Siła wypiecia nart
Siła wypiecia nart
Witam. Otoz nie wiem jak ustawic po siebie narty, jaka ma byc sila wypiecia? Mam 170cm wzrostu i waze kolo 65kg, narty długosci 150cm a but 29,5cm.
matin89 google pozdrawia 
http://www.narty.pl/strony/tresc-artyku ... ich//2946/
Kramon proszę, używaj słownika bo aż mi się niedobrze zrobiło jak to przeczytałem...

http://www.narty.pl/strony/tresc-artyku ... ich//2946/
Kramon proszę, używaj słownika bo aż mi się niedobrze zrobiło jak to przeczytałem...

[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Wszystko zależy od tego na ile się czujesz i jak ostro jeździsz. Do ostrej jazdy warto dać trochę więcej niż zalecane, do nauki mniej.
ps. Bardzo proszę o nie używanie zwrotu "najbardziej optymalne" bo aż zęby bolą i ciarki przechodzą. Optymalność nie jest stopniowalna, albo jest albo jej nie ma.
ps. Bardzo proszę o nie używanie zwrotu "najbardziej optymalne" bo aż zęby bolą i ciarki przechodzą. Optymalność nie jest stopniowalna, albo jest albo jej nie ma.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
BikerJG to ci sie źle wydaje. Wiesz na jakiej zasadzie działą ten cały system? Na zasadzie przęciązenia a im bardziej ostro jeździsz tym większe sa przeciążenia na wiązaniach dlatego jeśli jedziesz ostro podkręcasz sobie to żeby ci sie nart niewypieły a powiem ci że niejest to fajne jak pocinasz sobie poza trasą i musisz ostro na kantach zrobić i wtedy odpina ci sie jedna narta bo zazwyczaj kączy sie tym że jeśli był to przymarznięty puch to katastrofa. ;]
Mylisz się.BikerJG pisze:Mi sie wydaje ze jesli jezdzi sie ostrzej daje sie minimalnie mniej wlasnie, mimo wiekszych predkosci itd, ale moze sie myle.
matin89 Wiązania ustaw sobie według tabeli. Jeżeli narta będzie odpinać zbyt często, a odpięcie nie będzie spowodowane upadkiem/błędem - przestaw o punkt wyżej. Weź pod uwagę warunki śniegowe i kondycje.
Proponuje ustawić przód według tabeli, a tył o 0,5 mniej.
S: NOWE Tarcze Avid G3 160mm przód i tył
Kramon wiadomo ze poza trasa musi byc ustawione bardziej, to logiczne, mowa tu o normalnej ubitej trasie. Nie chodzi tu o przeciazenie, tylko o sily dzialajace w odwrotnym kierunku niz podczas jazdy! Tak dzieje sie wlansie podczas gleby. Nie wiem czy zwrociles uwage, ale buta nie da sie praktycznie wypiac na bok, tylko do gory (kiedy lecimy sobie na twarz ) 
Fils dokladnie, najlepiej wg tabeli

Fils dokladnie, najlepiej wg tabeli
Nie wiem czy zwrociles uwage, ale buta nie da sie praktycznie wypiac na bok, tylko do gory (kiedy lecimy sobie na twarz ).
Mylisz się ;] 70% wiązań wypina but na bok niewidać tego ale tak jest jak będziesz z kumplem na stoku to niech on stanie i zajebie ci z czuba w pięte to zobaczysz że but sie wypnie ;]
Natomiast salomony wprowadziły typ rozwiązania że but wypina sie do góry zawsze niezalerznie od siły na niego działającej ;]
A
Mylisz się ;] 70% wiązań wypina but na bok niewidać tego ale tak jest jak będziesz z kumplem na stoku to niech on stanie i zajebie ci z czuba w pięte to zobaczysz że but sie wypnie ;]
Natomiast salomony wprowadziły typ rozwiązania że but wypina sie do góry zawsze niezalerznie od siły na niego działającej ;]
A
BikerJG
Nie wiem czy zwrociles uwage, ale buta nie da sie praktycznie wypiac na bok, tylko do gory (kiedy lecimy sobie na twarz ).
Tak jak mowi Kramon w wiekszosci przypadkow but jest wypinany w bok, nie w gore, sile wypiecia nart nalezy ustawic przedewszystkim do swojego stylu jazdy i swoich umiejetnosci. Wiem co mowie bo sam biore udzial w zawodach i wiem dosc dobrze jak nalezy ustawiac. Ja waze 60kg i w gigantowkach mam ustawione wiazanie na około 9 dinow, ale tych nart uzywam tylko sporadycznie zawody, albo jakies treningi na dobrze przygotowanych trasach, na polskie warunki z ktorymi mamy do czynienia zazwyczaj i sadzac po dlugosci twoich nart, 5 max 6 dinow, jesli bedzie wypinalo czesto przy zakretach podkrec je jeszcze troche do gory, mozesz tez sprobowac je tak:
wepnij buty w wiazania i sproboj sie pochylic do przodu, napierajac na jezyki butow, tak aby dotknac ziemi rekami najdalej jak mozesz jesli cie wtedy wypnie podkrec
Pozdro
Nie wiem czy zwrociles uwage, ale buta nie da sie praktycznie wypiac na bok, tylko do gory (kiedy lecimy sobie na twarz ).
Tak jak mowi Kramon w wiekszosci przypadkow but jest wypinany w bok, nie w gore, sile wypiecia nart nalezy ustawic przedewszystkim do swojego stylu jazdy i swoich umiejetnosci. Wiem co mowie bo sam biore udzial w zawodach i wiem dosc dobrze jak nalezy ustawiac. Ja waze 60kg i w gigantowkach mam ustawione wiazanie na około 9 dinow, ale tych nart uzywam tylko sporadycznie zawody, albo jakies treningi na dobrze przygotowanych trasach, na polskie warunki z ktorymi mamy do czynienia zazwyczaj i sadzac po dlugosci twoich nart, 5 max 6 dinow, jesli bedzie wypinalo czesto przy zakretach podkrec je jeszcze troche do gory, mozesz tez sprobowac je tak:
wepnij buty w wiazania i sproboj sie pochylic do przodu, napierajac na jezyki butow, tak aby dotknac ziemi rekami najdalej jak mozesz jesli cie wtedy wypnie podkrec

Pozdro
http://infobot.pl/r/1EuH <- Mega !
Mój ojciec w Atomicach GS przy wadze chyba trochę ponad 80kg ma między 8 a 9, ja ważę 65 i wiązania w supercrossach ustawione mam między 6 a 7 dinów. W zeszłym sezonie ważyłem dużo więcej, a od tamtej pory ich nie przestawiałem, ale powinno być dobrze.
BikerJG tak jak powiedzieli koledzy, but praktycznie zawsze wypina się na bok. W większości wiązań Z PRZODU, a nie z tyłu, tak jak pisze Kramon.
IMO wypinanie się buta do góry jest bez sensu, łatwo o kontuzję, bo noga może się niefortunnie zawinąć.
BikerJG tak jak powiedzieli koledzy, but praktycznie zawsze wypina się na bok. W większości wiązań Z PRZODU, a nie z tyłu, tak jak pisze Kramon.
IMO wypinanie się buta do góry jest bez sensu, łatwo o kontuzję, bo noga może się niefortunnie zawinąć.
www.happynegro.ownlog.com
www.tolek.pinkbike.com
www.tolek.pinkbike.com
matin89 w Laskowej raczej warto mieć dobrze ustawioną siłę wypięcia bo byłem wczoraj i jest po prostu masakra
Jeżdżę już 12 lat i tak było trudno. Jeżeli jeździsz naprawdę ostro musisz dać tak jak dla większej wagi bo podczas jazdy występują większe przeciążenia, i większa siła działa na wiązania.

[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
matin89 Według tabeli (to nie takie trudne). Jak będzie ci odpinać to zmień na twardziej.
Jeśli jeździsz dobrze technicznie to ustaw na początek: 5,5 przód i 5,0-5,25 tył.
Jeśli jeździsz szybko ale słabo technicznie to ustaw na początek: 5,25-5,0 przód i 4,75-4,5 tył.
Ja śmigam, przy normalnej jeździe (ale często zmieniam), na wiązaniach ustawionych odpowiednio 7,0 i 6,5 (albo 6,25 - nie pamiętam dokładnie). Podczas 'zabawy' daje czasami na 10 i 9. Jeżdżę, nie będę ukrywał, bardzo dobrze technicznie.
Pozdrawiam
Jeśli jeździsz dobrze technicznie to ustaw na początek: 5,5 przód i 5,0-5,25 tył.
Jeśli jeździsz szybko ale słabo technicznie to ustaw na początek: 5,25-5,0 przód i 4,75-4,5 tył.
Ja śmigam, przy normalnej jeździe (ale często zmieniam), na wiązaniach ustawionych odpowiednio 7,0 i 6,5 (albo 6,25 - nie pamiętam dokładnie). Podczas 'zabawy' daje czasami na 10 i 9. Jeżdżę, nie będę ukrywał, bardzo dobrze technicznie.
Pozdrawiam
S: NOWE Tarcze Avid G3 160mm przód i tył
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości