Dartmoor 2010

Uciu
Posty: 130
Rejestracja: 27.07.2008 12:01:41
Lokalizacja: Częstochowa / Wrocław
Kontakt:

Dartmoor 2010

Post autor: Uciu »

Witam, macie już może jakieś wieści o nowych częściach na 2010 od Darta? Głownie o napinacze mi chodzi, na stronce dystrybutora cicho sza.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Uciu na bikeaction forum w temacie o darcie byly jakies linki do kolekcji 2010.
Uciu
Posty: 130
Rejestracja: 27.07.2008 12:01:41
Lokalizacja: Częstochowa / Wrocław
Kontakt:

Post autor: Uciu »

dzięki, już zerkam

coś znaleźć nie mogę, za dużo tam tego ;p
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

niepełny katalog już od dawna krąży w sieci:
http://pride-street.com/Dartmoor_2009-2010_brochure.pdf

napinacze nowę będą dwa ( nie licząc napinacza tylko z dolną rolką)
Tracko Llight (198g 169zł - ISCG; 208g 179zł -ISCG-05) i Slider Light (155g 189zł - ISCG; 165g 199zł -ISCG-05)
+ fajny Lekki rockring Conquest (75g 129zł, też 3 kolory)
Będą też dalej dostępne stare napinacze (za 149 i 139zł )

Obrazek

Nie wiem dlaczego wagi nie zgadzają sie z katalogiem pdf, gdzieś na pewno jest błąd.
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

Kurde teraz firmy te podstawowe idą ładnie na wagę, ns jak i dart mają w swojej ofercie parę lekkich interesujących części, tylko jak zwykle ciekawe jak się będzie miało do jakość/wytrzymałość bo z ceną pewnie nie będzie źle.
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

ej... w katalogu nie ma piasty przód pod tarczę i na ośkę 15mm. Czy to nie miało nazywac sie b-15 ? Jak z nia w tym roku? :)
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Hmm chyba pomyślę nad nowym tracko, mam ten napinacz ale starszy model, troszkę z niego klocek, a ten by akurat pasował i cenowo i wagowo :) Jeszcze ładnie bym go przyciął do zębatki 36 i byłoby super. Ciekawe tylko czy waga rzeczywista zgadza się z katalogiem.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

... albo z którym :)
wujekeman piasty zą 2, z mocowaniem tarczy x-15 za 179zł i bez mocowania b-15 za 159zł
Obrazek
Uciu
Posty: 130
Rejestracja: 27.07.2008 12:01:41
Lokalizacja: Częstochowa / Wrocław
Kontakt:

Post autor: Uciu »

Ja pomyśle nad Tracko bo wygląda dobrze i cenowo jest ok, ciekawe jak z wytrzymałością. A orientuje się ktoś czy dodają do niego dystanse pomiędzy ramę a napinacz?
jeżykBDG
Posty: 378
Rejestracja: 03.02.2008 14:34:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: jeżykBDG »

Troche bez sensu jest wybór tracko biorąc pod uwage to że za tą samą cene można mieć e.13 LS1. Dart jest lżejszy od e.13 ale nie wiadomo jak to z wytzymałością i wykonaniem.

SIEMA MELON!
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

jeżykBDG ls1 waży ~260g i kosztuje 239zł, to już 70zł więcej niż tracko light
Montowałem kiedyś koledze starego lg1 do sx traila i nie wiem za co tu się tyle płaci, montaż był tak samo upierdliwy jak "podróba" ala tracko/bop. Też był piłowany dolny plastik, a regulacja żeby nie ocierał trwała dość długo. Jeśli miałbym kupować coś drogiego to może nowe lg1 które wygląda znacznie lepiej lub gamut

Z kolei wstawiając do "podróbki" kółko na maszynie i dokonując kilku poprawek można uzyskać całkiem sprawny i tani napinacz. Mnie kosztował jakieś 115zł, przy wadze 280g.
Nie powiem aby 20g wagi było warte tyle ile wynosi różnica w cenie od ls1.

Co do darta, sporo zdjęć produktów jest dostępnych na ich profilu pinbike:
http://dart-bikes.pinkbike.com/album/2010-stuff/
Na ich stronie w http://dartmoor-bikes.com tez jest już informacja ze aktualizacja nastąpi wkrótce.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Dart uaktualnił już stronę http://dartmoor.pl/ , jest też już (chyba) finalna wersja fulla Shine:
Obrazek
http://dart-bikes.pinkbike.com/album/Da ... ion-frame/
Podoba mi się ta rama :)
addyi
Posty: 398
Rejestracja: 24.09.2008 09:55:18
Lokalizacja: Hannyssy
Kontakt:

Post autor: addyi »

pikne tylko nie wiem po **** 1.5 cala :evil: :evil:
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Co do fulla dartmora to pukając w nią odniosłem wrazenie ze ma strasznie cienkie ścianki , jak puszka po piwie czy coli :D
Jestem ciekaw jak z ceną tego fulla ? i czy będzie sprzedawana z damprem :wink: Nie ukrywam zaczynam się rozglądać za taką parkową ramką.
akSiorek
Posty: 750
Rejestracja: 26.02.2009 16:12:14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: akSiorek »

addyi najprawdopodobniej po to żeby można było sobie offsetcupy zainstalowac ;)

generalnie ramka przyjemna, teraz niech zrobią coś takiego ale ze skokiem 160mm-170mm
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

addyi dla mnie plus - tańsze amory (allegro, wyprzedaże w CRC)
Ewentualnie redukcja to nie problem
addyi
Posty: 398
Rejestracja: 24.09.2008 09:55:18
Lokalizacja: Hannyssy
Kontakt:

Post autor: addyi »

ogólnie nie mam nic do 1.5 calówek...moj ból tkwi w tym że stery 1.5 podbiją znacznie wage ..zwlaszcza ze jest maly wybór w pl ;]
Eee...
Posty: 1248
Rejestracja: 14.08.2004 13:19:47
Kontakt:

Post autor: Eee... »

Cześć chłopaki co do shine to (też opisany jest wybór główki):
Rama powstała na potrzeby coraz mocniej rozwijającej się sceny grawitacyjnej. Pomimo tego, że pomysł fulla w dircie ciągle wzbudza kontrowersje to jednak zainteresowanie taką ramą jest coraz większe. Osobiście już dawno myślałem o takiej ramie i na pewno w oparciu o Shine stworze mój główny rower. Shine zbudowaliśmy jako rower pod każdym kątem dostosowanym do takich zastwosowań. Dirtowa zwinna geometria, krótki tylny trójkąt 410mm (jak na fulla to super mało!), oś obrotu/suportu na równo z osiami kół, rozmiar podsiodłówki to jedyne 12”, przód dostosowany do kręcenia barspinów. Tylny wahacz zbudowany z profili prostokątnych i wycinanego CNC elementu w którym osadzone są zarówno duże łożyska zawieszenia i mocowanie dumpera. wahacz* tworzą dwa trójkąty łaczone ze soba w 5 miejscach co w połączeniu z tak dużymi łożyskami tworzy supersztywną konstrukcje. Boczna sztywność Shine jest na podobnym poziomie co dobra sztywna rama dirtowa! To bardzo istotne przy wszelkich rotacjach do których przeznaczona jest ta rama. Przedni tórjkąt tworzą hydroformowane rurki o zmiennych profilach, ich kształt nie jest przpadkowy. Dolna rurka ma charakterystyczne wygięcie w ku dołowi, aby optymalnie umiejscowić dumper. Zawieszenie jednoosiowe charakteryzuje się dość prostą charakterystyką skoku jednak umiejscowienie dumpera ma duże naczenie. Dumper w Shine jest tak ułożony że w momencie pełnego dobicia przełożenie siła na dumper jest najmniejsza (dumper najmocniej oddziałuje na wahacz), wprost oznacza to tyle że Shine maxymalnie wykorzystuje progresywność dumpera i nie dobija tak jak niektóre pseudo freeridowe jedno-zawiasowe ramy o degresywnej charakterystyce pracy. Spotkałem się z wieloma negatywnymi komentarzami odnośnie górnej rurki i jej wygięcia ku górze. Pomijając aspekt estetyczny (mnie się podoba;)) takie wygięcie pozwoliło zwiększy kąt pomiędzy rurkami (górną i dolną) przy główce co pozwala na lepsze rozchodzenie się naprężeń. Górna rurka nie jest mocno „wystająca”, gdyż nie zapominajmy że sam rozmiar ramy to jedyne 12”. Główka pod standardowe stery 1.5”, hmmm... czy to oznacza ze rama jest przede wszystkim stworzona pod taki widelec? Nie do końca, taka główka daje dużo większe pole manewru przy wyborze amortyzatora. W przypadku klasycznego resora ze sterówką 1,125” stosujemy stery zintegrowane (wewnętrzne miski z łożyskami pod widelec 1,125”), dostępne w rozsądnej cenie w ofercie Dartmoora, jeśli chcemy wsadzić widelec 1.5” sprawa jest chyba oczywista, no i ostatnia możliwość to coraz częściej stosowane widelce Taper 1,5 np. foxa, dolne miski stosujemy zewnętrzne, górne zintegrowane. Oś obrotu na suporcie i poziome haki pozwalają na stworzenie cichego bezawaryjnego napędu singlespeed, niesamowita sprawa jak lecisz hope/dropa lądujesz i cisza, żaden łańcuch nie dzwoni i nie spada, przerzutka nie klekocze i nic nie przeskakuje.
To tyle jeśli chodzi o techniczne sprawy, a co to oznacza w praktyce? Dla kogo jest ten rower? Często słyszę głosy że to rama pod wielkie bikeparki i slopestylowe tory z którymi w polce jest krucho. Nic bardziej mylnego (no poza tym że brak bikeparków;)), full to większy komfort jazdy, amortyzacja idealizująca podłoże i lądowania. Czy tylko duże chopy trzeba idealizować i tylko na takich pozwalać sobie na większy komfort? Niekoniecznie, frajde z jazdy na fullu można odczuwać zarówno na wielkich hopach w leogangu, jak i na małych hopkach za szkoła w szklarskiej. Można amatorsko latać na niej w weekendy robiąc x-upy i nofooty z kolegami jak i kleić flipy z whipami na wielkich hopach. To rama dla każdego kto chce latać na fullu, nieważne jak i gdzie!

Cena bez dumpera 2399PLN
Masa ramy bez dumpera to 2,8Kg
Dostępna będzie z dumperem Manitou Metelem, albo ISX-1

Więcej fot Shine:
http://www.dartmoor.pl - zaktualizowana strona 2010!
http://dart-bikes.pinkbike.com/album/Da ... ion-frame/
http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 0736499403
hcplaya
Posty: 10
Rejestracja: 05.04.2008 14:56:07
Kontakt:

Post autor: hcplaya »

Eee... pisze:Masa ramy bez dumpera to 2,8Kg
To wraz z wywrotką (dumperem) musi ważyć ponad kilka ton :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość