Odpowietrzanie Fox Vanilla RC- PROBLEM, pomocy!
1. Testował go w ramie. Napisał wyżej.
2. Platforma? Ostatecznie nie wiem co to jest w tej chwili... czy w swingerach wygląda to tak jak w dhxach i vanillach? Bo tak właściwie IFP to i vanilla R miała. Mniejsza...
Wg mnie syf w tłoku to najbardziej prawdopodobna opcja...
edit:
http://www.pinkbike.com/photo/3050572/
Czyli wygląda to ostatecznie tak samo jak w innych damperach...
Teraz ja mam pytanie odnośnie tego... Jakoś to musi działać ale jakim cudem IFP jest poruszane skoro tłok pływa w oleju, a nie przesuwa go... chyba że to ma przeciwdziałać kawitacji(jako taka w zamkniętym tłumiku musi występować). Pojawiające się bąbelki przy tłoku są niwelowane poprzez przesunięcie IFP pod wpływem ciśnienia panującego w komorze... Coś tu jednak jest dla mnie nielogicznie...
2. Platforma? Ostatecznie nie wiem co to jest w tej chwili... czy w swingerach wygląda to tak jak w dhxach i vanillach? Bo tak właściwie IFP to i vanilla R miała. Mniejsza...
Wg mnie syf w tłoku to najbardziej prawdopodobna opcja...
edit:
http://www.pinkbike.com/photo/3050572/
Czyli wygląda to ostatecznie tak samo jak w innych damperach...
Teraz ja mam pytanie odnośnie tego... Jakoś to musi działać ale jakim cudem IFP jest poruszane skoro tłok pływa w oleju, a nie przesuwa go... chyba że to ma przeciwdziałać kawitacji(jako taka w zamkniętym tłumiku musi występować). Pojawiające się bąbelki przy tłoku są niwelowane poprzez przesunięcie IFP pod wpływem ciśnienia panującego w komorze... Coś tu jednak jest dla mnie nielogicznie...
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
- Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
- Kontakt:
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 28.09.2004 20:43:33
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Mogę się mylić ale moze to kwestia tych blaszek na tłoku. Jeśli oczywiście nie jest to sprawka brudu, który się tam dostał. Możesz pokombinować z tymi blaszkami (zdjąć np. 1 lub 2).
Ja miałem sytuację, ze po zmontowaniu dampera i wciśnięciu tłoka, wogóle mi nie chciał wrócic. Wracał ok 1cm/minutę pod sporym obciążeniem. Ale jak założyłem do ramy to chodzi miodzio.
Ja miałem sytuację, ze po zmontowaniu dampera i wciśnięciu tłoka, wogóle mi nie chciał wrócic. Wracał ok 1cm/minutę pod sporym obciążeniem. Ale jak założyłem do ramy to chodzi miodzio.

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=56408 B.Z. się nad tym trochę natyrał, może w tym przypadku akurat do czegoś się przyda, mimo, że tu był serwis R'ki.
Akurat nie napisałem tam jak zdjąć tłoczysko, nie przy serwisie podczas którego robiłem fotki nie było takiej potrzeby. Trzeba dorobić sobie do tego przyrząd, albvo z derewna albo z aluminium. Trzeba przewiercić kostkę wzdłuż wiertłem o takiej samej grubości jaką ma popychacz tłoka w damperze (o ile dobrze pamiętam jest to 9,5mm, jesli ktoś dobrabia trzymadełko z drewna może wziąć wiertło 9 mm, drewno się dopasuje do trzpienia) a następnie przeciąć wzdłuż wiercenia. Przez coś takiego chwytamy popychacz, wsadzamy w imadło i możemy odkręcać co nam się podoba.
Coś tam jest z tym tłoczyskiem, ale raczej nie z blaszkami. Generalnie jak najbardziej powinno być tak, że dużo wolniej odbija niż się spręża, te blaszki na tłoczysku to są włansie po to, żeby uzyskkać taki efekt. Przepuszczają olej w jedną stronę a w drugą "przymykają" część kanalików. Jeśli by się zablokowały to by w obie strony działało bez oporów lub w obie strony z jednakowo dużym oporem. Skoro jest w jedną stronę inaczej niż w drugą to blaszki raczej działają dobrze, coś może blokować same kanaliki. może coś wpadło między iglicę a środkowy kanał, trudno powiedzieć.
Coś tam jest z tym tłoczyskiem, ale raczej nie z blaszkami. Generalnie jak najbardziej powinno być tak, że dużo wolniej odbija niż się spręża, te blaszki na tłoczysku to są włansie po to, żeby uzyskkać taki efekt. Przepuszczają olej w jedną stronę a w drugą "przymykają" część kanalików. Jeśli by się zablokowały to by w obie strony działało bez oporów lub w obie strony z jednakowo dużym oporem. Skoro jest w jedną stronę inaczej niż w drugą to blaszki raczej działają dobrze, coś może blokować same kanaliki. może coś wpadło między iglicę a środkowy kanał, trudno powiedzieć.
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 397
- Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
- Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
- Kontakt:
Ok, wielkie dzięki za pomoc
Przedmuchałem tłok i blaszki kompresorem, było tam co nieco brudu. Złożyłem, zalałem i skręciłem damper, trochę na czuja ale jak na razie wszystko działa- trzyma ciśnienie, tłumienie jest, regulacje też działają, chodzi już tak jak powinien działać ( zrobiłem jazdę testową ). Na razie wszystko w porządku, gdyby stało się coś nie tak, to napiszę.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Nie zakładając tematu, chętnie zapłacie osobie która prze-serwisuje mi damper fox vanilla rc
Chodzi i wymianę oleju, odpowietrzenie, i ewentualne powymienianie uszczelek, bardzo ważne jest przeczyszczenie całego dampera gdyż dawno nie miał serwisu, a nie stać mnie płacić na serwis w autoryzowanym serwisie foxa
Sam tego niebęde robić, bo coś popsuje proszę pisać 12511826 pozdro sry za otb
Chodzi i wymianę oleju, odpowietrzenie, i ewentualne powymienianie uszczelek, bardzo ważne jest przeczyszczenie całego dampera gdyż dawno nie miał serwisu, a nie stać mnie płacić na serwis w autoryzowanym serwisie foxa
Sam tego niebęde robić, bo coś popsuje proszę pisać 12511826 pozdro sry za otb
blackdemon ale właśnie gdzie się zmniejsza objętość? Olej przelewa się za tłok i tam się ta jego nadmiarowa ilość gromadzi. Przy kompletnie szczelnym zamocowaniu i odpowiednim odpowietrzeniu gdyby tłok nie pływał w oleju tylko go naciskał to sam w sobie olbrzymie tłumienie kompresji by powodował a on z nim nie ma nic wspólnego. Nawet jeśli olej by się przelewał wolniej trochę to mogłaby to być najwyżej bardzo niewielka różnica. Po prostu wg mnie takie działanie jest fizycznie niemożliwe.
Mervis - to nie jest trudna sprawa tak naprawdę. Podążaj za tym manualem co podałem i wszystko będzie dobrze. Albo tym o odpowietrzaniu dhx 4.0 http://www.lsfr.pl/articles.php?article_id=2. Tak naprawdę jak będziesz ostrożny to najwyżej zmarnujesz trochę oleju. A wg mnie nowe zdobyte doświadczenie jest tego warte.
Mervis - to nie jest trudna sprawa tak naprawdę. Podążaj za tym manualem co podałem i wszystko będzie dobrze. Albo tym o odpowietrzaniu dhx 4.0 http://www.lsfr.pl/articles.php?article_id=2. Tak naprawdę jak będziesz ostrożny to najwyżej zmarnujesz trochę oleju. A wg mnie nowe zdobyte doświadczenie jest tego warte.
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
No ja nadal czegoś nie kumam. Podczas ugięcia olej przechodzi z komory 1. do komory 2. przez tłok(jak na rysunku). Nigdzie nie ma(nie powinno być) zmiany objętości(w jednej komorze się zmniejsza a w drugiej rośnie) ani ciśnienia, a nawet jeśli jest to minimalna i natychmiast następuje wyrównanie(nie wiem czy to nie w tym momencie występuje kawitacja). Chyba że wszystko właśnie opiera się na tej minimalnej sile właśnie(która pewnie jest większa przy szybkiej pracy tłoka).


no jak to nie ma zmiany objętości? A pręt popychający tłok to może ma zerową objętość? Sam zobacz, na pierwszym rysunku jest całkowicie wysunięty z cylindra, a na drugim wsunięty na 1/3 głębokości. Są dampery, które nie mają zbiorniczków wyrównawczych, ale w takich popychacz przechodzi na wylot z obu stron no i w takich faktycznie objętość się nie zmienia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości