Przeróbka Talas 36 na sprężynę.

ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Przeróbka Talas 36 na sprężynę.

Post autor: ravfr »

Sie da sie? :?
Zakładam temat w imieniu kumpla, nie rozbierałem widła , nie jestem w temacie. Niestety powietrzny Fox średnio sprawdza sie "na dziurach" :cry: .
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

ogolnie rzecz biorac kazdy amor da sie przerobic z powietrznego na sprezynowy i na odwrot. wystarczy zmienic bebechy z powietrznych na sprezynowe lub odwrotnie.
We foxie sa kartusze talas i rc2 i trzeba wymienic poprostu kartusz powietrzny talas na tlumik sprezynowy.
A co do kiepskiej pracy to moze kolega nie potrafi dobrze ustawic foxa? amortyzatory powietrzne dosc ciezko wyregulowac do otrzymania max plynnej i wydajnej pracy na nierownosciach. nie wystarczy napompowac na oko do odpowiedniej wtardosci.
wydaje mi sie ze tak zaawansowany i dopracowany amor jak FOX powinien dobrze pracowac mimo ze jest powietrzny.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

XXX pisze:A co do kiepskiej pracy to moze kolega nie potrafi dobrze ustawic foxa? amortyzatory powietrzne dosc ciezko wyregulowac do otrzymania max plynnej i wydajnej pracy na nierownosciach. nie wystarczy napompowac na oko do odpowiedniej wtardosci.
wydaje mi sie ze tak zaawansowany i dopracowany amor jak FOX powinien dobrze pracowac mimo ze jest powietrzny.
Gość jest aptekarz , ma dopracowane ciśnienie co do bara. Nie generalizuje ,ze powietrzniaki Foxa chodzą źle , zwykłe 32 RL (RLC) działaja OK.
XXX pisze:We foxie sa kartusze talas i rc2 i trzeba wymienic poprostu kartusz powietrzny talas na tlumik sprezynowy
coś namieszałeś, co ma tłumik do spreżyny ? To dwa niezależne systemy. Jak "wymienie" powietrze na tłumik, to bede miał dwa tłumiki.
Co da sie zrobic teoretycznie to wiem , pytam osób , które takiej przeróbki dokonały lub przynajmniej próbowały.
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

ravfr nic nie namieszalem. W jednej ladze masz tlumik RC2 a w drugiej kartusz air czy tam talas nie wiem jak to we foxach sie nazywa.
I muszisz wymienic kartusz na tłumik nie koniecznie rc2 i sprezyne wlozyc.
Bez wlozenia tlumika sie nie da bo jak wyjmiesz kartusz air to co z tego ze wlozysz sprezyne jak nie bedzie zadnego popychacza ktory by ja sciskal podczas pracy amora i amor poprostu by sie zapadl do srodka.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
randy-rockstiff
Posty: 367
Rejestracja: 18.05.2009 17:20:27
Kontakt:

Post autor: randy-rockstiff »

Popularna jest przeróbka z Talasa na Floata, nie słyszałem, żeby ktoś robił z niego "Vana ;]". Nie mniej jednak, nawet jeśli jest to możliwe, to znając ceny części zamiennych do Foxa, wydaje mi się, że zdecydowanie lepszą i najprawdopodobniej tańszą opcją będzie sprzedanie Talasa i kupienie Vana.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Będzie to bardzo kosztowne... W czerwcowym 43ride masz opisane w artykule "historia pewnego lisa" podobną przeróbkę.
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

OK , dzięki :).
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

ravfr chyba najprościej będzie mu go sprzedać i kupić Vana, ewentualnie znaleźć kogoś kto jest chętny do wymiany sprężynami.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości