Shimano Saint vs Shimano SLX - wybór korby

Rysiuuuuu
Posty: 40
Rejestracja: 30.12.2009 22:02:24
Kontakt:

Shimano Saint vs Shimano SLX - wybór korby

Post autor: Rysiuuuuu »

Witam!
Nie zakładałbym tematu, ale mam niesamowicie ciężki orzech do zgryzienia. Byłem już prawie zdecydowany na zakup korb Shimano SLX m665 do mojej dirt'ówki, jednak znalazłem okazje na używanego Sainta m810 w dobrej cenie. Co będzie lepszym wyborem
Shimano SLX m665 - nowe z gwarancją za ok.330zł, 170mm
czy
Shimano Saint m810 - podobno 2 miesięczne (ale bez żadnych papierków i gwary) za ok.430zł, 175mm - wolałbym 170, ale nie będę wybrzydzał tym bardziej, że na 175 zawsze mi się dobrze jeździło. Oto zdjęcia:http://img411.imageshack.us/gal.php?g=obraz3b.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/1985 ... 629497.jpg

Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Konrad
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Slx kupuje się w wersji z 3 blatami (co prawda 175mm..) Zębatki sprzedajesz za około 150zł, kupujesz dartmoora za 50 albo dajesz starą i masz okropnie lekką korbę za ~200zł.

A saint rzeczywiście nie ma dużo za sobą, bo nie jest zdarty od buta, co dzieje się w tej korbie bo dłuższym czasie.
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

GgG Jak ja szukalem sobie korby, to troche poczytalem o SLX, i podobno ta wersja z 3 zebatkami jest slabsza niz ta z dwiema :) Mniej wytrzymala. Czy to prawda, czy to falsz nie wiem ;] Ale tak gdzies bylo napisane.
Rysiuuuuu
Posty: 40
Rejestracja: 30.12.2009 22:02:24
Kontakt:

Post autor: Rysiuuuuu »

Pablo666 też tak właśnie słyszałem, ale z tej z 2 zębatkami też można je sprzedać za choćby 50zł. Wagowo Saint wyjdzie gdzieś 100g więcej od SLX przy tej samej zębatce, jednak zależy mi na wytrzymałości - stąd też boje się o gwarę u Saint'ów choć raczej nic im nie powinno się stać, bo zepsutych jeszcze nie widziałem.
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

Rysiuuuuu Ale tak sie zastanawiam jak z gwara na Sainty.. Przeciez gwara bedzie na sprzedajacego a nie na Ciebie ;] Wiec gwary mozna powiedziec nie masz, chyba ze.. dogadasz sie potem ze Sprzedajacym. Ale ludzie uzywaja w dirtowkach SLX i chyba nie narzekaja.. Zawsze mozesz zapytac kogos kto jezdzi. PB i nie ma problemu z tym :)

A co do tego ze sie sprzeda zebatki. Jak bedzie kupiec to sie sprzeda, jak nie to sie nie sprzeda ;] Tez to trzeba brac pod uwage..
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Pablo666 Coś mi się wydaje że to wszystko zależy od osi - w tej z 3 blatami jest alu a w tej z 2 jest stal, ale mogę się mylić.

Rysiuuuuu Bierz SLXa, tańszy, lżejszy, słabszy - a w dircie nie potrzeba Ci wytrzymałości z kosmosu. No i nowy, masz gwarę, papiery...
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

No własnie cos było z ta osia inaczej.. Ale czy to prawda czy falsz nie wiem.. Na wlasnej skorze sie nie przekonałem.

Ja bym tez wybral SLX. Zawsze jak cos to mozesz oddac na gware. Sam kupilem SLX do swojego 4x bike ;]
Rysiuuuuu
Posty: 40
Rejestracja: 30.12.2009 22:02:24
Kontakt:

Post autor: Rysiuuuuu »

Ja bym wolał jednak mieć zapas wytrzymałości. Poza tym nie wiem jak to jest z gwarą u Shimano - pewnie jakby mi się coś stało z SLX to i tak by nie uznali :(
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Rysiuuuuu Uznają, uznają. Po co zapas wytrzymałości, skoro SLXa stosują na lajcie w DH i FR i nikt nie umarł od tego. Jak kupisz ze stalową osią to masz spokój na 100 lat z korbą.

Pablo666 Ja wiem że były 2 rodzaje osi - alu i stal, z czego ta 2 oczywiście lepsza. A jak się to ma do liczby blatów to nie wiem ;x
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

Rysiuuuuu Najlepiej napisz do paru osob od SLX i Saint i bedziesz mial wszystko jasne, oni sie najlepiej wypowiedza co i jak.
Pewnie i masz racje, ale zawsze ta gware masz, a jak kupisz gdzies w sklepie stacjonarym to tez inaczej moze byc, i moze uznaja jak cos sie stanie ;]
Ale jak juz bys bral SLX, to wersja z 2 zebatkami ;p (wedlug mnie)

A tak jak gdzies jeszcze bylo, to SLX beda dobre jak masz jakas technike i nie wazysz 100kg :) A saintow nie zajedziesz, tak gdzies bylo ;]

Johnyk Co do materialu osi masz racje. Mi sie wydaje ze te z 3 blatami sa bardziej lajtowe, do XC wiec tam "raczej" bedzie aluminiowa os. Mozna by np to sprawdzic na wadze :)
A te z 2 to bardziej na katowanie,wiec stal oś.
Przynajmniej mi sie tak wydaje.
6casey6
Posty: 365
Rejestracja: 13.09.2005 17:03:51
Lokalizacja: J-no
Kontakt:

Post autor: 6casey6 »

Pablo666 albo magnesem... alu powinny być grubsze od stalowych, tylko jak poznać tą grubą :D kiedy nie będzie cieńszej pod ręką
Rysiuuuuu
Posty: 40
Rejestracja: 30.12.2009 22:02:24
Kontakt:

Post autor: Rysiuuuuu »

No ważę z 70kg max, jak worek kartofli raczej nie jeżdżę, więc może i faktycznie by wydały. Kupowałbym je w zaprzyjaźnionym sklepie, więc to też plus. Jadnak od kiedy tylko zobaczyłem te nowe Saint'y to o nich marzę, a jak te znalazłem to się niesamowicie napaliłem na nie. Ale faktycznie, popytam jeszcze ludzi na pb, choć jeden z kumpli w mieście ma SLX'y już z 3 miechy i wszystko ok, zaś 2 w jednym do EN ma SLX, a w zjazdówce ma Saint'y i z SLX'ami ma co chwile problemy i mówi, żebym bez zastanowienia brał te Saint'y -tym bardziej, że zębatkę z nich też mogę sprzedać, bo montował będę 24t, którą już mam.
Pablo666
Posty: 1625
Rejestracja: 06.02.2009 17:43:18
Kontakt:

Post autor: Pablo666 »

6casey6 Zabrac korbe na badania jakies i niech ocenia, z czego ona jest, jaki stop i w ogole w ogole ;]] Mowie o SLX ;)


Rysiuuuuu Sprawdz PM ;)
zarzycki_adam
Posty: 78
Rejestracja: 30.12.2008 12:13:55
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: zarzycki_adam »

Rysiuuuuu wagowo to akurat wyjdzie dobre 200g mniej przy slx!
te korby razem z suportem bez żadnej zębatki ważą zaledwie 700g(ważyłem na dokładnej wadze).
Rysiuuuuu
Posty: 40
Rejestracja: 30.12.2009 22:02:24
Kontakt:

Post autor: Rysiuuuuu »

http://www.pinkbike.com/photo/4051905/ zaś SLX'y ważą 733g (też sam ważyłem - bez żadnej zębatki, z suportem i wszystkimi podkładkami) więc różnica na poziomie 100-150g, która jestem w stanie przeboleć.
Guguś
Posty: 67
Rejestracja: 24.12.2005 18:17:58
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Guguś »

Bierz Slx'a model m665 sam mam waże 90 kg i korba ani drgnie. Nowe to nowe poza tym 100 taniej.
www.mpbikes.eu
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

slx 2 blaty i 3 blaty (44/32/22 48/38/28) to ta sama korba, nigdzie nie spotkałem się z informacją o innych osiach.
Czyli jak napisał GgG wersja 3 blatowa jest lepsza, bo zębatki więcej warte. Z tego samego powodu starego sainta zawsze brałem w wersji na 3 blaty

Na zębatki slx popyt jest duży i min 100zł zawsze ludzie z xc wylicytują
mALpaDH
Posty: 83
Rejestracja: 10.07.2008 18:29:29
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska/kraków
Kontakt:

Post autor: mALpaDH »

Rysiuuuuu możesz napisać,gdzie chcesz kupić slx na 2 blaty, 170mm? szukam już od jakiegoś czasu, i nigdzie trafić nie mogę wszędzie 175mm, jeżeli to nie problem to byłbym wdzięczny za jakieś informacje
Pozdrawiam
Pozdro
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Pablo666 pisze: podobno ta wersja z 3 zebatkami jest slabsza niz ta z dwiema
Rysiuuuuu pisze:Pablo666 też tak właśnie słyszałem
Johnyk pisze:Pablo666 Coś mi się wydaje że to wszystko zależy od osi - w tej z 3 blatami jest alu a w tej z 2 jest stal
Też czytałem tutaj o różnicach w osi...

lecz czy ktoś może to potwierdzić?
http://brooce.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości