Odpowietrzanie Fox Vanilla RC- PROBLEM, pomocy!

dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Odpowietrzanie Fox Vanilla RC- PROBLEM, pomocy!

Post autor: dziadek_dzidek »

Witam. Mam szybkie pytanie- na jaką głębokośc należy wsunąc tłok ( pływak ) w zbiorniku wyrównawczym w fox vanilli rc podczas odpowietrzania? Z góry dzięki. pzdr
mar3k
Posty: 881
Rejestracja: 03.02.2006 21:25:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mar3k »

dziadek_dzidek, nie pomoge Ci z damperem.. ale na przyszłość lepiej nazywaj temat "odpowietrzanie foxa", wiecej osob zagladnie, jak bedzie wiedziec o co chodzi :)
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Proszę o edycję nazwy tematu.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

To zdaje się zależy od długości dampera. Mam przekroje prawie wszystkich foxów, ale vanilli RC nie mam... Nie wiem czemu. Najbliższy to będzie chyba dhx jakiś. Nie wiem czy 5.0 bo tam ten bottom out jest. Ale Van R/3.0/4.0 myślę że mają tak samo jak RC. Mogę zobaczyć ale musisz podać rozmiar dampera i skok tłoka.
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Długośc dampera- 216mm , skok tłoka bodajże 2,8 - w DHX ie 5.0 pływak ustawiany jest na 35mm ale wydaje mi się, że w vanilli jest inaczej.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Przy 216mm skok masz pewnie 2.5". Sprężyny foxa opisane jako 2.8" pasują do 2.75 jak i do 2.5 a zdaje mi się że 2.75 tylko w 222mm występuje.

Van R - każdy w rozmiarze od 190 do 240mm ma 35 + - 1mm.
DHX 3.0/4.0 - 216mm 2.5" ma 31,75mm + - 0,5
DHX 5.0 - 216mm 2.5" ma 34,3mm + - 0,5

No niestety dla RC nie mam. Poszukam ale na 90% nie będzie. A z tych to RC najbardziej podobne chyba będzie do 3.0/4.0 chociaż nie wiem jak wygląda zawór tłumienia kompresji.
tristero1
Posty: 144
Rejestracja: 01.11.2007 17:29:07
Kontakt:

Post autor: tristero1 »

To ja się podłącze pod temat, mam dwa pytania:

1) Jeśli chcę założyć nowy gumowy odbojnik (stary się rozleciał), to co lepiej odkręcić ?? Nie wiem z czym będzie mniej roboty
Załączniki
IMG_1612.JPG
IMG_1612.JPG (67.36 KiB) Przejrzano 2384 razy
tristero1
Posty: 144
Rejestracja: 01.11.2007 17:29:07
Kontakt:

Post autor: tristero1 »

2) Czy ktoś odkręcał już ten dekiel od zbiornika wyrównawczego ?? Daję do mechanika a on mnie pyta "a może tam jest lewy gwint ??". I szczerze mówiąc mam wątpliwości
Załączniki
IMG_1613.JPG
IMG_1613.JPG (60.47 KiB) Przejrzano 2380 razy
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Z tloka odkrec to ktore pierwsze pusci. Wybijasz tuleje, wkladasz jakis pret typu srubokret, nakretke od tlumika mocujesz w imadlo i odkrecasz. Tylko potem nie zapomnij na loctite lub cos podobnego - jak nie dasz to w czasie jazdy rozleci ci sie damper.
XkrisX
Posty: 293
Rejestracja: 20.03.2006 20:40:12
Kontakt:

Post autor: XkrisX »

zbiornik i dekielek jest odkrecany w normalną strone czyli w lewo... jak nie pojdzie to mozesz sprobowac podgrzać ale trzeba bedzie pewnie wtedy wymienic uszczelkejak sie prytopi ( kupisz w sklepie! spoko z dostepnością)
tristero1
Posty: 144
Rejestracja: 01.11.2007 17:29:07
Kontakt:

Post autor: tristero1 »

zbiornik odkręciłem z łatwością, co pokazuje zdjęcie ;)

chodzi mi o ten DEKIEL z nakrętką- stawia BARDZO duży opór. Da się to w ogóle odkręcic ??
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Generalnie do serwisu odkręca się raczej dekiel, a nie zbiornik. Chyba że RC to jakoś inaczej działał. Ale wydaje mi się że powinien być tam tłok pomiędzy olejem a powietrzem tak jak jest w każdym innym damperze. Może spróbuj dostać się do dekla od środka jakoś(nie wiem jednak czy tłok przejdzie przez gwint), psiknij WD40, albo jakimś innym olejem penetrującym i zobacz czy to coś da.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Bla bla - zdublowany post, do wywalenia
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Mam spory problem, próbuje odpowietrzyć vanillkę RC ( wersja bez platformy ), ale pod koniec procesu natrafiam zawsze na dwa problemy: 1. po zalaniu i odpowietrzeniu głównej komory nie mogę wcisnąć tłoka w zbiorniku wyrównawczym na odpowiednią głębokość ( tłok nie cofa się, ale po prostu żadna siła nie daje rady wcisnąć go głębiej )
2. drugi problem polega na tym, że po skręceniu wszystkiego ( udaje mi się wcisnąć pływak w wyrównawczym jedynie przed rozpoczęciem całej operacji odpowietrzania ) ale po odpowietrzeniu i skręceniu wszystkiego nie mogę napompować dampera ( nie mogę nabić powyżej 20-30 psi ) pompka jest na 100% sprawna. Wiem, że robię coś źle tylko nie wiem co podejrzewam że jest coś nie tak w zbiorniku wyrównawczym. Odpowietrzam wg. instrukcji odpowietrzania DHX 4.0 z bikeaction ( bo nie mogę znaleźć instrukcji odpowietrzania do vanilli RC )
Krok po kroku jak postępuje:

1.regulatory ustawiam na minimum
2.odkręcam dekielek zbiornika wyrównawczego
3.wysuwam pływak do samego końca ( w stonę gwintu )
4.odkręcam dekielek głównego korpusu z tłokiem
5. zalewam i wciskam tłok tak żeby uciekały ze środka bąbelki powietrza ( drugą dłonią zakrywam zbiornik wyrównawczy )
6. zakręcam główną komorę
7. ( tutaj pojawia się pierwszy problem ) próbuje wcisnąć pływak w wyrównawczym na odpowiednią głębokość, ale ani drgnie
8. w konsekwencji zostawiam go tak jak był ( w położeniu bardzo blisko gwintu )
9. powoli wyciągam tłok główny pilnując żeby w wyrównawczym ciągle był olej
10. skręcam wszystko
11. próbuje napompować... ( nie mogę nabić powyżej 20-30 psi )

Ludzie błagam pomóżcie! :| Zalewam ten damper z 10 ty raz i to samo, będę naprawdę wdzięczny za pomoc. Za pomoc browar! Pozdrawiam
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Vanilka nie ma śruby na pływaku więc najpierw wkładasz go a potem główny tłok. W dhx jest ta śruba i nadmiar oleju wypływa, w vanilce nie ma więc dlatego nie możesz wcisnąć na dobra głębokość.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Spróbuję posłać na serwer jakoś instrukcję. Znalazłem ją jednak. Zdjęcia są do bani trochę, czarno białe ale myślę że i tak sporo pomoże.

http://www.pietryna.neostrada.pl/Vanilla_RC.htm - myślę że powinno pomóc.

Nie wszystkie linki działają.
tristero1
Posty: 144
Rejestracja: 01.11.2007 17:29:07
Kontakt:

Post autor: tristero1 »

pietryna, czegoś takiego szukałem od lat. Dzięki !! :wink:

Jakby co to dekiel zbiornika odkręciłem- odkręca się go "normalnie" czyli w lewo; tylko trzeba mieć klucz "pół cala" czyli 12,5 mm. Teraz tylko zasadzić wentyl od dętki :D
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Mam teraz nietypowy problem- damper po zalaniu, zamontowaniu z powrotem w ramie i wciśnięciu go 3 razy złapał jakieś przerażająco duże tłumienie ( nie wiem jak to określić, gdy damper jest zapowietrzony to super szybko wraca, teraz damper złapał coś zupełnie przeciwstawnego do zapowietrzenia- otóż po wciśnięciu bardzo bardzo wolno wraca... Zamontowałem go w ramie, wcisnąłem raz, drugi wracał pięknie tak jak prawidłowo odpowietrzony, natomiast za trzecim wciśnięciem damper złapał mega zamułe. Damper pracuje pełnym skokiem, regulacje działają, ale powrót jest przerażająco wolny, kwestia gęstości oleju nie wchodzi w grę bo to 5W.
Przy zalewaniu regulacja powrotu była ustawiona na 0 czyli max szybki powrót, teraz damper zamula a kręcenie reboundem sprawia, że przy ustawieniu na minimum tłumienia powrotu zamula, a gdy zwiększam tłumienie powrotu, to zamula jeszcze bardziej. Tłok w zbiorniku wyrównawczym ustawiłem na 30mm , natomiast ciśnienie na ok 170 PSI.
Czy ktoś wie, gdzie mogłem popełnić błąd i jak to naprawić? pzdr
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

dziadek_dzidek pisze:Mam teraz nietypowy problem- damper po zalaniu, zamontowaniu z powrotem w ramie i wciśnięciu go 3 razy złapał jakieś przerażająco duże tłumienie ( nie wiem jak to określić, gdy damper jest zapowietrzony to super szybko wraca, teraz damper złapał coś zupełnie przeciwstawnego do zapowietrzenia- otóż po wciśnięciu bardzo bardzo wolno wraca... Zamontowałem go w ramie, wcisnąłem raz, drugi wracał pięknie tak jak prawidłowo odpowietrzony, natomiast za trzecim wciśnięciem damper złapał mega zamułe
1. pracował pięknie, bo miał powietrze, po to jest olej, żeby pracowało ciężko. Nie sugeruj sie, że trudno to wcisnać ręką, tam działają siły liczone w setkach kg.
2. Jeśli damper ma platformę to też się nie sugeruj, ze raz pracuje tak a raz inaczej. Platforma tłumi wolne ruchy, a tylko takie jesteś w stanie wygenerować nie jadąc na rowerze. Przejedź się i sprawdź.
3. Jeśli dalej będzie źle to sprawdź raczej czy nie ma syfów w kanalikach tłoczyska. jeśli będzie czysto to nie ma prawa źle działać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości