RST Storm 2009 czy Suntour Durolux 2008?

B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Znafca, ale nie porównuj Storma do Juniora. Jurek ma cienkie golenie, 32mm zdaje się, Storm ma 36mm. Waga to niby 2.8 w wersji sprężynowej, zupełnie podobnie do 55r. 2.3 w wersji powietrznej, i tutaj 55 również wypada podobnie. Takie amortyzatory tyle ważą po prostu.
zNaFcA
Posty: 61
Rejestracja: 10.05.2009 12:15:29
Kontakt:

Post autor: zNaFcA »

Ok waga wagą, ją mogę urwać w innych miejscach :) Chodzi mi tylko i wyłącznie o dobrą pracę i bezawaryjność
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

mysticar pisze:w wersji Super TA dalej jest stalowa sterówka i uważał bym raczej na nią. Chyba, że myślisz o wersji AIR gdzie zastosowana jest sterówka aluminiowa.
Kolejna osoba która mówi, że aluminium jest mocniejsze od stali?
zNaFcA
Posty: 61
Rejestracja: 10.05.2009 12:15:29
Kontakt:

Post autor: zNaFcA »

Akurat materiał sterówki ma dla mnie mniej priorytetowe znaczenie :) Jak ma puścić to i tak puści.
hornet7
Posty: 180
Rejestracja: 06.05.2009 17:44:29
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: hornet7 »

zNaFcA
byłem dzisiaj na pierwszej przejażdżce odkąd założyłem swojego Storma (2009 Super TA) i co do pracy powiem Ci tak: amortyzator pracuje całym skokiem, aczkolwiek przy mojej masie musiałem się sporo napracować by go dobić... Dlatego też jesli ważysz ok 65 - 70 kg tak jak ja to proponowałbym Ci zaraz po zakupie zmianę sprężyny na miększą. Proponowałbym również zmianę oleju na jakieś 5W...
Co do wytrzymałości, nie miałem okazji tego jeszcze sprawdzić, ale z kilku źródeł wyczytałem że Storm 2008 miał wadliwe sterówki. Na PB znalazłem takie fotki:

http://www.pinkbike.com/photo/3440518/

http://www.pinkbike.com/photo/3440516/

Storm 2009 miał być tym modelem który miał wyeliminować ten problem. Jak na razie nie widziałem uszkodzonego Storma 2009, chociaż jeden sezon już minął :)

Polecam od siebie jeszcze ten temat:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=56431
PB: http://tnij.org/pinkibinki
zNaFcA
Posty: 61
Rejestracja: 10.05.2009 12:15:29
Kontakt:

Post autor: zNaFcA »

Temat wiele wyjaśnił :) Jednak dalej kusi mnie ten Durolux :) Zwłaszcza wersja 2010, jednak jeszcze jej w sprzedaży nie widzę
zNaFcA
Posty: 61
Rejestracja: 10.05.2009 12:15:29
Kontakt:

Post autor: zNaFcA »

Czytałem ten test w BikeBoard :) Kurczę, jeśli ten Durolux jest wytrzymały, to chyba na niego się zdecyduję :) Mimo wszystko poczekam na wersję 2010 :) Zna ktoś na ten temat informacje?
mysticar
Posty: 744
Rejestracja: 18.05.2007 00:12:20
Lokalizacja: Zamość/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: mysticar »

Vin_OSW stal stali nie równa, z aluminium podobnie. W grę wchodzi też samo wykonanie.
Piszę to na podstawie sytuacji jakiej sam doświadczyłem, podobnej jak na fotkach przedstawionych wyżej. NIE WIEM jak mocna jest aluminiowa sterówka w wersji AIR, ale WIEM, że jeśli stalowa jest tak ''mocna'' w roczniku 09 jak w 08 to zdecydowanie jej nie polecam, czaisz?

Stal ma tą przewagę nad alu, że pierwsze się wygnie, a nie pęknie z nienacka.
ciesz się z tego co masz, lub przynajmniej śmiej...
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

zNaFcA Napisz jeszcze do ilu ma być ten amortyzator, może pomyśl nad domainem.
Joniu 03
Posty: 155
Rejestracja: 04.04.2009 18:25:09
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: Joniu 03 »

ja bym kupił r1 jak chcesz mieć 180 skoku ; p sam sie nad wymianą zastanawiam z storm aira na r1 . Jeszcze pomyśl nad domainem właśnie :) i obejrzyj moje foty na PB może ci sie przydadzą i pomogą w podjęciu decyzji.
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

r1???
-waga przemawia o dziwo za R1 mimo że jest amortyzatorem dwupółkowym(R1-2600g, Storm-2700g),
-rura sterowa na korzyść Storma(R1-aluminium 7050, Storm-stal Cr-Mo),
-cena-na korzyść Storma(R1-949zł, Storm-659zł),

Moim zdaniem bardziej się opłaca brać RST Storm Super TA niż RST R1 TA, regulacje te same. Nie różnią się znacząco, a różnica w cenie to ok.300zł.
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

A jeśli chodzi o Domaina 318 to cenowo, wagowo pozostaje za RST w tyle(cena-1989zł, waga-2857g). Ale:
-amortyzacja jest lepsza niż w wyżej wymienionych modelach RST(Domain-sprężyna stalowa U-Turn, RST-sprężyna i elastomer),
-Tłumienie też oczywiście na korzyść Domaina(Domani-olejowe Motion Control IS, RST-olejowe),
-więcej regulacji jest w Domainie(np które Domain posiada a RST nie: reg. kompresji wolnej, floodgate wł./wył., regulacja ugięcia).

Jeśli tylko budżet pozwala ci na zakup domaina to kupuj, jest to dużo lepsza alternatywa niż RST Storm czy R1.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Ok waga wagą, ją mogę urwać w innych miejscach Chodzi mi tylko i wyłącznie o dobrą pracę i bezawaryjność
Powiem tak, jak jest ze Stormem i bliźniaczym R1 to nie wiem, ale dawniejsze wysokie modele RST są git. Sam ma Alfalfę XL, co prawda denerwuje troszkę mały skok (15 cm, to jest "na styk") i w związku z tym chyba jednak będę zmieniał, ale sprawdź sobie kiedy ten model był produkowany. Po tylu latach jest jeden mały problem - uszczelki kurzowe się wyrobiły i wciągał bardzo szybko syf do środka, ale nie ma ani luzów, ani przetarć anody, regulacje też działają. Jeśli chodzi o serwis to taką główną naprawę z wymianą oleju w kartuszu robi się raz na bardzo długi czas, rzadziej niz raz na rok. Czyścić trzeba tylko to co wpadnie do goleni przez uszczelki kurzowe. Z tego co chłopaki piszą nowe RST mają już kąpiel, wiec olej będzie wymywał syf ze ślizgów. Jedyne o co bym się martwił to uszczelki, w amorach z kąpielą to jest bardzo ważna sprawa, trzeba mieć pewność, że w razie czego da radę dostać zamienniki, a tutaj to nie wiem czy można taką pewność mieć.

Banan725135650 pisze:r1???
-waga przemawia o dziwo za R1 mimo że jest amortyzatorem dwupółkowym(R1-2600g, Storm-2700g),
-rura sterowa na korzyść Storma(R1-aluminium 7050, Storm-stal Cr-Mo),
-cena-na korzyść Storma(R1-949zł, Storm-659zł),
Masz złe dane, RST podaje 2.8 dla Storma i 3.2 dla R1.
Banan725135650 pisze:A jeśli chodzi o Domaina 318 to cenowo, wagowo pozostaje za RST w tyle(cena-1989zł, waga-2857g). Ale:
-amortyzacja jest lepsza niż w wyżej wymienionych modelach RST(Domain-sprężyna stalowa U-Turn, RST-sprężyna i elastomer),
-Tłumienie też oczywiście na korzyść Domaina(Domani-olejowe Motion Control IS, RST-olejowe),
-więcej regulacji jest w Domainie(np które Domain posiada a RST nie: reg. kompresji wolnej, floodgate wł./wył., regulacja ugięcia).
Jeśli człowiek pyta o RST i Duroluxa to chyba jasne, że budzet nie pozwala na żadne Domainy czy Totemy. Jak byś nie zauważył RST kosztuje 700 złotych wiec w tym kontekście wszystkie przewagi Domaina (pomijając już, że to co zestawiłeś jest tylko przepisaniem folderu reklamowego, chcesz zabłysnąć to powiedz jakie są różnice w praktyce) są o kant stołu potłuc. Nie ma wątpliwości, że Domain fajniejszy, ale przecież nie poleca się Audi A6 komuś kto chce kupić Golfa...
Banan725135650
Posty: 2379
Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
Lokalizacja: Węgierska Górka
Kontakt:

Post autor: Banan725135650 »

B.Z. pisze:Jeśli człowiek pyta o RST i Duroluxa to chyba jasne, że budzet nie pozwala na żadne Domainy czy Totemy. Jak byś nie zauważył RST kosztuje 700 złotych wiec w tym kontekście wszystkie przewagi Domaina (pomijając już, że to co zestawiłeś jest tylko przepisaniem folderu reklamowego, chcesz zabłysnąć to powiedz jakie są różnice w praktyce) są o kant stołu potłuc. Nie ma wątpliwości, że Domain fajniejszy, ale przecież nie poleca się Audi A6 komuś kto chce kupić Golfa...

Tak masz racje, ale info o domainei było odnośnie wypowiedzi:
GgG pisze:zNaFcA Napisz jeszcze do ilu ma być ten amortyzator, może pomyśl nad domainem.
B.Z. pisze:Masz złe dane, RST podaje 2.8 dla Storma i 3.2 dla R1.

Dane są wzięte z katalogu 2008.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Pisałem o domainie, bo przynajmniej w Lublinie leżał jeden chyba z pół roku za 750zł jak mnie pamięć nie myli.
zNaFcA
Posty: 61
Rejestracja: 10.05.2009 12:15:29
Kontakt:

Post autor: zNaFcA »

Co do domaina- mam z nim styczność dość często. Mój dobry znajomy posiada w wersji 318, co do regulacji- floodgate i tak nie używa, ustawiony na minimum, kompresja też na minimum, tylko rebound ustawiał tak jak potrzebował. I sam z własnego doświadczenia wiem, że wykorzystam tylko rebound, oczywiście jakby któryś z nich miał coś na wzór bottom out jak w Foxie 40 :roll: Ehh marzenia
hornet7
Posty: 180
Rejestracja: 06.05.2009 17:44:29
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: hornet7 »

Banan725135650 pisze:Dane są wzięte z katalogu 2008.
Dokładnie, RST Storm 2009 wazy 3,49, r1 też nie jest lekki, ale lżejszy od Storma
Banan725135650 pisze:-cena-na korzyść Storma(R1-949zł, Storm-659zł),
659 to kosztuje Storm z 2008, za 2009 trzeba dorzucić 150-200zł

i jeszcze pytanie do zNaFcA, myślisz nad Stormem Super TA czy Air TA, bo Air to ponad 1000zł kosztuje :)
PB: http://tnij.org/pinkibinki
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość