Linkage - rozne ramy
Spaced pewnie tak, zaczynam się zastanawiać: dlaczego tak trudno znaleźć antidotum na przyzwoitą pracę?? na początku łuk powinien się delikatnie oddalać o koła wyznaczanego od punktu nakładania się łańcucha na korbę, ale nie za dużo żeby nie było czuć kopania korby, a potem już delikatne oddalanie się łuku...no sam nie wiem
B1 team i 5th element
Aqqs bo nie liczy sie tylko os po jakiej idzie koło tylko tez krzywe przełozenia, pedałowanie, anti squat (za duzo tez zle bo przy hamowaniu wywala cie rower przez kiere), CC i IC tez sa wazne zeby bike był stabilny. Do tego w teori lepiej miec jak najwiecej cofania do dh ale wtedy masz problem w 2 miejscach - naped i koniecznosc rolki i długi wachacz - mozesz dac bazowo krótki ale to bedzie ci ograniczac stabilnosc kiedy bike jest wyzej w skoku. Tak na prawde jaki jest idealne zawieszenie to raczej od preferencji zalezy. Wstek ogolnie dobry tez jest dlatego, ze odpowiednio wsteczny rower i masz stała baze kół. A co do samych przelozen to masz dylemat - progresja - liniowo - progresja czy liniowo. Jedno da ci lepsze pedałowanie, trudniejsze dobicie i ladna prace w srodku ale w zamian za to gorsza prace z damperami (bo tłumienie dla wysokiego przelozenia na poczatku skoku bedzie inne niz dla małego na koncu, a jednak wiekszosc damperów jest speed sensitive) oraz trudniej sie przyzwyczaic do takiego bika riderowi niz do przewidywalnej liniowej pracy. Duuuuzo zmiennych 

-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
Slopstyler ale wiesz formalnie jakby patrzec tylko na to w jaka strone ida linki to miałbys 2 albo 4 patenty zaleznie czy dzielisz je na kierunek ruchu wzgledem siebie czy ogólnie. Dorzuciłbys rozdzielenie na krótkie linki/długie to masz 8. Przełozenia ma wiele firm opatentowanych wiec taki klon klonem 100% nigdy do konca nie bedzie. Dw-link na pewno ma krzywe opatentowane, nie wiem jak inne patenty ale pewnie tez.
Śledziu marketingowy bełkot. Vpp2 to vpp1 tylko po prostu przeprojektowali krzywe kiedy zorientowali sie, ze sa 10lat za murzynami i dali im ładna nazwe. To mniej wiecej takie same pieprzenie jak fox mówi, ze w nowych 40tkach jest fit damper jak to przeciez to samo co jest w foxie od zawsze bo ich tłumik sie tak nazywa, a 09 i 10 to to samo tylko naklejki inne
Santa zawsze wciskac gówno lubiła i dlatego jestem do tej firmy uprzedzony.
Śledziu marketingowy bełkot. Vpp2 to vpp1 tylko po prostu przeprojektowali krzywe kiedy zorientowali sie, ze sa 10lat za murzynami i dali im ładna nazwe. To mniej wiecej takie same pieprzenie jak fox mówi, ze w nowych 40tkach jest fit damper jak to przeciez to samo co jest w foxie od zawsze bo ich tłumik sie tak nazywa, a 09 i 10 to to samo tylko naklejki inne

Aqqs jak chcesz o zawieszeniach polookac to mozesz poprzekopywac starsze posty dw na mtbr i ridemonkey bo chłop do znudzenia niektóre rzeczy tłumaczył. Tyle, ze to tylko 1 poglad bo np. chłopaki z k9 czy paru innych ludzi nie zawsze ma 100% zgodne z nim pomysły. W dirtach od lata bodajze sa tez fajne arty tłumaczace bardzo prosto działanie zawieszenia robione przez inzyniera z k9. Takie 2 dobre źródła na szybko
Zawsze lubie jedno i drugie czytac bo sie czegos ciekawego dowiedziec mozna. Do niedawna nie mialem nawet pojecia o tym czym jest np. IC (instant center).

Aqqs Ic to jest instatenous center (nie wiem jak w polskim to sie ładnie nazywa) co do cc nie jestem pewien - oba dotycza tylko wirtuali. IC jesli mi sie nic nie myli (nie moge pełnego opisu znalesc z dirta teraz) to był własnie ten wirtualny pkt. ktory w danym momencie jest pktem obrotu. W niektórych bikach jak sobie wyrysujesz ładnie zobaczysz, ze czasem ten pkt wychodzi niekoniecznie gdzies po srodku bika, a mocno w tzw. dupie i wtedy bike traci na stabilnosci( w duzym uproszczeniu). Dobrym przykladem sa biki oparte na zawieszeniu ala stare yeti 9tka. CC jest z nim jakos powiazane ale tutaj brakuje mi wiedzy wiec nie bede sie wypowiadac.
Ogólnie bede mógł to sprobuje znalesc co ciekawsze arty o zawieszeniu z dirta i skany powrzucam na forum ale na razie czasu brak bo sesja
Ogólnie bede mógł to sprobuje znalesc co ciekawsze arty o zawieszeniu z dirta i skany powrzucam na forum ale na razie czasu brak bo sesja

-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości