zebatek albo asymetryczne kolnierze , zeby stosowac szprychy tej samej dlugosci z obu stron .
Moje komentarze - hmm.
1 - odsuń kołnierz od strony kasety o 2mm do środka - aktualna wersja będzie mieć problem jeżeli ktoś się wykosztuje i kupi kasetę 11-19 (np marchisio). Łańcuch na największej koronce będzie szorować po szprychach.
2. Jak już robisz piastę 150mm, to kołnierz od strony tarczy przesuń max do tarczy. Aktualnie mamy zbędne ozdóbki przy mocowaniu tarczy, a tracimy część korzyści z rozstawu 150mm.
3. Przemyśl kwestię moda takiego jak ten na bębnie American Classic:
http://img.photobucket.com/albums/v231/ ... lassic.jpg
dzięki temu będzie można stosować kasety z luźnych zębatek zamiast kaset na pająkach na alu bębnie.
4. Żywotność łożysk w rowerze zależy głównie od jakości uszczelnień, nie od ich ilości. Więc przemyśl kwestię uszczelek labiryntowych.
1 - odsuń kołnierz od strony kasety o 2mm do środka - aktualna wersja będzie mieć problem jeżeli ktoś się wykosztuje i kupi kasetę 11-19 (np marchisio). Łańcuch na największej koronce będzie szorować po szprychach.
2. Jak już robisz piastę 150mm, to kołnierz od strony tarczy przesuń max do tarczy. Aktualnie mamy zbędne ozdóbki przy mocowaniu tarczy, a tracimy część korzyści z rozstawu 150mm.
3. Przemyśl kwestię moda takiego jak ten na bębnie American Classic:
http://img.photobucket.com/albums/v231/ ... lassic.jpg
dzięki temu będzie można stosować kasety z luźnych zębatek zamiast kaset na pająkach na alu bębnie.
4. Żywotność łożysk w rowerze zależy głównie od jakości uszczelnień, nie od ich ilości. Więc przemyśl kwestię uszczelek labiryntowych.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Koledzy tu słusznie piszą, że szerzej rozstawione kołnierze zapewniają większą boczną sztywność koła, zresztą nie trzeba tu dowodów, wystarczy odrobina inżynierskiej wyobraźni 
łożysk wiadomo - dużo, dużych i dobrych, najlepiej, jakby były metryczne i szło je kupić w hurtowniach łożysk, a nie tylko u Ciebie (teoretycznie strzał w kolano, ale taki "gest dobrej woli" pozwoli Ci pomanipulować ceną piast i zapewni grono wiernych klientów).
zapadki - osobiście kupiłbym wersję zazębiającą się te 108 razy, no chyba, ze wiedziałbym, że np piasta z 4 zapadkami ma je ekstremalnie duże, o dużym kontakcie roboczym, a przez to jest nie do zajechania nawet przez trialowca-rzeźnika.
No i oczywiście powodzenia :]

łożysk wiadomo - dużo, dużych i dobrych, najlepiej, jakby były metryczne i szło je kupić w hurtowniach łożysk, a nie tylko u Ciebie (teoretycznie strzał w kolano, ale taki "gest dobrej woli" pozwoli Ci pomanipulować ceną piast i zapewni grono wiernych klientów).
zapadki - osobiście kupiłbym wersję zazębiającą się te 108 razy, no chyba, ze wiedziałbym, że np piasta z 4 zapadkami ma je ekstremalnie duże, o dużym kontakcie roboczym, a przez to jest nie do zajechania nawet przez trialowca-rzeźnika.
No i oczywiście powodzenia :]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości