Obręcz -> Dartmoor Fortress czy Raider ?
Obręcz -> Dartmoor Fortress czy Raider ?
Otóż mam koło przód na blizzardzie, i chciałbym je odchudzić o te 150-200g, tylko pojawia się pytanie która z tych obręczy podoła w fr/dh na przodzie pod masą 80kg ? Chodzi o obręcz przód, na tyle już pewno zostawię blizzarda, bo tam koło mocniej dostaje. Wybór może paść tylko na jedną z tych dwóch obręczy ( musi być 26" i złota, bo do kompletu z tyłem...). Wypowiedzą się jacyś użytkownicy?
Fortress:
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponen ... .Fortress/
Raider:
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponen ... or.Raider/
Z góry Thx.
Fortress:
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponen ... .Fortress/
Raider:
http://www.bikekatalog.pl/2009/komponen ... or.Raider/
Z góry Thx.
-
- Posty: 3540
- Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
- Kontakt:
Moim zdaniem Fortress tył , Raider przód.
btw. z tego co widzę beziesz składał koła. Nie lepszą opcją by było kupienie za taką samą cene lub niższą. Czasami za cene szprych + piasta + felga + zaplot mozna wyrwac fajne używki na allegro o klase lub dwie wyzej niż komplet nowych złozonych kół.
Zależy kto co lubi, ja tylko podsunąłem propozycję
btw. z tego co widzę beziesz składał koła. Nie lepszą opcją by było kupienie za taką samą cene lub niższą. Czasami za cene szprych + piasta + felga + zaplot mozna wyrwac fajne używki na allegro o klase lub dwie wyzej niż komplet nowych złozonych kół.
Zależy kto co lubi, ja tylko podsunąłem propozycję

Koła mam kompletne, chciałem tylko zmienić obręcz na lżejszą, nic poza tym:) Hmm no raider jest lżejszy, i było by fajniej, tylko jak z tą wytrzymałością. Wypowie się jeszcze jakiś użytkownik? wojtasu myślisz że fortress by podołał na tyle spokojnie? Czy już zostawić blizzarda... a zmienić tylko przód? Chodzi wytrzymałość spośród tych dwóch obręczy, w jakim stopniu się różnią.
Mam również Blizzardy i również jestem na etapie poważnego myślenia o wymianie na coś lżejszego. Mnie akurat Blizzardy nie przekonały do marki, owszem, są mocne, ale nie wynika to z odpowiedniego ukształtowania profilu i dobrego materiału tylko z jego ilości. Tak ciężka obręcz to zawsze będzie mocna. Moim typem jest Alex Supra BH, ale jeszcze nie podjąłem decyzji. Chętnie posłucham opinii tych, którzy maja Fortressy czy Raidery, ale jakieś bardziej konkretne, takie jak napisał ravfr. Jak było używane, jakie przygody zaliczyło, ile ważył użytkownik...
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
- Lokalizacja: sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 01.09.2009 19:01:06
- Lokalizacja: Koleczkowo/Gdynia
- Kontakt:
Ja używałem tych obrecze w streecie,dircie i lekkim Fr a warze 70kg nie cale i dawaly rade, sprzedalem je w raz rowerem. Teraz mam s-type x2 i tez jestem zadowolony, ja bym nie bral raidera na przod do Fr czy dh, lepiej juz wez te 2x fortressy lub 2x s-type lub 2x mtx'y 33 :] Co z tego wezmiesz bedzie dobre, i wagowo bardzo podobne, S-type ciezszy o 40g od fortressa a Mtx33 od fortressa ciezszy 10g.
Też zastanawiam się nad zmiana ale modelu crusher na fortress tył raider przód ewentualnie dwa fortressy. Ale nurtuje mnie taka sprawa że obie te obręcze są o 2mm wyższe od crushera i zastanawia mnie czy nie trzeba będzie też zmieniać szprych co nie byłoby mi na rękę bo to kolejne 40zl od kola. Obie piasty to popularne novatec (36 oczek) a szprychy cn spoke z tego co pamiętam o długości 258 (na pewno z przodu z tylu nie wiem) zaplecione na 3 krzyże.
Sprawdzałem na stronce dartmoora i przy przedniej piaście dee-force (praktycznie to samo co nt-dh41) przy blizzardzie(crusher) jest podana dlugosc 258 przy raider/fortress 254 -> 4 mm różnicy. Przeplatał ktoś może tak będzie to grało? A może na 4 krzyże zaplecenie coś da?
Sprawdzałem na stronce dartmoora i przy przedniej piaście dee-force (praktycznie to samo co nt-dh41) przy blizzardzie(crusher) jest podana dlugosc 258 przy raider/fortress 254 -> 4 mm różnicy. Przeplatał ktoś może tak będzie to grało? A może na 4 krzyże zaplecenie coś da?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 24.09.2015 07:57:03
- Kontakt:
Witam, znalazłem ten temat w wyszukiwarce i chciałbym się spytać czy coś wiecie na temat nowych obręczy dartmoor-a czy to jest to samo co kilka lat temu czy coś się jednak zmieniło w nich. Patrząc na rower dartmoor wisha widzę, że wsadzili tam do przodu i do tyłu dartmoor raidera http://biketopia.pl/czesci-rowerowe/obr ... aider.html Czy lepiej może na tył dać obręcz dartmoor fortress http://biketopia.pl/czesci-rowerowe/obr ... tress.html
Jeszcze spotkałem się z taką opinią, że w rowerach dh/ fr powinno się dawać obręcze o podobnej wytrzymałości a jeśli już jedna ma być mocniejsza to przednia a nie tylna. Czy ktoś spotkał się kiedykolwiek z czymś takim ?
Jeszcze spotkałem się z taką opinią, że w rowerach dh/ fr powinno się dawać obręcze o podobnej wytrzymałości a jeśli już jedna ma być mocniejsza to przednia a nie tylna. Czy ktoś spotkał się kiedykolwiek z czymś takim ?
obręcze delikatnie ewoluowały przez te 5 lat, profil lekko się zmieniał i waga szła lekko w dół. Jak z wytrzymałością? Raczej bardzo podobnie, bo nic innowacyjnego nie wprowadzono do nich, jedynie Revolt jest robiony z twardszego stopu. Ludzie są zadowoleni, Raider jest lżejszy ale ponoć łatwiej łapie wgnioty. Nie jestem użytkownikiem, więc więcej szczegółów nie znam, ani nie mam jakiejś konkretnej osobistej opinii (tzn. osobiście wolę inne [droższe] obręcze).
Co do tej teorii to pierwsze słyszę. Generalnie przednie koło jest zawsze znacznie mniej obciążone, co właśnie pozwala na składanie go z lżejszych i mniej wytrzymałych komponentów.
Co do tej teorii to pierwsze słyszę. Generalnie przednie koło jest zawsze znacznie mniej obciążone, co właśnie pozwala na składanie go z lżejszych i mniej wytrzymałych komponentów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości