Opony 42a

MG
Posty: 107
Rejestracja: 01.06.2009 21:06:38
Kontakt:

Post autor: MG »

Fujibiker rozumiem że dla Ciebie ważniejsze jest to żeby dobre rowki w ziemi robiła przy hamowaniu niż to żeby sie trzymała podczas skręcania. No cóż. Bywa. Co do 2ply na przodzie - nigdy snejka na przodzie nie miałem i nie widze potrzeby ładowania kloca gdy nie jest potrzebny.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

MG cholera stary ale nie chodzi o sneaka, przeczytaj co napisałem. 1ply przy niskim cisnieniu pływa na boki.
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Fujibiker Powiedz mi jaki jest sens wsadzać oponę do tyłu, która jest stworzona to skręcania a nie do hamowania?
Zadaj to pytanie Hill-owi. Co prawda jemu właśnie chodzi żeby mniej go hamowało ale swoje + ma.
Ja był brał na sucho dwa Miniony DH 2ply 42a front 2,5, 2.35 też da rade.
Na błoto niestety Ci nie doradzę, ale jak chcesz maksymalnie zmniejszyć koszty to Kenda Knarly- ale nie miałem do czynienia więc nie mówię, że jest dobra ani zła.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
sebonk
Posty: 1209
Rejestracja: 06.06.2005 00:55:02
Lokalizacja: kstaw
Kontakt:

Post autor: sebonk »

Spaced 30-32 psi przodu to jakies 2.1 - 2.2 bar, wiec przy takim cisnieniu oponka 1 ply raczej nie powinna zbytnio latac na boki.... ja jezdze na 1.8 z przodu i nie narzekam... wplyw na to ma pewnie tez moja dosc niska waga....
Miodożer.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

sebonk 30-32psi podałem dla ciezszych. Ja jezdze na 16-18psi z przodu. A co do latania to zbytnio moze nie ale nawet małe pływanie jest cholernie irytujące.
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Uniwersalna opona na której pojedziesz po suchym, jak i nie najgorzej po mokrym, to Intense Intruder 2.35.

Taka fajna opcja dla leniwych.. Oczywiście taki półśrodek, ale...

Co do minionów front.. By mieć ją a tyle, to raczej trzeba mieć dobrą technikę, czyli po prostu mało hamować.. Jakoś do HT nie widzę sensu.. Wiecznie skaczący tył, może poważnie ograniczać hamowanie na tej oponie.. Minion R, lub HighR
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
MG
Posty: 107
Rejestracja: 01.06.2009 21:06:38
Kontakt:

Post autor: MG »

Spaced Ja mam 1PLY z przodu, jeżdże na jakiś 1.5-1.7 Bara i nie narzekam na uciekanie opony na boki. Fakt, możliwe że przy niektórych (np. Continental) pływa ale ja tam nie mam z tym problemu. Można kupić te 2PLY jak już sie bardzo chce, ale przynajmniej dla mnie nie ma wielkiej różnicy :wink:
ArthurGreen Mam miniona właśnie w HT i nie narzekam na skaczący tył czy przumus ograniczenia hamowania. Hamuje ile mi sie podoba, nic mi nie skacze, nie ucieka. IMO działa ogólnie lepiej niż HR.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

ArthurGreen bo trzeba puscic te heble, a nie hamowac ;) A tak powaznie to poza moze scianka na karpiu na zarze jakos mnie dhf na tyle nie bolal strasznie.
KilofeQ
Posty: 236
Rejestracja: 11.04.2008 18:47:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KilofeQ »

To ja rowniez podlacze sie do tematu. W najblizszym czasie planuje zakup oponek przod i tyl. Tutaj nasuwa sie wiele pytan i dylematow, dlatego tez postanowilem poradzic sie doswiadczonych riderow. Dopiero zaczynam swoja przygode z lekkim DH i potrzebuje jakiejs uniwersalnej oponki (zeby dalo sie jezdzic w kazdych warunkach, oczywiscie jakies bardzo mokre podloze odpada) Zastanawialem sie nad Minionami DHF lub tez Intense Intruder, ktora z tych oponek bedzie lepsza (bardziej uniwersalna)? Mam rowniez dylamat nad doborem mieszanki (potrzebuje zeby przetrwaly sezon moze troche wiecej) i rozmiaru. Myslalem nad mieszanka 42A (w minionach) i rozmiarach 2.5 - przod i 2.35 - tyl. Czy taka konfiguracja bedzie w porzadku? Prosze o wszelkie rady i spostrzezenia. Z gory dzieki
PozdR :)
Fujibiker
Posty: 776
Rejestracja: 03.05.2006 20:40:49
Lokalizacja: Dębowiec
Kontakt:

Post autor: Fujibiker »

MG pisze:rozumiem że dla Ciebie ważniejsze jest to żeby dobre rowki w ziemi robiła przy hamowaniu niż to żeby sie trzymała podczas skręcania.
Nic takiego nie napisałem ani nic takiego nie miałem na myśli. Po prostu wydaje mi się, że opona która przez FACHOWCÓW jest stworzona na przód ma być na przód a opona na tył na tył i tyle ;)
szymon102 pisze:Zadaj to pytanie Hill-owi. Co prawda jemu właśnie chodzi żeby mniej go hamowało ale swoje + ma.
Nie porównuj techniki jazdy przeciętnego ridera do najlepszego na świecie... Sądzę, że czołowi zawodnicy robią takie "wałki" z oponami, które nam się nawet nie śnią i o tym nie wiemy.

ArthurGreen pisze:Co do minionów front.. By mieć ją a tyle, to raczej trzeba mieć dobrą technikę, czyli po prostu mało hamować.. Jakoś do HT nie widzę sensu.. Wiecznie skaczący tył, może poważnie ograniczać hamowanie na tej oponie.. Minion R, lub HighR
To chciałem powiedzieć przez mojego wcześniejszego posta.
http://www.team.hadronsport.com/
MG
Posty: 107
Rejestracja: 01.06.2009 21:06:38
Kontakt:

Post autor: MG »

Fujibiker tak tylko że nie zawsze fachowcy mają racje. Wielu ludzi stosuje Miniona F na tyle i o wiele lepiej się jeździ niż z minionem R dlatego nie mów że takie rozwiązanie jest bez sensu :]
kosq3
Posty: 202
Rejestracja: 13.09.2007 15:12:31
Lokalizacja: Brzeszcze
Kontakt:

Post autor: kosq3 »

W większości sklepów na necie jest taki opis dla miniona fronta"
"ble ble ble.... Opona ta może być używana na przednią i tylną oponę lub tylko na przednią w zestawie z oponą Minion DHR."

Sam miałem miniona 40a rear na tyle przez jeden sezon teraz mam fronta 42a (obie 2.35). No ale jeżdże na HT :D więc prawie nie czuje różnicy w hamowaniu, jedynie na zablokowanym kole z tyłu jest ona większa, no bo wiadomo klocki są inaczej ułożone.
Fujibiker
Posty: 776
Rejestracja: 03.05.2006 20:40:49
Lokalizacja: Dębowiec
Kontakt:

Post autor: Fujibiker »

MG Napisałem wydaje mi się ;) Pozwolę sobie zacytować Periniego " HR spasuje ci na każdą trasę, minion nie" To jest sedno :)
http://www.team.hadronsport.com/
B_O_Y
Posty: 249
Rejestracja: 08.02.2005 23:09:22
Lokalizacja: Stargard Szcz
Kontakt:

Post autor: B_O_Y »

Moje typy to
na suche MINION DHF 42A 2-ply x2szt
na błoto WetScream 42A 2-ply x2szt
diabeł
Posty: 233
Rejestracja: 20.02.2005 17:02:10
Lokalizacja: Totalbikes
Kontakt:

Post autor: diabeł »

Ja używam przednie miniony 2,5 42a tył, 40 przód i uważam że są świetne. Dość uniwersalny komplet i dość trwały. Klocki boczne mają dłuższą żywotność niż w high rollerach.
inne fajne gumy, choć nie wiem jak z dostępnością w PL, to specialized chunder - podobna do HR ale na pewno wolniej się ściera
Na błoto wet scream lub intense intruder - ale tu uważać trzeba na pękające dziwnie ścianki, wiec raczej maxxis górą
http://www.totalbikes.pl -Profesjonalne Obozy Rowerowe
http://www.urgebike.pl -kaski Urge
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

pozwole sobie odswiezyc temat

jaki rozmiar wetscreama 42a 2 ply wybrac ?
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

ja się zastanawiałem nad 2,2, ale jak je obejrzałem i przymierzyłem do obręczy to zrezygnowałem, strasznie malutka ta opona, realnie to jakieś 2.0-2.1.
Na mtx39 balon bym sporo szerszy od bieżnika i układała się beznadziejnie, na mtx33 niewiele lepiej. Więc ja polecam 2.5, przy okazji ta ma większe klocki
B_O_Y
Posty: 249
Rejestracja: 08.02.2005 23:09:22
Lokalizacja: Stargard Szcz
Kontakt:

Post autor: B_O_Y »

Witam a ja bym zaproponował na Suche mało znane oponki Ardent opona bardzo podobna do Miniona dhf wystepuje w rozmiarze 26x2,40 2-plu guma 42A sam mam zamiar ja w tym roku założyć co do mokrego to niema jak wetScream i tu też pozwolę sobie zaoferować nową i mało znaną oponę Schwalbe DirtyDan wiecej info na www.MaxxOponyRowerowe.pl
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

ile ludzi tyle opinii, niektórych co najmniej dziwnym w moim mniemaniu...

high rollera miałem z tyłu raz, 40a, poszedł moment, minion trzymał dłużej

rollery stosowałbym raczej na suche/wypłaszczone nawierzchnie jak myslenice gdy długo tam nie pada.... ziemia kamień

miniony na cos w co beda sie mogly wgryźć, ściułka, mokrawa ziemia, no ale ogólnie jak juz zostało powiedziane sa one dość podobne, wiec jak kto woli

Jeśli chodzi o rozmiarówke, to dla jednych 2,5 to kloc, a dla mnie 2,35 to siki komara, w agresywnym terenie miałyby one za niski profil i na kamieniach czy dobiciach łatwo juz wtedy o dziure, pomimo że maja 2ply które wcale przed snakiem w 100% nie chroni, o czym swiadcza moje detki po jednym sezonie....zarówno te z przodu jak i z tyłu

cisnienie poniźej 1 bara może i da zwiększyenie przyczepności, ale kosztem wywijającej sie opony, oporów i dobić, lepiej dobrze ustawić zawieszenie

na błoto jestem zwolennikiem węższych opon, ale widze że czesc osób jeżdzi także na 2,5 wiec jak kto chce, ale jeśli chodzi o wety 2,2 to w mtx33 to układaja się dobrze, nigdy według mnie nawet dziwnie to nie wyglądało
http://dhcyc.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość