Rock Shox Totem 2008 - wycieranie się teflonu z lagi

fbastek
Posty: 86
Rejestracja: 25.02.2010 15:51:32
Kontakt:

Rock Shox Totem 2008 - wycieranie się teflonu z lagi

Post autor: fbastek »

Przymierzam się do kupna amortyzatora. Poważnie zainteresowałem się Totemem wystawionym na Allegro (poniżej link do aukcji). Ze zdjęc wygląda wszystko cacy, koleś przesłał mi dodatkowe foty -posiada drobne, lekkie ryski na dolnych goleniach, górne lagi są czyste. No, ale gdy przyjrzałem się dokładnie to na lagu mission control wyciera się od przodu teflon. Jest to widoczne nawet na zdjęciach aukcyjnych przy dokładnym przyjrzeniu się. Pytanie do was, a najlepiej użytkowników Totema: czy jest to normalne po póltorarocznym użytkownaiu? On w prawdzie jest 2007, ale został kupiony w styczniu 2008 nowy. Dowiedziałem, że od kolesia, że był wymieniony tłumik na nowszy 2008 (na gwarancji) i od tego momentu nic się nie dzieje. serwisował go 4 - 6 razy w autoryzowanym serwisie (nie był pewny dlatego napisał pomiędzy). Dlatego zastanawiam się, czy ten wytarty teflon nie pochodzi od zaniedbania serwisem. Kąpiel powinna byc zmieniania co 25h godzin jazdy, tak zaleca producent, czyli średnio co miesiąc przy intensywnej jeździe. a on serwisował go tylko 4-6 razy od nowości(mówił, że jeździł raz w tygodniu) Twierdzi, że od jesieni 2009 nie jeździ już na nim, a w lato wymienione zostały uszczelki. Drugie moje podejrzenie jest takie, że ta jedna laga może byc lekko krzywa i wyciera się o uszczelkę. Nie wiem co robic - brac go, czy nie? Czy mam szukac okazji i czekac na innego Totema lub 66 rc2x? Mam nadzieje, że jakoś mi pomożecie. Pozdro


http://www.allegro.pl/show_item.php?item=960512430
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

...może źle nasmarowany został i lekko zaniedbał :0 raczej bidy nie ma z nimi...mialem i polecam, sztywny i solidny a praca zawodowa :)

Smarujesz jedziesz..
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
matin89
Posty: 371
Rejestracja: 08.06.2009 15:16:08
Kontakt:

Post autor: matin89 »

fbastek ja wyrwalem prawie nowego Totema Solo tylko że ze sterowka 1,5" za 1300zl. Ja raczej bym sie w to nie pakowal bo po jakims czasie moze ci zejsc caly teflon.
SMOTER
Posty: 200
Rejestracja: 27.11.2008 17:25:26
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: SMOTER »

A razem z Totemem moją Glorke... Też bym sie w to nie pakował może dlatego że przedmówcy tez odmawialem tego wlasnie totema...Ogólnie to widzialem wiele zatartychy goleni u RS. Lepiej wziasc starszy rocznik Marzocchi i cieszyć sie Anodą długie lata :)
Giant glory 0 + mavic Ex 729+Hope Pro 2+ Boxx Team 2010
Tylko ja zjeżdżam pod góre
matin89
Posty: 371
Rejestracja: 08.06.2009 15:16:08
Kontakt:

Post autor: matin89 »

SMOTER nie zgodze sie z Toba praca Totema powala zreszta sam zobaczysz. fbastek poczkekaj jeszcze troche bo sezon powoli sie zaczyna i wkoncu kupisz swoja okazje. A tak apropo to teflon z goleni wyciera sie przez zaniedbanie amortyzatora lub w twoim wypadku mogl dostac sie jakis syf pod uszczelki i przetarl teflon.
SMOTER
Posty: 200
Rejestracja: 27.11.2008 17:25:26
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: SMOTER »

matin89 O pracy nic nie moge powiedziec poniewaz nie smigałem (za niedlugo ocenie) ja mowie tylko o teflonie rs który ssie anodzie mazocha
Giant glory 0 + mavic Ex 729+Hope Pro 2+ Boxx Team 2010
Tylko ja zjeżdżam pod góre
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

A tam dostał się syf pod uszczelki. Jakoś w marzocchi syf się nie dostaje (nie rysuje się) chyba, że RS ma jakieś nieszczelne uszczelki. Po prostu nie serwisowany i tyle. Ja wyznaję zasadę, że nie kupuję nic do czego trzeba dokładać. Takie coś potem okazuje się skarbonką bez dna (skąd wiadomo, że sprzedający jest w 100% uczciwy, że te rysy nie powstały na przykład tydzień temu, bo są porysowane ślizgi albo coś? )
SMOTER
Posty: 200
Rejestracja: 27.11.2008 17:25:26
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: SMOTER »

GgG W pełni sie zgadzam z Toba widzial ktos kiedys zajechaną anode w Marzocchi ?
Giant glory 0 + mavic Ex 729+Hope Pro 2+ Boxx Team 2010
Tylko ja zjeżdżam pod góre
fbastek
Posty: 86
Rejestracja: 25.02.2010 15:51:32
Kontakt:

Post autor: fbastek »

no macie racje.. ale wystarczy spojrzec na boxxer, chociażby 2006. do teraz mają teflon niestarty i ten problem wynika to moim zdaniem z zaniedbania serwisowaniem.. 4 razy zmiana oleju przez dwa lata ( w dodatku w autoryzowanym serwisie - jak trafią na gołębia to tylko skasują kasę..) no chyba nie ma tu o czym gadac. chyba wycofam się z tego. mam sobie darowac w ogóle totemy?

tylko teraz jest mały problem, bo sprzedałem amortyzator, a skręca mnie, żeby jeździc. ktoś może zerknąc na to:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=970997009

mam porozmawiac z nim, czy zostawic to wszystko i czekac na jakiegoś 66 rc2x lub 888 rc2x, tylko ile to potrwa...
SMOTER
Posty: 200
Rejestracja: 27.11.2008 17:25:26
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: SMOTER »

Nie mówie ze kazdy rock shox sie zaciera... Mowie tylko ze RS wymaga od Ciebie ciągłych serwisów itp. A kupisz starego mazocha np... 888 2005-2007 i jezdzisz na nich lata (niekiedy wymieniasz olej) co 1-2 sezony :)
Giant glory 0 + mavic Ex 729+Hope Pro 2+ Boxx Team 2010
Tylko ja zjeżdżam pod góre
Pan D.
Posty: 84
Rejestracja: 16.10.2007 18:42:34
Kontakt:

Post autor: Pan D. »

Z tego co wiem to górne lagi w totemie też są anodowane :
Upper Tubes 40mm, Low Friction Anodized
Przynajmniej tak wynika ze strony RS'a

Co do totema to szukaj dalej na pewno uda Ci się wyrwać jakąś sztuke w lepszym stanie osobiście wolał bym poczekać i kupic totema solo aira.

edit:

Widze że nie masz jeszcze wybranego amortyzatora skoro przerzucasz się z totema na 888 z 2008r. Jeśli amortyzator ma być do DH od siebie polecę boxxery rocznik 06-09r. cena nie taka straszna a amortyzator sprawdzony i świetnie działający, tylko trzeba pamiętać żeby dobrać odpowiednią sprężynę aby uzyskać oczekiwany SAG dopiero później oczekiwać od amortyzatora sensownej pracy.

Pozdrawiam
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Kolega miał od nowości 66rc i nie zmienił w nim nigdy oleju, a jeździł do końcówki sezonu 2009 (oczywiście nie popieram tego, to tylko przykład, że da się i nic się nie dzieje w marzo)

fbastek Za 1600zł możesz mieć nowe z gwarancją 66rc3 2008. Co prawda nie jest to totem, ale daje radę. Zawsze lepsze nowe, niż 3 letnie.
Tu masz jakieś nagranie, żeby było widać, że się ugina ;)
http://www.pinkbike.com/video/106539/
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

Smoter tylko wiesz, w marzocci 888 itd jest w sumie 0,5 litra oleju (około0,25l na lage) więc ciężko tu o zatrzeć amora poprzez, brak smarowania ::P
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

GgG pisze:Kolega miał od nowości 66rc i nie zmienił w nim nigdy oleju, a jeździł do końcówki sezonu 2009 (oczywiście nie popieram tego, to tylko przykład, że da się i nic się nie dzieje w marzo)
A potem kupujesz takie 66 w super stanie a tu nawet olej nie wymieniany..
SMOTER pisze:Mowie tylko ze RS wymaga od Ciebie ciągłych serwisów itp.
Raz na rok serwis tlumika i co miesiac wymiana oleju w smarowaniu za pomoca speedlube to ciagly serwis? Wspolczucia.

A anody nie ma bo koles mial gdzies serwis i tyle. Jezdzic oczywiscie na tym mozna tylko syf bedzie przez to lapal, i olej moze cieknac.
fbastek
Posty: 86
Rejestracja: 25.02.2010 15:51:32
Kontakt:

Post autor: fbastek »

słuchajcie szukam amora do FR.. ale nie wykluczam 2półki, bo planuję też wyjazdy w góry. pod nosem mam tor zjazdowo-frowy, tak więc 2pólka sprawdzi się. nie ciągnie mnie też za bardzo do częstego serwisowania. a ten totem po prostu mnie zainteresował, bo jest to dośc legendarny amor, a ja w tej chwili jestem bez amora i zostałem na lodzie..
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

A ile masz do wydania? Aktualnie gregorio ma wyprzedaże, można kupić 66rc3 za 1600 jak już wspominałem, tak samo kosztuje 888rcv. Może mieli by jakieś rc3 w dobrej cenie? Powyżej 2tyś kupisz też nowego boxxera race 2010.
SMOTER
Posty: 200
Rejestracja: 27.11.2008 17:25:26
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: SMOTER »

blackdemon
blackdemon pisze:SMOTER napisał:
Mowie tylko ze RS wymaga od Ciebie ciągłych serwisów itp.


Raz na rok serwis tlumika i co miesiac wymiana oleju w smarowaniu za pomoca speedlube to ciagly serwis? Wspolczucia.

A anody nie ma bo koles mial gdzies serwis i tyle. Jezdzic oczywiscie na tym mozna tylko syf bedzie przez to lapal, i olej moze cieknac.
No wlasnie czyli serwis wymagany co miesiac a nie tak jak w mazochu bez awaryjnym raz na rok :)
Giant glory 0 + mavic Ex 729+Hope Pro 2+ Boxx Team 2010
Tylko ja zjeżdżam pod góre
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Za chwile pójdą teksty, że RSy trzeba przed każdą jazdą świeżym olejem zalewać :-|
Nikt z was nie jeździł i nie wie jak dbam, czy dbał i co ile dbał o tego Totema właściciel a już się zaczynają najazdy na całą firmę.
Jakby do każdej błotnistej jeździ wyczyścił lagi i użył Brunoxa Deo przed co drugą-trzecią jazdą i wymienił oleje co pół roku to by mógł nawet i ze 4 lata śmigać na amorze a i tak by anody nie starł. Chyba, że by skrzywił lagi tak, że by w ślizgi nierówno wchodziły albo obtarł lagi o murek czy coś.
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

Prawda jest taka ze jak ktoś lubi dłubać często przy bik'u to dla takiej osoby boxxer to przyjemność + świetna praca,
A co do andoy jak sie dba to sięma :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości