Juicy 3 vs 5 v 7
Juicy 3 vs 5 v 7
Witam.
Czym poza Regulacjami Roznia sie te hamulce?
Sila jest odczuwalna?
Jestem zainteresowany Kupnem 7 A posiadam 3.
Regulacje nie sa mi jakos super potrzebne. Prosze o Roznice
Czym poza Regulacjami Roznia sie te hamulce?
Sila jest odczuwalna?
Jestem zainteresowany Kupnem 7 A posiadam 3.
Regulacje nie sa mi jakos super potrzebne. Prosze o Roznice
Temat oklepywany setki razy. J3 nie ma regulacji położenia przewodu w zacisku - jest zamocowany na stałe. Klamka nie ma takiego zabezpieczenia przed urwaniem tłoczka klamki - jak pociągniesz klamkę na zewnątrz to ona "wyskoczy" co zapobiega jej uszkodzeniu przy glebieniu. Sam miałem j5 i jak dla mnie siłą to one nie grzeszą, na j3 jeździłem na tyle mało, żeby się nie wypowiadać z własnych odczuć, ale podobno wypadają o wiele słabiej niż j5/7.
Jeżeli przetestujemy 3, 5 i 7 na tych samych tarczach i z tymi samymi klockami, to SIŁA WSZYSTKICH HAMULCÓW BĘDZIE IDENTYCZNA
Jeżeli Twoje J3 są sprawne w 100% - klamki lekko pracują, tłoczki w zaciskach równo chodzą, to nie zmieniaj hamulców. Gdy zetrą Ci się klocki, kup organiczne kool-stopy i ciesz się ogromną siłą i znakomitą modulacją.
Jeżeli Twoje J3 są sprawne w 100% - klamki lekko pracują, tłoczki w zaciskach równo chodzą, to nie zmieniaj hamulców. Gdy zetrą Ci się klocki, kup organiczne kool-stopy i ciesz się ogromną siłą i znakomitą modulacją.
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Na rowerze kumpla jeździłem na Juicy 3, sam jeżdżę na Juicy 5 i na pewno J5 mają dużo lepszą modulację. Jak napisał GgG J5 siłą nie grzeszą, ale moim zdaniem poradzą sobie w amatorskim DH. Podobno J3 mają plastikowe tłoczki, w J5 są one aluminiowe. Klamka J5 (w przeciwieństwie do Juicy 3) jest symetryczna, znaczy można ją zamontować po obu stronach kierownicy. Na temat Juicy 7 się nie bd wypowiadał bo nie miałem z nimi żadnej styczności.
Słuchajcie tego człowieka w sprawie avidów. Każdy ma inne warunki inny docisk na klamkę i subiektywne wrażenia kto jak kto ale ak47 wie co piszczy w avidach
Jeżeli przetestujemy 3, 5 i 7 na tych samych tarczach i z tymi samymi klockami, to SIŁA WSZYSTKICH HAMULCÓW BĘDZIE IDENTYCZNA
Jeżeli Twoje J3 są sprawne w 100% - klamki lekko pracują, tłoczki w zaciskach równo chodzą, to nie zmieniaj hamulców. Gdy zetrą Ci się klocki, kup organiczne kool-stopy i ciesz się ogromną siłą i znakomitą modulacją.

michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
www.nocuje.net
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Ja w Juicy 7 mam tłoczek o średnicy 20mm,a w jakimś zwykłym shimano BR (za 120zł) średnica wynosi 21mm lub 22mm (już nie pamiętam),a wbrew twojej logice niestety ciężko przyrównać siłę hamowania BR do Juicy7,juicy wygrywa pod każdym względem.groochas pisze:tak zwlaszcza ze J3 ma mniejsza srednice tloczkow - na pewno sila jest identyczna... Puknij sie w łeb
Więc jak widać siła hamowania nie zależy tylko i wyłącznie od średnicy tłoczków,większe to nie znaczy zawsze lepsze;]
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
z tej regulacji większość użytkowników nie korzysta. ja akurat korzystam:)GgG pisze:J3 nie ma regulacji położenia przewodu w zacisku - jest zamocowany na stałe.
OKR36EPO jeżeli nie potrzebna ci regulacja skoku klamki to śmiało bierz J5, na pewno będziesz zadowolony jeżeli wszystko dobrze poustawiasz.
groochas posłuchaj dzieciaku neostrady - zajmuję się serwisem avidów od bardzo dawna. Na pierwszy rzut oka widać, że nie masz zielonego pojęcia nt. tych hamulców.
Tłoczki w zaciskach J3,5,7 są identycznej średnicy i są wykonane z tego samego materiału. Do 2007 roku stosowane były tłoczki z metalowymi trzpieniami mocującymi, a po tej dacie montowano już w pełni ceramiczne tłoki.
W klamkach Juicy 5,7,carbon, ultimate, CODE 5, CODE są IDENTYCZNE TŁOCZKI. W J3 korpus tłoczka ma minimalnie inny kształt, ale same uszczelki, ich wymiary są identyczne.
Tłoczki w zaciskach J3,5,7 są identycznej średnicy i są wykonane z tego samego materiału. Do 2007 roku stosowane były tłoczki z metalowymi trzpieniami mocującymi, a po tej dacie montowano już w pełni ceramiczne tłoki.
W klamkach Juicy 5,7,carbon, ultimate, CODE 5, CODE są IDENTYCZNE TŁOCZKI. W J3 korpus tłoczka ma minimalnie inny kształt, ale same uszczelki, ich wymiary są identyczne.
Porównajmy zatem tłoczki w klamkach :

i
Na górze tłoczek J3, na dole J5,7,code. Jak widać różnią się tylko tylną stroną - J3 posiada wydrążenie na popychacz, a 5,7 jest płaski.

od góry:
- Juicy3
- Juicy 5,7 z rocznika <2007
- Juicy 5,7 z rocznika >2007 (uszczelki przy czerwonej nasadce brakuje, bo się zniszczyła)
Jak widać zmieniono sprężynę powrotną na krótszą i nieco słabszą. Zastosowano też inną nasadkę ograniczającą ruch tłoczka (zapobiegającą zmiażdżeniu sprężyny).
Jakby ktoś miał wątpliwości, czy code 5 ma taki sam tłoczek jak J5, to ten obrazek powinien rozwiać wątpliwości:


Na górze zniszczony tłok z J3, na dole nowy, nigdy nie montowany do J5/J7.
Pewnie teraz masz zagwozdkę i zastanawiasz się, dlaczego sprzedawane są oddzielne zestawy naprawcze do zacisku Juicy 3 i Juicy 5/7.
A dlatego, że zestawy te zawierają nie tylko 2 tłoczki i 2 uszczelki do tłoczków, ale także oring uszczelniający połączenie między połówkami zacisku. W J3 ma on wymiary 6x1mm, a w J5,7 8x1mm

i

Na górze tłoczek J3, na dole J5,7,code. Jak widać różnią się tylko tylną stroną - J3 posiada wydrążenie na popychacz, a 5,7 jest płaski.

od góry:
- Juicy3
- Juicy 5,7 z rocznika <2007
- Juicy 5,7 z rocznika >2007 (uszczelki przy czerwonej nasadce brakuje, bo się zniszczyła)
Jak widać zmieniono sprężynę powrotną na krótszą i nieco słabszą. Zastosowano też inną nasadkę ograniczającą ruch tłoczka (zapobiegającą zmiażdżeniu sprężyny).
Jakby ktoś miał wątpliwości, czy code 5 ma taki sam tłoczek jak J5, to ten obrazek powinien rozwiać wątpliwości:


Na górze zniszczony tłok z J3, na dole nowy, nigdy nie montowany do J5/J7.
Pewnie teraz masz zagwozdkę i zastanawiasz się, dlaczego sprzedawane są oddzielne zestawy naprawcze do zacisku Juicy 3 i Juicy 5/7.
A dlatego, że zestawy te zawierają nie tylko 2 tłoczki i 2 uszczelki do tłoczków, ale także oring uszczelniający połączenie między połówkami zacisku. W J3 ma on wymiary 6x1mm, a w J5,7 8x1mm
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Banan725135650 http://tinyurl.com/ydkvk7p bolało?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości