Bratobójcza walka czyli RS Pike vs RS Domain

niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Bratobójcza walka czyli RS Pike vs RS Domain

Post autor: niewidzilny »

witam
Co myslicie o tych amortyzatorach?? Ktory ma lepsza prace i jest bardizej bezawaryjny mowie tutaj o wersjach 318,302 i innych Domain i 454 409 i innych Ktory lepszy air czy coil. Czy w Coil i Air moge na trasie po prostu zsiasc(dobrze) z roweru i przekrecic odpowiednie pokretlo zeby zmienci skok bo nie za bardzo wiem na czym polega to U-turn. I jak tam z regulacja czy wogole sie RS oplaca brac bo chodiz mi o to czy jak bede jezdzil w streecie to biore najmniejszy skok i nastawie najwieksza twardosc a w enduro najwiekszy skok i miekki. Czy jest szeroki zakres regulacji twardosci i miekkosci:D I to by bylo na tyle. Mozecie tez polecac inne amotyzatory U-Turn

P.S co powiecie na temat RS Domain 302 z 2009 r Coil u-turn??
P.S 2 I jak te amorki odnosza sie do pracy Marzocchi 55R Sport Bo kolega ma i wiem jak pracuje. Martwi mnie tylko waga tego Domaina az 2.80 kg!!!!!!
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

niewidzilny Zależy konkretnie czego szukasz. Mówisz tutaj o streecie i enduro. Hmmm... dość dziwne połączenie bo dwie kompletnie różne dyscypliny wymagające kompletnie różnych sprzętów.
No ale do rzeczy. Szukasz czegoś z U-turnem. U-turn jest regulowany ręcznie pokrętłem na lewej goleni, 6 kliknięć bodajże.
Chcesz mieć też regulację twardości, no czyli można iść na 2 sposoby. Coś z regulacja kompresji, tutaj również 6 kliknięć. Od masełka po kamień. Domain 302 odpada bo tej regulacji nie ma.
Druga opcja to powietrzniak. Oprócz kompresji U-turna masz jedną (SoloAir) bądź dwie (DualAir) sprężyny powietrzne dzięki którym możesz pompką utwardzić ile chcesz.

Domain oczywiście od Pików będzie wytrzymalszy i sztywniejszy ze względu M.in. Na szersze lagi ale jak zauważyłeś waga idzie w górę.
No i zależy też jak z kasą bo dość spory rozstrzał cenowy.
niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Post autor: niewidzilny »

Szkoda ze Domain 302 nie ma ;/ Wlasciwie to chyba bardziej mi pasuje PIKE bo narazie tak ostro nie jezdze i na wytrzymalosci mi nie zalezy. Air i Coil obydwa maja regulacje twardosci tylko ze w Air trzeba kupic pompke a w Coil za pomoca pokretlem sie zmienia twardosc tak ?? a jaka jest roznica miedzy Solo a Dual. A co mi z Pike polecicie. No i Air czy Coil.
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

niewidzilny chlopie kurna raz ze bez sensu porownanie, 2 ze napisz to jakos po polsku a nie slangiem, zdania zlozone proszE! I jeszcze raz o co ci chodzi, enduro z streetem ma malo wspolnego
Karpiel i Duncon to moje zycie
niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Post autor: niewidzilny »

war23 Nie rozumiem zabardzo o co ci chodzi. Ok Niech wam bedzie i okresle to mianem Freeride. Pytam sie czy dobrze zrozumialem to ze w amortyzatorze typu Air twardosc sie okresla poprzez pompoanie pompka a w Coil poprzez regulacje pokretlem. I co wedlug was jest lepsze Air czy Coil oraz SoloAir czy DualAir
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Masz tak, coila solo air i dual air, coil to inaczej sprężyna, zmienia się twardość tylko i wyłącznie za pomocą podkładek zakładanych pod sprężynę, nie jest to jakieś trudne solo air, najlżejszy system dający łatwo się ustawić, masz jeden wentylek za pomaca którego od razu zapełniają się 2 komory pozytywna i negatywna i same wyrównują ciśnienie, łatwo i w sumie bez problemów lecz rożnie bywa z płynnością pracy bo w koncu to powietrze, dual air jak dla mnie najlepszy system , nie jest lekki masz na dole i na gorze wentylek, góra to komora pozytywna a dol to negatywna, można idealnie ustawić, pompujesz żeby amorek był twardy i nie miał sagu ale występuje problem braku pracy na początku? nie ma problemy pompujesz komorę negatywna i za pomaca jej właśnie regulujesz poziom twardości na początku, proste?? Chyba teraz sobie odpowiesz na pytanie ze domain jest najlepszy ale nie ma takich fajnych wersji jak pike :)
Karpiel i Duncon to moje zycie
niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Post autor: niewidzilny »

A czemu Domain jest lepszy?? Jaka wersja przede wsyzstkim?
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

czmu lepszy, raz ze pike to taki bardzije enduro czy tam AM noo moze jakis 4 x :)) a domain to taka alternatywa dla troche drogiego totmea a za to nie jest tak wylajtowany jak lyrik:)
Karpiel i Duncon to moje zycie
niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Post autor: niewidzilny »

Zeby nie smiecic na forum to jaka kasete na tyl polecacie moze SRAM PG-830 11-32?? I czy jak kupie same hamulce avidy BB7 z tarczami to cz bede mogl je podpiac do moich starych zaciskow,heblow Tektro ?
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Jak ty chcesz zacisk do zacisku podpiąć ? :|
niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Post autor: niewidzilny »

Chodzi o to ze wykorzystam klamki linki i pancerz od mojego starego hamulca tektro IO a zmienie tylko same hamulce? Da sie tak zrobic? No i ponawiam pytanie o Kasete :D
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

niewidzilny Pancerz, linki i klamki mogą być stare jeśli w dobrym stanie. Chociaż linki i pancerze to nie jest drogi sport i wolałbym zapobiegawczo wymienić.
A jeśli chodzi o kasetę to ile kasy i ile przełożeń masz?
niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Post autor: niewidzilny »

To w takim razie wymienie tylko linki a pancerze zostawie bo i tak nie moglem barspina zrobic ani nic z tych rzeczy :D Ile kasy na kasete mam? no cos max 100 8 przelozen z tylu z przodu dwie wkrotce bedzie 1 bo napinacz chyba zakladam
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

8 z tyłu, 2 z przodu, 2 hamulce i ty chcesz barspiny robić?
Stary ss albo zapomnij o streecie.
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

Lepiej zmień linki i pancerze wyniesie Cie to 10 zł a będzie elegancko .
niewidzilny
Posty: 218
Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
Kontakt:

Post autor: niewidzilny »

Juz niedlugo jedna z przodu :D Niestety nie mieszkam w miescie i na SS nie bede sie meczyl. To w koncu dobra ta kaseta zy polecacie inna. A poza tym chodzilo mi o Bar-a w dircie
P.S uprawiam bardziej Freeride wiec dwa hamulce sa niezbedne. Moze kiedys jak sie przeprowadze to zrobie sobie SS ale z dwoma hamulcami :D
P.S 2 A ile mniej wiecej czasu zajmuje zmiana na SS? Musialbym tylko dokupic jeden blat z tylu czy moglbym go zabrac z kasety :D, Pytam bo moze bym zmienil a jak by bylo cienko no to z powrotem
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Nawet jak będzie jedna zębatka z przodu to dochodzą 2 kable od hamulca. A w dircie tym bardziej, gdzie trzeba szybko i sprawnie zakręcić kierą a tu dochodzi ryzyko zaplątania się w jeden z 3 kabli, które też tą rotacje spowalniają.
Zmiana na ss bardzo prosta. Z przodu ściągasz małą zębatkę, z tyłu ściągasz kasetę. Robisz reduktor z podkładek od kasety (potrzebne 2 by były) lub z rurki PCV, ok 3zł za pół metra lub kupujesz za 5dych.
Jeśli pion haki to potrzebny byłyby napinasz. Możesz sam zrobić z ramienia od Vki bądź kupić. Mówimy o mocowanym do haka przerzutki.
A jeśli poziome to przydała by się piasta skręcana na śruby.
No ale widzę, że problem jest w określeniu dziedziny w jakiej chcesz jeździć. Najpierw street, enduro potem o dircie wspominasz a na końcu mówisz, że najwięcej w fr jeździsz.
Więc stary, widzę jedno wyjście. Określ się co chcesz robić i pod tym kątem buduj maszynę.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość