Manitou Revox Serwis

Dragonek92
Posty: 149
Rejestracja: 16.09.2008 18:27:07
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
Kontakt:

Manitou Revox Serwis

Post autor: Dragonek92 »

Tak jak w temacie. chciałbym sobie zrobić po zadek z swoim damperem i wysłać go gdzieś na serwis. Od razu mowie ze nie chce sie sam z tym bawić... z tego co sie orientuje to w manitou w warszawie robią serwis revoxa tylko cena mnie trochę przeraza 240-260 zl :/ plus dodatkowy koszt przesyłki.... i tutaj moje pytanko do was czy ktoś zna z was jakis serwis co by sie zajął tym damperem?
dzieki pzdr :]
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Zajrzyj tutaj http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=56318 to jest spis osob ktore serwisuja dampery i sa to ludzie z renomą. czesto pracuja w serwisach.
Sadze ze zrobia ci taki serwis za polowe tej kasy jaka zawołał od Ciebie dystrybutor.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

w warszawie w plusie takie rzeczy robią tylko nie wiem czy o tym samym punkcie nie myślałeś. Ogólnie ciężko ci będzie zrobić dobry serwis tego dampera taniej bo jego budowa nie należy do najprostszych i zależy co rozumiesz pod pojęciem serwis, czy tylko zmiana oleju czy może zmiana oleju + wymiana wszystkich uszczelek itp, jeżeli z wymianą uszczelek to najdrożej nie jest jak na autoryzowany serwis...
No ride... No Life...
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

przeserwisowałem swojego revoxa (wersja shimowa) gdyż miał za szybkie odbicie. Wydawało mi się że to kwestia zbyt rzadkiego oleju. Ale po zalaniu dampera olejem ok 5-6w, damper nadal za szybko odbija mimo ustawienia regulacji odbicia na maksa. Raczej nie jest zapowietrzony, bo nie traci tłumienia, przez cały skok tłumi tak samo. Czy zalać go olejem 10w czy w czymś innym tkwi problem, a może revoxy tak mają? Dodam że mam sprężynę 450.
Martwi mnie też to że przy wyższym ciśnieniu i/lub ustawieniu regulacji kompresji szybkiej i wolnej w 1/3 zakresu (lub więcej) damper zaczyna stukać przy szybkim uderzeniu. Wolne naciśniecie nie wywołuje takiego dźwięku. Co to może być?
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Mawetzalewalem revoxa isx6 intrinsic roznymi olejami od 2,5 po 10w (motorex) i zawsze odbicie mialo duuuuzy zakres regulacji , bez wzgledu na lepkosc oleju dalo sie go ustawic bardzo szybko , albo na totalnego mula . Jakie masz blaszki po stronie odbicia (od lewej strony tloka) ? U siebie mialem 4 blaszki , 0.1x18x8mm 2 szt i 0.15x18x8mm rowniez 2 sztuki . Fabrycznie powinny byc jedynie 2 blaszki 0.1x18x8mm i 0.2x18x8mm . Jesli masz "fabryczne" ustawienie , to masz po prostu zbyt lekkie ustawienie . Jezeli zmienisz ustawienie w ramie na 190mm skoku (najnizsze przelozenie) to tez nie ma efektu ? Sprawdzales czy tlumienie powrotu dziala w ogole bez sprezyny ? Jesli nie to moze masz uszkodzony jakis oring i blokuje dzialanie iglicy ? Jezeli dziala bez sprezyny , a nie dziala w ramie , to masz zbyt lekkie ustawienie wew. dampera . Mozesz jeszcze zobaczyc czy blaszk (3szt)i na srubie skrecajacej wszystko (przykrecone mala srubka pod srubokret krzyzakowy , odpowiadajace za tlumienie powrotu przy wolnych ugieciach) sa odpowiednio dokrecone . Im mocniej , tym wiecej tlumienia . Mozesz zmienic ta ostatnia podkladke , zaraz pod srubka na wieksza , co zaskutkuje wzrostem tlumienia . Co do stukania , to stuka regulator szybkiej wolnej kompresji i nie powinienes sie tym przejmowac (chyba ze slychac to podczas jazdy , to moze byc cos poluzowane w srodku , gdyz slychac to tylko "na parkingu" )
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Kurcze szczerze mówiąc nie patrzyłem ile i jakie są blaszki, ale coś mi nie pasuje w tym co piszesz.
Jeden zestaw shimów jest pod tą śrubką na krzyżaka, a drugi po przeciwnej stronie tłoka. Pierwszy odpowiada za odbicie a drugi za kompresję przecież, czy ja coś mylę?

Jednym słowem jak nie mam shimów u siebie to pozostaje mi jedynie spróbować dokręcić tą śrubkę na krzyżaka lub wrzucić tam podkładkę?

Bez sprężyny nic nie mogę sprawdzić, bo nie da rady w ogóle ruszyć tłoka w tej nakrętce głównego zbiornika. Tak jakby szaft siedział tam strasznie ciasno. I tutaj pojawia się drugi problem..damper nie prostuje się do końca, dopiero jak przytrzymam koło i pociągnę rower za siodełko damper prostuje się do końca. Podejrzewam że jest to związane właśnie z tym że tłoczysko tak mocno tam siedzi i nie da się tego ruszyć w ogóle...czego to może być wina? Coś czuję, że będę musiał oddać revoxa do serwisu...
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

jeszcze jedno czy w revoxie regulacja odbicia ma zakres tylko 3 obrotów? bo tak właśnie u mnie jest
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Mawetw revoxsie jest osobno zaworowany szybki powrot jak i wolny . Za wolny powrot odpowiada iglica i te blaszki pod srubka na krzyzaka . Za szybki powrot odpowiadaja blaszki po lewej stronie tloka (te zaraz pod lbem sruby skrecajacej wszystko) . Potem masz tlok i dopiero blaszki od kompresji . Jesli nie masz tych blaszek odpowiadajacych za szybki powrot , to dokrecenie nic nie da , bo po prostu masz niekompletny damper i nie masz w ogole tlumienia hehe .

Fabryczny konfig :
Obrazek

Regulacja powrotu ma jakies 3 obroty tak jak mowisz . Damper nie wraca do konca ? Jakie masz cisnienie w zbiorniku ?
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

kurcze już nie pamiętam jak to z tymi blaszkami u mnie jest.
patrząc na ten rysunek z lewej strony mam śrubkę na krzyżak potem blaszki od wolnego powrotu, główna śruba blaszki od szybkiego powrotu, tłok i blaszki od kompresji tak?
A to że regulacja odbicia działa raczej sugeruje że wszystkie blaszki powinny być nie?

Ciśnienie mam 90 psi, ale nawet jak jest 150 psi to i tak damper nie wraca. Tak jak pisałem jest to pewnie spowodowane tym że szaft w ogóle nie chce się ruszyć w głównej nakrętce.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

MawetMoze po prostu zle go zlozyles ? Jak juz zalejesz glowna komore i zbiornik wyrownawczy , to wkladasz IFP na odpowiednia glebokosc , zalewasz glowna komore do pelna . Teraz musisz ta nakretke glownej komory nieco odsunac od tloka , tak aby jej dolna krawdz byla zaraz nad otworem(taka dziurka ze 3mm z jednej strony "shafta") ktory zamyka iglica . Opuszczasz bardzo powoli tlok do glownej komory , nie wpychajac go na sile i jak otwor , ktory jest zamykany przez iglice bedzie juz pod poziomem oleju , to opuszczasz dopiero ta nakretke glownej komory i nieco podciagasz "shaft" jak to sobie nazywasz , tak aby byl "wyciagniety" . i skrecasz wszystko do kupy . Pompujesz 100psi~ do komory wyrownawczej i koniec . Oczywiscie podczas tej calej operacji musisz miec wszystkie ustawienia "na 0" . Jesli dobrze odpowietrzysz i zlozysz to wszystko powinno byc ok , nie bowinno byc zadnego chlupania , siorpania w srodku . Jak odkrecisz ta srube z blaszkami , trzymajacej tlok , to sciagnij ta nakretke glownej komory i przesmaruj slizg znajdujacy sie w srodku , uszczelke i daj do srodka troche smaru . Nie zapomnij przesmarowac scianek komory w ktorej znaduje sie IFP (ale to juz jak go ustawisz na odpowiedniej glebokosci )
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

tak wyglądają shimy w damperze:
http://img3.imageshack.us/i/55394616.jpg/
I teraz mam pytanie jak zdjąć ten element w czerwonym kółku żeby wysunąć główną nakrętkę, którą w końcu udało mi się ruszyć
Jak widać mam 2 blaszki 18mm odpowiadające za szybki powrót, czy aby zwiększyć siłę tłumienia powrotu mogę do nich dołożyć blaszkę 20mm z shimów odpowiedzialnych za kompresję?
Wygląda u mnie to jak fabryczny konfig. z schematu który podałeś, więc kurcze powrót powinien mieć lepszy zakres regulacji...

i dzięki wielkie za pomoc, bo jeszcze Ci nie podziękowałem, a dałeś mi strasznie pomocne informacje. :)
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Element z koleczka wystarczy mocniej pociagnac , on po prostu siedzi ciansno na takim zatoczeniu , jak bedziesz skrecal to on sobie ladnie wskoczy spowrotem .

Mozesz dolozyc , ale to bardzo zmieni prace dampera . Jesli chcesz cos zmienic to lepiej wez ta srube , ktora jest nad owymi 2ma blaszkami szybkiego powrotu i pod jej lbem jest taka gruba niska podkladka , ktorej nie sciagneles ze sruby (przynajmniej na zdjeciu). Sciagnij ja , i kup/znajdz nowa podkladke o tej samej grubosci, srednicy wew. ale wiekszej zewnetrznej , np 13-15mm( wiekszej niz 15 osobiscie bym nie dawal) . Poskutkuje to znacznym przyrostem tlumienia powrotu w calej dlugosci skoku .Jesli bedzie zbyt wolno , to dasz mniejsza , np 14mm .

Te dampery byly projektowane i zaworowane pod ramy z przelozeniem 2.7:1 , w gammblerze przy najdluzszym skoku jest 3:1 wiec mozesz miec zbyt malo tlumienia . Aczkolwiek sama regulacja iglica baaaardzo spowalnia prace dampera , wiec jest to co najmniej dziwne .
Jak go poskladasz , to moze zamiast krecic palcami tym pokretlem , wsadz w pokretlo imbusa 3mm(jest tam dziurka w pokretle , a w srodku jest wlasnie wejscie pod klucz) i zobacz czy jak wkrecisz do konca regulator , to jest roznica (oczywiscie nie na pale, bo urwiesz regulator a jest on dosc delikatny) . Moze to bys kwestia tego , ze po prostu pokretlo ciezko sie kreci i nie idzie palcami dojsc do konca zakresu regulacji . Jesli jest tak jak mowie , to recepta jest banalnie prosta . W tym uchu , gdzie jest pokretlo od tlumienia powrotu po lewej stronie pod odbojnikiem , jest taki malutki imbusik a pod nim kulka . Poluzuj lekko te srubke i pokretlo bedzie sie krecic lzej .
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

Kręciłem tą regulacją imbusem więc na pewno ustawiałem odbicie na maksa, kurcze gdzieś powinienem mieć shimy jak robiłem tuning 5th elementa to bym dobrał jakiś i dołożył to tych 2 blaszek. Bo przerzucenie tej blaszki 20mm poskutkuje znacznie większym tłumieniem odbicia? Bo w sumie kompresji za dużo chyba nie ubędzie... Mam już pełna listę porad co moge zrobić, więc pozostaje mi rozłożyć dameper na czynniki pierwsze, sprawdzić czy wszystko jest ok i złozyć go do kupy
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
edv
Posty: 128
Rejestracja: 12.08.2006 20:52:22
Lokalizacja: Laskowa
Kontakt:

Post autor: edv »

A co to w ogóle jest szybki i wolny powrót? A szybka i wolna kompresja? Np. w 888rc2x mamy dwie regulacje tlumienia kompresji: jedna zmienia wartosc na calej dlugosci skoku a druga dziala tylko pod koniec. Nie rozumiem w takim razie do czego odnosi się nazewnictwo wolna i szybka. Jest mi to w stanie ktos wytlumaczyc?
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Lepiej poszukaj blaszek , ewentualnie (wg mnie to lepsze rozwiazanie) zmien ta podkladke nad shimstackiem od szybkiego powrotu .

Jak wyciagniesz ta 20ke z kompresji , to zmienisz charakterystyke dampera pod katem dobijania i zmniejszysz przy okazji tlumienie wolnej kompresji .Damper siadzie glebiej w skoku , bedzie latwiej go dobic .

Inna sprawa , to to , ze nie mozesz tam wsadzic nic wiekszego niz 18mm bo to ograniczy przeplyw oleju przez tlok podczas kompresji i albo blaszka sie zlamie/wygnie i nie bedzie spelniac swojej roli , albo sie nie podda i bedzie rypac prace dampera po calej linii .

Jak go rozbierzesz to sprawdz w ogole czy dziala iglica , moze tak jak mowilem gdzies nawalil o-ring i blokuje jej dzialanie . Jak odkrecisz nakretke glownej komory , to podciagnij ja do gory i wcisnij powoli tlok do dna na otwartym regulatorze i ciagnij do gory , potem to samo na zamknietym regulatorze . Jak nie ma roznicy , to musisz rozkrecic pierwszy czlon dampera i sprawdzic co jest nie tak z iglica . Moze byc taka akcja , ze masz urwany regulator , ale o tym nie wiesz hehe .
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

ale z tego co widze blaszka 20mm nie zakrywa w ogóle otwórów przez które przepływa olej przy kompresji (bo jak mniemam to te 3 największe na tłoku). Z tą podkładką jest taki kłopot że jest wyfrezowana, bo główna śruba przy samym "łbie" ma takie zgrubienie i zwykła podkładka zatrzymuje się na tym zgrubieniu przez co bardziej odstaje.

czy aby odkręcić pierwszy człon dampera muszę odkręcić ten mały imbus?
Regulacja tłumienia na pewno działa, bo damper na minimalnym ustawieniu strzelał w górę jak głupi a na maksymalnym odbicie było znacznie wolniejsze, choć mimo to nadal za szybkie.

Czy to normalne, że jak odkręciłem główną śrubę z tłokiem, wylałem olej z wewnątrz tłoczyska to regulator odbicia nie blokuje się po 3 obrotach przy odkręcaniu tłumienia? Jak kręcę regulatorem na + to ładnie się zatrzymuje tak jak wcześniej, ale jak go wykręcam to już się nie blokuje.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Wez pilnik , iglaka i po prostu troche nadpiluj od srodka pod katem te podkladke i tyle .
Jak chcesz , to daj sobie ta 20ke tam , ale mowie , ze to zmieni prace dampera przy kompresji .

Skoro regulacja iglica dziala ,to nie musisz odkrecac ucha z regulacja od "shafta"

Musisz uwazac , krecac regulatorem . Powinienes slyszec "klikniecia" , jesli nie slyszysz , to znaczy ,ze za daleko wykreciles/wykreciles pokretlo . Pod tym malym imbusem , za odbojnikiem jest sprezynka z kulka , ktora powoduje to klikanie . Jak go skladasz to musisz ustawic na 0 ten regulator , czyli w pozycji , w ktorej uslyszysz pierwsze klikniecie . Nie blokuje sie po 3 obrotach , bo iglica normalnie dochodzi do sruby , ktora sprecasz tlok . Nie ma cisnienia , to iglica sie nie cofa (normalnie jest wypychana przez olej w strone pokretla , o ktore sie opiera 2gim koncem), dlatego mozesz wiecej krecic regulatorem .
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

dorwałem shim 15x8x0.25mm, więc wrzucę go do shimów od szybkiego powrotu, jeszcze się zastanawiam czy dodać shim 10x6x0.25mm do blaszek od wolnego odbicia zamiast seryjnej 10x6.0.1mm
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Mawetta 15ka raczej spokojnie wystarczy . Grubosc .25 to na prawde gruuuba blaszka : )
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość