Opony bezdetkowe

XkrisX
Posty: 293
Rejestracja: 20.03.2006 20:40:12
Kontakt:

Post autor: XkrisX »

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Ghetto dobre ale nie z kazda opona/obrecza trzyma cisnienie niestety.
nooz
Posty: 475
Rejestracja: 27.12.2007 21:06:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: nooz »

mam takie pytanie: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=4620 w PL minion 26x2,35 60a 2ply jest niedostępny, a jeśli dobrze widze w UK jest.. może się mylę?
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

nie dziw sie :D

w polsce sporo opon maxxisa jest niedostepnych ,,,, np wszystkie modele dh ust :/:/
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Spaceddokladnie , mam zestaw mavicow ex721 i opon michelin dh16 i dh24(oczywiscie bezdetkowe) i nie ma bata zeby to uszczelnic . Ani patenty z detkami , ani tasma izolacyjna , nawet kompresor za 1600zl nie pomogl . Powietrze wali bokami tylko i opona sie nie napelnia .
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

troyo, możliwe że 721 jest za wąska.. W końcu to stara obręcz pod V-brake.. A że świetna obręcz, to inna sprawa ;)

Mnie teraz po przemyśleniach wzięło na kółka nowe i mam koła DT na 5.1 obręczach i kusi mnie właśnie no Tubes..

Może któryś z Was przeliczał, jaki jest zysk wagowy, czy w ogóle taki jest?? Jeśli chodzi o komfort i "nie przebijalność" sprawa jest jasna.. Gorzej z ceną i przede wszystkim z dostępnością opon UST..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

Z oponami jest niestety słabo. W CRC maxxisy ust kosztuja od 30 do 35 funtow- czyli sporo.

Mozliwe ze cos sie ruszy u nas w PL, mialem info od wlasciciela duzego sklepu ze moze w 2010 beda juz ust dh w PL.
Mordar
Posty: 183
Rejestracja: 16.07.2009 20:34:18
Kontakt:

Post autor: Mordar »

niestety i to jest smutne ze wciaz jestesmy w tyle nawet z takimi oponami...
a co do ceny...30-35 funtow to dla anglika tyle co dla nas 30-35 zł tez przykre...
ciekawe kiedy w koncu uda sie nam dogonic reszte swiata chocby pod wzgledem opon:)
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

ArthurGreen wypada ci waga dętek :] czyli conajmniej 500gr
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ArthurGreen przeciez przy samoróbkach no tubsowych opon ust juz nie trzeba, one sa innej budowy zeby z obreczami w standardzie pracowaly ;)

A co do waskosci to nie jestem pewien. Ogólnie z reguły, jak zakladasz obrecz bez kłopotu to raczej nie bedzie trzymac ;) Wiem, ze z 6.1 nie trzyma cisnienia nic, jak z 5.1 to nei wiem. A co do opon ust to moze Schwable? ;)
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

dętki stosowane w MTB super lekkie to 130g na koło ( mżna jeszcze mniej pewnie ) !!

Osobiście stosuję normalne MTB 180g. łatwo policzyć ile masy na dwa koła ale też łatwo sobie zdać sprawę jaki komfort daje dętka...

z ciekawości na jakim ciśnieniu da radę bezpiecznie śmigać na tublessach ?/ da radę zejść z ciśnieniami do takich wartości jak z dętką ?/ aby opona działałą nadal bez spadania z obręczy ??

przykładowo - intense spike ( mud ) 0.8-1.0 bara !!
- maxxis minion 2.5 1.4-1.8 bara


Mnie osobiście do tub zniechęca kłopot z dostępnością, i kłopoty z jazda na niskich ciśnieniach...złapiesz kapcia w środku gór i co ?? a tak wyjmiesz dętkę i po 5 min jedziesz dalej...

ale ciekaw jestem opinii posiadaczy tub na niskim ciśnieniu..bo zarabiają minimalnie z masą ale ryzyko kapcia zdecydowanie większe na niskim ciśnieniu
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

ArthurGreenproblem jest raczej z oponami , niesamowicie ciezko wchodza na obrecz i nie chca "wskoczyc" . Rozjezdze je z normlanymi detkami i wtedy sproboje : )
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Schodek po pierwsze kapcia jest duuuuzo trudniej zlapac wiec nie ma sie o to co bac, a jak lejesz sealant to on zatka dziury, te bardzo duze tylko na jakis czas ale zdarzysz zjechac. Mialem juz takie sytuacje, ze wycinałem sobie dziure w oponie i orientowałem sie dopiero jak zjechałem na dol i poczekalem sobie troche wiec nie ma stresu.

A co do niskich cisnien to jak dasz obrecz ust z opona ust to nie ma problemu. Jezdze na maxxisach nisko bardzo i jest luz. Jak z metodami typu ghetto czy rim stripsy mavica to juz nie wiem.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

Spaced ale podaj konkretne ciśnienie proszę na jakim dasz radę spokojnie śmigać, bez zwijania się opony..bo pisałeś coś że miałeś kłopoty z jakąś oponą jak wbiłeś 16psi ( 1 atm z małym haczykiem)

Z tego co wiem to na niskim ciśnieniu w zakrętach opona UST potrafi się rozszczelnić z powodu zbyt niskiego ciśnienia rozpychającego od środka. Na dętkach nie ma takiej opcji bo powietrze zamknięte jest w dętce a nie w oponie..

pytam z ciekawości bo praktycznie nie znam wielu co na UST w Dh śmigają...rozumiem XC bo to ta walka o te Waty na podjazdach :evil:
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Schodek jak wbiłem ponizej 16 psi mialem. I nie nie rozszczelniała sie wcale, po prostu cisnienia było za mało i opona siadala ale przy podobnym cisnieniu siada mi tez opona z detka.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

..no to na czym polegać mają zalety UST nad dętką ?? czy tylko te 100g na masie ?/ czy jednak jest jeszcze jakiś prezent :)

Minusy
słaby asortyment i dostępność
kłopoty z pompowaniem
kłopoty z łataniem opony
Plusy
100g mniej ;)
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Schodek

Plusy:
-120g/koło lzej (240g na 2 koła) - najlzejsza detka jaka spotkalem
-Duzo zadziej powietrze ci z opony schodzi bo trzeba rozciac opone
-Z moich doswiadczen ust opona na ust detce jednak lepiej trzyma troche przy niskim cisnieniu bo opona na prawie zflaczałej detce juz potrafi sie zle ułozyc
-Teoretycznie mniejsze tarcie ale ile to sie na jazde przeklada to nie wiem bo trzebaby slepy test zrobic
-Jak rozetniesz opone to w wiekszosci przypadkow na dół trasy spokojnie zjedziesz.

Teoretycznie scianki opon ust mogloby byc jeszcze lzejsze ale, ze tylko maxxis robi oddzielnie opony ust i nie ust to nie za bardzo to jest wykorzystywane, maxxisy ust sa minimalnie lzejsze ale to raczej wynika z tego, ze sie szczególnie do tego nie przykladali niz z praktycznych ograniczen ;)


Minusy:
Trzeba miec duza pompke (wielki kłopot to nie jest)
Drozsze opony (chociaz schwable i michelin jest zawsze w ust wiec jak chcesz te firmy to nic nie doplacasz)
Jak juz rozetniesz opone to rzeczywiscie na kolanie jej nie zalatasz.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Schodekna tym , ze zamiast wkladania zjazdowych dwoch 500g zjazdowych detek , zalewasz 400g mleczka .
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

troyo ja wkładam normalne -tanie dętki 180g a mleczka lejesz zdecydowanie mniej objęjtościowo ...po spienieniu się to może być i 400ml na koło kto wie :)

Spaced 120g dętka ale masa mleczka tez się liczy więc ta wartość myślę że na poziomie 60g na kole pozostanie czyli zysk minimalny na masie a kłopoty z oponami ( oferta ) pozostały.

Ciekawe czemu UST szeroko nie wjechało w Dh skoro oszczędzamy masę rotacyjną ??

Norbert masz rację ze dostępność obręczy i opon wpływa na popularność.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości