Opony bezdetkowe
mam takie pytanie: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=4620 w PL minion 26x2,35 60a 2ply jest niedostępny, a jeśli dobrze widze w UK jest.. może się mylę?
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
troyo, możliwe że 721 jest za wąska.. W końcu to stara obręcz pod V-brake.. A że świetna obręcz, to inna sprawa
Mnie teraz po przemyśleniach wzięło na kółka nowe i mam koła DT na 5.1 obręczach i kusi mnie właśnie no Tubes..
Może któryś z Was przeliczał, jaki jest zysk wagowy, czy w ogóle taki jest?? Jeśli chodzi o komfort i "nie przebijalność" sprawa jest jasna.. Gorzej z ceną i przede wszystkim z dostępnością opon UST..

Mnie teraz po przemyśleniach wzięło na kółka nowe i mam koła DT na 5.1 obręczach i kusi mnie właśnie no Tubes..
Może któryś z Was przeliczał, jaki jest zysk wagowy, czy w ogóle taki jest?? Jeśli chodzi o komfort i "nie przebijalność" sprawa jest jasna.. Gorzej z ceną i przede wszystkim z dostępnością opon UST..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
ArthurGreen przeciez przy samoróbkach no tubsowych opon ust juz nie trzeba, one sa innej budowy zeby z obreczami w standardzie pracowaly 
A co do waskosci to nie jestem pewien. Ogólnie z reguły, jak zakladasz obrecz bez kłopotu to raczej nie bedzie trzymac
Wiem, ze z 6.1 nie trzyma cisnienia nic, jak z 5.1 to nei wiem. A co do opon ust to moze Schwable? 

A co do waskosci to nie jestem pewien. Ogólnie z reguły, jak zakladasz obrecz bez kłopotu to raczej nie bedzie trzymac


dętki stosowane w MTB super lekkie to 130g na koło ( mżna jeszcze mniej pewnie ) !!
Osobiście stosuję normalne MTB 180g. łatwo policzyć ile masy na dwa koła ale też łatwo sobie zdać sprawę jaki komfort daje dętka...
z ciekawości na jakim ciśnieniu da radę bezpiecznie śmigać na tublessach ?/ da radę zejść z ciśnieniami do takich wartości jak z dętką ?/ aby opona działałą nadal bez spadania z obręczy ??
przykładowo - intense spike ( mud ) 0.8-1.0 bara !!
- maxxis minion 2.5 1.4-1.8 bara
Mnie osobiście do tub zniechęca kłopot z dostępnością, i kłopoty z jazda na niskich ciśnieniach...złapiesz kapcia w środku gór i co ?? a tak wyjmiesz dętkę i po 5 min jedziesz dalej...
ale ciekaw jestem opinii posiadaczy tub na niskim ciśnieniu..bo zarabiają minimalnie z masą ale ryzyko kapcia zdecydowanie większe na niskim ciśnieniu
Osobiście stosuję normalne MTB 180g. łatwo policzyć ile masy na dwa koła ale też łatwo sobie zdać sprawę jaki komfort daje dętka...
z ciekawości na jakim ciśnieniu da radę bezpiecznie śmigać na tublessach ?/ da radę zejść z ciśnieniami do takich wartości jak z dętką ?/ aby opona działałą nadal bez spadania z obręczy ??
przykładowo - intense spike ( mud ) 0.8-1.0 bara !!
- maxxis minion 2.5 1.4-1.8 bara
Mnie osobiście do tub zniechęca kłopot z dostępnością, i kłopoty z jazda na niskich ciśnieniach...złapiesz kapcia w środku gór i co ?? a tak wyjmiesz dętkę i po 5 min jedziesz dalej...
ale ciekaw jestem opinii posiadaczy tub na niskim ciśnieniu..bo zarabiają minimalnie z masą ale ryzyko kapcia zdecydowanie większe na niskim ciśnieniu
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Schodek po pierwsze kapcia jest duuuuzo trudniej zlapac wiec nie ma sie o to co bac, a jak lejesz sealant to on zatka dziury, te bardzo duze tylko na jakis czas ale zdarzysz zjechac. Mialem juz takie sytuacje, ze wycinałem sobie dziure w oponie i orientowałem sie dopiero jak zjechałem na dol i poczekalem sobie troche wiec nie ma stresu.
A co do niskich cisnien to jak dasz obrecz ust z opona ust to nie ma problemu. Jezdze na maxxisach nisko bardzo i jest luz. Jak z metodami typu ghetto czy rim stripsy mavica to juz nie wiem.
A co do niskich cisnien to jak dasz obrecz ust z opona ust to nie ma problemu. Jezdze na maxxisach nisko bardzo i jest luz. Jak z metodami typu ghetto czy rim stripsy mavica to juz nie wiem.
Spaced ale podaj konkretne ciśnienie proszę na jakim dasz radę spokojnie śmigać, bez zwijania się opony..bo pisałeś coś że miałeś kłopoty z jakąś oponą jak wbiłeś 16psi ( 1 atm z małym haczykiem)
Z tego co wiem to na niskim ciśnieniu w zakrętach opona UST potrafi się rozszczelnić z powodu zbyt niskiego ciśnienia rozpychającego od środka. Na dętkach nie ma takiej opcji bo powietrze zamknięte jest w dętce a nie w oponie..
pytam z ciekawości bo praktycznie nie znam wielu co na UST w Dh śmigają...rozumiem XC bo to ta walka o te Waty na podjazdach
Z tego co wiem to na niskim ciśnieniu w zakrętach opona UST potrafi się rozszczelnić z powodu zbyt niskiego ciśnienia rozpychającego od środka. Na dętkach nie ma takiej opcji bo powietrze zamknięte jest w dętce a nie w oponie..
pytam z ciekawości bo praktycznie nie znam wielu co na UST w Dh śmigają...rozumiem XC bo to ta walka o te Waty na podjazdach

http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
..no to na czym polegać mają zalety UST nad dętką ?? czy tylko te 100g na masie ?/ czy jednak jest jeszcze jakiś prezent 
Minusy
słaby asortyment i dostępność
kłopoty z pompowaniem
kłopoty z łataniem opony
Plusy
100g mniej

Minusy
słaby asortyment i dostępność
kłopoty z pompowaniem
kłopoty z łataniem opony
Plusy
100g mniej

http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Schodek
Plusy:
-120g/koło lzej (240g na 2 koła) - najlzejsza detka jaka spotkalem
-Duzo zadziej powietrze ci z opony schodzi bo trzeba rozciac opone
-Z moich doswiadczen ust opona na ust detce jednak lepiej trzyma troche przy niskim cisnieniu bo opona na prawie zflaczałej detce juz potrafi sie zle ułozyc
-Teoretycznie mniejsze tarcie ale ile to sie na jazde przeklada to nie wiem bo trzebaby slepy test zrobic
-Jak rozetniesz opone to w wiekszosci przypadkow na dół trasy spokojnie zjedziesz.
Teoretycznie scianki opon ust mogloby byc jeszcze lzejsze ale, ze tylko maxxis robi oddzielnie opony ust i nie ust to nie za bardzo to jest wykorzystywane, maxxisy ust sa minimalnie lzejsze ale to raczej wynika z tego, ze sie szczególnie do tego nie przykladali niz z praktycznych ograniczen
Minusy:
Trzeba miec duza pompke (wielki kłopot to nie jest)
Drozsze opony (chociaz schwable i michelin jest zawsze w ust wiec jak chcesz te firmy to nic nie doplacasz)
Jak juz rozetniesz opone to rzeczywiscie na kolanie jej nie zalatasz.
Plusy:
-120g/koło lzej (240g na 2 koła) - najlzejsza detka jaka spotkalem
-Duzo zadziej powietrze ci z opony schodzi bo trzeba rozciac opone
-Z moich doswiadczen ust opona na ust detce jednak lepiej trzyma troche przy niskim cisnieniu bo opona na prawie zflaczałej detce juz potrafi sie zle ułozyc
-Teoretycznie mniejsze tarcie ale ile to sie na jazde przeklada to nie wiem bo trzebaby slepy test zrobic
-Jak rozetniesz opone to w wiekszosci przypadkow na dół trasy spokojnie zjedziesz.
Teoretycznie scianki opon ust mogloby byc jeszcze lzejsze ale, ze tylko maxxis robi oddzielnie opony ust i nie ust to nie za bardzo to jest wykorzystywane, maxxisy ust sa minimalnie lzejsze ale to raczej wynika z tego, ze sie szczególnie do tego nie przykladali niz z praktycznych ograniczen

Minusy:
Trzeba miec duza pompke (wielki kłopot to nie jest)
Drozsze opony (chociaz schwable i michelin jest zawsze w ust wiec jak chcesz te firmy to nic nie doplacasz)
Jak juz rozetniesz opone to rzeczywiscie na kolanie jej nie zalatasz.
troyo ja wkładam normalne -tanie dętki 180g a mleczka lejesz zdecydowanie mniej objęjtościowo ...po spienieniu się to może być i 400ml na koło kto wie
Spaced 120g dętka ale masa mleczka tez się liczy więc ta wartość myślę że na poziomie 60g na kole pozostanie czyli zysk minimalny na masie a kłopoty z oponami ( oferta ) pozostały.
Ciekawe czemu UST szeroko nie wjechało w Dh skoro oszczędzamy masę rotacyjną ??
Norbert masz rację ze dostępność obręczy i opon wpływa na popularność.

Spaced 120g dętka ale masa mleczka tez się liczy więc ta wartość myślę że na poziomie 60g na kole pozostanie czyli zysk minimalny na masie a kłopoty z oponami ( oferta ) pozostały.
Ciekawe czemu UST szeroko nie wjechało w Dh skoro oszczędzamy masę rotacyjną ??
Norbert masz rację ze dostępność obręczy i opon wpływa na popularność.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości