Pomóżcie w wyborze roweru do DH
Pomóżcie w wyborze roweru do DH
Witam jestem nowy na forum itd. itp
Nie wiem czy dobrze podpisalem temat ,jezeli zle to Napiszcie mi jak to ma wygladac.Szukałem podobnego tematu i znalazlem -->>http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57826 ale nie opisuje mojego problemu wiec odrazu mnie nie gańcie za nowy temat.
Ok a teraz do sedna sprawy mam 16 lat 180cm wzrostu 67 kg wagi jezdzilem juz na BMX i HT teraz chce sprobowac sil w DH z rama FULL mam 3300 do wydania.
Najchetniej kupie jakis uzywany rower.
Poradzcie mi co najlepiej wybrac jak znajde jakis rower na allegro to wkleje link czekam równierz na wasze propozycje.
Pozdrawiam...
A tu pierwsze linki:
http://www.allegro.pl/item952053391_gt_ ... dh_fr.html
http://www.allegro.pl/item966825155_san ... er_dh.html
http://www.allegro.pl/item962799051_kon ... warto.html
http://www.allegro.pl/item961941790_moc ... kazja.html
Nie wiem czy dobrze podpisalem temat ,jezeli zle to Napiszcie mi jak to ma wygladac.Szukałem podobnego tematu i znalazlem -->>http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57826 ale nie opisuje mojego problemu wiec odrazu mnie nie gańcie za nowy temat.
Ok a teraz do sedna sprawy mam 16 lat 180cm wzrostu 67 kg wagi jezdzilem juz na BMX i HT teraz chce sprobowac sil w DH z rama FULL mam 3300 do wydania.
Najchetniej kupie jakis uzywany rower.
Poradzcie mi co najlepiej wybrac jak znajde jakis rower na allegro to wkleje link czekam równierz na wasze propozycje.
Pozdrawiam...
A tu pierwsze linki:
http://www.allegro.pl/item952053391_gt_ ... dh_fr.html
http://www.allegro.pl/item966825155_san ... er_dh.html
http://www.allegro.pl/item962799051_kon ... warto.html
http://www.allegro.pl/item961941790_moc ... kazja.html
3000+, czyli ile?
bo jak dużo to możesz zobaczyć na ten:
http://www.allegro.pl/item953954031_spe ... kazja.html

bo jak dużo to możesz zobaczyć na ten:
http://www.allegro.pl/item953954031_spe ... kazja.html

-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Hellraiser - no to złóż mi za taką kasę fajny rower na 4- zawiasowej ramie... Fajny , czyli na lepszych niż najtańsze z możliwych do grawitacji częściach, żadnych Dartmoorów i takich tam wynalazków... Tyle to styknie na raamę amortyzator i może na korbę jakąś porządniejszą...
Bleedx - Celowałbym w tego wylinkowanego BH mimo wszystko. Wykracza poza zakładany budżet, ale zawsze można się potargować, coś tam dołożyć... Z pozostałych rzeczy to GT albo Kona, pozostałe to anachroniczne pasztety z geometrią dla masochistów. GT powinien lepiej pracować, ale będzie znacznie cięższy. Z kolei niektóre roczniki Kony były łamliwe, nie wiem które, musisz podpytać ludzi na tym forum, Kona nigdy nie leżała w kręgu moich zainteresowań. Patrząc po wyposażeniu to akurat Kona wypada zdecydowanie gorzej.
Bleedx - Celowałbym w tego wylinkowanego BH mimo wszystko. Wykracza poza zakładany budżet, ale zawsze można się potargować, coś tam dołożyć... Z pozostałych rzeczy to GT albo Kona, pozostałe to anachroniczne pasztety z geometrią dla masochistów. GT powinien lepiej pracować, ale będzie znacznie cięższy. Z kolei niektóre roczniki Kony były łamliwe, nie wiem które, musisz podpytać ludzi na tym forum, Kona nigdy nie leżała w kręgu moich zainteresowań. Patrząc po wyposażeniu to akurat Kona wypada zdecydowanie gorzej.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
GT wspaniale się prowadzi i ma dobry system amortyzacji, pod warunkiem, że ktoś Ci dorobi wahacz ( o ile go połamiesz ). Ale ogólnie rama jest świetna.
Kona też dobrze się spisuje i jest stabilna bardzo. Pękają modele za główką '07 '08.
A ten San Andreas na Double Widach i Monsterze to jest miazga.
Wujcio Bender niespełniony to złożył.
Kona też dobrze się spisuje i jest stabilna bardzo. Pękają modele za główką '07 '08.
A ten San Andreas na Double Widach i Monsterze to jest miazga.

1. hahaha, no to się uśmiałem. Dobry żart... w rowerze za 3300 nawet się nie otrzesz o części ze średniej półki światowej, więc sorka, ale nie bawi mnie w ogóle tekst o złotym siodełku.B.Z. jak dla Ciebie to nie będzie fajny bo nie będzie siodła selle italia gold
Jest jeszcze coś takiego jak rynek wtórny,
BTW. dlaczego nie Novatec
2. rynek wtórny, na którym połowa sprzętu to zajechane złomy, których eksploatacja mija się z celem. To raz. Dwa, że i tak biorę pod uwagę ceny z rynku wtórnego, bo jeśli chodzi o zjazdową (a nie fun-bikowo-free-ride'ową) maszynę to 3300 styknie ledwo na ramę.
3. Nie Novatec, bo ja nie widzę w nim nic fajnego. Chyba, że za kryterium fajności wystarczy to, ze coś wytrzymuje w DH czy FR, bo tyle to oczywiście oferuje. Ale nic tańszego co by się nadawało do takich zastosowań to nie ma. Jakoś to działa, ale ma chińskie łożyska i trudno znaleźc coś co waży więcej. Przeciętne piasty, które w miarę dają radę no i to wszystko...
Bleedx - DM to raczej słabo do DH. Szczerze to taniej wyjdzie kupić Signa... Może trochę brzydszy, ale geo podobne...
No, wrezczie dwa głosy rozsądku... Naprawdę pogratulować komuś, kto złożyć fulla za 3,3k i nie będzie on szrotem. Mnie mój rower, policzony uczciwie do ostatniej śrubki kosztował nawet ciut więcej. Same najtańsze z sensownych części, amortyzator to 10-letnie RST, rama 6-letnia, nowe były hamulce, cały napęd oprócz tylnej przerzutki i koła, ale przecież nie będę oszczędzał na rzeczach od których zależy bezpieczeństwo lub które podlegają systematycznemu zużyciu. Zresztą wszystko co było nowe to i tak nie wymiata, hamulce BB7, koła Novatec+Blizzard. owszem, mnie ten rower wystarcza, mogę nim łoić, wszystko co trzeba to wytrzymuje no i to mi wystarcza, ale ciężko będzie złożyć coś tańszego, co by było fullem nadającym się do DH, nie wspominając już o tym że ktoś coś napisał o 4 zawiasie... w takim przypadku sama rama to już będzie 1.5k... używana...
Sensowniej jest kupić używany cały rower. Nie będzie on złożony tak jak by się chciało i ZAWSZE będzie wymagał mniejszych lub większych poprawek, ale będzie kompletny. łatwiej też przytargować coś na całym rowerze niż na pojedynczych częściach. Niemniej jednak zawsze jest ryzyko, że trafi się kilka niespodzianek. nie koniecznie związanych z awariami. Może się przecież okazać, że poprzedni właściciel miał zupełnie inną wagę ciała no i trzeba wyskoczyć na dzień dobry z kilkuset zeta na sprężyny. Oczywiście to, że całość moze być zajechana to osobny rozdział. Może nawet nie dawać żadnych objawów
Irion napisał, żeby kupić HT i zmienić ramę. To też trochę dzikie rozwiązanie. Samej ramy Big Hit (najsensowniejsze co można polecić na ograniczony budżet) nie kupisz poniżej 1500 z damperem, nie w momencie, w którym praktycznie zaczyna się sezon. Na HT możnaby przeznaczyć w takim układzie max 2k, za to też się nie kupi nic powalającego. Co innego jak się MA rower HT, wtedy mniej więcej wiadomo w jakim co jest stanie i można jakoś oszacować co wymienić a co zostawić.
Sensowniej jest kupić używany cały rower. Nie będzie on złożony tak jak by się chciało i ZAWSZE będzie wymagał mniejszych lub większych poprawek, ale będzie kompletny. łatwiej też przytargować coś na całym rowerze niż na pojedynczych częściach. Niemniej jednak zawsze jest ryzyko, że trafi się kilka niespodzianek. nie koniecznie związanych z awariami. Może się przecież okazać, że poprzedni właściciel miał zupełnie inną wagę ciała no i trzeba wyskoczyć na dzień dobry z kilkuset zeta na sprężyny. Oczywiście to, że całość moze być zajechana to osobny rozdział. Może nawet nie dawać żadnych objawów
Irion napisał, żeby kupić HT i zmienić ramę. To też trochę dzikie rozwiązanie. Samej ramy Big Hit (najsensowniejsze co można polecić na ograniczony budżet) nie kupisz poniżej 1500 z damperem, nie w momencie, w którym praktycznie zaczyna się sezon. Na HT możnaby przeznaczyć w takim układzie max 2k, za to też się nie kupi nic powalającego. Co innego jak się MA rower HT, wtedy mniej więcej wiadomo w jakim co jest stanie i można jakoś oszacować co wymienić a co zostawić.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 06.08.2007 11:12:25
- Lokalizacja: SLWK\m/
- Kontakt:
Z wlasnych doswiadczen polecam Ci GT, poniewaz to rower mojego kumpla i on bardzo podobnej budowy jest do CIebie (182 cm, 67-68 kg). Praca wysmienita, serwisowany regularnie, kumpel dbal o niego jakby byl ze zlota:) Jak bedziesz chcial do niego namiar to pisz do mnie na priv;] a co do innych ram, to kona jest z tych mocniejszych rocznikow, bo dla mnie wyglada na jakis 2004, ale o samej jej trwalosci nic CI nie powiem. Osobiscie ujezdzam Big Hita Comp 2003 i powiem Ci ze bardzo fajna ramka, ktora spisuje sie po debna bardzo dobrze, a dla mnie znalesc dobry rower to problem (188 cm, 95 kg) wiec tez Ci polecam Specialized'a. Pozdrower;]
Nie patrz po czym jedziesz, tylko jedz-rower przejedzie;]
Merida - to nigdy nie miało dobrej opinii... Ale 1000 zeta to naprawdę mało, można zajechawszy ramę meridy przeszczepić resztę szpejów do ramy BH. Odżałować na jakieś sensowniejsze hamulce, stare sprzedać. Reszta jest w miarę spoko, w sumie nie powinieneś na tym źle wyjść, no, chyba że sprzedawca myśli sprzedać to za więcej niż stoi teraz...
Big Hit - z tego co widzę damper na dzień dobry do wymiany. Oprócz tego, że to Swinger to jest za długi i psuje geometrię. Reszta moze być. Mozna się czepiać tego Jurka, ale na dobry początek jak najbardziej może być. To chyba najsensowniejsza z dotychczasowych ofert.
Big Hit - z tego co widzę damper na dzień dobry do wymiany. Oprócz tego, że to Swinger to jest za długi i psuje geometrię. Reszta moze być. Mozna się czepiać tego Jurka, ale na dobry początek jak najbardziej może być. To chyba najsensowniejsza z dotychczasowych ofert.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość