Shimano Saint vs Shimano SLX - wybór korby
Shimano Saint vs Shimano SLX - wybór korby
Witam!
Nie zakładałbym tematu, ale mam niesamowicie ciężki orzech do zgryzienia. Byłem już prawie zdecydowany na zakup korb Shimano SLX m665 do mojej dirt'ówki, jednak znalazłem okazje na używanego Sainta m810 w dobrej cenie. Co będzie lepszym wyborem
Shimano SLX m665 - nowe z gwarancją za ok.330zł, 170mm
czy
Shimano Saint m810 - podobno 2 miesięczne (ale bez żadnych papierków i gwary) za ok.430zł, 175mm - wolałbym 170, ale nie będę wybrzydzał tym bardziej, że na 175 zawsze mi się dobrze jeździło. Oto zdjęcia:http://img411.imageshack.us/gal.php?g=obraz3b.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/1985 ... 629497.jpg
Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Konrad
Nie zakładałbym tematu, ale mam niesamowicie ciężki orzech do zgryzienia. Byłem już prawie zdecydowany na zakup korb Shimano SLX m665 do mojej dirt'ówki, jednak znalazłem okazje na używanego Sainta m810 w dobrej cenie. Co będzie lepszym wyborem
Shimano SLX m665 - nowe z gwarancją za ok.330zł, 170mm
czy
Shimano Saint m810 - podobno 2 miesięczne (ale bez żadnych papierków i gwary) za ok.430zł, 175mm - wolałbym 170, ale nie będę wybrzydzał tym bardziej, że na 175 zawsze mi się dobrze jeździło. Oto zdjęcia:http://img411.imageshack.us/gal.php?g=obraz3b.jpg
http://img193.imageshack.us/img193/1985 ... 629497.jpg
Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam Konrad
Pablo666 też tak właśnie słyszałem, ale z tej z 2 zębatkami też można je sprzedać za choćby 50zł. Wagowo Saint wyjdzie gdzieś 100g więcej od SLX przy tej samej zębatce, jednak zależy mi na wytrzymałości - stąd też boje się o gwarę u Saint'ów choć raczej nic im nie powinno się stać, bo zepsutych jeszcze nie widziałem.
Rysiuuuuu Ale tak sie zastanawiam jak z gwara na Sainty.. Przeciez gwara bedzie na sprzedajacego a nie na Ciebie ;] Wiec gwary mozna powiedziec nie masz, chyba ze.. dogadasz sie potem ze Sprzedajacym. Ale ludzie uzywaja w dirtowkach SLX i chyba nie narzekaja.. Zawsze mozesz zapytac kogos kto jezdzi. PB i nie ma problemu z tym 
A co do tego ze sie sprzeda zebatki. Jak bedzie kupiec to sie sprzeda, jak nie to sie nie sprzeda ;] Tez to trzeba brac pod uwage..

A co do tego ze sie sprzeda zebatki. Jak bedzie kupiec to sie sprzeda, jak nie to sie nie sprzeda ;] Tez to trzeba brac pod uwage..
Rysiuuuuu Uznają, uznają. Po co zapas wytrzymałości, skoro SLXa stosują na lajcie w DH i FR i nikt nie umarł od tego. Jak kupisz ze stalową osią to masz spokój na 100 lat z korbą.
Pablo666 Ja wiem że były 2 rodzaje osi - alu i stal, z czego ta 2 oczywiście lepsza. A jak się to ma do liczby blatów to nie wiem ;x
Pablo666 Ja wiem że były 2 rodzaje osi - alu i stal, z czego ta 2 oczywiście lepsza. A jak się to ma do liczby blatów to nie wiem ;x
Rysiuuuuu Najlepiej napisz do paru osob od SLX i Saint i bedziesz mial wszystko jasne, oni sie najlepiej wypowiedza co i jak.
Pewnie i masz racje, ale zawsze ta gware masz, a jak kupisz gdzies w sklepie stacjonarym to tez inaczej moze byc, i moze uznaja jak cos sie stanie ;]
Ale jak juz bys bral SLX, to wersja z 2 zebatkami ;p (wedlug mnie)
A tak jak gdzies jeszcze bylo, to SLX beda dobre jak masz jakas technike i nie wazysz 100kg
A saintow nie zajedziesz, tak gdzies bylo ;]
Johnyk Co do materialu osi masz racje. Mi sie wydaje ze te z 3 blatami sa bardziej lajtowe, do XC wiec tam "raczej" bedzie aluminiowa os. Mozna by np to sprawdzic na wadze
A te z 2 to bardziej na katowanie,wiec stal oś.
Przynajmniej mi sie tak wydaje.
Pewnie i masz racje, ale zawsze ta gware masz, a jak kupisz gdzies w sklepie stacjonarym to tez inaczej moze byc, i moze uznaja jak cos sie stanie ;]
Ale jak juz bys bral SLX, to wersja z 2 zebatkami ;p (wedlug mnie)
A tak jak gdzies jeszcze bylo, to SLX beda dobre jak masz jakas technike i nie wazysz 100kg

Johnyk Co do materialu osi masz racje. Mi sie wydaje ze te z 3 blatami sa bardziej lajtowe, do XC wiec tam "raczej" bedzie aluminiowa os. Mozna by np to sprawdzic na wadze

A te z 2 to bardziej na katowanie,wiec stal oś.
Przynajmniej mi sie tak wydaje.
No ważę z 70kg max, jak worek kartofli raczej nie jeżdżę, więc może i faktycznie by wydały. Kupowałbym je w zaprzyjaźnionym sklepie, więc to też plus. Jadnak od kiedy tylko zobaczyłem te nowe Saint'y to o nich marzę, a jak te znalazłem to się niesamowicie napaliłem na nie. Ale faktycznie, popytam jeszcze ludzi na pb, choć jeden z kumpli w mieście ma SLX'y już z 3 miechy i wszystko ok, zaś 2 w jednym do EN ma SLX, a w zjazdówce ma Saint'y i z SLX'ami ma co chwile problemy i mówi, żebym bez zastanowienia brał te Saint'y -tym bardziej, że zębatkę z nich też mogę sprzedać, bo montował będę 24t, którą już mam.
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 30.12.2008 12:13:55
- Lokalizacja: LBN
- Kontakt:
http://www.pinkbike.com/photo/4051905/ zaś SLX'y ważą 733g (też sam ważyłem - bez żadnej zębatki, z suportem i wszystkimi podkładkami) więc różnica na poziomie 100-150g, która jestem w stanie przeboleć.
slx 2 blaty i 3 blaty (44/32/22 48/38/28) to ta sama korba, nigdzie nie spotkałem się z informacją o innych osiach.
Czyli jak napisał GgG wersja 3 blatowa jest lepsza, bo zębatki więcej warte. Z tego samego powodu starego sainta zawsze brałem w wersji na 3 blaty
Na zębatki slx popyt jest duży i min 100zł zawsze ludzie z xc wylicytują
Czyli jak napisał GgG wersja 3 blatowa jest lepsza, bo zębatki więcej warte. Z tego samego powodu starego sainta zawsze brałem w wersji na 3 blaty
Na zębatki slx popyt jest duży i min 100zł zawsze ludzie z xc wylicytują
Pablo666 pisze: podobno ta wersja z 3 zebatkami jest slabsza niz ta z dwiema
Rysiuuuuu pisze:Pablo666 też tak właśnie słyszałem
Też czytałem tutaj o różnicach w osi...Johnyk pisze:Pablo666 Coś mi się wydaje że to wszystko zależy od osi - w tej z 3 blatami jest alu a w tej z 2 jest stal
lecz czy ktoś może to potwierdzić?
http://brooce.pinkbike.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości