W DJ ten pierscien masz wlasnie pod uszczelka. Moze ci to w czyms pomoze.szczerb_ pisze:No i właśnie wydaje mi się, że powinienem zamienić #3 z #4 (o ile #4 w ogóle powinno tam gdzieś być),
Kangaroo Tatanka - serwisowanie ;]
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
blackdemon pod olejowka? czy pod kurzowa?
to juz do szczerba:)
pytalem jak srednica tego pierscienia ma sie do srednicy lagi?
jest duzy luz? to ja bym wsadzil tak jak bylo, a jak jest ciasne na styk to bym probowal pod segera...
a... jak sie ma miejsce na olejowke do jej grubosci? luzno jest czy ja sciska seger i ta podkladka?
to juz do szczerba:)
pytalem jak srednica tego pierscienia ma sie do srednicy lagi?
jest duzy luz? to ja bym wsadzil tak jak bylo, a jak jest ciasne na styk to bym probowal pod segera...
a... jak sie ma miejsce na olejowke do jej grubosci? luzno jest czy ja sciska seger i ta podkladka?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Średnice pierścienia mają się do goleni i lagi tak w sam raz, że nie trzeba wciskać - z obu stron minimalny prześwit. I jak jest pod olejową to uszczelka wychodzi tak na styk, że zegger trzyma ją w miejscu, ale nie ściska (oczywiście gdyby zamienić miejscami to ich całkowita wysokość by się nie zmieniła - ale zostawie tak, skoro w DJ tak jest).
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
A teraz sobie przypomniałem, że Tatanka to w ogóle chyba miała cierne tłumienie, stąd w jej konstrukcji elastomery.
Musisz naprawdę być pasjonatem oldtimerów, skoro reanimujesz ten widelec, ale pamiętaj, że dobry zabytek motoryzacji pochłania znacznie większe środki finansowe, niż przyzwoite nowe auto :P Obawiam się, że tutaj relacja będzie podobna.
Musisz naprawdę być pasjonatem oldtimerów, skoro reanimujesz ten widelec, ale pamiętaj, że dobry zabytek motoryzacji pochłania znacznie większe środki finansowe, niż przyzwoite nowe auto :P Obawiam się, że tutaj relacja będzie podobna.
www.foesracing.com
Nie ma ciernego tylko tłumik olejowy z regulacją (co wypłynęło już w tym temacie dość wyraźnie). Elastomery są w roli odbijaka na spodzie (zamiast gumowego) i sprężyny negatywnej z jednej strony - w obu miejscach jest 20mm elastomeru. Powyżej tłumików jest tylko dużo sprężyn - zobacz fotki (na fotkach w dodatku to jeszcze jest dużo brudnych sprężyn ;] teraz wszystko jest po kąpieli w benzynie ekstrakcyjnej).
Z tego co na razie widzę to reanimacja nie będzie wcale droga - prawie 20zł w uszczelkach + nowy olej. No i niestety trzeba dotoczyć te śruby, które udało mi się zerwać - pewnie jakieś 30zł, ale to chyba niestety nie wynika z wieku sprzętu tylko po prostu zabrałem się do tego z nadmierną energią i pośpiechem ;]
Z tego co na razie widzę to reanimacja nie będzie wcale droga - prawie 20zł w uszczelkach + nowy olej. No i niestety trzeba dotoczyć te śruby, które udało mi się zerwać - pewnie jakieś 30zł, ale to chyba niestety nie wynika z wieku sprzętu tylko po prostu zabrałem się do tego z nadmierną energią i pośpiechem ;]
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
szczerb_ olej jak nie masz kasy to kup na stacji orlen;) o ile sie nei myle z 15zl litr... tylko maja zawyzona lepkosc na opakowaniach - 15w to tak na prawde 10w 
a tlumienie wyraznie jest kapiela, bo w popychaczu talerzyk na dziurki zupelnie jak w mojej sigmie;)
hmm a jak tam jakas regulacja czy na stale sa wszystkie otworki?

a tlumienie wyraznie jest kapiela, bo w popychaczu talerzyk na dziurki zupelnie jak w mojej sigmie;)
hmm a jak tam jakas regulacja czy na stale sa wszystkie otworki?
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
No właśnie kusi mnie żeby po prostu amortyzol wlać, ale w sumie i tak jeszcze muszę kupić obręcz, szprychy i koło zapleść (mój pierwszy sztuciec na 20mm) zanim się nacieszę, więc równie dobrze mogę poczekać i kupić dobry olej - 40zł za litr to powiedzmy, że też nie jest jakaś kwota, która mnie zrujnuje (w końcu nie będę go co chwila wymieniał).
A regulowany jest przepływ między otworem od góry śruby, którą jest talerzyk przykręcony, a dwoma otworkami po bokach kilkanaście mm poniżej talerzyka.
A regulowany jest przepływ między otworem od góry śruby, którą jest talerzyk przykręcony, a dwoma otworkami po bokach kilkanaście mm poniżej talerzyka.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
No więc widelec złożony i jutro może się gdzieś w końcu przejadę choć nie wiem bo chory jestem.
Trochę go pouginałem na sucho jak tu parę dni stoi złożony, fajnie wygląda w rowerze i niby wszystko fajnie (i ten dźwięk siorbajacy
) ale skubany się mocno poci prawą smarowniczką jak go mocniej kilka razy pocisne.
Smarowniczek oczywiście do niczego nie używam bo jest kąpiel, ale nie mam pomysłu jak ją "zaklajstrować". Najpewniej oczywiście (tak mi się zdaje przynajmniej) zdemontować smarowniczki i zaspawać otwory, ale raz, że inwestycja (spawania sam nie zrobię) a dwa, że musiałbym dziada rozbierać znowu.
Jakieś pomysły?
Trochę go pouginałem na sucho jak tu parę dni stoi złożony, fajnie wygląda w rowerze i niby wszystko fajnie (i ten dźwięk siorbajacy

Smarowniczek oczywiście do niczego nie używam bo jest kąpiel, ale nie mam pomysłu jak ją "zaklajstrować". Najpewniej oczywiście (tak mi się zdaje przynajmniej) zdemontować smarowniczki i zaspawać otwory, ale raz, że inwestycja (spawania sam nie zrobię) a dwa, że musiałbym dziada rozbierać znowu.
Jakieś pomysły?
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
Ale rzecz w tym, że te smarowniczki nie są wkręcane tylko tak jakby przynitowane (od środka goleni widać jakby rozpłaszczony kołnierz). I po środku z zewnątrz widać coś jakby kulkę dociśniętą sprężynką i poci się właśnie z pod tej kulki - na zdjęciu z początku tematu widać smarowniczki:
http://www.toya.net.pl/~szczerb/fora/tatanka/PH_88.jpg
Makro zdjęcia telefonem nie zrobię, więc trzeba się po prostu dobrze przyjrzeć temu niestety...
http://www.toya.net.pl/~szczerb/fora/tatanka/PH_88.jpg
Makro zdjęcia telefonem nie zrobię, więc trzeba się po prostu dobrze przyjrzeć temu niestety...
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
No tak właśnie kombinowałem przed chwilą. Ehhh....a chciałem już mieć rower "załatwiony" dopóki nie zepsuje czegoś (no jeszcze zmiana opony i tarczy jednej w najbliższym planie ale to akurat drobiazgi nawet na tym samym kole 
To odezwę się tutaj na kolejnym etapie tej przygody
Oczywiście sugestie dalej mile widziane.

To odezwę się tutaj na kolejnym etapie tej przygody

Oczywiście sugestie dalej mile widziane.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
No to rower stoi lagami w misce a golenie, po wymyciu benzynką, leżą na stołku ze smarowniczkami zapaśkanymi technicqll'em "Epoxy Metal 300 kg" bo taki akurat mi się ostał po pewnej innej akcji...mam nadzieje, że to się będzie szczelnie trzymać a raport z testu w naturalnym ekosystemie powinien być tutaj w piątek.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21.06.2009 17:11:23
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości