Na dobry poczatek
Na dobry poczatek
Witam!
Jestem nowy zarówno na forum jak i w tym sporcie (wcześniej lekkie fr) i mam do Was pare pytań.
Kupiłem sobie rower używany na takich oto podzespołach, bo wydał mi sie nawet dobry "na start":
rama: Kross Sign FR2 z damperem rock shox
wideł: duro triple
hamulce: avidy juicy 3
koła: dartmoor blizzard na piastach dartmoor'a, opony duro 3'
kiera i gripy dartmoor
napęd: z przodu 1 blat support korby octane one, napinacz dartmooor, z tyłu shimano sora 8 przełożeń, pedały authora(cały napęd był nowy)
i tu sie pojawiają moje pytania:
1) dałem za to 1700, przepłaciłem czy to ok cena?
2) czy to dobre na poczatek?
3) od czego zaczęlibyście zmiany?
Mi się najmniej ten amor niezbyt podoba, chciałbym zmienic na cos o większym skoku.
Zastanawiałem sie nad Shiverem albo juniorem 04, czy dozbierać troche kasy na jakies używane ósemki?
Kolejne pytanie, czy ktoś ze Ślaska byłby chetny na jazde gdzieś w beskidach? bo nie mam kumpli zajmujacych sie dh ani niczym "górskim", sami dualowcy, a miło było by popodgladać lepszych w akcji, nawiazac nowe znajomości.
Kolejna sprawa, to jakie trasy polecacie na poczatek, oczywiście będę omijał wieksze hopy? i czy znacie coś w okolicach Katowic, na krótki wypad.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam:d
Jestem nowy zarówno na forum jak i w tym sporcie (wcześniej lekkie fr) i mam do Was pare pytań.
Kupiłem sobie rower używany na takich oto podzespołach, bo wydał mi sie nawet dobry "na start":
rama: Kross Sign FR2 z damperem rock shox
wideł: duro triple
hamulce: avidy juicy 3
koła: dartmoor blizzard na piastach dartmoor'a, opony duro 3'
kiera i gripy dartmoor
napęd: z przodu 1 blat support korby octane one, napinacz dartmooor, z tyłu shimano sora 8 przełożeń, pedały authora(cały napęd był nowy)
i tu sie pojawiają moje pytania:
1) dałem za to 1700, przepłaciłem czy to ok cena?
2) czy to dobre na poczatek?
3) od czego zaczęlibyście zmiany?
Mi się najmniej ten amor niezbyt podoba, chciałbym zmienic na cos o większym skoku.
Zastanawiałem sie nad Shiverem albo juniorem 04, czy dozbierać troche kasy na jakies używane ósemki?
Kolejne pytanie, czy ktoś ze Ślaska byłby chetny na jazde gdzieś w beskidach? bo nie mam kumpli zajmujacych sie dh ani niczym "górskim", sami dualowcy, a miło było by popodgladać lepszych w akcji, nawiazac nowe znajomości.
Kolejna sprawa, to jakie trasy polecacie na poczatek, oczywiście będę omijał wieksze hopy? i czy znacie coś w okolicach Katowic, na krótki wypad.
Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam:d
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Cena chyba ok, wymiane zacznij od amortyzatora bo z tym się możesz zabić junior/888 sobie kup. 2 sprawa kup sobie jakieś normalne opony do dh bo duro 3.0 to jakaś pomyłka.
W katowicach masz pare trasek FR a jak nie to do bielska masz godzine pociągiem - skrzyczne, żar itp
W katowicach masz pare trasek FR a jak nie to do bielska masz godzine pociągiem - skrzyczne, żar itp
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- Posty: 701
- Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Kontakt:
boogiel myśle że to normalna cena, napewno nie przepłaciłeś.
Rama: jak najbardziej dobra na start, sam taką miałem, trzeba tylko uporać sie z paroma sprawami typu luzy, haki, geo i ustawić pożądnie zawieszenie pod siebie i jest całkiem przyjemnie.
Amorek: Duro-bardzo słabo. Jak nie masz kasy na coś ala Junior, Drop Off Triple, najsłabsze 888 typu vf czy może 66rc, to możesz sie pobawić w tuning, za dosłownie pare zł możesz odmienić amorka (poszukaj na forum, w skrócie: zalanie olejem, wymiana uszczelek i zcięcie elasomeru), co nie zmienia faktu że przy większym przypływie gotówki należałoby go wymienić.
Hamulce powinny wyrobić.
Koła jak najbardziej ok, ale oponki nie bardzo...
Reszta typu kiera, gripy czy napęd też nie jest zła. Narazie wytrzymają.
Pzdr.
Rama: jak najbardziej dobra na start, sam taką miałem, trzeba tylko uporać sie z paroma sprawami typu luzy, haki, geo i ustawić pożądnie zawieszenie pod siebie i jest całkiem przyjemnie.
Amorek: Duro-bardzo słabo. Jak nie masz kasy na coś ala Junior, Drop Off Triple, najsłabsze 888 typu vf czy może 66rc, to możesz sie pobawić w tuning, za dosłownie pare zł możesz odmienić amorka (poszukaj na forum, w skrócie: zalanie olejem, wymiana uszczelek i zcięcie elasomeru), co nie zmienia faktu że przy większym przypływie gotówki należałoby go wymienić.
Hamulce powinny wyrobić.
Koła jak najbardziej ok, ale oponki nie bardzo...
Reszta typu kiera, gripy czy napęd też nie jest zła. Narazie wytrzymają.
Pzdr.

Shiver sie do signa nie bardzo nadaje, to jedna z najniższych 2 połek jak nie najniższa?
Do krosa potrzebny jest wysoki widelec. Ja (patrz podpis) mam DNMa który jest wysoki coś mniejwięcej jak monster a geo nie powala (26" i 200mm damper)
Szukaj czegoś wysokiego.
Do krosa potrzebny jest wysoki widelec. Ja (patrz podpis) mam DNMa który jest wysoki coś mniejwięcej jak monster a geo nie powala (26" i 200mm damper)
Szukaj czegoś wysokiego.
michalnz.pinkbike.com
www.nocuje.net
www.nocuje.net
-
- Posty: 3540
- Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
- Kontakt:
boogiel wbijaj na strone www.wpkiwriders.dbv.pl
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
na przód junior czy cos lepszego, damper 200mm i takie coś http://www.pinkbike.com/photo/4585558/ nie dawaj 24 na tył, z damperem 200 geo wyjdzie podobne jak złapiesz optymalny punkt
GG 381005
caspero - wszystko pięknie z tym adapterem, ale sprawdź ile tak naprawdę masz skoku, bo według mnie nie ma więcej niż 14 cm. Koło będzie ocierać się o podsiodłówkę przy większych ugięciach. Po drugie mocno obniżyłes tył, przez co poświęciłeś sporo z głównej zalety tego zawieszenia, czyli cofania się osi po najechaniu na przeszkodę, dzięki czemu ta rama świetnie wybiera duże i ostre nierówności. Nie mówię, że to jakiś dramat, w dalszym ciągu powinno być nieźle, ale koło 24" pozwoliłoby uniknąć tego typu kompromisów, z których zwłaszcza ubytek skoku jest bolesny.
Trzeba jednak przyznać,że udało się Tobie zajebście powiększyć bazę kół, gdyby nie ten skok to możnaby powiedzieć, że zrobiłeś z tego zjazdówkę...
Jak dla mnie najsensowniej jest dać małe koło, przynajmniej jeśli rower ma służyć do FR. co innego jeśli ktoś chce enduraka zrobić, wtedy można sobie odpuścić trochę skoku.
Myślę, że złoty interes zrobiłby ktoś, kto by zaprojektował i zaczął sprzedawać dłuższy wahacz ze zmienionym już mocowaniem dampera do Signa. Sam bym się za to zabrał gdybym umiał spawać
i dziwi mnie, że nikt na to jeszcze nie wpadł... Takie coś wyeliminowałoby wszystkie wady Signa, za duże kąty, małą bazę, kiepską sztywność i nie mieszczenie się dużego koła przy sensownie dużym skoku...
Trzeba jednak przyznać,że udało się Tobie zajebście powiększyć bazę kół, gdyby nie ten skok to możnaby powiedzieć, że zrobiłeś z tego zjazdówkę...
Jak dla mnie najsensowniej jest dać małe koło, przynajmniej jeśli rower ma służyć do FR. co innego jeśli ktoś chce enduraka zrobić, wtedy można sobie odpuścić trochę skoku.
Myślę, że złoty interes zrobiłby ktoś, kto by zaprojektował i zaczął sprzedawać dłuższy wahacz ze zmienionym już mocowaniem dampera do Signa. Sam bym się za to zabrał gdybym umiał spawać

-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
skoku mam między 150-160mm nie zmierzyłem jeszcze dokłądnie ale na 100% w tych granicach, skokjest w peni wykorzystywany nic nie obciera tylko musialem zmienić sprężynę na 350 z 450 bo była za twarda, ważę na "goło" 75kg. Napisałem o tym adapterze bo jest to najtańsze chwilowe rozwiązanie poprawiające geo signa.
GG 381005
Niestety musze was zmartwić, ale juz mam 24'. Dobra, bedzie junior, ale kasy poki co brak. Właśnie rowerek wrócił z przeglądu, chodzi fajnie:D dampera mam 190mm. może jakieś foto zapodam:). A jaka traska najlepsza na początek? Żar jest w miare czy stożek, bo słyszałem ze ten drugi trudny jest. Pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości