Zumbi F-22

B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

tej przerzutki nie zainstalujesz do f22 bo poza przekreceniem do suportu potrzebuje jeszcze przekrecenia jedna śrubą do ramy .
Gdzie, jak, którą? Masz na myśli śrubę do ISCG?

topick pisze:A najwazniesze: taka sztyca lub sama rura siodlowa bedzie pekac po jakims czasie. Jest to oczywiste.
Nudny jesteś. Oczywiste jest to, że jesteś bardzo pewny siebie. Dziwi mnie,że jeszcze nie produkujesz sam rowerów, z taką rozległą wiedzą, pozwalającą gołym okiem określić wytrzymalość sztycy to zawojowałbyś cały świat. Pewnie, MOŻE się giąć/łamać, nie jest to typowe rozwiązanie, ale nie jest powiedziane że musi.
topick pisze:U mnie mimo 180 z przodu przy sztycy ustawionej na podjazd siodlo jest znacznie wyzej niz kierownica (w stosunku do tego co jest na tym obrazku).
Moze sidolo powinno byc wysoko tak jak na tym ograzku:
To żeś stary popłynął... Moze jak ktoś ma ponad 2 metry wzrostu to tak, ale normalnie to nawet w XC tak wysoko się nie ustawia siodła...
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

B.Z. pisze:To żeś stary popłynął... Moze jak ktoś ma ponad 2 metry wzrostu to tak, ale normalnie to nawet w XC tak wysoko się nie ustawia siodła..
ok stary. nie bede z toba juz o tym gadac. zgdzam sie ze to dobra rama do enduro. dobra dla kurdupli :D
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
yoonior
Posty: 162
Rejestracja: 21.08.2006 15:14:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: yoonior »

B.Z. pisze:Drugi który nie rozumie... Kąt pokazany na zdjęciu jest całkowicie bezużyteczny. Nie liczy się realny kąt pod którym pochylona jest rura tylko o ile cofnięte jest siodło względem suportu.

[...]

Sprawdź sobie poza tym co podaje Specialized w przypadku Big Hita. Zmierzyłeś sobie około 63*, ale ale Specialized podaje "trochę" inne dane.

[...]

Przerzutka - nie wiem ile razy można powtarzać... Od DAWNA istnieją takie rzeczy:
Widzę, że nic i nikt cię nie przekona do zmiany zdania - nawet argumenty czarno na białym. Jesteś z tych dla których "czarne jest czarne a białe jest białe".

Kąt realny siodłowej ma duże znaczenie w przypadku właśnie takich ram jak Zumbi. Załaduj sobie łaskawie do komputera ten obrazek:

Obrazek

i zobacz jak bardzo jest wysunięter do tyłu siodełko. A obrazek przysłany przez disbrainera można między bajki włożyć.

Jedynym producentem, którem udało się połączyć płaski kąt siodłówki i możliwości podjeżdżania z odpowiednią geometrią jest Knolly.
http://knollybikes.com/bikes/delirium_t

Dane Speca: http://www.specialized.com/us/en/bc/SBC ... nuItemId=0

Odnośnie przerzutki, to akurat e-type to jedyna nadająca się do montażu w BigHitach (od bardzo dawna). Sam takiej używam, innej się nie da. Ale weź pod uwagę nie każda rama pozwoli na zasotsowanie takiej przerzutki.
Junior/G3R
www.g3riders.com
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

yoonior pisze:A obrazek przysłany przez disbrainera można między bajki włożyć
wybacz czlowieku, ale zaczynasz mnie obrazac. nic do Ciebie nie mam, ale sam wlasnie udowadniasz, ze to co zrobiles na zdjeciu powyzej bo bajka. jak sie znasz na obrobce fotografii to sie lepiej za to nie zabieraj, bo mozesz sie tylko osmieszyc, tak jak np z doklejona sztyca tutaj. po pierwsze jakos dziwnie pogieta jest, co nie tylko z reszta ja zauwazylem. po drugie wziales tez moze pod uwage cos takiego jak "znieksztalcenie perspektywiczne" lub po angielsku "geometric distortion"? to wlasnie ono powoduje ze na tym zdjeciu przednie kolo jest wieksze od tylnego, automatycznie podnoszac przod i zmieniajac katy w rowerze. ale nie panie ekspercie, nie pokusiles sie nawet o skorygowanie tego bledu. wiec prosze Cie, nie uzywaj takich odniesien w stosunku do tego co robie, bo dobrze wiem co robie (lata pracy w zawodzie). jesli chcesz komus ublizac, z kogos szydzic lub po prostu osmieszac, to lepiej zmien forum lub po prostu okaz troche szacunku ludziom i przyjmij do wiadomosci ze nie jestes ekspertem we wszystkim.

PS:
yoonior pisze:Ale weź pod uwagę nie każda rama pozwoli na zasotsowanie takiej przerzutki.
Ze strony ZUMBI.PL: "możliwość montażu przerzutki przedniej E-type"
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

Prosiłbym jednak o nie obrażanie się nawzajem. Dyskusja polegając na wymianie suchych argumentów jest dużo bardziej efektywna. Trzymajcie trochę nerwy na wodzy, bo temat nie jest od oceniania charakteru i psychiki użytkowników, więc spokojnie Panowie, spokojnie i liczcie się z tym, że ktoś mimo wszystko może mieć odmienne zdanie od waszego ;)
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

Xxsin ->
=disbrainer= pisze:tyle jest podejsc do enduro ilu bikerow na swiecie i kazdemu inaczej pasuje. o to mi chodzi
tak, to wlasnie od poczatku mam na mysli odnoszac co sie do tego co napisales powyzej:)
jan.mikael
Posty: 145
Rejestracja: 19.06.2009 20:15:04
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: jan.mikael »

B.Z. pisze:To żeś stary popłynął... Moze jak ktoś ma ponad 2 metry wzrostu to tak, ale normalnie to nawet w XC tak wysoko się nie ustawia siodła...
człowieku Ty naprawdę nie masz pojęcia o czym mówisz;/ po tym, plus tekście o tym że na Twoim fr nie podjeżdża się tak dużo gorzej niż na xc, chyba nie ma tu już nikogo kto ma jakieś złudzenia co do Twojej wiedzy. Jak się na czymś nie znasz, to się nie wypowiadaj, bo się tutaj ośmieszasz. Postąpię wzorem użytkownika topick - ok , to jest rama do enduro, bylebyś dał spokój bo Twoje wypowiedzi obrażają ludzi którzy mają jakiekolwiek pojęcie o enduro, xc, am.
dawniej mikael:)
yoonior
Posty: 162
Rejestracja: 21.08.2006 15:14:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: yoonior »

=disbrainer= pisze:jesli chcesz komus ublizac, z kogos szydzic lub po prostu osmieszac, to lepiej zmien forum lub po prostu okaz troche szacunku ludziom i przyjmij do wiadomosci ze nie jestes ekspertem we wszystkim.
Konkrety proszę - gdzie i kiedy i komu "ubliżałem, szydziłem i ośmieszałem"? Puste słowa, które tu napisałeś nie mają żadnego pokrycia w tym co pisałem w niniejszej dyskusji o F-22. Nie mam się też za wszechwiedzącego eksperta, ale mam prawo wypowiadać się na tematy na tym forum, do tego podając rzeczowe argumenty w dyskusji.

Ale oczywiście przepraszam, że śmiałem skrytykować zaszufladkowanie tej ramy jako przeznaczonej do enduro. Przepraszam za wszystkie pomówienia i wulgaryzmy jakich użyłem.

Tak. Przejrzałem teraz na oczy, wasze argumenty pokazały, że w istocie rama F-22 będzie wprost idealna do enduro i do ciężkiego enduro. Idealna na podjazdy i idealna na zjazdy. Idealna na asfaltowe dojazdówki i płaskie szutrówki. Do wszystkiego wprost idealna. Teraz wiem, jak bardzo się myliłem.

Pozdrawiam ;)
Junior/G3R
www.g3riders.com
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

..świetnie świetnie :) dawno się tak nie bawiłem !!


MINI DH to słowo klucz a wy gadacie bzdury o enduro !!!

nie pasi kąt, geo to nie posiadasz tej ramy...yoonior pamiętam Twoje miałkie argumenty jak wchodziło f44, dzis bijesz pianę od nowa...ta rama nie jest dla koneserów epickich wypraw po szlakach górskich na super wspinających się rowerkach...to propozycja dla ludzi lubiących sprzęt uniwersalny ale bardziej z zacięciem do grawitacji niż lajkrowych spodenek...

szkoda gadać bo teoretycy wszystko wiedzą najlepiej.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 11.12.2009 20:45:45
Lokalizacja: wieś?
Kontakt:

Post autor: Forumowicz »

Rzeczywiście B.Z., w tym miejscu muszę przyznać się do błędu i nie wiedzy, a raczej zbytniej pochopności, trochę za bardzo popuściłem 'heble' na tym 'zjeździe', za co sry. Ale rzeczywisty kąt nie jest taki nie liczący się, o ile teoretycznie się nie liczy, to praktycznie sprawa wygląda już zupełnie inaczej, tak jak sam napisałeś i można w tym miejscu mieć obawy większe niż w konstrukcjach bardziej typowych o wytrzymałość ramy/sztycy w tym miejscu przy większym wysunięciu sztycy, osiągając owe wirtualne 72', tym bardziej, jeśli ma się ok. 180 cm wzrostu i waży ok. 80 kg. Drugą sprawą jest to, że i Giant i Specialized, na swoich stronach podają wartość efektywną/rzeczywistą kąta sztycy, Specialized z tego co widzę, nawet pokusił się o podanie tej wartości w stosunku do skrajnych ustawień sztycy, ale już mniejsza o to.

A wszystko zaczęło się od błędnego określenia przez producenta zastosowania tej nieszczęsnej ramy :oops: które zostało już poprawione, więc nie mamy się o co 'kłucić' :twisted: Schodek to idealnie podsumował w swoim powyższym poście :wink:

Jeszcze tylko odnośnie "ciężkiego enduro" to według mnie, to spokojnie można zakwalfikować pod FR i uważam, że w tej całej teorytycznej stronie F-22 jest to zbędne określenie :roll: i to by było na tyle z mojej strony 8)

Czas zamienić ten 'żar' na ten beskidzki :wink: :)
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

dla rozladowania napiecia zwiazanego z ta ramka a tym samym probujac sprowadzic temat na konstruktywny tor przedstawiam stylistyczna fantazje na jej temat. enjoy;)

Obrazek

btw, zdziwilo mnie, ze gdy podmienialem na tym foto widly, ze optycznie ten oto Totem siadl zamiast Kowy bez zmiany geometrii praktycznie. nie porownywalem wysokosci faktycznej obydwu amorow, ale jesli jes tak w rzeczywistosci, to nawet przy 180mm z przodu geo nie bedzie zbyt czoperowate..
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

yoonior pisze:Widzę, że nic i nikt cię nie przekona do zmiany zdania - nawet argumenty czarno na białym. Jesteś z tych dla których "czarne jest czarne a białe jest białe".
No, to już wiem do której partii aspirujesz... MNIE jak najbardziej przekona, ale nie coś takiego jak piszesz. Za bardzo wierzysz w siłę swoich argumentów.
Kąt realny siodłowej ma duże znaczenie w przypadku właśnie takich ram jak Zumbi. Załaduj sobie łaskawie do komputera ten obrazek i zobacz jak bardzo jest wysunięte do tyłu siodełko
Myślisz, że jestem ślepy i nie widzę? Widzę dokładnie, że sztyca jest ustawiona dla 2-metrowego gostka, jest jakieś 2/3 wysokości koła powyżej górnego jego punktu. Dawno już pisałem, że trzeba tą ramę szczególnie uważnie dobierać do wzrostu jeśli chce się na niej podjeżdzać, ale przeciez nie można tego było wziąć pod uwagę, bo trzebaby się minimalnie wycować z tego co się powiedziało, a to przecież nie-polskie,, nie-katolickie i nie-sarmackie...
yoonior pisze:Jedynym producentem, którem udało się połączyć płaski kąt siodłówki i możliwości podjeżdżania z odpowiednią geometrią jest Knolly.
http://knollybikes.com/bikes/delirium_t
Wspawali tą rurę pod mniejszym kątem... cała filozofia i nie wiem nad czym tak się rozpływasz. Faktycznie dzięki temu rower jest bardziej nastawiony na podjazy, ale nie oznacza to, że na F22 w ogóle nie da się podjeżdżać. Pewnie, nie jest to główne przeznaczenie tego roweru i nigdy czegoś takiego nie twierdziłem (jak niektórzy insynuują po to żeby pokazać jacy są mądrzy), ale ta konstrukcja nie przekreśla takiej możliwości.
I po co mi to wklejasz? Znam to od dawna. Chodziło o to, żebyś pojął sens podawania wirtualnego kąta (przez Speca nazwanego wręcz efektywnym, co jest IMO znacznie trafniejszym określeniem), a nie po to żebyś teraz mnie tym oświecał...
jan.mikael pisze:człowieku Ty naprawdę nie masz pojęcia o czym mówisz;/ po tym, plus tekście o tym że na Twoim fr nie podjeżdża się tak dużo gorzej niż na xc, chyba nie ma tu już nikogo kto ma jakieś złudzenia co do Twojej wiedzy.
Nikt cię nie pytał o zdanie na mój temat. Masz jakieś realne argumenty to proszę bardzo czekam, ale póki co jesteś osobą która najbardziej mnie ubawiła na tym forum. tobie się świat skończył na XC i nie widzisz, że jest jeszcze coś innego, do zjazdówki potrafisz polecić zabawkowe hamulce, które "wytrzymują w maratonach" i jeszcze napisać, że skoro ktoś twierdzi inaczej to się nie zna. Gratuluję samopoczucia, z mojej strony EoT.
Forumowicz pisze:. Drugą sprawą jest to, że i Giant i Specialized, na swoich stronach podają wartość efektywną/rzeczywistą kąta sztycy, Specialized z tego co widzę, nawet pokusił się o podanie tej wartości w stosunku do skrajnych ustawień sztycy, ale już mniejsza o to.
Tak... i tak jest najuczciwiej. Jeśli dobrze interpretuję rysunek na stronie Zumbi to te 72* są osiągane kiedy mocowanie siodła jest na wysokoci górnego końca główki ramy. Jeśli tak jest faktycznie to gostkowie o wzroście 170-180 powinni wpasować się w tą ramę. Sam mam 180 i mam siodło ustawione w taki właśnie sposób i w 90% przypadków mam pełen komfort. Na trudne podjazdy podwyższam o 3 cm, a zjazdach obniżam o ile się da (w moim przypadku ograniczeniem jest damper pod sztycą). Problem będzie jak ktoś jest wyższy, ale nikt jakoś o tym nie pisał, padały zarzuty, że rower w ogóle nie będzie podjeżdżał. To nie jest merytoryczna wymiana argumentów, to jest próba udowodnienia na siłę że zumbi jest beeee, stąd taka a nie inna moja postawa. Chciałbym, żeby ta dyskusja potoczyła sie w takim kierunku jak teraz z Tobą. I nie chodzi o przyznanie racji tylko o OBIEKTYWNE rozmknienienie w jakich przypadkach ta rama pozwoli na podjeżdżanie a w jakich będzie zbytnio utrudniać.
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

B.Z. pisze:Gdzie, jak, którą? Masz na myśli śrubę do ISCG?
Jakie ISCG? Do zamontowania takiej przerzutki potrzebne jest specjalne gniazdo na śrube, takie jak np. w starych Big Hitach. ISCG służy troche do czego innego
=disbrainer= pisze: Ze strony ZUMBI.PL: "możliwość montażu przerzutki przedniej E-type"
Czy obydwaj panowie mieli kiedykolwiek do czynienia z przerzutką e-type? Nie sądze. To, że można ją zamontować pod suport to dopiero 1/3 sukcesu. Potrzebna jest jeszcze śruba usztywniająca, którą da sie tylko wkręcić w specjalnie przystosowanych do tego ramach. Zmartwie Was ale f22 nie jest jedną z nich. Bez tej śruby przerzutka przy zmianie biegów bedzie sie wyginać na wszystkie strony i praktycznie nie bedzie przerzucać. Trzecia sprawa to przelotka blokująca ostatni odcinek pancerza. Jakoś jej nie widze na zdjęciach. O ile w normalnej ramie nie jest większym problemem ją wykonać, to w f22 zwyczajnie nie ma dla niej sensownego miejsca.
To, że coś jest napisane na stronie zumbi to jeszcze nic nie znaczy. Polecam czasami samemu sie zastanowić i wyciągnąć wnioski poparte własnym doświadczeniem, a nie ślepo wpatrywać sie w to co napisał producent. Tylko, że z tym doświadczeniem jeśli chodzi o enduro to co u niektórych może być ciężko. Tak mi sie przynajmniej wydaje czytając rewelacje na temat wygodnego podjeżdżania z siodłem poniżej kierownicy.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Taaa... Najpierw piersza sprawa - przerzutka. Daleś mi do myślenia i dochodzę do wniosku, że nie da rady założyć niczego. Tajemnicza śrubka o której piszesz, a której nie widzę na żadnych zdjęciach (sam taką przerzutkę miałem 15 lat temu, był to Altus i mocowało się go tylko do suportu, szczerze wątpię, że teraz jest inaczej aczkolwiek przyznaję bez bicia, że przez 15 lat to mogę być mocno do tyłu w tym temacie) to jedno, ale prawie na pewno mechanizm przerzutki nie będzie kolidował z krzywką. Producent co prawda zapewnia, że da się założyć e-type'a ale po głębszym zastanowieniu stwierdzam, że bardzo chciałbym to zobaczyć.

Poza tym faktycznie zgadzam się co do przelotki. U mnie przelotka jest między profilami wahacza, dlatego w pierwszym momencie nie wydało mi się zbyt podejrzane, że jej nie widać. Tutaj jednak są krzywki, które pracują znacznie mocniej niż wahacz i nie ma opcji, żeby dźwignia mogła przechodzić nad krzywką. Zresztą e-type'y są dostępne wyłącznie jako top swingi co dodatkowo komplikuje sprawę. Gdyby nawet ramię mechanizmu przerzutki jakimś cudem mieściło się między krzywką to przelotka musiałaby być po zewnętrznej stronie krzywki, a nie ma.

Oczywiscie na mocno upartego można założyć Hammershmita, ale nie ma się co oszukiwać, to jest póki co tak drogie rozwiązanie, że nie stanowi rozsądnej alternatywy. Jakąś tam lekką alternatywę stanowi założenie z przodu zębatki 32T a z tyłu kasety 11-34, ale to i tak już dość poważnie kastruje możliwości podjazdowe roweru, dodatkowo ogracnicza możliwosci zjazdowe. Sam własnie am taką zębatkę no i są sytuacje, że brakuje jednego biegu. 36T byłoby w sam raz, ale w takiej sytuacji to już pozbawiamy się nie dwóch, a trzech najbardziej miękkich przełożeń.

Zwracam zatem honor - rzecywiscie za bardzo uwierzyłem w propagandę, przerzutki na 99% założyć się nie da.

Druga sprawa - praktyka i wysokość siodełka. Zarzucasz mi teoretyzowanie, ale po pierwsze nawet dokładnie nie przeczytałes o co chodzi. Nie napisałem, że podjeżdżam z siodełkiem poniżej mocowania kierownicy, napisałem, że wyjściowo, jako rozwiązanie uniwersalne do jazdy po płaskim i w dół (żeby jeszcze jakoś dało się cofnąć dupę za siodło bez obijania o nie klejnotów) i pokonywania łatwiejszych podjazdów. Do większych podjazdów podnoszę je o 2-3 cm. Ile mam przepraszam je podnieść, skoro w takiej pozycji sięgam wyprostowaną nogą do pedału w dolnym położeniu? To, że siodło jest ledwo-co wyżej od kiery nie wynika z tego,że siodło jest nisko, tylko że kiera jest wysoko. Gdyby to było rower XC/AM to by kiera była 7-8 cm niżej. F22 na zdjęciach też ma długi widelec, 16 cm skoku zdaje się. Nie wiem ile ma od osi do korony, ale na pewno grubo ponad 50-51 cm. Jaka jest realna wysokosć siodła na tych zdjęciach to widać po odległości siodła od koła. Znacznie przekracza ona promień koła, u mnie nie przekracza. Zakładając więc czysto hipotetycznie, że da się w tym biku rozwiązać problem przedniej przerzutki (nie wiem, może ktoś dorwie Hammershmidta na wyprzedaży za 25% ceny, cuda się zdarzają, ale bardzo rzadko) to w przypadku osób średniego wzrostu można jeszcze kombinować tym pod górkę. Można założyć krótszy widelec (14 cm skoku powiedzmy), wszystkie kąty automatycznie pójdą w górę o ciut ponad 1*. Dodatkow też Zumbiak ma jakiś centymetr niżej suport niż mój grat, o ten centymetr można wsunąć sztycę do ramy. Oczywiście cała ta możliwość dopasowania geometrii do czegoś co nazywam ciężkim enduro jest i tak o kant dupy potłuc bez odpowiednich przełożeń, cała dyskusja w tym momencie sprowadza się do rozważania "co by było gdyby". Nawet jak się ma free-ride-owe geo to tak jak pisałem o ile ma się odpowiedni power w nogach można wstać z siodła i kręcić, ale bez odpowiednio miękkich przełożen to dupa zbita.
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Ten stary altus o którym wspominasz miał z tego co pamiętam taki zaokrąglony, plastikowy profil, którym się opierał o podsiodłówkę. To eliminowało kwestię odginania się pałąka przy wrzucaniu na większy blat.

Nie widywałem tego zbyt często, bo zawsze preferowałem jednak klasyczne na obejmę (no i dopiero niedawno po latach przerwy znowu sobie złożyłem rower z przednią zmieniarką (i właśnie kolejny składam.....heh)) - więc jestem tak na jakieś 85% pewien, że tak to działało.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

michal.z pisze: Bez tej śruby przerzutka przy zmianie biegów bedzie sie wyginać na wszystkie strony i praktycznie nie bedzie przerzucać.
czy aby na pewno ?
http://shimano-polska.com/media/techdoc ... 685621.pdf

jesli ta dodatkowa sruba jest potrzebna to po co jest opcja bez montazu na bb tylko na srube? z dawnych czasow pamietam narzekania na e-type ze sie giely i slabo dzialaly...

Jednak kwestia przerzutki jest dla mnie mniej istotna bo ta konstrukcja nie przetrzyma jazdy na wpelni wysunietej sztycy
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
michal.z
Posty: 91
Rejestracja: 01.03.2006 19:50:57
Kontakt:

Post autor: michal.z »

Na pewno. Miałem XTRa i XT e-type więc wiem o czym mówie. Zresztą są dostępne specjalne adaptery: http://foilsdark.info/problem-solvers-e-clamps.asp Tylko, że w f22 czegoś takiego nie da sie założyć.

A co do wysunięcia siodła, to dla przeciętnego wzrostu musiało by być mniej więcej na wysokości takiej jak na obrazku yooniora, żeby sie komfortowo podjeżdżało. może troche niżej ale to i tak nieporozumienie. Jak sie uprzeć to pewnie dałoby sie na takiej ramie nawet transalp przejechać tylko po co? Nie lepiej kupić typową rame enduro/FR, która bedzie miała dobrą geometrie i do zjazdów i do podjazdów, podsiodłówke nie grążącą urwaniem i bedzie dało sie do niej zamontować przednią przerzutke? Na rynku jest sporo takich modeli.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Ten stary altus o którym wspominasz miał z tego co pamiętam taki zaokrąglony, plastikowy profil, którym się opierał o podsiodłówkę. To eliminowało kwestię odginania się pałąka przy wrzucaniu na większy blat.
Było coś takiego, ale działało poprawnie bez tego. Tak czy owak raczej nie ma mowy o założeniu przerzutki do F22, śrubka czy jej brak niewiele zmienia.
michal.z pisze:A co do wysunięcia siodła, to dla przeciętnego wzrostu musiało by być mniej więcej na wysokości takiej jak na obrazku yooniora, żeby sie komfortowo podjeżdżało.
No właśnie moim zdaniem nie koniecznie. No, chyba że przez komfortowe podjeżdżanie rozumiemy takie jak oferują rowery do XC. Skoro się yoonior tak sprawnie posługuje photoshopem to może niech najpierw obniży glówkę o 8 cm (bo przecież mniej więcej tyle krótszy widelec w rowerze XC/AM) i zlikwiduje wznios kierownicy, wtedy będzie czarno na białym jak naprawdę wysoko jest na tym zdjęciu wysunięte siodło.
michal.z pisze:Jak sie uprzeć to pewnie dałoby sie na takiej ramie nawet transalp przejechać tylko po co?
Może po to,żeby się na tym lepiej zjeżdżało? Od samego początku pisałem o tym,że enduro można różnie definiować, można jeździć w zróznicowanym terenie, ale z nastawieniem na czerpanie największej przyjemności ze zjazdów. Ale jak groch o ścianę, jedyne co mi jeden z kolegów wypalił to ze to jest freeride, a zaraz potem że niczego nie odróżniam. No tak, jeśli wziąć pod uwagę definicję FR sprzed 10 lat to i owszem, ale 10 lat temu to nie było wielu używanych obecnie pojęć.
Nie lepiej kupić typową rame enduro/FR, która bedzie miała dobrą geometrie i do zjazdów i do podjazdów, podsiodłówke nie grążącą urwaniem i bedzie dało sie do niej zamontować przednią przerzutke?
W sytuacji, kiedy nie można założyć przerzutki to tak. Ale nie ma czegoś takiego jak dobra geometria do zjazdów i podjazdów. Zawsze jedno kosztem drugiego. F22 geometrycznie jest wlasnie trochę bardziej niż typowy endurak w stronę DH czy FR zachowując przy tym relatywnie niską masę (bo w moim rowerze to koniec końców uzyskałem przyjemne geo, ale rama waży ponad 4 kg) i to mi właśnie się podoba.
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

male wyjasnienie w kontekscie przedniej przerzutki po konsultacji z producentem:

rama ktorej zdjecia zostaly opublikowane to protyp jeszcze, ktory posiada jedynie ISCG i nie ma przelotek do mocowania pancerza. w najblizszym czasie maja powstac pierwsze egzemplaze z mocowaniem przerzutki w ktorych maja byc przyspawane przelotki oporowe do pancerza (jedna pod suportem).

przerzutki e-type obecnie wystepuja w wersjach pozwalajacych na prowadzenie pancerza albo od gory, albo od dolu, np:
http://shimano-polska.com/publish/conte ... ntain.html gdzie wyraznie w opisie stoi: Cable Routing: dual-pull type

sugeruje wstrzymac sie wiec ze stwierdzeniem, ze w F-22 takiej mozliwosci nie bedzie, dopoki nie pojawia sie pierwsze zdjecia wersji z przerzutka;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość