Opony 42a
Fujibiker Powiedz mi jaki jest sens wsadzać oponę do tyłu, która jest stworzona to skręcania a nie do hamowania?
Zadaj to pytanie Hill-owi. Co prawda jemu właśnie chodzi żeby mniej go hamowało ale swoje + ma.
Ja był brał na sucho dwa Miniony DH 2ply 42a front 2,5, 2.35 też da rade.
Na błoto niestety Ci nie doradzę, ale jak chcesz maksymalnie zmniejszyć koszty to Kenda Knarly- ale nie miałem do czynienia więc nie mówię, że jest dobra ani zła.
Zadaj to pytanie Hill-owi. Co prawda jemu właśnie chodzi żeby mniej go hamowało ale swoje + ma.
Ja był brał na sucho dwa Miniony DH 2ply 42a front 2,5, 2.35 też da rade.
Na błoto niestety Ci nie doradzę, ale jak chcesz maksymalnie zmniejszyć koszty to Kenda Knarly- ale nie miałem do czynienia więc nie mówię, że jest dobra ani zła.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Uniwersalna opona na której pojedziesz po suchym, jak i nie najgorzej po mokrym, to Intense Intruder 2.35.
Taka fajna opcja dla leniwych.. Oczywiście taki półśrodek, ale...
Co do minionów front.. By mieć ją a tyle, to raczej trzeba mieć dobrą technikę, czyli po prostu mało hamować.. Jakoś do HT nie widzę sensu.. Wiecznie skaczący tył, może poważnie ograniczać hamowanie na tej oponie.. Minion R, lub HighR
Taka fajna opcja dla leniwych.. Oczywiście taki półśrodek, ale...
Co do minionów front.. By mieć ją a tyle, to raczej trzeba mieć dobrą technikę, czyli po prostu mało hamować.. Jakoś do HT nie widzę sensu.. Wiecznie skaczący tył, może poważnie ograniczać hamowanie na tej oponie.. Minion R, lub HighR
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced Ja mam 1PLY z przodu, jeżdże na jakiś 1.5-1.7 Bara i nie narzekam na uciekanie opony na boki. Fakt, możliwe że przy niektórych (np. Continental) pływa ale ja tam nie mam z tym problemu. Można kupić te 2PLY jak już sie bardzo chce, ale przynajmniej dla mnie nie ma wielkiej różnicy
ArthurGreen Mam miniona właśnie w HT i nie narzekam na skaczący tył czy przumus ograniczenia hamowania. Hamuje ile mi sie podoba, nic mi nie skacze, nie ucieka. IMO działa ogólnie lepiej niż HR.

ArthurGreen Mam miniona właśnie w HT i nie narzekam na skaczący tył czy przumus ograniczenia hamowania. Hamuje ile mi sie podoba, nic mi nie skacze, nie ucieka. IMO działa ogólnie lepiej niż HR.
To ja rowniez podlacze sie do tematu. W najblizszym czasie planuje zakup oponek przod i tyl. Tutaj nasuwa sie wiele pytan i dylematow, dlatego tez postanowilem poradzic sie doswiadczonych riderow. Dopiero zaczynam swoja przygode z lekkim DH i potrzebuje jakiejs uniwersalnej oponki (zeby dalo sie jezdzic w kazdych warunkach, oczywiscie jakies bardzo mokre podloze odpada) Zastanawialem sie nad Minionami DHF lub tez Intense Intruder, ktora z tych oponek bedzie lepsza (bardziej uniwersalna)? Mam rowniez dylamat nad doborem mieszanki (potrzebuje zeby przetrwaly sezon moze troche wiecej) i rozmiaru. Myslalem nad mieszanka 42A (w minionach) i rozmiarach 2.5 - przod i 2.35 - tyl. Czy taka konfiguracja bedzie w porzadku? Prosze o wszelkie rady i spostrzezenia. Z gory dzieki
PozdR
PozdR

Nic takiego nie napisałem ani nic takiego nie miałem na myśli. Po prostu wydaje mi się, że opona która przez FACHOWCÓW jest stworzona na przód ma być na przód a opona na tył na tył i tyleMG pisze:rozumiem że dla Ciebie ważniejsze jest to żeby dobre rowki w ziemi robiła przy hamowaniu niż to żeby sie trzymała podczas skręcania.

Nie porównuj techniki jazdy przeciętnego ridera do najlepszego na świecie... Sądzę, że czołowi zawodnicy robią takie "wałki" z oponami, które nam się nawet nie śnią i o tym nie wiemy.szymon102 pisze:Zadaj to pytanie Hill-owi. Co prawda jemu właśnie chodzi żeby mniej go hamowało ale swoje + ma.
To chciałem powiedzieć przez mojego wcześniejszego posta.ArthurGreen pisze:Co do minionów front.. By mieć ją a tyle, to raczej trzeba mieć dobrą technikę, czyli po prostu mało hamować.. Jakoś do HT nie widzę sensu.. Wiecznie skaczący tył, może poważnie ograniczać hamowanie na tej oponie.. Minion R, lub HighR
http://www.team.hadronsport.com/
W większości sklepów na necie jest taki opis dla miniona fronta"
"ble ble ble.... Opona ta może być używana na przednią i tylną oponę lub tylko na przednią w zestawie z oponą Minion DHR."
Sam miałem miniona 40a rear na tyle przez jeden sezon teraz mam fronta 42a (obie 2.35). No ale jeżdże na HT
więc prawie nie czuje różnicy w hamowaniu, jedynie na zablokowanym kole z tyłu jest ona większa, no bo wiadomo klocki są inaczej ułożone.
"ble ble ble.... Opona ta może być używana na przednią i tylną oponę lub tylko na przednią w zestawie z oponą Minion DHR."
Sam miałem miniona 40a rear na tyle przez jeden sezon teraz mam fronta 42a (obie 2.35). No ale jeżdże na HT

Ja używam przednie miniony 2,5 42a tył, 40 przód i uważam że są świetne. Dość uniwersalny komplet i dość trwały. Klocki boczne mają dłuższą żywotność niż w high rollerach.
inne fajne gumy, choć nie wiem jak z dostępnością w PL, to specialized chunder - podobna do HR ale na pewno wolniej się ściera
Na błoto wet scream lub intense intruder - ale tu uważać trzeba na pękające dziwnie ścianki, wiec raczej maxxis górą
inne fajne gumy, choć nie wiem jak z dostępnością w PL, to specialized chunder - podobna do HR ale na pewno wolniej się ściera
Na błoto wet scream lub intense intruder - ale tu uważać trzeba na pękające dziwnie ścianki, wiec raczej maxxis górą
http://www.totalbikes.pl -Profesjonalne Obozy Rowerowe
http://www.urgebike.pl -kaski Urge
http://www.urgebike.pl -kaski Urge
ja się zastanawiałem nad 2,2, ale jak je obejrzałem i przymierzyłem do obręczy to zrezygnowałem, strasznie malutka ta opona, realnie to jakieś 2.0-2.1.
Na mtx39 balon bym sporo szerszy od bieżnika i układała się beznadziejnie, na mtx33 niewiele lepiej. Więc ja polecam 2.5, przy okazji ta ma większe klocki
Na mtx39 balon bym sporo szerszy od bieżnika i układała się beznadziejnie, na mtx33 niewiele lepiej. Więc ja polecam 2.5, przy okazji ta ma większe klocki
Witam a ja bym zaproponował na Suche mało znane oponki Ardent opona bardzo podobna do Miniona dhf wystepuje w rozmiarze 26x2,40 2-plu guma 42A sam mam zamiar ja w tym roku założyć co do mokrego to niema jak wetScream i tu też pozwolę sobie zaoferować nową i mało znaną oponę Schwalbe DirtyDan wiecej info na www.MaxxOponyRowerowe.pl
ile ludzi tyle opinii, niektórych co najmniej dziwnym w moim mniemaniu...
high rollera miałem z tyłu raz, 40a, poszedł moment, minion trzymał dłużej
rollery stosowałbym raczej na suche/wypłaszczone nawierzchnie jak myslenice gdy długo tam nie pada.... ziemia kamień
miniony na cos w co beda sie mogly wgryźć, ściułka, mokrawa ziemia, no ale ogólnie jak juz zostało powiedziane sa one dość podobne, wiec jak kto woli
Jeśli chodzi o rozmiarówke, to dla jednych 2,5 to kloc, a dla mnie 2,35 to siki komara, w agresywnym terenie miałyby one za niski profil i na kamieniach czy dobiciach łatwo juz wtedy o dziure, pomimo że maja 2ply które wcale przed snakiem w 100% nie chroni, o czym swiadcza moje detki po jednym sezonie....zarówno te z przodu jak i z tyłu
cisnienie poniźej 1 bara może i da zwiększyenie przyczepności, ale kosztem wywijającej sie opony, oporów i dobić, lepiej dobrze ustawić zawieszenie
na błoto jestem zwolennikiem węższych opon, ale widze że czesc osób jeżdzi także na 2,5 wiec jak kto chce, ale jeśli chodzi o wety 2,2 to w mtx33 to układaja się dobrze, nigdy według mnie nawet dziwnie to nie wyglądało
high rollera miałem z tyłu raz, 40a, poszedł moment, minion trzymał dłużej
rollery stosowałbym raczej na suche/wypłaszczone nawierzchnie jak myslenice gdy długo tam nie pada.... ziemia kamień
miniony na cos w co beda sie mogly wgryźć, ściułka, mokrawa ziemia, no ale ogólnie jak juz zostało powiedziane sa one dość podobne, wiec jak kto woli
Jeśli chodzi o rozmiarówke, to dla jednych 2,5 to kloc, a dla mnie 2,35 to siki komara, w agresywnym terenie miałyby one za niski profil i na kamieniach czy dobiciach łatwo juz wtedy o dziure, pomimo że maja 2ply które wcale przed snakiem w 100% nie chroni, o czym swiadcza moje detki po jednym sezonie....zarówno te z przodu jak i z tyłu
cisnienie poniźej 1 bara może i da zwiększyenie przyczepności, ale kosztem wywijającej sie opony, oporów i dobić, lepiej dobrze ustawić zawieszenie
na błoto jestem zwolennikiem węższych opon, ale widze że czesc osób jeżdzi także na 2,5 wiec jak kto chce, ale jeśli chodzi o wety 2,2 to w mtx33 to układaja się dobrze, nigdy według mnie nawet dziwnie to nie wyglądało
http://dhcyc.pinkbike.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość