Intense Socom a wytrzymalosc ; )

Snikers
Posty: 191
Rejestracja: 01.03.2008 10:54:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Intense Socom a wytrzymalosc ; )

Post autor: Snikers »

Siema jestem przed kupnem "nowej ramy " i mam do kupienia intense socom , prosze nie proponowac innych ram chodzi mi konkretnie o ta rame ze wzgledu na fajne warunki zakupu owej ramy ; ) . Chcialem sie dowiedziec jak z wytrzymaloscia tej ramy , jezdze DH racing, w tym roku planuje ostrzejsze stary w DH w polsce moze tez po za granicami kraju, i chce wiedziec czy spokojnie ta ramka sezon wytrzyma . Rama ktora mam okazje kupic jest uzywana niestety ; ) . Waze 62 kg ;)
diabeł
Posty: 233
Rejestracja: 20.02.2005 17:02:10
Lokalizacja: Totalbikes
Kontakt:

Post autor: diabeł »

Nie ma tych ram za dużo u nas, ale pamiętam że w 2007 jeździł na Soccomie Michał Kollbek, tudzież znany pod pseudonimem King Kong - adekwatnym do jego rozmiaru :)
Rama wytrzymała pod nim bez problemu sezon, a Kollbi waży ponad 100kg.
Więc chyba jest wytrzymała. Oczywiście nie musi się to tyczyć tej dokładnie ramy którą zamierzasz kupić, bo może miała jakieś przejścia o których nie wiesz.
Po oględzinach z bliska powinieneś być w stanie stwierdzić czy była ostro katowana.
Wydaje mi się że ktoś kto kupuje taki sprzęt, ma odpowiednią technikę jazdy i dba o ramę, więc może nie być tak źle.
http://www.totalbikes.pl -Profesjonalne Obozy Rowerowe
http://www.urgebike.pl -kaski Urge
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Wydaje mi się że ktoś kto kupuje taki sprzęt, ma odpowiednią technikę jazdy i dba o ramę, więc może nie być tak źle.
Raczej tak, ale gleby zdarzają się najlepszym, a można mieć pewne obawy jak taki sprzęt będzie gleby znosił...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Osobiscie ja negatywnie do calego pomysłu fro tubing w intensie jestem nastawiony bo nawet jesli bike zostaje w 1 kawałku to wgnioty za łatwo dolne rurki łapia. Jak nie meczysz sprzetu i nie glebisz to oblookaj tamtego socoma w jakim stanie jest i wtedy decyduj.
Snikers
Posty: 191
Rejestracja: 01.03.2008 10:54:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Snikers »

Czy glebie, no jak to kazdemu od czasu do czasu zdazy mi sie wyglebic, ale jakos ostro raczej nie, ale wiadomo do pewnego razu az sie nie wyglebi ostrzej i wtedy moze byc smiesznie . A nie chce sie zawiesc na kupnie ramy ktora ma sezon wytrzymac bez zadnych problemow, a nie tak jak zumbi ^^ w ktorym mi juz 2 razy wachacz pekl bez katowania .
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Snikers lekki jesteś i masz pojęcie więc nie pękaj że po glebie się coś stanie, na to nie masz wpływu kompletnie, nawet jak klocem zawiniesz na drzewie to pogniesz wszystko...roweru wyścigowego nie składa się pod kątem gleb tylko preferencji własnych...

Na tej ramie spokojnie można poskładać bardzo lekki wyścigowy rower, masz masę własną 62kg co znaczy że spory zapas w maszynie będzie..jeśli King Kong siekał sezon :mrgreen:

Spaced wgnioty się robią nawet w grubych profilach, trzeba mieć naprawdę sporego pecha aby rozwalić ramę na kamieniu. Aramowi się to trafiło ale to przypadek i też spora ilość godzin na trasie...

bez obaw..
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Masz DH Teama, to trochę inna bajka. Takie wahaczyki zawsze mają ciężkie życie, z natury są mało sztywne i łamliwe. W Zumbi widać walkę z tymi przepdałościami, ale klasycznie skonstruowane wahacze są mocniejsze. Oprócz tego do pewnego momentu Zumbi miało ogólne problemy z wytrzymałoscią. Socom to jest na tyle inna konstrukcja, że nie można jednego z drugim porównywać.

Co do samego Socoma to osobiście nie wierzę, że sztuczkami konstruktorskimi można obniżyć masę ramy o 25 % bez wpływu na jej wytrzymałość. Co innego w przypadku ramy carbonowej, ale takie GT Fury wcale nie jest aż tak lekkie. Taka rama może być zoptymalizowana, tzn. mocna tylko w tych punktach, które są najbardziej obciążone w trakcie jazdy. Może zatem spokojnie wytrzymywać różne wygłupy, ale dzwon to dzwon, siła może zostać przyłożona z dowolnej strony w dowolne miejsce. Oczywiscie nie sprawdzałem jak w praktyce łamliwy jest Socom, wiadomo że nie kupię i nie rozwalę żeby sie przekonać, a nie jest to tak popularna rama jak Big Hit czy Glory, żeby można było na podstawie jakiejś dużej próby określić jej odporność. To co o niej piszę nazwałbym uzasadnionymi wątpliwościami. To co pisze Spaced - zwykłe kamienie ją wgniatają... mojej ramie leci 6 rok i kamienie to obiły w paru miejscach lakier, niczego nie wgniotły. To by potwierdzało, że poza "strategicznymi" miejscami to jest "papier"... No i skoro latające kamienie robią takie rzeczy z tą ramą to co zrobi jakaś przeszkoda na której zatrzyma się rower w przypadku dzwonu?
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Schodek pisze:Aramowi się to trafiło ale to przypadek i też spora ilość godzin na trasie...
Aramowi się to zdarzyło na samym początku, dlatego sprzedał i kupił 2 identyczną..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

ArthurGreenczyli wgniot nie zmienił jego decyzji o kupnie..

Kolega poskładał sobie nowy rower BH, pierwszy wypad do Myślenic, mała gleba i rower styka się mostami z drzewem..damper się zrzygał,korba evolve DH zgięta,zębatka,napinacz ( wyprostował),pedał,zgięta kiera,tarcza,zacisk,sztyca siodło.. jak się ma pecha to wszystko padnie...jest na to sposób aby się nie martwić o to :twisted:

...zmienić dyscyplinę na inną, np siatkówka,koszykówka tam nie ma gleb w lesie i nic się nie rozwali...

W moim sezonie trafia się naście solidnych gleb ( na dziko w lesie ) rower czasami roluje się dziesiątki metrów na ścianach ,odbijając się jak piłeczka...zawsze istnieje ryzyko zniszczenia ,ale jakoś nigdy się nie zastanawiałem nad tym czy mam jechać tędy czy nie, no bo gdyby rower zawadził o ten kamień i trafił pod takim kątem w to drzewo...to wtedy kiera się zegnie, a rama dostanie skosu w lewo...nie w prawo bo wcześniej rower zrobi fikołka odbijając się od tamtego drzewa na prawo od tego co jest po lewej....

naprawdę tak się zastanawiacie nad glebami ??

Ciekawe...czy jak zakładacie opony to uwzględniacie przebijalność na szkle w trakcie dojazdu na miejsce...i co macie po 2 dętki w kole ?/

Chyb anie więc po co się zapętlać nad takimi sprawami ? Skoro Socom jest FRO to znaczy że spokojnie wytrzymuje techniczną jazdę na trasach DH !! A po glebie to i rower Pirata może być w częściach...
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
kar0l
Posty: 222
Rejestracja: 11.11.2006 21:18:01
Kontakt:

Post autor: kar0l »

Oj tam oj tam :mrgreen: Nie ma co panikować, Socom jest lekki ale nie jest z papieru i w dh sporo zniesie, zwłaszcza przy tak niskiej wadze ridera. Sam mam Socoma, ale nie jestem chyba najlepszym przykładem, bo po pierwsze jeżdżę znacznie mniej niż większa część tego forum, a po drugie wolniej, chociaż nie mówię, że po bułki :twisted: Ostatnio przez to forum przewinął się opis Socoma, którego właścicielem jest mike007. Jego rower dostał duuużo bardziej po tyłku niż mój, a czuje się chyba dobrze.

Najlepiej będzie jak pooglądasz ten rower z bliska i jeśli optycznie będzie wyglądał dobrze, nie będzie żadnych luzów, itp a jak sam pisałeś jest to okazja cenowa, to wg mnie nie ma się nad czym zastanawiać 8)
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

kar0l - nikt nie mówi, że sporo nie zniesie, to jest sprzęt pomyślany do DH i na pewno tam gdzie ma być mocny tam jest mocny. Problem w tym,że bardziej odchudzony rower ma więcej słabszych miejsc, na które jeśli trafisz w momencie dzwonu to moze być kiepsko. Nie wiem jak jest w przypadku Socoma, słabo znam tą ramę, ale w Treku 88 kilka razy widziałem połamane wahacze, zawsze w tym samym miejscu. To akurat można zwalić na karb błędu konstrukcyjnego, ale to pokazuje jak to wszystko jest "na styk" zrobione. No i jednemu może akurat styknąć, innemu nie, a inny nadwyręży konstrukcję i w porę sprzeda, opcji jest sporo i nie takie lekkie konstrukcje bywają zarzynane przez niektórych gostków...
kar0l
Posty: 222
Rejestracja: 11.11.2006 21:18:01
Kontakt:

Post autor: kar0l »

Ale ktoś czytając ten topic może pomyśleć, że socom jest zrobiony ze szkła i jeśli podczas wypadku kamień uderzy w jej słabszy punkt to będzie po ramie - a tak nie jest :!: Są wypadki których żaden rower nie wytrzyma, są takie z których niektóre rowery wyjdą bez większego szwanku a z innymi będzie już gorzej. Taki zwykły wypadek, jakich co sezon mamy sporo, socom wytrzyma beż żadnych problemów :wink:

Czy ktoś jadąc w dół myśli cały czas o tym że się połamie? Jeśli nie, to zastanówcie się co wytrzyma mocniejsze uderzenie kość czy rama? Jeśli odpowiedź napierwsze pytanie brzmi "tak" to taka osoba powinna zmienić sport, bo ma on sprawiać przyjemność :D
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Nie ma co się peniać. Socom to super rama. A wgnioty tak jak pisze Schodek , każda rama ma prawo w takiej czy innej sytuacji. Bierz i śmigaj. Nie pożałujesz na pewno.
Snikers
Posty: 191
Rejestracja: 01.03.2008 10:54:14
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Snikers »

Chyba rozwialiscie moje watpliowosci co do zakupu tej ramy ; ) z gory dzieki ; ) wszystkim . Do zobaczenia w sezonie na trasach :))
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Gniotliwe rury nie wpływaja na wytrzymałosc bika i nie to sugerowałem ale jak komus to przeszkadza to jednak poza historia Arama socomowych z dziwnych przypadkach pognieciona rurka słyszałem kiedy rozgladałem sie za ta rama 2 lata temu.

kar0l zalezy jaka kosc, jaka rama i gdzie ;) Sport sprawia mi przyjemnosc ale fizyka dalej dziala ;)
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

Spaced pisze:kiedy rozgladałem sie za ta rama 2 lata temu
przeciez tak nie lubisz Intensow i ich VPP ? ; d
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Spaced poza tym kiedyś kłóciłeś się ze Steelem że socom ma geo Enduro/FR. Nie wspomnę że minimalnie różni się od M3 :D Jak to w końcu jest ? :D
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zaborowski1KaczorAC1 2 lata temu? Czytamy ze zrozumieniem? 2 lata temu - wtedy kiedy kupowalem lapierre, który obecnie tez mi nie lezy. 2 lata temu ogolnie znacznie mniej zorientowany byłem co i jak na rynku mozna ogarnac i miałem pare pomysłow, których bym obecnie nie powielil.

A ty Kubuś 2 lata temu sessiona wzioles 10tke? Teraz tez ci sie podoba? ;)
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

Spaced a podoba mi sie dalej , gorzej z praca ale rama zawsze mi sie bedzie wizualnie podobac.
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości