Uszczelki White Brothers ud150
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Uszczelki White Brothers ud150
Witam. Chciałem prosić o rade:) Mianowicie przydałoby się wymienić uszczelki kurzowe i olejowe w tym amortyzatorze.(Wiem ze to zabytek itd ale nie o to tu chodzi) Dostępność oryginalnych uszczelek jest słaba wiec odpuszczam tę opcję. Zastanawiam się nad dopasowaniem uszczelniaczy od innego amorka. Np od bombera 32 mm(white też ma 32 mm). Uszczelki Enduro lub oryginalne marcoka lub Rs. No chyba że jakieś zamienniki. Czy szukanie nieoryginalnych uszczelek ma jakąkolwiek szansę powodzenia? Poniżej link z oryginalnymi uszczelkami. Sklepy z simeringami w okolicy nie rozpoznają symboli z oryginalnych uszczelek oraz nie mogą nic dopasować.
http://www.treefortbikes.com/525_333222 ... ring).html
Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą poradę
http://www.treefortbikes.com/525_333222 ... ring).html
Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą poradę
goodyear22 Stare wb maja lagi calowe a nie metryczne . Tam jest 31,7mm golen z tego co pamietam . Uszczelki mozesz zamowic z usa od WB . Zestaw kurzowych + olejowych kosztuje 20$ wiec zaden majatek , przesylka listowna (2-3tyg) kosztuje 6$ , priorytetem (6-10 dni) kosztuje 21$ przesylka . Kup oryginalne i tyle .
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Tak masz racje że to nie jest dużo itdtroyo pisze:Zestaw kurzowych + olejowych kosztuje 20$ wiec zaden majatek
Czyli WB bez problemu wysyłkę prowadzi do Polski?
Jeśli tak to wszystko jasne, mój błąd

A jak jest ze ślizgami? Ich wymiana bez specjalnych narzędzi które oferuje np. Wb jest mozliwa i w miarę prosta?
goodyear22wybicie nie jest jakims problemem do zrobienia (dlugi pret + mloteczek , oczywiscie uzyte z glowa), natomiast trzeba uwazac przy wbijaniu nowych , dobrac dobra rure pcv i rownomiernie osadzic wszystkie slizgi (przysla ci po 3 na lage , jesli zamowisz , ale nie pamietam ile kosztowaly ) . Za komplet uszczelek i slizgow (do modelu DH-2) z przesylka (za 6$) do polski zaplacilem jakies 140zl . Paczka przyszla w jakies 1,5 tyg.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Kurcze obawiam się by nie zepsuc go podczas wbijania nowych slizgów:/ Jesli lagi są połączone i skręcone osią to luzu nie wyczułem, jedynie co to każda laga z osobna ma delikatny luz.Nie wiem czy warto naprawiać te ślizgi bo amor juz stary a i te delikatne luzy też jakoś szczególnie nie przeszkadzają. Uszczelki do wymiany napewno ale czy warto wymieniać slizgi? troyo jak uważasz?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
skoro luzu nie czujesz w czasie jazdy/hamowania to nie ma co zmieniac slizgow . Co do uszczelek to tez nie wiem czy jest sens . Teraz wb maja lagi 32mm i pod takie lagi mi wyslali uszczelki (robione przez enduro) . Powiem tak : najgorsze co mozesz sobie zrobic , to wladowac tam uszczelki kurzowe enduro . Uszczelki byly pod lagi 32mm , ja mialem 31.7 a byly tak ciasne , ze widelec az sie blokowal ... wyjebalem to od razu z widelca nawet nie czekajac na dotarcie (zeby sobie krzywdy nie zrobic ) . Uszczelki olejowe , ktore tez sa pod nowe juz lagi 32 nie trzymaja oleju ze wzgl. na srednice . Stare znacznie lepiej sobie z tym radzily .
http://www.ggtrading.pl/ < tutaj mozesz sobie dorobic uszczelki pod wymiar . Wszystko musisz tylko pomierzyc , wybrac odpowiedni profil i material . Ja do dorado dorabialem sobie olejowe wykonane z teflonu z dodatkami redukujacymi tarcie w postaci dwusiarczku molibdenu . Koszt 20zl/sztuka okolo . W wypadku olejowych interesuja cie uszczelnienia tloczyskowe z profilem S19-F . Powiedz im ze uszczelka ma miec 6mm wys , z tego co pamietam i ma byc pasowana zewnetrznie pod otwor taki jaki zmierzysz w obudowie widelca oraz pod golen taka jak zmierzysz (31,7 ale zmierz na wszelki wypadek ) .
http://www.ggtrading.pl/ < tutaj mozesz sobie dorobic uszczelki pod wymiar . Wszystko musisz tylko pomierzyc , wybrac odpowiedni profil i material . Ja do dorado dorabialem sobie olejowe wykonane z teflonu z dodatkami redukujacymi tarcie w postaci dwusiarczku molibdenu . Koszt 20zl/sztuka okolo . W wypadku olejowych interesuja cie uszczelnienia tloczyskowe z profilem S19-F . Powiedz im ze uszczelka ma miec 6mm wys , z tego co pamietam i ma byc pasowana zewnetrznie pod otwor taki jaki zmierzysz w obudowie widelca oraz pod golen taka jak zmierzysz (31,7 ale zmierz na wszelki wypadek ) .
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Patrząc po profilach to uszczelek kurzowych u nich nie dorobię. Chyba nie ma na ich stronce takiego profilu?
Ale te olejowe to całkiem niezły i tani pomysł, tylko skąd wiedzieć z jakiego materiału je wykonać? Rozumiem że te Które Ty zamówiłeś z teflonu to PTFE (ten biały materiał który jest opisany na podanej przez Ciebie stronce.) Do Wb na olejowe uszczelki ten materiał będzie odpowiedni?
Pozdrawiam
Ale te olejowe to całkiem niezły i tani pomysł, tylko skąd wiedzieć z jakiego materiału je wykonać? Rozumiem że te Które Ty zamówiłeś z teflonu to PTFE (ten biały materiał który jest opisany na podanej przez Ciebie stronce.) Do Wb na olejowe uszczelki ten materiał będzie odpowiedni?
Pozdrawiam
Kurzowe to sa pierscienie zgarniajace . ja robilem z Ecoflonu 2 (to jest ptfe+ dwusiarczek molibdenu) . Bedzie odpowiedni . Co do profilu kurzowych to cokolwiek nie wybierzesz z przeznaczonych do hydrauliki , to bedzie ok (np A01-A , A02-A , A04-A ). Co do materialu na nie to mysle ze Ecorubber 1 bedzie ok .
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Te uszczelniacze których symbole podałeś nie będą pasowały chyba, ponieważ moje uszczelniacze takjakby wchodza takim kołnierzem w lage:) to coś takiego :
http://www.enduroforkseals.com/id39.html
No chyba że nie rozumiem przekrojów
Rozumiem że wszystkie te uszczelniacze są na "sprężynkach"?
Pozdrawiam
http://www.enduroforkseals.com/id39.html
No chyba że nie rozumiem przekrojów

Rozumiem że wszystkie te uszczelniacze są na "sprężynkach"?
Pozdrawiam
goodyear22 beda pasowaly , ten kolnierz naokolo nic nie daje wiec nie masz sie o co martwic . Napisz im tylko ze ma to byc mocowanie na wcisk . Nie ma sprezynek takich o jakich myslisz , ale sa inne , ktore dzialaja bdb .
wrobelsk8wszystko spoko , ale tam nie wejda tak wysokie uszczelki olejowe . Tam sa pierscienie , ktore blokuja uszczelke na swoim miejscu (aby nie wyskoczyla przy wzroscie cisnienia ) . Przynajmniej tak ejst w moim widelcu .
wrobelsk8wszystko spoko , ale tam nie wejda tak wysokie uszczelki olejowe . Tam sa pierscienie , ktore blokuja uszczelke na swoim miejscu (aby nie wyskoczyla przy wzroscie cisnienia ) . Przynajmniej tak ejst w moim widelcu .
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
troyo Dzięki Ci wielkie za pomoc z tymi uszczelkami
Znasz może specyfikację tego amortyzatora, chodzi mi o to czy powinno go zalewać się olejem całego czy smarowany jest smarem stałym? Nigdzie nie moge znaleść informacji na ten temat. Wiem tylko że w tłumiku musi być olej. wszystko w środku jest ładnie uszczelnione od korków aż po te uszczelki olejowe wiec może powinien tam być olej? ale ile i jaki? Są to spore rury wiec zalewać je do pełan litrami oleju to chyba głupota.

Znasz może specyfikację tego amortyzatora, chodzi mi o to czy powinno go zalewać się olejem całego czy smarowany jest smarem stałym? Nigdzie nie moge znaleść informacji na ten temat. Wiem tylko że w tłumiku musi być olej. wszystko w środku jest ładnie uszczelnione od korków aż po te uszczelki olejowe wiec może powinien tam być olej? ale ile i jaki? Są to spore rury wiec zalewać je do pełan litrami oleju to chyba głupota.
wrobelsk8 39.75 jest u mnie zewnętrznawrobelsk8 pisze:31.70 x 42.00 x 7/9
goodyear22 http://ekosport.com/wb_manuals/WBUD150INSTRUCTIONS.pdf tu masz manuala do tego widelca . Ja do swojego wlewalem po 40ml Red Rum'a (taki olej smarujacy rock shoxa , drogi , ale dziala cuda) i pracowal jak zaden inny widelec . Do tego troche smar manitou Prep M miedzy uszczelki olejowe i kurzowe . Jesli wlejesz za duzo oleju , to nadmiar po prostu zostanie po jezdzie na dolnych goleniach . Potem juz bedzie git .
W manualu nie ma chyba opisanego serwisu kartridza , ktory sie wewnatrz znajduje . Jak rozbierzesz go i porobisz fotki tego ustrojstwa to moge ci powiedziec jak to przeserwisowac , na razie moge sie tylko domyslac co tam jest w kartridzu .
W manualu nie ma chyba opisanego serwisu kartridza , ktory sie wewnatrz znajduje . Jak rozbierzesz go i porobisz fotki tego ustrojstwa to moge ci powiedziec jak to przeserwisowac , na razie moge sie tylko domyslac co tam jest w kartridzu .
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
troyo Ten tłumik to prostu przelewowy kardridz wiec z nim problemów nie ma. Wszystkie uszczelniacze w nim wymieniłem. Chcem go zalać motorexem 2,5W. Kupowanie motorexa i dodatkowo Red ruma to troche drogi interes wiec zastanawiam się nad wlaniem motorexa do tłumika i troche do każdej lagi. Tylko nie wiem jaki bedzie tego efekt. Dodatkowo jakiś smar na uszczelki np. Judy Butter.
Pozostaje jeszcze kwestia dokładnego wyczyszczenia bebechów amora(wnętrza rur) Niewiem czy można to zrobić benzyna? Może jakimiś ręcznikami papierowymi to wyczyścić w środku do sucha?
Wielkie dzięki za wszystkie rady
Pozostaje jeszcze kwestia dokładnego wyczyszczenia bebechów amora(wnętrza rur) Niewiem czy można to zrobić benzyna? Może jakimiś ręcznikami papierowymi to wyczyścić w środku do sucha?
Wielkie dzięki za wszystkie rady

-
- Posty: 27
- Rejestracja: 21.10.2008 18:12:28
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
cytat z instrukcji ud180 - amor w srodku identyczny-a instrukcja jest dokladniejsza.
13) Add 20cc’s of 30w motor oil into fork at this time (figure 10). Before threading cap screw adjuster
needle all the way down, thread the fork cap tightly, press in spring
spacer into cap, then stuff o-ring with a flathead screwdriver into
cap. Screw cap onto leg. Stroke fork to check for smooth operation.
Adjust damping needle out as needed once on the bike and you
have ridden it.
13) Add 20cc’s of 30w motor oil into fork at this time (figure 10). Before threading cap screw adjuster
needle all the way down, thread the fork cap tightly, press in spring
spacer into cap, then stuff o-ring with a flathead screwdriver into
cap. Screw cap onto leg. Stroke fork to check for smooth operation.
Adjust damping needle out as needed once on the bike and you
have ridden it.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości