Formula Oro K18 / K24
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
Formula Oro K18 / K24
Siema panowie!
Rozglądam się za nowymi hamulcami i zastanawiają mnie właśnie te dwa produkty Formuly. Czym sie charakteryzuja? Jaka maja moc w porównaniu z innymi hamulcami? Jak wypada u nich modulacja? Jakie mają regulacje te dwa hamulce? Jak u nich z awaryjnością i serwisem? Jaki olej w nich pływa, mineralny czy DOT? Jak coś to który? Jakie przewody montowane są seryjnie?
Pozdrawiam!
Rozglądam się za nowymi hamulcami i zastanawiają mnie właśnie te dwa produkty Formuly. Czym sie charakteryzuja? Jaka maja moc w porównaniu z innymi hamulcami? Jak wypada u nich modulacja? Jakie mają regulacje te dwa hamulce? Jak u nich z awaryjnością i serwisem? Jaki olej w nich pływa, mineralny czy DOT? Jak coś to który? Jakie przewody montowane są seryjnie?
Pozdrawiam!
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
Slopstyler olej dot 4/5.1 (dobrze zalac je motulem 5.1 i miec swiety spokój na dłuuugo). Ogólnie heble maja bardzo mocne klamki i sa odporne na strzały (mam juz solidne szlify na swoich). k24 maja regulacje bodajze pktu, w którym łapie hebel - bardzo przydatna bo mocno czuc zuzywanie sie klocka w heblu. Siłą moim zdaniem spokojnie bija juicy wiec raczej im nie brakuje. Wady to odpowietrzanie, którego trzeba sie nauczyc bo latwo zle odpowietrzyc za pierwszym razem i pare serii oro mialo wady produkcyjne i oringi w nich szły ale jesli polujesz na uzywke to pewnie to juz ogarniete bedzie bo watpie zeby ktos z niedziałajacym heblem jezdzil. Jak szukasz lekkiego hebla do dh/fr to zdecydowanie warto.
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
-
- Posty: 491
- Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
- Lokalizacja: Czaniec/Kraków
- Kontakt:
Ja również mam k18, ale tylko z tyłu. Bardzo dobrze się sprawuje, modulacja dla mnie jest wystarczająca. Oj ma mocną klamkę... dostała niezlego strzała raz i nic się nie stało, tylko wyszlifowana: http://www.pinkbike.com/photo/4111890/
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
Slopstyler miałem i K18/K24
nawet zalanie dotem5.1 czy wymiana kabla na pleciony nie zmienia faktu że powierzchnia klocka jest bardzo mała a co za tym idzie siła hamowania jest często przeciętna jeśli lubisz szybkie i strome trasy i masz agresywny styl jazdy.
Wielkość tarczy i powierzchnia klocka ma podstawowe znaczenie
Tomas ma je w rowerku dirt/slope i nie wymiata po lesie na wariata, no i ma masę własną koło 70kg a nie 80kg + Spaced też lekki jest i może im sprawuje się formula wystarczająco. Ja gdy je 18/24 miałem miałem 88kg własne + reszta i nie było komfortu na dohamowaniach,zmieniłem płyn i klocki co przyniosło małą poprawę ale nadal to nie było to.
Na stromych sekcjach nie mogłem się wyluzowac bo non stop brakło siły !! Dopiero problem rozwiązał Code który masę ma większa ale siłę ma optymalną dla kogos z masą od 85kg w górę. 4 tłoczki i powierzchnia klocka robią swoje na relaksie i bez zadyszki co w formuli było denerwujące.
Hamulce to podstawa w agresywnym MTB
nawet zalanie dotem5.1 czy wymiana kabla na pleciony nie zmienia faktu że powierzchnia klocka jest bardzo mała a co za tym idzie siła hamowania jest często przeciętna jeśli lubisz szybkie i strome trasy i masz agresywny styl jazdy.
Wielkość tarczy i powierzchnia klocka ma podstawowe znaczenie
Tomas ma je w rowerku dirt/slope i nie wymiata po lesie na wariata, no i ma masę własną koło 70kg a nie 80kg + Spaced też lekki jest i może im sprawuje się formula wystarczająco. Ja gdy je 18/24 miałem miałem 88kg własne + reszta i nie było komfortu na dohamowaniach,zmieniłem płyn i klocki co przyniosło małą poprawę ale nadal to nie było to.
Na stromych sekcjach nie mogłem się wyluzowac bo non stop brakło siły !! Dopiero problem rozwiązał Code który masę ma większa ale siłę ma optymalną dla kogos z masą od 85kg w górę. 4 tłoczki i powierzchnia klocka robią swoje na relaksie i bez zadyszki co w formuli było denerwujące.
Hamulce to podstawa w agresywnym MTB

http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
-
- Posty: 491
- Rejestracja: 09.02.2009 21:12:18
- Lokalizacja: Czaniec/Kraków
- Kontakt:
Schodek pisze:nawet zalanie dotem5.1 czy wymiana kabla na pleciony nie zmienia faktu że powierzchnia klocka jest bardzo mała a co za tym idzie siła hamowania jest często przeciętna jeśli lubisz szybkie i strome trasy i masz agresywny styl jazdy.
Z tego co pamietam , to :
Siła tarcia nie zależy od wielkości powierzchni styku ciała z podłożem.
jeżeli ktoś jest bardziej kompetentny , niech mnie poprawi.
Ja mogę się wypowiedzieć na temat puro oro carbon. Ich głównymi konkurentami było J7 jednak wszyscy zgodnie twierdzą że moje lepsze. Mam oryginalne kewlarowe przewody i nie zamierzam na nic wymieniać tych hamulców. Ważę 82kg plus rower i nie widzę potrzeby większej siły czy modulacji. Jeżeli masz możliwość to bierz 24 bo regulacja się przyda.
ravfr tak masz racje, też już to sprawdziłem co jednak nie zmienia faktu że klocki w Formuli są małe a dwa tłoczki średnio sobie radzą w agresywnym MTB u kogoś kto ma więcej niż 80kg.
Spaced chucherko chłopaku z Ciebie więc jaraj się że możesz mieć takie lekkie hample i zatrzymują Cię gdy" lecisz piecem".
Jak kiedyś zrobisz masę to zrozumiesz że ma to zdecydowane znaczenie na skuteczność hamowania.
Nie polecaj mi tarczy 220mm, zadaj lepiej pytanie "wyroczni" czy Formula18/24 ma wystarczającą siłę w DH dla kogoś o masie 100kg !! I czy siła hamowania 18/24 na tarczy 203 jest taka sama jak siła code 5.
Podkreślę raz jeszcze - do masy 80 kg Formula zdaje egzamin,ale jak ktoś ma więcej i śmiga szybko siły mu zabraknie.
Spaced chucherko chłopaku z Ciebie więc jaraj się że możesz mieć takie lekkie hample i zatrzymują Cię gdy" lecisz piecem".
Jak kiedyś zrobisz masę to zrozumiesz że ma to zdecydowane znaczenie na skuteczność hamowania.
Nie polecaj mi tarczy 220mm, zadaj lepiej pytanie "wyroczni" czy Formula18/24 ma wystarczającą siłę w DH dla kogoś o masie 100kg !! I czy siła hamowania 18/24 na tarczy 203 jest taka sama jak siła code 5.
Podkreślę raz jeszcze - do masy 80 kg Formula zdaje egzamin,ale jak ktoś ma więcej i śmiga szybko siły mu zabraknie.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Schodek dzieki, ze zakladasz, ze nie mysle za siebie ale akurat nie musi mi nikt obcy mówic czy wieksza tarcza wpływa na prace heble i ile taka tarcza od formuli wazy. A co do wyroczni to tobie by nie zawadziło czasem kogos mądrzejszego posłuchac i z tego co pamietam to 2 lata upierlales sie , ze oro ci na luzie ogarnia. Po prostu zawsze chwalisz to co masz, a co zmieniłes to juz shit jest. Inna sprawa, ze dalej czepiasz sie nie mojej wypowiedzi na co juz zwracalem ci uwage, thc za duzo w liceum a za mało nauki i czytanie ze zrozumieniem siada.
Nie z kim się zgodzę, ale...
Miałem K24, z tarczami 200/180, zwykłe przewody, oryginalny płyn, ale klocki jakieś lepsze chyba miałem niż oryginalne. Authority, chyba.
Główną zaletą tych hebli była waga, ale na tym się chyba lista zalet kończyła.
Może nie miałem ich jakoś super zalanych, ale były lekko gumowe.
Na dłuższych zjazdach, takich po 6-8min, pod koniec, musiałem użyć dość duży siły by dohamować.
Bardziej zadowolony byłem z Juicy 7. Regulacja skoku klamki o wiele lepsza. Siła hamowania trochę lepsza. Fakt, trochę cięższe.
Miałem K24, z tarczami 200/180, zwykłe przewody, oryginalny płyn, ale klocki jakieś lepsze chyba miałem niż oryginalne. Authority, chyba.
Główną zaletą tych hebli była waga, ale na tym się chyba lista zalet kończyła.
Może nie miałem ich jakoś super zalanych, ale były lekko gumowe.
Na dłuższych zjazdach, takich po 6-8min, pod koniec, musiałem użyć dość duży siły by dohamować.
Bardziej zadowolony byłem z Juicy 7. Regulacja skoku klamki o wiele lepsza. Siła hamowania trochę lepsza. Fakt, trochę cięższe.
pozdro
frango
frango
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości