Syndicate na karbonowych obręczach edge

XkrisX
Posty: 293
Rejestracja: 20.03.2006 20:40:12
Kontakt:

Post autor: XkrisX »

Obrazek




a tu piekna ramka :D nie jaki CarbonMike
http://www.carbonmike.sk/
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

ej :D a czemu jeszcze nikt nie wspomniał o super cienkich wędkach z karbonu :D?

Przecież tak wiele osób odradza karbon Łamie sie, strzela i jest ******* ( przepraszam za wulgaryzm ) hehe masakra...

Miałem kiere eastona monkeya carbonowego :D i super mi sie na niej śmigało :D a wytrzymała i lekka bardzo :D ( tzn są przypadki gdzie stosują inne domieszki żywicy itd co przekłada sie na wytrzymałość carbonu ale co tam :D filmiki które przedstawił ciosu Rozjaśni przyszłość i otworzy oczy zakompleksionym ludziom z rodu komunistów :D )

A i jeszcze jedno :0 więcej jest ram z cro-mo i alu bo są tańsze w produkcji,a dzięki odpowiedniemu wycieniowaniu daje nam lekka i wytrzymała rame ale nie aż tak jak dobry Carbon ( który jest bardzo drogi ) )
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

inspiration pisze:Na stronie gt bikes piszą że rama karbonowa gt fury jest 10 razy mocniejsza niż wykonana z aluminium więc super mocna to dlaczego te ramy są tak mało popularne jeżeli są mocne i lekkie
Bo sa zajebiscie drogie jesli chcesz ja zrobic dobrze,a nie odstawic fuszerke? Domowej roboty chałupniczo robiony carbon moze wychodzic gównianie ale sam 2.5 sezonu jezdzilem na kierze easton monkey lite i wielokrotnie zatrzymywałem sie nia na drzewach, biłem nia o kamienie i ma duzo rys. Kiera dalej sie trzyma, zmieniłem tylko z powodu kątów. Nie ma ich duzo tylko dlatego, ze kosztuje 2x tyle co zwykla kiera alu. GT fury z cena 3999$ za rame mysle, ze tez duzo nie bedzie.

Swoja droga na tych obreczach jezdził cały sezon jesli sie nie myle Mitch Ropelato.
ciosu
Posty: 47
Rejestracja: 23.08.2007 21:43:24
Kontakt:

Post autor: ciosu »

KefirQn
Z wędkami bym uważał :), wiem bo sporo łowie jak mam wolne. Owszem, wędki z włókna węglowego są takie, że pociągniesz na niej naprawdę wiele (jeżeli chodzi o elastyczność i gibkość). Ale wystarczy że mocniej uderzysz nią o łódkę (a jak szczytówką to już w ogole) to piździec, po wędce, wiem bo stestowałem :/.
Wydaje mi się, że to zależy od średnicy, ale także od zastosowanego materiału. Wiadomo, te rodzaje, sploty, oploty, domieszki, zamieszki są różne zależy do czego włókno ma służyć:), ale jak widać carbon ma wiele zastosowań :).

Troche zaofftopowoalismy z tymi ramami itp, ale zestawiając wytrzymałość karbonowych ram do obręczy z jeszcze grubszą ścianką, wzmocnieniami, komorami, wzmocnieniami przez szprychy, cudami na kiju w obręczach to powinny jednak być mocne w ..., no... bardzo mocne.
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Włókno węglowe jest pięknym materiałem jeśli jest się w stanie wykorzystać jego właściwości i różnorodność w odpowiedni sposób, ciężko jest dostosować materiał tak, aby spełniał określone wymagania przy zachowaniu jego najlepszych cech czyli brak podatności na odkształcenia spowodowane zmęczeniem materiału, sztywność, i przede wszystkim o wiele niższa waga względem innych materiałów.

Sposobów układania i wykonania laminatów jest tyle ile ludzi, znaleźć złoty środek jest niebywale kosztowny i pracochłonny. Rodzaj żywicy, splot włókien, wypełniacze, dodatki, rodzaje materiałów. Nie dziwię się że ludzie uważają karbon za "gorszy" materiał, oni po prosu czytają opinie "fachowców" i sami dopowiadają sobie "fachowe" opowieści, bo po spotkaniu się z włóknem odnoszą wrażenie "Plastik", i to ukochane "wystarczy kamyczek żeby uszkodzić" Ludzie to nie szyba hartowana, która po kontakcie ze "świecą" rozpada się w drobny maczek, kiedy zaczniecie zwracać na to uwagę? Przyjmijcie to do wiadomości, materiał i żywica osobno są nie trwałe itd, w połącznieu tworzą coś niebywale mocnego (podobnie do żel betonu, jakoś o wytrzymałość tam nie boicie sie).

Co do tematu, czekam na kółeczka bo to świetny pomysł. A imam nadzieje że ramę troche przekonstruują, (może zmniejszą skok ? :P )
tobo
Posty: 106
Rejestracja: 14.08.2008 20:48:42
Kontakt:

Post autor: tobo »

co to wytrzymałości - większość wysnuwa teorie wyssane z własnego małego palca, nie mając pojęcia o wytrzymałości materiałów :)
na youtubie jest filmik w którym panowie zgniataja rame cannondale... wsadzona w imadło, ściśnięta do oporu parę razy... trzeszczy, wydaje się że pęka, szczęki imadła otwierają się i... nic. próbę powtórzyli kilkakrotnie.
potem próba młotkowa: rama obtłukiwana po kilkunastu strzałach w końcu się poddała.
następna w kolejce była rama alu: jedno lekkie puknięcie (nieporównywalnie delikatniejsze niż to karbonowe) i.... po ramie :)
na rynku od paru lat są no nejmowe ramy karbo do xc, sprzedaje je np bike stacja. ludzie na nich jeżdżą, znam przynajmniej jedną osobę ktora taką miała (obecnie przesiadła się na cos prestizowego) i nie słyszałem złego słowa na temat bajkstacjowej ramy...
co najważniejsze wg mnie: wytrzymałość lekkiej ramy karbonowej i porównywalnej wagowo ramy alu - tu zdecydowanie przewage ma karbon. oczywiście mowię o produkcie firmy ktora zna się na robocie i ma doświadczenie.
naturalną koleją rzeczy jest pojawianie się komponentów takich jak korby, kierownice, sztyce.... teraz kolej na obręcze. koła chyba najdłuzej opierały się karbonowi, nic nie trwa wiecznie....
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

toboty to masz zajebista wiedze jak widac , szczegolnie na temat wlokna weglowego . Po prostu lol .
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

ciosu pisze:Rzadko pisuje na tym forum, także w tym momencie wypadałoby mi sie przywitać, witam Smile.
Na temat wytrzymałość karbonu, mam do dodania tylko tyle:

http://www.youtube.com/watch?v=-lsDXEEUlRE
http://www.youtube.com/watch?v=SDVpRSNt ... re=related

Dziękuję, dobranoc Smile.
Kupuje carbonowa kiere!!! :wink:
http://www.endura.pl
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

ACextreme I co, wsadzisz ją w imadło, potłuczesz w nią młotkiem a potem ją pozgniatasz? ;) ;)
ReplaY
Posty: 373
Rejestracja: 15.11.2006 15:07:48
Kontakt:

Post autor: ReplaY »

Chciałem napisać, jak to karbon jest elastyczny, jak to oczywiste, że się do sportów grawitacyjnych nadaje, ale po tych filmach z Canondale'em w imadle to hcyba nie ma sensu nic pisać. Jedynie koszta powstrzymują ten materiał przed ekspansją. Tam, gdzie pieniądze nie grają roli, włókna węglowe weszły na dobre (vide F1).
www.foesracing.com
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Widac ze sporo ludzi sie jara tymi filmikami z cannonem . Oswiece was : ta rama pekla w imadle juz w 7mej sekundzie filmu . To nie jest zadne trzeszczenie , tylko pekaja tam poszczegolne wlokna w rurze , a od tego momentu ta rama sie nadaje na smietnik , bo pod obciazeniem jakim jest jazda na tej ramie , reszta wlokien poleci lawinowo . Co do tego walenia mlotkiem to tak samo , ta rama sie nie wygnie , nie strzeli od razu , ona po takich strzalach sie rozwarstwia i ma praktycznie zerowa sztywnosc , to ze tego nie widac to nic nie znaczy . Tam powstaja mikropekniecia kompozytu i pod obciazeniem te pekniecia postepuja . Dolna rura ramy zjazdowej gt jest zabezpieczona warstwami aramidu , zeby wlasnie nie bylo takich akcji , ze przywali kamyk a na dole trasy gosc rozwali sie o drzewo bo mu rura strzeli . Takie zabezpieczenie i tak nie zabezpiecza przed ostrymi krawedziami kamieni . Kevlar/aramid chroni tylko przed uderzeniami skumulowanymi na "duzej" powierzchni , dlatego goscia w kamizelce kuloodpornej , mozna zadzgac nozem i kamizelka mu nic nie pomoze .
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

w końcu ktoś kto widac ze ma jakies pojęcie napisał........
http://dhcyc.pinkbike.com
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

troyo kiera dh eastona (monkey) nie była podobnie chroniona co rama gt? Bo z tego co wiem(i nie chodzi tylko tutaj o mój przyklad) to jednak kamienie to bardzo dobrze ogarnia, a na gware tych kier idzie tyle co innych eastona (czyt. mało).
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Spacednie . CNT - carbon nano tubes (nanorurki weglowe) , dodawane do prepregow weglowych , z ktorych robione sa te kierownice . Zbyt drogie , zeby robic z uzyciem tej technologii rame .
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

troyo moja karbo kiera po 2 sezonach zaliczyła dziesiąt gleb,rozwarstwiła się na końcu, ma masę sznytów,zadrapań i śladów walki z grawitacją, pokonała nawet kość w mojej ręce a jakoś lawinowo się włókna nie sypią ?? To jak to jest z tym karbonem i wytrzymałością ??

...tak jak płyta CD wchodziła na rynek 12lat sterowana przez koncerny muzyczna tak karbon w masowych firmach wciela się z rozwagą...
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Schodek nie chce cie martwic , ale tego nie widac . W pewnym momencie nastepuje po prostu nagle pekniecie/zlamanie konstrukcji i tyle . To ze jeszcze sie trzyma to raczej twoje szczescie (w nieszczesciu). Jezdzisz na bombie z opoznionym zaplonem . Jesli chcesz sie ze mna klucic albo cos w tym rodzaju to mysle , ze tracisz czas . Ja nie mam zamiaru ci nic wpychac na sile . Tylko potem nie zakladaj tematow na forum , ze kawalek ostrej jak brzytwa weglowej rury przebil ci pluco i lezales pol roku w szpitalu , bo "jescze nie wygladala na peknieta" .
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

troyo doceniam rady każdego więc rozmowa to okazywanie własnych doświadczeń i poglądów, nie mam zamiaru niczego na siłę robić więc Twe obawy o kłótnię są na wyrost. Ja napisałem jedno ,Ty napisałeś drugie,ktoś dodał trzecie i nagle się można dowiedzieć i zorientować że karbon ma wiele twarzy :twisted:

...ktoś pisał o wędkach - że się łatwo łamią

Na kilkanaście lat wędkarstwa i wiele ostrych sezonów ( nawet po 300dni ) nigdy nie złamałem wędki !! Przedzierałem się przez krzaki,obijałem nią o gałęzie,transportowałem ją na wiele sposobów a mimo wszystko nigdy nie połamałem wędki !! Znam takie przypadki gdy strzelały kije ale w 99% była to czysta wina "wesołego" wędkarza a nie lawinowe pękanie włókien...

Pomijając fakt że cienkościenna rurka z zasady nie będzie tak odporna na uderzenia jak rama zbudowana na plastrach miodu...

troyo a tak z ciekawości jak często zmieniasz kierownicę alu ?? i czy po każdej mocniejszej glebie ...?? bo nie wiem czy wiesz...że jak Ci pęknie kiera to może się ostrym kawałkiem wbić w płuco... :mrgreen:

..relaks
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Schodek róznicy nie widzisz - rozwarstwiona kiera carbonowa to nie kiera po mocniejszej glebie tylko raczej odpowiednik peknietej/mocno zgietej kiery. Nie ten poziom uszkodzenia ;) Jestes juz po uszkodzeniu sprzetu formalnie, nie przed ;)
BikeISFun
Posty: 227
Rejestracja: 19.07.2008 20:27:05
Lokalizacja: (o_o')Łódź
Kontakt:

Post autor: BikeISFun »

Kolejną sprawą jest to, że takie filmiki pokazowe , jak te cannondale'a są psu o d**e potłuc....

-można uderzyć z różną siłą biorąc taki sam zamach....

Naprawdę realnym porównaniem byłoby położenie takich ramek pod prasy hydrauliczne i mierzenie siły powodującej pęknięcie/zgniecenie,wygięcie...

Takie filmiki to marketingowa sraczka mózgu :)
http://www.allegro.pl/item934868489.html
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości