Avid juicy 5 vs Shimano deore XT vs Avid Elixir 5
Avid juicy 5 vs Shimano deore XT vs Avid Elixir 5
Avid juicy 5 vs Shimano deore XT vs Avid elixir 5
(wszystkie hamulce z roku 2009)
Witam proszę o porównanie siły i modulacji tych hamulców.
(Hamulce będą używane w amatorskim DH z tarczami 203mm)
Pozdrawiam
(wszystkie hamulce z roku 2009)
Witam proszę o porównanie siły i modulacji tych hamulców.
(Hamulce będą używane w amatorskim DH z tarczami 203mm)
Pozdrawiam
Właściwie o każdym z tych hamulców możesz poczytać w tematach w których opinie o nich były poruszane.
Ale żeby tak zupełnie jałowo nie spamować to:
- XT i Elixir to nowsze konstrukcje, wiec i pewnie lepsze technologicznie, a to zasadniczo oznacza, choć nie zawsze, większą siłę i lepszą modulację
- nawet najsłabsze (jak mi się wydaje) z tego porównania juicy 5 to przyzwoite hamulce
- każdy z nich sadząc po wcześniejszych wątkach na forum potrafi się zepsuć i nie musi to wynikać z czegokolwiek (wada produkcyjna, wada danej serii itd...), w tym miejscu od razu zaznaczam, że jak zepsuje Ci się Avid to dystrybutor ma tendencje do bagatelizowania usterek swoich produktów, jak to jest u shimano, niewiem
- Avidy są na DOT wiec i odporność na przegrzewanie mają lepszą
- pod względem możliwości regulacji XT ma zarówno odległość klamki od kierowinicy jak i skoku
Na twoim miejscu prostu sugerował bym się ceną - chyba, że zasobność Twojego portfela pozwala na nieprzejmowanie się takimi przyziemnymi sprawami lub masz je możliwość kupienia w zbliżonych cenach.
Ale żeby tak zupełnie jałowo nie spamować to:
- XT i Elixir to nowsze konstrukcje, wiec i pewnie lepsze technologicznie, a to zasadniczo oznacza, choć nie zawsze, większą siłę i lepszą modulację
- nawet najsłabsze (jak mi się wydaje) z tego porównania juicy 5 to przyzwoite hamulce
- każdy z nich sadząc po wcześniejszych wątkach na forum potrafi się zepsuć i nie musi to wynikać z czegokolwiek (wada produkcyjna, wada danej serii itd...), w tym miejscu od razu zaznaczam, że jak zepsuje Ci się Avid to dystrybutor ma tendencje do bagatelizowania usterek swoich produktów, jak to jest u shimano, niewiem
- Avidy są na DOT wiec i odporność na przegrzewanie mają lepszą
- pod względem możliwości regulacji XT ma zarówno odległość klamki od kierowinicy jak i skoku
Na twoim miejscu prostu sugerował bym się ceną - chyba, że zasobność Twojego portfela pozwala na nieprzejmowanie się takimi przyziemnymi sprawami lub masz je możliwość kupienia w zbliżonych cenach.
Elixiry odpuść na starcie - to jednorazowy shit. Absolutnie nie kupuj tego badziewia. Ogromny odsetek ma wady lub psuje się po małym przebiegu.
Juicy 5 - dosyć pewny sprzęt. Sporadycznie trafiają się wadliwe fabrycznie egzemplarze.
XT - lepsze od J5, ale nie każdemu pasuje miękka klamka. Raczej bezawaryjne.
Ja bym polecał SLX, ale licz się z koniecznością szybkiego zakupu nowych klocków, bo oryginalne są naprawdę kiepskie.
Juicy 5 - dosyć pewny sprzęt. Sporadycznie trafiają się wadliwe fabrycznie egzemplarze.
XT - lepsze od J5, ale nie każdemu pasuje miękka klamka. Raczej bezawaryjne.
Ja bym polecał SLX, ale licz się z koniecznością szybkiego zakupu nowych klocków, bo oryginalne są naprawdę kiepskie.
Aktualnie moim faworytem sa XT'eki od Shimano, miałem okazje jechać na saintach i co mi zapadło w pamięć to genialnie skonstruowana klamka a jeśli się nie myle to klamka saintów i XT jest bardzo podobna jak nie identyczna. Na juicy jeździłem troche i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć jedyne co było denerwujące to luzy na klamce i odczucie gumowej klamki przez miekkie przewody.
Chyba że możecie coś innego polecić do kwoty ok 800zł , hamulce nie muszą być nowe ale z własnego doświadczenia trudno jest kupić komplet używanych hamulców w dobrym stanie.
Chyba że możecie coś innego polecić do kwoty ok 800zł , hamulce nie muszą być nowe ale z własnego doświadczenia trudno jest kupić komplet używanych hamulców w dobrym stanie.
Odradzam elixiry, bo prowadzę serwis Avidów. Jedyne co te hamulce mają dobrze zrobione to zacisk.
Konstrukcja klamki jest poroniona - jedna plastikowa podkładka dołożona na siłę pod uszczelkę tłoczka jest źródłem niewyobrażalnych problemów.
kubabike ja bym nie ryzykował użytkowania tego chłamu przez kolejny sezon. Te hamulce jak wytrzymają 1 sezon, to już jest sukces.
Najgorsze jest to, że wysiadają bez ostrzeżenia, natychmiast. Tracisz hamulec, klamka zapada się do gripa, pompowanie nie pomaga. Dziwne, że jeszcze je produkują, bo jest to niebezpieczny produkt.
Zdarza się też nieco lepszy wariant - klamka zapada się przy mocnym naciśnięciu, ale gdy lekko naciskasz, to jakoś wyhamujesz. A po chwili uszczelka pęka do końca i tracisz hebel zupełnie.
Koszt naprawy 1 klamki to 124zł+robocizna. Klient właśnie wydał u mnie 300zł. Oba hamulce padły w prawie jednym czasie.
Konstrukcja klamki jest poroniona - jedna plastikowa podkładka dołożona na siłę pod uszczelkę tłoczka jest źródłem niewyobrażalnych problemów.
kubabike ja bym nie ryzykował użytkowania tego chłamu przez kolejny sezon. Te hamulce jak wytrzymają 1 sezon, to już jest sukces.
Najgorsze jest to, że wysiadają bez ostrzeżenia, natychmiast. Tracisz hamulec, klamka zapada się do gripa, pompowanie nie pomaga. Dziwne, że jeszcze je produkują, bo jest to niebezpieczny produkt.
Zdarza się też nieco lepszy wariant - klamka zapada się przy mocnym naciśnięciu, ale gdy lekko naciskasz, to jakoś wyhamujesz. A po chwili uszczelka pęka do końca i tracisz hebel zupełnie.
Koszt naprawy 1 klamki to 124zł+robocizna. Klient właśnie wydał u mnie 300zł. Oba hamulce padły w prawie jednym czasie.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Nie było by senswoniej dozbierać 200zł i kupić nówki sainty ??
Bo klamka niby ta sama co i przy XT, tylko koledze w DH się przegrzewały XT i to bardzo.. Ja po sezonie użytkowania sainta mogę potwierdzić że genialny hampel..
Bo klamka niby ta sama co i przy XT, tylko koledze w DH się przegrzewały XT i to bardzo.. Ja po sezonie użytkowania sainta mogę potwierdzić że genialny hampel..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Pan D. XT zacisk to monolit, a klamka ma regulacje kontaktu klocków jak saint.
Ja sam mam teraz hampel na tyle złożony na klamce bl-m665 i zacisku br-m535 (bo ten akurat prawie nie różni od slx, a kosztował 40zł mniej ) i mogę polecić z czystym sumieniem. Na metalicznych zeitach wyszedł mi bardzo fajny hamulec, wkładam tą samą klamkę na przód.
Ale mając kasę na XT tez bym dorzucił do Sainta
W przypływie gotówki pewnie sprzedam Slxa i na takie zmienię.
Ja sam mam teraz hampel na tyle złożony na klamce bl-m665 i zacisku br-m535 (bo ten akurat prawie nie różni od slx, a kosztował 40zł mniej ) i mogę polecić z czystym sumieniem. Na metalicznych zeitach wyszedł mi bardzo fajny hamulec, wkładam tą samą klamkę na przód.
Ale mając kasę na XT tez bym dorzucił do Sainta

-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości