Hamulec hydrauliczny do FR - rower kona stinky
Hamulec hydrauliczny do FR - rower kona stinky
Siema wszystkim. Poszukuję hamulca tarczowego na przód do mojej kony stinky. W grę wchodzi avid juicy 5 i 7 lub ultimate carbon. Co do tego ostatniego, wiadomo mi tylko, że jest to odciążona wersja juicy 7 do XC, więc obawiam się, czy przypadkiem nie połamie się przy glebie, bo klamka jest karbonowa. Na allegro znalazłem oferty kompletów hamulców przód tył w atrakcyjnych cenach, ale są używane. Poniżej podsyłam linki do aukcji allegro. Pomóżcie wybrać.
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
http://www.allegro.pl/item936337631_avi ... 160mm.html
http://www.allegro.pl/item937830291_oka ... 03_mm.html
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=943267578 (jak dla mnie najciekawsza oferta bo z tarczami 203)
http://www.allegro.pl/item946379651_avi ... ideal.html
Rower mój waży 20kg, tak więc myślę, że chyba nie warto patrzeć na tarcze mniejsze niż 185mm. Czekam na wasze propozycje. Z góry dzięki.
http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
http://www.allegro.pl/item936337631_avi ... 160mm.html
http://www.allegro.pl/item937830291_oka ... 03_mm.html
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=943267578 (jak dla mnie najciekawsza oferta bo z tarczami 203)
http://www.allegro.pl/item946379651_avi ... ideal.html
Rower mój waży 20kg, tak więc myślę, że chyba nie warto patrzeć na tarcze mniejsze niż 185mm. Czekam na wasze propozycje. Z góry dzięki.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Poszukujesz na przód, a linki dajesz do kompletów... to jak to jest?
Poza tym Juicy nie jest jakoś specjalnie mocne.
Masy nie zbijasz, to może Code, Saint?
Ile masz kasy?
I nie patrz na tarcze mniejsze niż 203.
Aha - i karbon jest mocny i nic mu nie zrobisz. Jakby chcieli dać słabsze dzwignie, wydrążyliby pewnie te co są.
Poza tym Juicy nie jest jakoś specjalnie mocne.
Masy nie zbijasz, to może Code, Saint?
Ile masz kasy?
I nie patrz na tarcze mniejsze niż 203.
Aha - i karbon jest mocny i nic mu nie zrobisz. Jakby chcieli dać słabsze dzwignie, wydrążyliby pewnie te co są.
daję komplety bo są okazje i mógłbym mieć dwa te same hamulce nie mając różnicy w hamowaniu.. aktualnie mam dwa hayesy nine, tak więc wsadzając 203 juicy 7 na przód może być mała dysproporcja gdybym zahamował równocześnie.. dlatego też patrzę na ten komplet juicy 5 203mm, ale on się wczoraj sprzedał.. więc chyba odpada to wszystko. tak więc pozostają mi te hamulce:
http://www.allegro.pl/item946379651_avi ... ideal.html
http://www.allegro.pl/item937830291_oka ... 03_mm.html
mam do wykorzystania 380zł.
http://www.allegro.pl/item946379651_avi ... ideal.html
http://www.allegro.pl/item937830291_oka ... 03_mm.html
mam do wykorzystania 380zł.
-? kłe ?fbastek pisze:tak więc wsadzając 203 juicy 7 na przód może być mała dysproporcja gdybym zahamował równocześnie..
takie założenie miałoby sens gdybyś jadąc w dół cały czas, bez względu na ukształtoanie terenu/hopy itp... idealnie balansował ciałem żeby środek ciężkości był IDEALNIE pomiędzy 2zaciskami hamulców <przedniego i tylnego>
JAko, że jest to niemożliwe to głupotę straszną napisałeś....co najwyżej będzie róznica w modulacji...
Hamując 2róznymi heblami (hyraulikami ) i tak koło w miejscu zatrzymasz a reszta to już pęd....
Zakładając że zależy ci na modulacji i tak nie będzie jak piszesz mając 2te same hamulce - bo zawsze jedną rekę masz silniejszą więc i nacisk na klamki będzie się róznił...
Hałewer - nie kupuj hebli patrząc pod kontem dysproporcji, a nawet modulacji przy hamowaniu:)
http://www.allegro.pl/item934868489.html
Soczki to bardzo dobre hample, J7 i J5 różnią się tylko tym pokrętłem do regulacji skoku klamki ( który tak naprawdę ustawiasz raz i już tego nie zmieniasz, w J5 masz po prostu regulację na imbulsa ) Ja używam J7 drugi sezon, (tylko ja śmigam Enduro, mój bike waży 14 kg) na tarczach 185 przód, 160 tył i jestem z nich zadowolony w 100% jak miał bym zmieniać to tylko ze względów estetycznych.
Jeśli twój rower jest lekki, oraz ty ważysz niewiele, to będzie to dobry wybór ( z tyłu możesz mieć gorszy hampel, i tak hamujesz głównie przodem ) no ale jeżeli chcesz obydwa zmienić to twój wybór.
Jednak jeżeli twój rower waży więcej i z ciebie też jest kawał chłopa, to zainwestuj w jeden ale mocniejszy hampel, np: Saint tylko ten BR-M810, Code, Hope M4 ( tylko jak patrze na allegro to musisz mieć minimum 450 PLN )
Jeśli twój rower jest lekki, oraz ty ważysz niewiele, to będzie to dobry wybór ( z tyłu możesz mieć gorszy hampel, i tak hamujesz głównie przodem ) no ale jeżeli chcesz obydwa zmienić to twój wybór.
Jednak jeżeli twój rower waży więcej i z ciebie też jest kawał chłopa, to zainwestuj w jeden ale mocniejszy hampel, np: Saint tylko ten BR-M810, Code, Hope M4 ( tylko jak patrze na allegro to musisz mieć minimum 450 PLN )
ważę 67kg i mam 177cm.. jestem raczej chudy
czyli polecacie mi juicy 5 lub 7 tak? z modulacji nie będę raczej korzystał cały czas, raczej ustawię i zostawię raz na zawsze jak jest. między nimi nie ma żadnej różnicy w sile hamowania? skoro oba mają hamować tak samo mocno, to po co dopłacać 100zł za pokrętło na klamce.. imbus i tak zawsze jest w plecaku.

myślę że J5 na tarczy 203mm ci w zupełności wystarczą ( ja ważę 72kg i moje J7 na tarczy185mm stawiają rower na przednie koło ) Te pokrętło nie ustawia modulacji Hamulca, jedynie moment w którym zaciskając klamkę, hamulec zacznie hamować.
Fakt że dopłacasz 100PLN za patent którego prawdopodobnie użyjesz tylko raz. Jednak mnie te pokrętło porostu cieszy jak se na nie popatrzę
Fakt że dopłacasz 100PLN za patent którego prawdopodobnie użyjesz tylko raz. Jednak mnie te pokrętło porostu cieszy jak se na nie popatrzę

-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
<smok> Nie mogę się zgodzić że w imbus w J5 to to samo co pokrętło w J7. Jest to po prostu regulacja odległości klamki od kierownicy.
J3 - ma tylko to
J5 - ma to + "wyskakujące" klamki
J7 - ma j.w. + regulację modulacji
Tą śrubą nie ustawisz momentu w którym hamulec będzie łapał... Znaczy się hmm ustawisz jednak zmieni się ustawienie klamki i generalnie nie o to chodzi.
J3 - ma tylko to
J5 - ma to + "wyskakujące" klamki
J7 - ma j.w. + regulację modulacji
Tą śrubą nie ustawisz momentu w którym hamulec będzie łapał... Znaczy się hmm ustawisz jednak zmieni się ustawienie klamki i generalnie nie o to chodzi.
pietryna pisze:<smok> Nie mogę się zgodzić że w imbus w J5 to to samo co pokrętło w J7. Jest to po prostu regulacja odległości klamki od kierownicy.
J3 - ma tylko to
J5 - ma to + "wyskakujące" klamki
J7 - ma j.w. + regulację modulacji
Tą śrubą nie ustawisz momentu w którym hamulec będzie łapał... Znaczy się hmm ustawisz jednak zmieni się ustawienie klamki i generalnie nie o to chodzi.
Właśnie pobawiłem się obydwoma hamulcami i muszę stwierdzić, że to ja mam rację. "czerwonym pokrętłem" czy też kluczem imbusowym regulujesz moment w którym hamulec zaczyna działać (czyli jak podaje producent SKOK DŹWIGNI HAMULCA - a nie odległość klamki od kierownicy !!!! http://www.ceneo.pl/852827 ) Klamka w obu skrajnych ustawieniach pozostaje w tej samej pozycji.
teraz bardziej po chłopskiemu
- gdy pokrętło jest odkręcone na maxa -> hamulec zaczyna hamować tuż po naciśnięciu dźwigni ( jednak modulacja się nie zmienia, nie możesz od razu zablokować koła, wymaga to większej siły ) tak samo jest w J5, gdy wkręcisz popychacz tłoka do środka.
- gdy pokrętło jest zakręcone na maxa -> hamulec zaczyna hamować miej więcej gdy dźwignia hamulcowa prawie dotyka gripa ( gdy go dotknie koło się blokuje ) tak samo jest w J5, gdy będziesz chciał wykręcić popychacz tłoka na zewnątrz.
W obydwu przypadkach, początkowa odległość klamki od gripa jest taka sama, zmienia się tylko położenie tłoczka w klamce hamulcowej. Idąc dalej tym tokiem myślenia, gdy tłoczek jest bardziej wciśnięty na początku, to szybciej zablokuje koło ( będziesz potrzebował zrobić mniejszy ruch na klamce hamulcowej, by zahamować) no a gdy będzie wysunięty na początku ( ten tłoczek ) będziesz musiał wcisnąć klamkę głębiej.
myślę że prościej ( a właściwie obszerniej ) tego zagadnienia nie mogłem wyjaśnić
w J3 też da się to regulować jak w J5 jednak są to gówniane hamulce.
No i gratuluje wyboru, na pewno będziesz zadowolony

No to wytłumacz mi proszę w takim razie po co w J7 również jest imbus? Żeby jeszcze bardziej to przestawiać? Zablokować hamulec zanim naciśniesz klamkę tudzież doprowadzić do tego żeby wcale nie łapał?
Nie wiem jak to u ciebie działa. Tak jak mówiłem, kółko służy do regulacji modulacji(dokładnie jak opisałeś) a imbus przy klamce jest do regulacji jej ustawienia. Byłem w garażu przed chwilą i to sprawdziłem. Może coś ci źle działa że nie ustawia klamki.
Nie wiem jak to u ciebie działa. Tak jak mówiłem, kółko służy do regulacji modulacji(dokładnie jak opisałeś) a imbus przy klamce jest do regulacji jej ustawienia. Byłem w garażu przed chwilą i to sprawdziłem. Może coś ci źle działa że nie ustawia klamki.
czerwone pokrętło w J7 jest po to by nie musieć regulować tego imbusem.
U mnie działa wszystko jak ta lala. Rozbierz kiedyś ten hamulec na części to zrozumiesz o co chodzi.
tu masz link do oficjalnego przedstawiciela w PL i powiedz mi gdzie tam jest napisane coś, że pokrętłem regulujesz modulację ?? Hamulec albo ma dobrą modulację, albo złą.
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... =537&pos=2
"Model ten posiada system Speed Dial contact point adjustment - przy pomocy pokrętła można łatwo regulować skok dźwigni hamulca. Konstrukcja dźwigni doprowadziła też do zmniejszenia tzw. X-Factor - mniejsze ugięcie dźwigni wpływa na jej większą czułość i wzrost siły hamowania. Kształt klamek stał się dzięki temu bardziej przyjazny dla dłoni i zgodny z naturalnym ich ruchem."
Speed Dial contact adjustment - czyli szybkość z jaką klocki hamulcowe zaczną hamować - to regulujesz pokrętłem !! a nie odległość klamki od kierownicy !!
zmniejszyli ten tzw, X-Factor dlatego poprawiła się modulacja!! A nie że możesz ją zmieniać
A to co opisałem to nie nazywa się modulacją !! wyjaśniłem tylko jak działają regulaje
U mnie działa wszystko jak ta lala. Rozbierz kiedyś ten hamulec na części to zrozumiesz o co chodzi.
tu masz link do oficjalnego przedstawiciela w PL i powiedz mi gdzie tam jest napisane coś, że pokrętłem regulujesz modulację ?? Hamulec albo ma dobrą modulację, albo złą.
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... =537&pos=2
"Model ten posiada system Speed Dial contact point adjustment - przy pomocy pokrętła można łatwo regulować skok dźwigni hamulca. Konstrukcja dźwigni doprowadziła też do zmniejszenia tzw. X-Factor - mniejsze ugięcie dźwigni wpływa na jej większą czułość i wzrost siły hamowania. Kształt klamek stał się dzięki temu bardziej przyjazny dla dłoni i zgodny z naturalnym ich ruchem."
Speed Dial contact adjustment - czyli szybkość z jaką klocki hamulcowe zaczną hamować - to regulujesz pokrętłem !! a nie odległość klamki od kierownicy !!
zmniejszyli ten tzw, X-Factor dlatego poprawiła się modulacja!! A nie że możesz ją zmieniać
A to co opisałem to nie nazywa się modulacją !! wyjaśniłem tylko jak działają regulaje
Modulacja to "dozowanie" siły przez hamulec, tak?
Wg tej definicji jak ustawisz szybsze blokowanie koła to modulację będziesz miał gorszą bo krótszy będzie czas od naciśnięcia klamki do zablokowania koła. Jak koło będzie się blokować później to ten czas(i skok klamki od naciśnięcia do zablokowania) jest większy przy czym klocki nadal od naciśnięcia klamki się przesuwają, tyle że wolniej(ze względu na to że później mają się zacisnąć). Dzięki temu możesz precyzyjniej dozować siłę.
Co do regulacji odległości klamki imbusem. Może mówimy o jakimś innym? Ja mówię o tym. http://img176.imageshack.us/img176/5731/juicy7.jpg
Jak nie wierzysz jaki jest efekt kręcenia tym imbusem to pójdę do garażu, wkręcę kierę w imadło, przykleję telefon do statywu, ewentualnie jakiś aparat jak znajdę(sorry ale nie mam kamery cyfrowej, ani nie mam jak podłączyć analogowej do kompa) i nagram ci efekt kręcenia tą śrubą skoro nie wierzysz w to co mówię. Zobaczysz dokładnie że klamka się porusza.
Wg tej definicji jak ustawisz szybsze blokowanie koła to modulację będziesz miał gorszą bo krótszy będzie czas od naciśnięcia klamki do zablokowania koła. Jak koło będzie się blokować później to ten czas(i skok klamki od naciśnięcia do zablokowania) jest większy przy czym klocki nadal od naciśnięcia klamki się przesuwają, tyle że wolniej(ze względu na to że później mają się zacisnąć). Dzięki temu możesz precyzyjniej dozować siłę.
Co do regulacji odległości klamki imbusem. Może mówimy o jakimś innym? Ja mówię o tym. http://img176.imageshack.us/img176/5731/juicy7.jpg
Jak nie wierzysz jaki jest efekt kręcenia tym imbusem to pójdę do garażu, wkręcę kierę w imadło, przykleję telefon do statywu, ewentualnie jakiś aparat jak znajdę(sorry ale nie mam kamery cyfrowej, ani nie mam jak podłączyć analogowej do kompa) i nagram ci efekt kręcenia tą śrubą skoro nie wierzysz w to co mówię. Zobaczysz dokładnie że klamka się porusza.
TAK - a czerwonym pokrętłem możesz ustalić, w którym momencie skoku klamki zaczynasz dozować tą siłę. Ale czy zaczniesz ją dozować na samym początku, w środku,czy też na końcu skoku klamki, to bez znaczenia, modulacji nie zmieniasz, jedynie moment ( zakres skoku klamki ), w którym ta modulacja będzie występowała.
Modulacja to "dozowanie" siły przez hamulec, tak?
Tym imbusem na zdjęciu, możesz też kręcić za pomocą czerwonego pokrętła - tak mówimy o tym samym
Zrób tak: zaciśnij hamulec i zacznij kręcić tym czerwonym pokrętłem, poczujesz że klamka opada lub się podnosi, jednak gdy puścisz hamulec to klamka powróci do góry ( do punktu wyjścia ) Jak byś nie pokręcił tym pokrętłem, to zawsze w którymś momencie hamulec ( klocki hamulcowe ) dotkną tarczy, wtedy zaczynasz hamowanie. jednak możesz mocniej zacisnąć klamkę ( wtedy, jak jedziesz oczywiście, zablokujesz koło) I modulacja, to jest ten moment w którym klocki zaczynają powoli dotykać tarczy ( zaczynają hamować ), aż do momentu zablokowania koła. O dobrej modulacji mówimy gdy ten moment ( zakres skoku dźwigni, który pozostał do zablokowania koła ) jest na tyle duży, aby za szybko nie zablokować koła. Jednak czerwonym pokrętłem nie ustawisz tego, jedynie moment w którym ta modulacja ma występować.
Mam nadzieję że wyjaśniłem tobie trochę, najlepiej aby ktoś jeszcze wypowiedział się w temacie i rozstrzygnął nasz spór

No ja się jednak zgadzam z tym opisem. Może rzeczywiście nie do końca wiem jak to czerwone pokrętło wpływa na klamkę, ale uważam, jak wyżej napisano, że nie należy go mylić ze śrubą regulacyjną..."Soczysty" posiada fajne czerwone pokrętło. Dzięki niemu można ustawić moment, w którym po naciśnięciu klamki klocki zaczną się stykać z tarczą. Krótko mówiąc - punkt, w którym hamulec zacznie hamować. Pokrętła nie należy mylić ze śrubką regulacyjną, w którą standardowo wyposażane są wszystkie klamki hamulcowe, a pozwalającą tylko ustawić odległość klamki od kierownicy. To rozwiązanie nazwane zostało Pad Contact-Point Adjustment.
http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=14&art=328
Myślę, że ten filmik pozwoli zrozumieć jak działa czerwone pokrętło.
http://www.youtube.com/watch?v=q33SS-S9 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=q33SS-S9 ... re=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości