Obniżanie amora.....pomocy

Miedziol
Posty: 59
Rejestracja: 22.04.2009 13:43:13
Lokalizacja: KONIN
Kontakt:

Obniżanie amora.....pomocy

Post autor: Miedziol »

Tak jak w opisie posiadam amortyzator RST launch,i postanawiam go obniżyć ale nigdy nic podobnego nie robiłem.....nie wiem czy się da
jednocześnie proszę o nie pisanie tekstów w stylu:
rst to shit,kup nowego,itp
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Z tego co wiem z doświadczenia z tym amortyzatorem wystarczy obcięcie sprężyny, ale praca wtedy może być jeszcze gorsza.
Miedziol
Posty: 59
Rejestracja: 22.04.2009 13:43:13
Lokalizacja: KONIN
Kontakt:

Post autor: Miedziol »

Może coś pokombinuje ze ścięciem sprężyny......ale czy wtedy nie trzeba nic z tym tłumikiem robić???
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Nie, tłumik będzie bardziej "ściśnięty" i przez to praca może być gorsza bo w Launchu przynajmniej u mnie po lekkim tuningu tak 3 centymetry jest miękko, potem 7 średnio miękko tak jak w duro prosto ze sklepu reszta to przy dużych skokach wchodzi albo jak jest 40 stopni na polu ;P. Więc np. jakbyś u mnie obciął 4 centymetry to zeżre mi to trzy cm najlepszej pracy plus jeden średniej.
Po obcięciu sprężyny musiałbyś trochę końcówkę zeszlifować bo powinna być płaska.
Zakładając że masz Launcha RA, a nie T8 który nie ma tłumika.
Poczekaj jeszcze na opinie innych.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

ruwenzori z tego co piszesz, to wynika, że jak wyjmiesz całą sprężynę to mamy sztywnego widła. A może sprężyna pod tłumik się przyda??
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

Można powiedzieć że mamy bo tłumik się wsuwa i nie wraca
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Oto najprostszy i zarazem najtańszy i mało pracochłonny sposób pozwalający na dowolne obniżenie amora, na zdjeciu 1 amor został obniżony ze 120mm do 60 :)
Na 2 zdjęciu zadowolony właściciel patentu :)
natomiast 3 zdjecie pokazuje że tak naprawdę ten patent jest do dupy :D

http://img693.imageshack.us/img693/7099/bryniupeda.jpg
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

To sie nazywa bezsensowne zniszczenie sprzetu...
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

Trzeba skrócić sprężynę i podłożyć podkładki/tuleje pod trzpień, żeby długość tego co siedzi w ladze się nie zmieniła.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »

szczerb_ pisze:Trzeba skrócić sprężynę i podłożyć podkładki/tuleje pod trzpień, żeby długość tego co siedzi w ladze się nie zmieniła.
dobrze prawi :)

nie widzę sensu obniżania amora ścinając sprężyny... bo jeśli np. masz skok 120mm, chcesz zrobić z tego np. 80mm, to jak wypełnisz te 40mm?? skracając sprężyny możesz jedynie zmniejszyć skok, a nie obniżyć amor. Tak jak pisał szczerb_ należało by dać podkładki... więc wysokości nie zmienisz...
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

mathieu_88 przeczytaj jeszcze raz to co napisałem ;] Nie chce mi się rysować niczego.

W sumie użyłem tam kiepskiego sformułowania. Te podkładki/tuleje trzeba podłożyć pomiędzy pierścień na górze trzpienie a górną powierzchnie dolnego końca lagi.

W ten sposób amorek się obniży, skok się zmniejszy, luzy na ślizgach będą mniej odczuwalne, i przy odrobinie szczęścia charakterystyka ugięcia dalej będzie znośna.

Tylko skracając sprężynę pamiętaj, żeby wziąść poprawkę na pewien odcinek, który następnie będziesz musiał opiłować/oszlifować tak, żeby oparcie było mniej punktowe i pamiętaj zawsze możesz skrócić o kolejne 2mm a z przedłużaniem gorzej :)
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

mathieu_88 muszę Cię zmartwić : nie da się obniżyć jednopółki, nie zmniejszając skoku :lol: , a święty mikołaj nie istnieje, chociaż ja nadal mam nadzieje :wink:

A co do amora to uważaj żeby korka od lagi ze sprężyną nie zniszczyć bo ciężko się odkręca jeszcze trudniej wkręca, a łatwo odkształca.
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

A co do amora to uważaj żeby korka od lagi ze sprężyną nie zniszczyć bo ciężko się odkręca jeszcze trudniej wkręca, a łatwo odkształca.
Jeśli korek taki sam jak RST miały "od zawsze" to bardzo ciężko go uszkodzić. No chyba, że ktoś jest sprytny i odkręca jakimś kluczem nastawnym albo szczypcami.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »


mathieu_88 muszę Cię zmartwić : nie da się obniżyć jednopółki, nie zmniejszając skoku Laughing , a święty mikołaj nie istnieje, chociaż ja nadal mam nadzieje Wink
a gdzie ja tak napisałem?? aż tak głupi nie jestem, żeby takie rzeczy pisać... :/ napisałem, że przycinanie sprężyn nie ma sensu, bo skrócisz tylko skok, a to co uciąłeś ze sprężyny będziesz musiał zastąpić podkładkami...
A jeśli już byś chciał skracać sprężyny to wypadało by skrócić też skok tych "prowadnic" dzięki, którym górne lagi trzymają się w dolnych. Taki jest mój punkt widzenia.
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
szczerb_
Posty: 693
Rejestracja: 10.01.2007 11:20:11
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: szczerb_ »

mathieu_88 pisze:A jeśli już byś chciał skracać sprężyny to wypadało by skrócić też skok tych "prowadnic" dzięki, którym górne lagi trzymają się w dolnych. Taki jest mój punkt widzenia.
Tak, to właśnie te tulejki/podkładki o którym właśnie kolejny raz piszę :)
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
akSiorek
Posty: 750
Rejestracja: 26.02.2009 16:12:14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: akSiorek »

generalnie to trzeba zrobić taki patent jak standardowo jest w marzocchi drop off albo 66 z 2006r, 2005r ;)


jak opisał szczerb_ ;)
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »

OK szczerb_ :) czyli mamy taki sam punkt widzenia.
Miedziol masz już mniej więcej objaśnione co i jak... Jakbyś jeszcze czegoś nie wiedział to pisz.
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości