Postęp technologiczny, czyli co było, jest i będzie ;)

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

war23 ale jakie czesci? Wiekszosc tego co do mtb nie weszła jest albo za ciezka albo za droga i dlatego nie ma ich u nas.
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Spaced JA tez nie wiem ;/ Ogolnie technika gowno idzie do przodu, wszystko co wychodzi jest na tyle drogie ze nie bedzie powszechne i dostepne dla nas czyli zwyklych wyjadaczy :)
Karpiel i Duncon to moje zycie
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

war23 znowu nie rozumiem co napisales w poscie :P
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Spaced teraz musisz juz rozumiec:D
Karpiel i Duncon to moje zycie
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

http://www.bikemagic.com/news/images/sr ... e_2_hi.jpg
http://www.pinkbike.com/news/Fox-32-FIT ... -2009.html
http://is.pinkbike.com/photo/3819/med/mpbpic3819294.jpg
http://bikehugger.com/images/blog/Hamme ... dt%201.jpg
Nie wybralem jakis "kosmosow", postem jest ogromny, kto by pare lat temu pomyslal o takiej korbie jak slx?(wzglednei tania, lekka i pozadna), czy tak dopracoane zawieszenie?
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Schodek pisze:Współczesny rower żyje 4 razy dłużej przy 20 razy większym HC !!
tu można by podyskutować...
XxSPARDAxX
Posty: 74
Rejestracja: 24.01.2010 11:20:14
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: XxSPARDAxX »


Schodek napisał:
Współczesny rower żyje 4 razy dłużej przy 20 razy większym HC !!


tu można by podyskutować...
wiesz zależy od rodzaju katowania sprzętu ...
ja w Częstochowie mam kilku ludzi którzy wszystko przejeżdżają trasy płynnie i bardzo lekko mimo ze wygląda to jakby katowali niemożliwie...

każdy składa rower pod siebie masz zamiar zakatować korby to kup mocniejsze, amora to tez mocniejszego nie katujesz to wylajtuj rower.
Gdzie kończy się szkolna fizyka zaczyna się FreeRide !
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

MUSZEL no to podajesz :mrgreen:
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

MUSZEL tak w dawnych latach było troche pojedynczych modeli bików, które były zbudowane solidniej niz jakikolwiek bike obecnie (czyt mozna było zasadzic rama w drzewo i probowac urwac głowke i dalej by wyrobiły) ale była tez tona ram, które pekały bez powodu wiec jesli Schodkowi chodzi o srednia to jednak wytrzymałosc jest lepsza ;)
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

Spaced pisze:Kruk Spadek jakosci produktów? Kruk znowu cos cpales?
Bez komentarza, ale Ty jako moderator nie powinieneś zaniżać poziomu dyskusji.

X-Vert Carbon koło 2,5kg miał ten o skoku 155-160mm i z tłumikami Tpc, a ten najbardziej znany 180 skoku ważył koło 2,7kg i miał Tpc+.

Spaced pisze:Kruku ogólnie to poza toba nikt na twoim biku jezdzic raczej by nie umiał :P Pare fajnych czesci kiedys było jak twój wideł magury czy x-vert carbon dc ale teraz tez sa fajne produkty i jest ich duzo wiecej, za duzo mniej.
Tu się z Tobą całkowicie zgadzam(w sprawie amorów), tak w ogóle przed Magurą miałem właśnie carbona :). To akurat było miłe jakkolwiek z Twojej strony co rzadko w stosunku do mnie Ci się zdarza :* (zapewne nieświadomość). A czy nikt, by nie potrafił na moim biku jeździć ? Szczerze nie zastanawiałem się nad tym, ale co by nie rzec jest poskładany z głową i na unikalnych częściach, a jak się sam przekonałeś wagę ma baardzo ładną, gdzie jeśli bym chciał to przy wymianie 2 części jeszcze jestem w stanie zbić prawie 2kg, a 3kg przy wymianie paru. Ale chyba to by było trochę zbyt demotywujące jak na sprzęt w większości sprzed epoki nie licząc hampli na których temat zdarzyło mi się czytać niepochlebną twoją opinie, jak Twój mega test ich wyglądał zrobienie 10metrowego kółeczka po płaskim.

Co do spadku jakości jak patrzę np na Turbine od RF, które bez blatów ważyły poniżej 0,5kg no to sorry. Przerzutki, amortyzatory trzeba rozwinąć ? Sprzęt się kupuje na sezon, nie na lata, a kiedyś kosztował dużo, ale się płaciło za jakość. Oczywiście jest nie prawdopodobny spadek kosztów produkcji, ale także i większa konkurencja na rynku. Jakość części robiona na Tajwanie, czy w Chinach, chyba zawsze ma niższą jakość, a na pewno cenę od tych robionych w EU, czy USA.

Od Mavic-a przez ponad 10 lat(chyba 13) dostępne są D521>EX721, D321>EX729. Tylko pojawił się nowy model na bezdętkowe EX823.

Fajnie jest, że teraz się nie patrzy amortyzator ? Chociaż by "olejowy"... tylko pytanie: który wybrać ?
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kruk nie ogarniasz jakie sa standardy produkcyjne na tajwanie teraz. 5 lat temu moze na tw nizsza jakosc była ale teraz dlaczego ma byc nizsza jakosc? Bo maja skośne oczy? Zauważ, ze 3/4 ram robionych w europie i azji jest prostsza niz spece, treki, gianty, lapierry czy evil - przy tej skali produkcji juz nie za bardzo jak te firmy maja jak robic u siebie w bardziej zaawansowanych technologiach.

Kruk pisze:Co do spadku jakości jak patrzę np na Turbine od RF, które bez blatów ważyły poniżej 0,5kg no to sorry. Przerzutki, amortyzatory trzeba rozwinąć ? Sprzęt się kupuje na sezon, nie na lata, a kiedyś kosztował dużo, ale się płaciło za jakość.
500g bez zebów i supportu to jest osiagniecie?
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... ?photo=810
550g - bez wysiłku, sprawdzona i mocna korba.

Do tego mówie - 1 przyklad, a wiecej? Mavic sie nie rozwija w obreczach dh i dał tylko 823 ale kompletne koła im poszły bardzo do przodu, ostatnio miałem w rekach piaste od ich "tanszego gotowego koła" deetraxa i hope sie nie umywa, do tego maja nowe obrecze w innych dziedzinach.

A co do płacenia za jakosc - to gdzie ty brak jakosci obecnie widzisz? Przejedz sie moze na nowym sprzęcie zamiast teoretyzować bo skoro masz przyklady lzejszego super elo sprzetu to powiedz mi czemu kiedys tak trudno było złozyć rower <20kg, a teraz 18kg to wyjdzie jak złozysz rower na pałe? I słabszy bedzie? Watpie bo pamietam jak zaczynałem i spotkało sie starszych riderów to co chwile ktos miał problem ze sprzetem, teraz to zdarza sie znacznie rzadziej.


Szczerze jak chcesz mi udowodnic brak postepu to wytknij mi trend (sugeruje kilka) gdzie od jakiegos czasu jest stagnacja. Poza obreczami (a tez nie do konca patrzac na nowe produkty typu stans, edge etc).
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

Ogólnie chodziło mi to by zauważyć, że kiedyś wysoka jakość również była dostępna i niekiedy przedstawiała wyższy poziom niż teraz.
Czemu kiedyś było trudniej złożyć sprzęt 18kg, bo średnia cena części była wyższa.

Mam Ci udowodnić coś, co wiesz ? Jest chyba bezsensu.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kruk kiedys były takie czesci i nie przecze ale było ich mniej. Teraz kupujac graty z dowolnej duzej firmy na powazna wpadke szanse mamy małe. A co do czesci o wyzszej jakosci to porównujesz topowe produkty kiedys do mainstreamu teraz. Chcesz lekkie korby do dh? clavicula dh carbon 550g korby z supportem podobno waza.
A co do trudniej zlozyc to nie kwestia tylko ceny - zobacz, ze jednak nawet ludzie z chora kasa nie umieli złozyc bika <18kg kiedys. 20kg było dla wiekszosci nieosiagalne bo własnie czesci były znacznie ciezsze. Były pojedyncze egzemplaze lzejszych czesci, które nie eksplodowały, a teraz masz ogromny wybór leciutkiego sprzetu, który ogarnia dobre katowanie. Zreszta postep technologiczny jest w najwazniejszych rzeczach - ogólnie mniej błedów produkcyjnych, dopracowana geometria u prawie wszystkich firm, lepiej pracujace zawieszenie w ramach i u firm od widłow i damperów, sensowne kiery. mostki, pedały i do tego buty 5.10, które odciagneły ludzi na pucharze swiata od spd. (przed 5.10 byly bodajze 2 wygrane WC na platformach)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości