Jakaś duża różnica miedzy Avid juicy 5 a 7 ??

ziutek dh fr
Posty: 453
Rejestracja: 31.10.2005 17:28:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Jakaś duża różnica miedzy Avid juicy 5 a 7 ??

Post autor: ziutek dh fr »

A więc planuje kupić hamulec avida juicy 7 lub 5 ale nie wiem czy różnica jest tylko że 7 ma czerwone pokrętło czy w sile hamowania tez jest to odczuwalne ?
Prosze o porade !!

do racing dh :)
BopLight AminoStar Team ŚwidnicA
ak47

Post autor: ak47 »

W sile nie ma żadnej różnicy.

Czerwone pokrętło naprawdę się przydaje. Na długim zjeździe lepiej ustawić sobie, by klamka łapała bliżej kierownicy - wtedy palce nie będą tak szybko się męczyć.

Naprawdę warto!
Wojtas90
Posty: 232
Rejestracja: 25.10.2006 07:30:23
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtas90 »

jak w sile nie ma żadnej różnicy, to chyba nie ma sensu dopłacać do pokrętełka.. wiecej kręcenia - więcej psucia heh :P 5tki spokojnie można sobie dobrze ustawić, nie narzekam na swoje i w ogóle nie odczuwam potrzeby tego pokrętła
ziutek dh fr
Posty: 453
Rejestracja: 31.10.2005 17:28:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ziutek dh fr »

Wojtas90 pisze:jak w sile nie ma żadnej różnicy,
to jest różnica czy nie bo bardzo nie jasno to napisałes :D
BopLight AminoStar Team ŚwidnicA
Wojtas90
Posty: 232
Rejestracja: 25.10.2006 07:30:23
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka
Kontakt:

Post autor: Wojtas90 »

ziutek dh fr jasno, że nie ma ;)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Nie ten dział: Przenoszę
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

jak w sile nie ma żadnej różnicy, to chyba nie ma sensu dopłacać do pokrętełka.. wiecej kręcenia - więcej psucia heh :P 5tki spokojnie można sobie dobrze ustawić, nie narzekam na swoje i w ogóle nie odczuwam potrzeby tego pokrętła
żal mu zadek ściska ,że ma piatki :mrgreen: .

W mocy hampla nie ma rożnicy ale ja tam se lubie czerwonym pokręcić :twisted: .
ziutek dh fr Tak serio to bardzo przydatna regulacja.
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Bierz 7 bez gadania 8)
Zawsze można idealnie dopasować pod siebie,czy nawet kiedy się zapowietrzą (zależy w jakim stopniu) to można się podratować awaryjnie tą regulacją i ustawić tak by hamowały jak niezapowietrzone :twisted:
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Czerwone pokrętło służy do zaspokojenia potrzeby klienta, aby posiadać czerwone pokrętło.

Jest to sztandarowy przykład generowania wydumanych potrzeb :P

Bierz 5, zawsze mniej do zepsucia.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

uzurpator świetnie to podsumowałeś :D Sam miałem juicy 5 i nie widziałem różnic co do juicy 7.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

uzurpator pisze:Jest to sztandarowy przykład generowania wydumanych potrzeb :P
o tak , zapewne . Idąc tym tokiem rozumowania nie ma sensu kupowac hampli XT , Elixirów CR itd. Wszyskie wyższe modele są be , a niedobrzy producenci chcą wydusić od nas ostanią złotówkę. :|

Mam z przodu 7, z tyłu 5 ,wiem co piszę , w przeciwieństwie do sceptyków-teoretyków. Pad contact pozwala ustawić (pod indywidualne preferencję ,trasę , warunki) moment styku okładziny z tarczą. Mogłem kupić dwie siódemki , "przyoszczędziłem" stówke , teraz załuję .
Owszem , da się żyć bez tej regulacji ale prosze nie wypisywac bzdur o jej nieprzydatności.
Pharaun.ojP!!
Posty: 476
Rejestracja: 09.10.2007 14:59:18
Kontakt:

Post autor: Pharaun.ojP!! »

Oj oj oj Tak jak to ktoś wcześniej napisał: żal dupe ściska tym któży maja 5. Generalnie jeździłem na 3,5,7. Owszem siła 5i7 jest bardzo podobna(nie pisze że taka sama z powodu, klocków, płynu, możliwego zapowietrzenia) a tak zwane kółeczko dla szpanu, i rozumowanie niektórych że że tylko dla szpanu mnie po prostu śmieszy. Dzięki tej regulacji można idealnie dostosowac hebel, a nie grzebać śrubokorętem w zacisku, lub czym innym. Tak więc ja bym nie oszczędzał kasy na tej regulacji.

uzurpator pisze:Bierz 5, zawsze mniej do zepsucia.
To zdanie też jest bardzo śmieszne. Będziesz to gryzł, rzucał heblem o ziemie, wsadzał sobie to gdzieś ? Czy co?
Masz do wyboru boxxera z regulacją kompresji, tłumienia powrotu i innymi jeszcze regulacjami i standard bez niczego. Rozumiem bierzesz standard, "bo jest mniej do zepsucia" ? Stary zmień sport i kup wrotki. W razie problemów sa tanie części zamienne.

Pozdro
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

To tak jak klamka slx vs xt, saint.
Wiadomo że odległość klocków da się ustawić wyjmując klocki i rozpychając tłoczki, ale zdecydowanie szybciej i wygodniej zrobić to za pomocą regulacji.
Tylko w sumie trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie jak często będzie się używać tej regulacji i czy chce się do jej posiadania dopłacić określoną kwotę pieniędzy.
groochas
moderator
Posty: 2411
Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
Kontakt:

Post autor: groochas »

ziutek dh fr mam 7-ki i warto.

Co do sensownosci regulacji "pad contact" - najbardziej krytykują to Ci, którzy tej regulacji nie mają...
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

ravfr - miałem J7, teraz mam sainty. Oba te heble mają kontrolę skoku jałowego klamki ( bo to żadna regulacja odległości klocków od tarczy, tak na marginesie ) i w obu przypadkach podtrzymuję moje zdanie. "pad contact" to pic na wodę, zbędny całkowicie wyciągacz $$.

Poza tym, tak producenci chcą z nas wydusić max kasy, udany biznes polega na umiejętnym wyciąganiu kasy.

Pharaun.ojP!! - w amorze czy damperze potrzebujesz regulację tłumienia i naprężenie wstępne. Reszta to w dłuższej perspektywie umilacze tylko, cobyś miał czym pokręcić sobie.

W przypadku roweru do podjeżdzania przydaje się jeszcze regulacja skoku.

Więc tak, mając do wyboru Boxxera WC i Teama (czy race'a, czy jak mu tam) brałbym... WC, bo to powietrze, więc łatwiej pod siebie ustawić twardość :P

SeeraX: nie da się tak. Odległość klocków od tarczy jest ustawiona przed producenta podczas projektowania, potem cały czas działa piękna cecha hamulców hydraulicznych, czyli właśnie utrzymywane stałej odległości okładzin od tarczy, bez względu na ich zużycie.
Monx
Posty: 398
Rejestracja: 28.02.2008 15:03:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Monx »

Speed Dial contact point adjustment - przy pomocy pokrętła można łatwo regulować skok dźwigni hamulca.

Nic poza tym. Argumenty typu że kolejny element do zepsucia są uzasadnione bo zdarza się że coś w tej regulacji sobie idzie na akty miłosne.

uzurpator ma rację. Niezależnie od wszystkiego odległość okładzin jest stała. Hamulec się zaciska do napotkania oporu i potem wraca o stałą odległość dyktowaną przez tłoczek w klamce, jak się ścierają okładziny przesuwa się tylko punkt wyjściowy jakby - nie to co w mechanicznych gdzie jest określony ruch dźwigni i tłoczka któremu w żaden sposób nie zmienisz punktu wyjściowego który będzie zawsze na płasko z zaciskiem.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

uzurpator jak nie, jak tak
SLXa bez problemu mogę ustawić tak żeby łapał praktycznie od naciśnięcia klamki, ale osobiście wolę w 1/3. Robi się to jak pisałem, naciśnięcie klamki bez klocków, lub jak kto woli bez tarczy.
To o czym piszesz działa w drugą stronę, jak ustawisz raz odległość klocków od tarczy to do ich zużycia będzie mniej więcej tak samo
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

uzurpator pisze:( bo to żadna regulacja odległości klocków od tarczy, tak na marginesie )
coś Ci się pomyliło
ravfr pisze:Pad contact pozwala ustawić (pod indywidualne preferencję ,trasę , warunki) moment styku okładziny z tarczą.

uzurpator pisze:"pad contact" to pic na wodę
zmienia charakterystykę hamulca?

Jak pisałem, używam tej regulacji często, daje ona wymierny efekt.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość