Kompletny napęd
Kompletny napęd
Ponieważ sezon się zbliża, przyszedł czas na doroczne pozbywanie sie oszczedności.., "że ponieważ" poprzedni sezon praktycznie poszedł w dupe udało sie poskładać wmiare sprzęt, ale pozostały spadki po poprzednim.
Do zakupu mam, calutki komplet od korby do manetki tył. Fundusze? Wersja która liczyłem to około 800zl +/- 100zl. Frame to norco shore.
http://www.pinkbike.com/photo/3748261/
No i teraz tak.. w planie mam:
korba - SLX z 36 zębów (ok. 350-400zl) - tylko pytanie, jak tam jest z linia łańcucha? Poki co mam hussefelta howitzera.. i powiedzmy, ze same problemy mam ledwo upchałem pod niego e13 srs .. i działa nie do końca jak bym chciał. Wczesniej mialem zwyklego hussefelta i Race face evo DH, tak że te korby znam.. Problem z SLXem to chyba jego wytrzymałość, waze kolo 100kg..
manetko/przerzutka (manetka X7 to okolo 80zl, przerzutka 150?) - tu myslalem o komplecie X5 lub X7, warto dokladac? Ogolnie do SRAM'a sie raczej przekonalem.. wiec tu zdania nie zmienie.
kaseta - tu cos wmiare.. nie mam zdolnosci do niszczenia kaset, na alivio jezdzielm 4-5 lat nadal dziala - pytanie tylko czy warto pakowac szosowe przełożenia?
łancuch adekwatnie do kasety..
Dodatkowo:
Opinie o spanku 777 (kiera) jezdzil ktos? Jak nie to coś w cenie po 150zl ale wmiare szerokiego teraz mam 730mm mniej odpada.. + jakis mostek.
PS. zdjęcie rowera jest niezbyt nowe.. więc sie zawartościa nie sugerowac(rama amor, korba sie zgadzaja)
Do zakupu mam, calutki komplet od korby do manetki tył. Fundusze? Wersja która liczyłem to około 800zl +/- 100zl. Frame to norco shore.
http://www.pinkbike.com/photo/3748261/
No i teraz tak.. w planie mam:
korba - SLX z 36 zębów (ok. 350-400zl) - tylko pytanie, jak tam jest z linia łańcucha? Poki co mam hussefelta howitzera.. i powiedzmy, ze same problemy mam ledwo upchałem pod niego e13 srs .. i działa nie do końca jak bym chciał. Wczesniej mialem zwyklego hussefelta i Race face evo DH, tak że te korby znam.. Problem z SLXem to chyba jego wytrzymałość, waze kolo 100kg..
manetko/przerzutka (manetka X7 to okolo 80zl, przerzutka 150?) - tu myslalem o komplecie X5 lub X7, warto dokladac? Ogolnie do SRAM'a sie raczej przekonalem.. wiec tu zdania nie zmienie.
kaseta - tu cos wmiare.. nie mam zdolnosci do niszczenia kaset, na alivio jezdzielm 4-5 lat nadal dziala - pytanie tylko czy warto pakowac szosowe przełożenia?
łancuch adekwatnie do kasety..
Dodatkowo:
Opinie o spanku 777 (kiera) jezdzil ktos? Jak nie to coś w cenie po 150zl ale wmiare szerokiego teraz mam 730mm mniej odpada.. + jakis mostek.
PS. zdjęcie rowera jest niezbyt nowe.. więc sie zawartościa nie sugerowac(rama amor, korba sie zgadzaja)
mar3k a'propos kasety , bo właśnie jestem w temacie. Wróciłem do ósemki bo dziewiątki miałem serdecznie dość - wybór sram 5.0 - 300 g , przy 9rzędowym napędzie wziąłbym SLX (11-28) - 250 g . Jeżeli "nie tylko wyciąg" to kaseta MTB.
Łańcuch jakikolwek byle nie Shimano, kawał urywającego się gówna , albo Sram , albo ciekawa i tania alternatywa- łańcuch PRO firmy TAYA.
Łańcuch jakikolwek byle nie Shimano, kawał urywającego się gówna , albo Sram , albo ciekawa i tania alternatywa- łańcuch PRO firmy TAYA.
@ravfr podjazdów raczej malo.. 1 - 2 górki nie zbyt wielkie po drodze na trase (pomijajac ze teraz mieszkam w krk tak, ze tutaj gorzyscie nie jest
) no i dodatkowo z przodu bedzie 36T.
Dzieki wielkie, przemysle tego SLX'a ale jak mowisz chyba 8... ostatnimy czasy jezdzielm na 4.. i tez bylo dobrze. Na wadze jakos szczegolnie mi nie zalezy. Z łanuchem to sie zgodze.. chodz jak pisalem kaseta i lancuch to zadko psuje.. to jednak srama mialem 100 lat zanim pekl.

Dzieki wielkie, przemysle tego SLX'a ale jak mowisz chyba 8... ostatnimy czasy jezdzielm na 4.. i tez bylo dobrze. Na wadze jakos szczegolnie mi nie zalezy. Z łanuchem to sie zgodze.. chodz jak pisalem kaseta i lancuch to zadko psuje.. to jednak srama mialem 100 lat zanim pekl.
Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Co tekiego jest wkurzającego w 9tce? Pytam jak najbardziej poważnie a nie po to żeby ptowadzić polemikę, bo akurat rozważam przesiadkę na 9tkę. Nie dlatego, że 8mka mi nie pasi, ale dlatego, ze powoli 8mki"wylatują" z wyższej półki. Zostaje taki Sram 5.0 (wytrzymała kaseta, ale wolałem Shimano ze względu na gładszą pracę) i Alivio (tego nigdy nie miałem, ale miałem Acerę i bardzo krótko działała dobrze). Pytanie czym wkurzają 9tki? To, że trwałość mniejsza to tak, wszystkio przeraźliwie wąskie, ale co z pracą?ravfr pisze:mar3k a'propos kasety , bo właśnie jestem w temacie. Wróciłem do ósemki bo dziewiątki miałem serdecznie dość
Tak, że mniej wytrzymuje coś takiego to wiem i dlatego własnie używam 8mki... Ale mam obecnie w starym XCciaku 7mkę Altus (taką tylko udało się kupić) no to działa okrutnie, zawsze szarpie przy zmienie biegu, czasem nie zmienia wcale. Wcześniej była lepsza kaseta i działało normalnie.
Z Acerą było tak, że na początku działała gładko, po kilku miesiącach przestała działać gładko. Niby jeszcze można było tym jeździć, bo łańńcuch nie przeskakiwał, ale precyzja działania była żadna.
Morał z tego taki, że jak coś jest gówniane to takie jest bez wzgledu na system w jakim działa, a dobre 8mki powoli się kończą. Skłonny będę odżałować na częstszą wymianę kaset i łańcucha jeśli powiedzmy sezon coś takiego będzie działało dobrze, a tyle to 9tki wytrzymują. Ravfr pisze jednak coś o ogólnie wkurzającym charakterze 9-tek. Nigdy nie miałem 9tki na dłuższy czas więc nie wiem jak jest, czy wymaga lepszej przerzutki, czy jest bardziej upierdliwa w regulacji... pułapek może być sporo...
Z Acerą było tak, że na początku działała gładko, po kilku miesiącach przestała działać gładko. Niby jeszcze można było tym jeździć, bo łańńcuch nie przeskakiwał, ale precyzja działania była żadna.
Morał z tego taki, że jak coś jest gówniane to takie jest bez wzgledu na system w jakim działa, a dobre 8mki powoli się kończą. Skłonny będę odżałować na częstszą wymianę kaset i łańcucha jeśli powiedzmy sezon coś takiego będzie działało dobrze, a tyle to 9tki wytrzymują. Ravfr pisze jednak coś o ogólnie wkurzającym charakterze 9-tek. Nigdy nie miałem 9tki na dłuższy czas więc nie wiem jak jest, czy wymaga lepszej przerzutki, czy jest bardziej upierdliwa w regulacji... pułapek może być sporo...
B.Z. w razie zabrudzeni 9 traci momentalnie precyzję(mam pelny , uszczelniany pancerz). Ósemkę raz ustawisz i jezdzisz do usrania , z 9 nonstop kombinacje.
Miałem zestaw LX( kaset,łańcuch), Deore manetka, XT(shadow) przerzutka. 9 wymaga precyzyjniejszego ustawienia. Przejście na system 1:1 ratuje sytuację ale "nie lubie " przerzutek srama.
Przy ósemce problematyczna moze byc manetka , Alivio królem precyzji nie jest ale sram trigger SX 7 (czy jakoś tak, odpowiednik tigera X7)) już daje radę.
PS. Zapomniałbym , decyzję o poworcie do 8 przyspieszylo ułamanie zęba w kasecie.Tak na marginesie nie widziałem "połamanej" kasety ósemki , dziewiątek kilkanaście.
Miałem zestaw LX( kaset,łańcuch), Deore manetka, XT(shadow) przerzutka. 9 wymaga precyzyjniejszego ustawienia. Przejście na system 1:1 ratuje sytuację ale "nie lubie " przerzutek srama.
Przy ósemce problematyczna moze byc manetka , Alivio królem precyzji nie jest ale sram trigger SX 7 (czy jakoś tak, odpowiednik tigera X7)) już daje radę.
PS. Zapomniałbym , decyzję o poworcie do 8 przyspieszylo ułamanie zęba w kasecie.Tak na marginesie nie widziałem "połamanej" kasety ósemki , dziewiątek kilkanaście.
ravfr pisze:B.Z. w razie zabrudzeni 9 traci momentalnie precyzję(mam pelny , uszczelniany pancerz). Ósemkę raz ustawisz i jezdzisz do usrania , z 9 nonstop kombinacje.
Miałem zestaw LX( kaset,łańcuch), Deore manetka, XT(shadow) przerzutka. 9 wymaga precyzyjniejszego ustawienia. Przejście na system 1:1 ratuje sytuację ale "nie lubie " przerzutek srama.
Przy ósemce problematyczna moze byc manetka , Alivio królem precyzji nie jest ale sram trigger SX 7 (czy jakoś tak, odpowiednik tigera X7)) już daje radę.
PS. Zapomniałbym , decyzję o poworcie do 8 przyspieszylo ułamanie zęba w kasecie.Tak na marginesie nie widziałem "połamanej" kasety ósemki , dziewiątek kilkanaście.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Przypuszczałem, że może chodzić o precyzję, wszystko bardzo "ciasne" jest. Na "ósemce" faktycznie styknie raz ustawić i jeździć do usrania. Co do manetki to ja akurat mam stareńkie STX RC, rozbierałem i czyściłem niedawno, mechanizm okazał się być w zadziwiająco dobrym stanie, to się praktycznie nie zużywa, a nawet jeśli coś się z nimi stanie w wyniku jakiejś gleby to nie ma problemu żeby wyhaczyć używkę z Alledrogo, martwię się tylko o dostępność kaset... Dopóki Sramy 5 jeszcze są i można kupić jakieś niedobitki LXów to jest OK, ale wszystko jednak idzie w kierunku 9-tek. Może zrobić zapas i mieć spokój na jakiś czas... Manetki Srama mnie jakoś też nie leżą. Znam osoby, które twierdzą, że OK, ale zdecydowanie wolę Shimano, dlatego gdybym miał się ratować przejściem na 1:1 to nie byłbym zbyt happy... Nie jest to jakiś dramat, ale wolę tego uniknąć...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości