Uciekł olej z Vanilli R

goodyear22
Posty: 27
Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Uciekł olej z Vanilli R

Post autor: goodyear22 »

Witam tak jak w temacie Uciekł mi olej z vanilli R przez cylinderek:/ Stało sie to przy skręcaniu sprężyny... element który trzyma sprężyne odkręcił się z cylinderka i lipa:/ Azot pozostal w środku. Istnieje jakakolwiek mozliwość uzupełnienia oleju przez ten cylinderek? Wiem że jest serwis no ale 289 zł to raczej nieopłacalne. Pozdrawiam
tuha
Posty: 59
Rejestracja: 15.06.2009 15:01:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: tuha »

mowisz o vanilli rc? jesli tak to "naprawa" tego jest bardzo prosta i dosc tania wystarczy miec minimalne pojecia o damperach.Pozdrawiam
[url]http://www.CkBikeShop.pl/[/url]
[url]http://www.tnij.org/tuhallegro/[/url]
Serwis Dhx'ow
goodyear22
Posty: 27
Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: goodyear22 »

tuha pisze:mowisz o vanilli rc?
Niestety mowa o Vanilli R:)

Zamierzam spróbować to jakoś zalać olejem, wydaje mi sie że trzeba to zrobić w stanie dobicia, czyli kiedy tłoczek jest maksymalnie wcisniety... problem w tym ze nie wiem jak go wcisnąć by zostawić dostęp do wlotu tłoczka... po zalaniu umieściłbym reborna i skręcił górę... nie jest to proste gdyż azot ma swoją siłę i bez jakiegos sprytnego sposobu nie ma szans...
Z góry dziekuję za każdy pomysł:)
tuha
Posty: 59
Rejestracja: 15.06.2009 15:01:49
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: tuha »

masz caly temat w tym dziale jak przeserwisowac vanille r::) nie bardzo rozumiem co sei kryje pod slowami cylinderek, i w vanilli r neima azotu:)powietrzem ladujesz :)pozatym w powietrzu jest ponad 70% azotu;)
[url]http://www.CkBikeShop.pl/[/url]
[url]http://www.tnij.org/tuhallegro/[/url]
Serwis Dhx'ow
goodyear22
Posty: 27
Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: goodyear22 »

tuha pisze:nie bardzo rozumiem co sei kryje pod slowami cylinderek
hmm... to srebrne...yyyy tłoczysko ooo:)

No ok czyli jedynym wyjściem jest pozbycie się wiatru z dampera i nastepnie zastosować się do instrukcji zamieszczonej na dh-zone tak? Tylko jak bezpiecznie sie pozbyć tego powietrza bo slyszałem ze to wybuchowa sprawa?

A co z ustawieniem membrany? Cisnieniem? i gęstością oleju? Gdzie można znaleść te informacje? Pozdrawiam
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Ustawienie membrany - zrób tak jak opisałem to w wątku który jest przyklejony w tym dziale. Różnie się ustawia membranę w różnych R-kach. Nawet przy tej samej długości potrafią mieć różny skok, najprościej zmierzyć jak jest.

Ciśnienie - 4-5 barów.

Gęstość oleju - ja preferuję 10. Ale ważę 100 kg i używam sprężyny 600, stąd potrzebuję silniejszego tłumienia, jak zaleję 5-tką to mam wrażenie że w ogóle nie tłumi. Ale są ludzie dla których 5-tka jest OK. Sporo zależy także od konstrukcji samego zawieszenia. Jak nie wiesz co zalać to eksperymenty lepiej zacząć od 10tki, lepiej jak troszkę przymuli niż jak dynda w niekontrolowany sposób...
goodyear22
Posty: 27
Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: goodyear22 »

B.Z. pisze:Ustawienie membrany - zrób tak jak opisałem to w wątku który jest przyklejony w tym dziale
Rozumiem, tylko że u mnie nie ma już oleju i membrana napewno, pod wpływem cisnienia powietrza przesuneła sie:/ Więc na oko ją ustawić i zobaczyć jaki to da efekt? Nieprawidłowe ustawienie membrany nie uszkodzi nic?

Powietrze spuścić z niego za pomocą igły czy jak inaczej?

A co sądzicie o próbie zalania go olejem bez rozbierania? W stanie dobicia(wciśnięcie tłoczyska do końca), poprzez tłoczysko zalać olejem włożyć pręcik reborna i przykrecić górę? Jest to wykonalne?

Pozdrawiam
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Wszystko dokładnie opisałem, wszystko masz z dokładnymi zdjęciami. Przeczytaj dokładnie to będziesz wiedział jak spuścić powietrze. Po to właśnie zadałem sobie tyle trudu, żeby nie odpowiadać 10tki razy na te same pytania.

Skoro membrana się przestawiła to najlepiej się dowiedzieć jak głęboko powinna być w tej konkretnej wersji. Jeśli to nie jest możliwe to możesz poeksperymentować. Nie zepsujesz dampera jeśli wciśniesz membranę za głęboko, będziesz miał albo bardziej progresywną charakterystykę, albo nawet niepelny skok, ale niczego nie popsujesz. Jeśli membrana będzie za płytko to nie wiem, tego nie próbowałem, ale tutaj jeśli tłok zderzy się z membraną to przyajmniej zapowietrzysz damper. Ale tego akurat łatwo uniknąć, wystarczy zmierzyć jak głęboko wchodzi tłok (razem z korkiem, ale bez śruby mocującej tłoczysko do popychacza, ona sie akurat chowa w zagłębieniu membrany) i na taką głębokość wcisnąć membranę. Jesli nigdzie nie znajdziesz jak w Twoim damperze ustawić przegrodę to możesz takie ustawienie potraktować jako punkt wyjścia, na pewno będzie działać, jeśli progresja będzie za mała to wciśniesz membranę o 2-3mm przy kazji następnego serwisu, jesli za mała (watpliwe, Vanilla jest liniowa) to o tyle sobie ją wysuniesz w górę.
goodyear22
Posty: 27
Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: goodyear22 »

Dzięki wielkie za pomoc:) Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości