Kangaroo Tatanka - serwisowanie ;]

blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

szczerb_ pisze:No i właśnie wydaje mi się, że powinienem zamienić #3 z #4 (o ile #4 w ogóle powinno tam gdzieś być),
W DJ ten pierscien masz wlasnie pod uszczelka. Moze ci to w czyms pomoze.
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

blackdemon pod olejowka? czy pod kurzowa?



to juz do szczerba:)

pytalem jak srednica tego pierscienia ma sie do srednicy lagi?

jest duzy luz? to ja bym wsadzil tak jak bylo, a jak jest ciasne na styk to bym probowal pod segera...

a... jak sie ma miejsce na olejowke do jej grubosci? luzno jest czy ja sciska seger i ta podkladka?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

PoleK pisze:pod olejowka? czy pod kurzowa?
Pod olejowka, gdybym mial suwmiarke na miejscu to bym ci zmierzyl bo amor wlasnie w rozbiorce jest.
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Średnice pierścienia mają się do goleni i lagi tak w sam raz, że nie trzeba wciskać - z obu stron minimalny prześwit. I jak jest pod olejową to uszczelka wychodzi tak na styk, że zegger trzyma ją w miejscu, ale nie ściska (oczywiście gdyby zamienić miejscami to ich całkowita wysokość by się nie zmieniła - ale zostawie tak, skoro w DJ tak jest).
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
ReplaY
Posty: 373
Rejestracja: 15.11.2006 15:07:48
Kontakt:

Post autor: ReplaY »

A teraz sobie przypomniałem, że Tatanka to w ogóle chyba miała cierne tłumienie, stąd w jej konstrukcji elastomery.

Musisz naprawdę być pasjonatem oldtimerów, skoro reanimujesz ten widelec, ale pamiętaj, że dobry zabytek motoryzacji pochłania znacznie większe środki finansowe, niż przyzwoite nowe auto :P Obawiam się, że tutaj relacja będzie podobna.
www.foesracing.com
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Nie ma ciernego tylko tłumik olejowy z regulacją (co wypłynęło już w tym temacie dość wyraźnie). Elastomery są w roli odbijaka na spodzie (zamiast gumowego) i sprężyny negatywnej z jednej strony - w obu miejscach jest 20mm elastomeru. Powyżej tłumików jest tylko dużo sprężyn - zobacz fotki (na fotkach w dodatku to jeszcze jest dużo brudnych sprężyn ;] teraz wszystko jest po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej).

Z tego co na razie widzę to reanimacja nie będzie wcale droga - prawie 20zł w uszczelkach + nowy olej. No i niestety trzeba dotoczyć te śruby, które udało mi się zerwać - pewnie jakieś 30zł, ale to chyba niestety nie wynika z wieku sprzętu tylko po prostu zabrałem się do tego z nadmierną energią i pośpiechem ;]
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

szczerb_ olej jak nie masz kasy to kup na stacji orlen;) o ile sie nei myle z 15zl litr... tylko maja zawyzona lepkosc na opakowaniach - 15w to tak na prawde 10w ;)

a tlumienie wyraznie jest kapiela, bo w popychaczu talerzyk na dziurki zupelnie jak w mojej sigmie;)

hmm a jak tam jakas regulacja czy na stale sa wszystkie otworki?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

No właśnie kusi mnie żeby po prostu amortyzol wlać, ale w sumie i tak jeszcze muszę kupić obręcz, szprychy i koło zapleść (mój pierwszy sztuciec na 20mm) zanim się nacieszę, więc równie dobrze mogę poczekać i kupić dobry olej - 40zł za litr to powiedzmy, że też nie jest jakaś kwota, która mnie zrujnuje (w końcu nie będę go co chwila wymieniał).

A regulowany jest przepływ między otworem od góry śruby, którą jest talerzyk przykręcony, a dwoma otworkami po bokach kilkanaście mm poniżej talerzyka.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

No więc widelec złożony i jutro może się gdzieś w końcu przejadę choć nie wiem bo chory jestem.

Trochę go pouginałem na sucho jak tu parę dni stoi złożony, fajnie wygląda w rowerze i niby wszystko fajnie (i ten dźwięk siorbajacy :D) ale skubany się mocno poci prawą smarowniczką jak go mocniej kilka razy pocisne.

Smarowniczek oczywiście do niczego nie używam bo jest kąpiel, ale nie mam pomysłu jak ją "zaklajstrować". Najpewniej oczywiście (tak mi się zdaje przynajmniej) zdemontować smarowniczki i zaspawać otwory, ale raz, że inwestycja (spawania sam nie zrobię) a dwa, że musiałbym dziada rozbierać znowu.

Jakieś pomysły?
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

szczerb_ wkręć tą smarowniczke na taśmie teflonowej uszczelniającej. Używa się jej do uszczelniania gwintu w rurach. Do kupenia w każdym praktikero podobnym sklepie za kilka zł ;) Ew. możesz spróbować wkręcić ją na szkocie.
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Ale rzecz w tym, że te smarowniczki nie są wkręcane tylko tak jakby przynitowane (od środka goleni widać jakby rozpłaszczony kołnierz). I po środku z zewnątrz widać coś jakby kulkę dociśniętą sprężynką i poci się właśnie z pod tej kulki - na zdjęciu z początku tematu widać smarowniczki:
http://www.toya.net.pl/~szczerb/fora/tatanka/PH_88.jpg
Makro zdjęcia telefonem nie zrobię, więc trzeba się po prostu dobrze przyjrzeć temu niestety...
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Dobry klej 2skladnikowy do metalu i zaklejasz :D
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

No tak właśnie kombinowałem przed chwilą. Ehhh....a chciałem już mieć rower "załatwiony" dopóki nie zepsuje czegoś (no jeszcze zmiana opony i tarczy jednej w najbliższym planie ale to akurat drobiazgi nawet na tym samym kole :)

To odezwę się tutaj na kolejnym etapie tej przygody :)

Oczywiście sugestie dalej mile widziane.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

No to rower stoi lagami w misce a golenie, po wymyciu benzynką, leżą na stołku ze smarowniczkami zapaśkanymi technicqll'em "Epoxy Metal 300 kg" bo taki akurat mi się ostał po pewnej innej akcji...mam nadzieje, że to się będzie szczelnie trzymać a raport z testu w naturalnym ekosystemie powinien być tutaj w piątek.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
maciek99edf
Posty: 3
Rejestracja: 21.06.2009 17:11:23
Kontakt:

Post autor: maciek99edf »

poszukuje amora Kangaroo tatanka, jakby ktos mial info na ten temat i prosze o wiadomosc. panie moderatorze prosze nie usuwac tego posta, wiem ze forum to nie gielda, ale amor juz niespotykany-relikt przeszlosci-historia DH i tak latwo nie da sie go znalezc. z gory dziekuje.
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

maciek99edf ostatnio na allegro widziałem jakąś starą ramkę z pełnym zawieszeniem kangooro. Szukaj na czeskich, słowackich i rosyjskich forach, zamieść ogłoszenie bo w pl ciężko z nim bedzie
Back in black
bazooczyskoDH
Posty: 305
Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
Kontakt:

Post autor: bazooczyskoDH »

LestatBiker to był cały rower bez kół praktycznie i poszedł za jakieś 300zł;) ale ruina z niego była konkretna :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości