
Zeby wyciagnac 170mm z 57mm skoku dampera trzeba sredniego przelozenia ok 3.0 a tu jest ok 2,8 czyli ok 160mm. drobna roznica fakt. te 170 to skok wirtulany z dampera ktorego sie nie da zainstalowac ?
Co żeś się uczepił, że to enduro/AM? Mowa była, że to rama mini DH/enduro i z tego punktu widzenia kąty są OK. I ja 10 razy wolę że rower ma bardziej płaskie kąty, bo AM-ek to jest na kopy. I nie wiem co jest nie halo w skoku 140 mm, to jest zupełnie normalny skok dla enduraków.Tak przyglądając się tym wartościom i zdjęciom, widzę kolejną paranoję- żeby ta rama miała ludzki kąt główki, to trzeba tam wsadzić do przodu widelec max 140 mm, a z tyłu ustawić maksymalny skok???. Rama do "enduro/am" ze skokiem 140/170? To jest idiotyczne, nie wspominając o tym że przy takiej charakterystyce support będzie w ziemi, wszelkie korby do enduro z dłuższymi ramionami będą ryły po glebie jak dzikie, rama będzie dziwnie zjeżdżała i beznadziejnie podjeżdżała.
Widocznie były za 70-80 złotych. Poza tym jeśli nie dostrzegasz różnicy w grubości sztyc Jamisa i Zumbi to słabo.B.Z z całym szacunkiem, co do różnych parametrów tej ramy można się kłócić, ale pochylenie rury podsiodłowej jest po prostu absurdalne, miałem już kilka rowerów, w jednym ( jamis dakar xlt) po wsadzenieu 66light eta rocznik 2006 zrobił się naprawdę solidny czoper, w którym sztyce gięły się jak z plasteliny. A mimo to było to nachylenie SPORO bardziej pionowe, a sztyce które tam leciały to też nie były badziewia za 50-60 zł.
Ile ram zbudowałeś, że tak twierdzisz? Może napisz C.V. do jakiegoś producenta ram, z taką wiedzą to powinni cię zatrudnić i dać wysoką pensję.Co do wiary w wiedze projektanta- obawiam się że przy całym jego doświadczeniu zgubił go pomysł żeby przenieść jak najwięcej gotowych rozwiązań z f-44 , co samo w sobie rokuje ciekawym prjektem, ale po prostu pomysł z zachowaniem parametru który nawet w f-44 wyróżnia się radykalizmem ( porównując z innymi ramami dh kąt podsiodłowej w f-44 jest naprawdę mocny!) jest idiotyczny, TAK SIĘ NIE ROBI!
no tak, zabrakło argumentów to grzebiemy w historii i czepiamy się słówek... Napisz C.V. do IPNu, marnujesz tu swój talent.jan.mikael pisze:mhm widze że zumbi jest cudem i go bronimy, bo w antidote to Ci przeszkadzał nawet kształt śrubek....
Gdybyś doczytał http://www.zumbicycles.com/f22.php tpo byś nie pisał, że nie jest OK, kiedy z przodu jest 140 a z tyłu 170. W opisie stoi jak byk , że skok tyłu to 140 albo 170. Poza tym stoi również, że nie jest to rower do zwykłego enduro, tylko do FR, Mini DH lub CIĘŻKIEGO enduro.Chodzi o to że ta rama nijak się nie nadaje do enduro, nikt nie mówi że widelec 140 mm jest zły- jakbyś doczytał to pewnie byś zrozumiał że chodzi mi o to, iż nie OK jest kiedy jest 140 z przodu a 170 z tyłu.
Tak własnie napisali, oprócz tego napisali że do ciężkiego enduro jest. Jak nie pasuje to napisz to samo do Santy, która model Driver 8 również poleca do cieżkiego enduro. No, ale tutaj ze względu na magię marki nie można powiedzieć złego słowa.Kąty w tej ramie nie są ok, właśnie przez to że producent na siłę upchnął wspomnienie o enduro. Albo jesteśmy uczciwi i piszemy że to tylko mini dh/ss , albo projektujemy prawdziwa rame do enduro.
No to mnie oświeć mistrzu, co to w ogóle jest enduro? Nikt nigdy nie podał definicji tej dyscypliny, ale ty wiesz dokładnie o co chodzi no nie?Tą metodą to KAŻDA firma może KAŻDY model nazwać enduro, a chyba nie tego wszyscy oczekujemy? Płacisz to wymagasz, przemyślanego projektu, a nie zabiegu marketingowej. Twoja wiedza o enduro jest naprawdę powalająca, skoro piszesz że lubisz płaskie kąty
Podjeżdzam na ramie FR i co? jakoś nie uważam tego za katorgę. Prosta sprawa wystarczy dźwignąć dupę z siodła i podjeżdża się z niewiele większym wysiłkiem niż na XCciaku. Miałem więcej różnych rowerów niż ci się wydaje i nie widzę żadnych przeciwwskazań żeby taką ramę wykorzystywać do ciężkiego enduro.ale nie w rowerze który ma być chociaż TROCHĘ do enduro- podjeżdżanie na ramie z takim ustawieniem rury podsiodłowej będzie po prostu katorga, nie wspominając o tym jak długa będzie ta sztyca musiała być, żeby zapewnić chociaż zbliżone do optymalnego ustawienie siodełka względem supportu do podjazdów; moim zdaniem nawet 410 mm będzie za krótkie.
no to się nie spierajjan.mikael pisze:Nie mam zamiaru się z Toba spierać bo znowu nic z tego nie wyniknie, gdyż tak właśnie wygląda większość "dyskusji" z Tobą,
Tak jak w hamulcach Shimano 535 które polecałeś do DH? Skoro tak dobrze siedzisz to świetnie, zrób jakąś ramę i się wykaż, wtedy pogadamy, bo na razie nie to mam wierzyć na nieomylne słowo...ale uwierz, trochę w temacie enduro siedzę, i wiem co się będzie działo ze sztycami w tej ramie, i jak bezsensowne jest to rozwiązanie.
A co mnie Alpy obchodzą? Enduro to szerokie pojęcie, jeżdżę w takich warunkach jakie są na miejscu i średnio mnie obchodzi jakie są globalne potrzeby. Enduro w moim wydaniu nie polega na podjazdach, fun czerpię z szybkich zjazdów, a podjeżdżam tylko dlatego ze muszę. No i pod jaką definicję taki styl podpada? Free-ride? DH? No chyba nie bardzo... Enduro to szeroka definicja w której mieści się zarówno prawie-DH jak i prawie-XC...To zapraszam gdzieś w Alpy, podjeżdżaj sobie na tak rozumianym rowerze do "enduro" , ze zgiętymi kolanami, po pół dnia przez cały tydzień
Z aktualnym opisem zastosowania ramy musze sie zgodzic (wczesnie bylo all-mountain, enduro) - tak to bedzie ciezkie enduro na tym rowerze.B.Z. pisze:Poza tym stoi również, że nie jest to rower do zwykłego enduro, tylko do FR, Mini DH lub CIĘŻKIEGO enduro.
O czym ty do mnie rozmawiasz przyjacielu, z jakim niby ja konstruktorem rozmawiałem?topick pisze:B.Z. ten konstruktor, z ktorym rozmawiales to twoj kolega ? wiele to by tlumaczylo...
Nie wiem jak było wcześniej, jeśli faktycznie było AM to przyznaję rację, żeby tak zaklasyfikować tą ramkę to trzeba mieć fantazję. Przyznaję, wcześniej nie sprawdzałem, ktoś rzucił MiniDH/enduro i to akurat "kupiłem", sprawdziłem dopiero jak ludzie zaczęli coraz częściej wyjeżdżać z porównaniami do rowerów AM no i trafiłm na ten opis który jest tym bardziej nie kumając o co ludziom kaman.Z aktualnym opisem zastosowania ramy musze sie zgodzic (wczesnie bylo all-mountain, enduro) - tak to bedzie ciezkie enduro na tym rowerze.
nie chce mi sie tego cztac od poczatku watku, moze faktycznie nic nie pisales takiego.B.Z. pisze:O czym ty do mnie rozmawiasz przyjacielu, z jakim niby ja konstruktorem rozmawiałem?
dla nie sa ok. bardziej zjazdowe niz w przypadku f22.B.Z. pisze:To co byłeś łaskaw pokazać - jakie to ma cechy zjazdówki? Baza kół? Kąty? chyba jakoś nie bardzo..
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości