[Benek88] - Specialized BigHit I (2009)+Marzocchi Z1
[Benek88] - Specialized BigHit I (2009)+Marzocchi Z1
Rama: Specialized FSR M4-aluminum 17”
Widelec: Marzocchi Z1 Sport, 160mm-travel
Damper: Fox Vanilla R, 170mm-travel
Kierownica: Specialized DH riser
Mostek: Specialized Aggro stem, 35mm extension, OS 31.8, 4-bolt, forged
Gripy: Specialized lock-on
Barendy:
Stery: Tank FX, 1-1/8" threadless,
Siodło: Specialized Aggro
Sztyca: 6061 butted alloy, two bolt no offset, 30.9mm
Zacisk: Alloy collar with QR, 34.9mm clamp ID
Korby: TruVativ Ruktion
Support: Truvativ Howitzer XR
Zębatka: 34T w/SBC chainguide
Łańcuch: KMC X8 w/ reuseable Missing Link
Pedały: Specialized Lo-Pro aluminum
Napinacz: Slider Dartmoor
Przerzutki: SRAM X-7, 9-speed, short cage
Manetki: SRAM X5 trigger
Kaseta: SRAM, 8-speed: 11-32
Koło przód:
Obręcz: Specialized P-Disc, 32mm, 36h
Szprychy: 14g stainless
Piasta: Hi-Lo disc, 20mm thru-axle, 36h
Opona: Specialized Clutch SX 26x2.3"
Dętka: Schraeder valve
Koło tył:
Obręcz: Specialized P-Disc, 32mm, 36h
Szprychy: 14g stainless
Piasta: Disc, Bolt-on, 135mm, , 36h
Opona: Specialized Clutch SX 26x2.3"
Dętka: Schraeder valve
Hamulec przód: Avid Juicy 3 full hydraulic, metallic brake pads, 203mm rotor
Hamulec tył: Avid Juicy 3 full hydraulic, metallic brake pads, 185mm rotor
Klamki: Avid Juicy 3 Hydraulic
Wszystko jest na polskiej stronce: http://www.specializedbike.com/pl/pl/bc ... emId=10698
Dokupiłem jeszcze opony MAXXIS DH 26 x 2,7 (zmienię po sezonie)
Co o tym myślicie? Mam go od niedawna ale na razie jestem bardzo zadowolony. Planuje jakieś lepsze hamulce i lepszy widelec, może coś doradzicie?
Widelec: Marzocchi Z1 Sport, 160mm-travel
Damper: Fox Vanilla R, 170mm-travel
Kierownica: Specialized DH riser
Mostek: Specialized Aggro stem, 35mm extension, OS 31.8, 4-bolt, forged
Gripy: Specialized lock-on
Barendy:
Stery: Tank FX, 1-1/8" threadless,
Siodło: Specialized Aggro
Sztyca: 6061 butted alloy, two bolt no offset, 30.9mm
Zacisk: Alloy collar with QR, 34.9mm clamp ID
Korby: TruVativ Ruktion
Support: Truvativ Howitzer XR
Zębatka: 34T w/SBC chainguide
Łańcuch: KMC X8 w/ reuseable Missing Link
Pedały: Specialized Lo-Pro aluminum
Napinacz: Slider Dartmoor
Przerzutki: SRAM X-7, 9-speed, short cage
Manetki: SRAM X5 trigger
Kaseta: SRAM, 8-speed: 11-32
Koło przód:
Obręcz: Specialized P-Disc, 32mm, 36h
Szprychy: 14g stainless
Piasta: Hi-Lo disc, 20mm thru-axle, 36h
Opona: Specialized Clutch SX 26x2.3"
Dętka: Schraeder valve
Koło tył:
Obręcz: Specialized P-Disc, 32mm, 36h
Szprychy: 14g stainless
Piasta: Disc, Bolt-on, 135mm, , 36h
Opona: Specialized Clutch SX 26x2.3"
Dętka: Schraeder valve
Hamulec przód: Avid Juicy 3 full hydraulic, metallic brake pads, 203mm rotor
Hamulec tył: Avid Juicy 3 full hydraulic, metallic brake pads, 185mm rotor
Klamki: Avid Juicy 3 Hydraulic
Wszystko jest na polskiej stronce: http://www.specializedbike.com/pl/pl/bc ... emId=10698
Dokupiłem jeszcze opony MAXXIS DH 26 x 2,7 (zmienię po sezonie)
Co o tym myślicie? Mam go od niedawna ale na razie jestem bardzo zadowolony. Planuje jakieś lepsze hamulce i lepszy widelec, może coś doradzicie?
- Załączniki
-
- a1.jpg (423.7 KiB) Przejrzano 2264 razy
-
- A.jpg (399.54 KiB) Przejrzano 2266 razy
bardzo fajne te nowe Bh, nizszy przekrok, lepsza geo, ramka przy tym wygląda na lekka i kompaktową. Jeśli środki pozwolą to zmień widel ( ja bym proponowal boxxera lub 888), damper na np DHX bo jest duza roznica w pracy. No i hamulce obowiązkowo, korba SLX też była by godnym upgradem.
Super sprzet do DH/FR bedzie po takim tuningu.
Super sprzet do DH/FR bedzie po takim tuningu.
-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
nie mogłem się na początku przekonać do tych nowych "pogiętych" big hitów ale po zobaczeniu kilku z 2-półkami pomału zmieniam zdanie
Z nowymi boxxerami wyglądają super (ten np. http://www.pinkbike.com/photo/4689195/ )Z tym foxem 40 co pisałeś pewnie też by dawał radę:)
ps. nie szoruje ta sakwa po oponie przy ugięciu wahacza?

Z nowymi boxxerami wyglądają super (ten np. http://www.pinkbike.com/photo/4689195/ )Z tym foxem 40 co pisałeś pewnie też by dawał radę:)
ps. nie szoruje ta sakwa po oponie przy ugięciu wahacza?

http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jak dla mnie napinacz do wymiany. niestety miałem z nim pewien problem, otóż prowadnica mi się pogięła i śruba odpadła po krótkim zjeździe ze schodów. poza tym nie jest wcale taki leciutki.
w planach mam teraz kupienie E13 ls1, jest niewiele droższy od Dartmoora Tracko (2010), ale też trochę cięższy. nie mam jeszcze pewności, co do Tracko, a wiadomo, że E13 jest niezawodną firmą
pomyśl też nad tym 
do tego myślę, że możesz zmienić zębatkę na taką, która ma większą ilość ząbków.
siodło na jakieś proeloracingowe (czyt. deseczka
), damper na jakiś inny, podobnie amortyzator, bo z tego co widzę to z1 są dość niskie, a BH lubią wyższe amorki 
Ciebie, podobnie jak i mnie czeka też zapewne zmiana korby na jakąś lżejszą
tyle ode mnie, pozdrower
w planach mam teraz kupienie E13 ls1, jest niewiele droższy od Dartmoora Tracko (2010), ale też trochę cięższy. nie mam jeszcze pewności, co do Tracko, a wiadomo, że E13 jest niezawodną firmą


do tego myślę, że możesz zmienić zębatkę na taką, która ma większą ilość ząbków.
siodło na jakieś proeloracingowe (czyt. deseczka


Ciebie, podobnie jak i mnie czeka też zapewne zmiana korby na jakąś lżejszą

tyle ode mnie, pozdrower
gg: 5838449
borczu nie każemy tylko sugerujemy;) a przecież nie ma co wymieniać wszystkiego od razu... tylko tak pomału w przyszłości.
GabryH mnie przekonał ten: http://www.pinkbike.com/photo/4709808/
A te nowe bh mają jednak parę zalet - chociażby to, że wreszcie można mieć długą sztycę, a to się może bardzo przydać na dojazdach i nie tylko:)
GabryH mnie przekonał ten: http://www.pinkbike.com/photo/4709808/

A te nowe bh mają jednak parę zalet - chociażby to, że wreszcie można mieć długą sztycę, a to się może bardzo przydać na dojazdach i nie tylko:)
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Benek88 ja od siebie mogę polecić elixira r. bardzo fajny hamulec. świetna modulacja. siła jest coś pomiędzy j7 a code. jeżdżę z tarczami 185 (p/t) i sprawują się dobrze. ważę 65 kg, ok. 70 kg w całym ubraniu. nie są bardzo drogie (moim zdaniem) i dodatkowo są leciutkie.
Co do Strokerów nie mam zdania, bo nigdy nie użytkowałem.
pozdrawiam
Co do Strokerów nie mam zdania, bo nigdy nie użytkowałem.
pozdrawiam
gg: 5838449
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 24.03.2009 21:49:07
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kurcze, fajne te nowe Big Hity, choć na początku wydawały mi się szpetne
Ale fajny amor (Boxxer/Totem) i damper (DHX 4/5) to w nich podstawa - mając 3k na upgrade na pewno zacząłbym od tego, a potem pomyślałbym o hamulcach (oba na raz albo najpierw przedni - bez sensu zaczynać od tylnego).
A tymczasem możesz też zainwestować w lepsze klocki do Juicy - to główna różnica w stosunku do Juicy 5, które są dużo bardziej zdatne do jazdy grawitacyjnej
EDIT: Podnieś sobie siodełko... Po rozmiarze ramy wnioskuję, że nie jesteś kurduplem, a rower to nie streetówka, żeby siodło było wbite do oporu... Na początek ustaw sobie ciut powyżej kolan, żeby dobrze pasowało do ud w zakrętach, potem eksperymentuj jak Ci wygodniej.

A tymczasem możesz też zainwestować w lepsze klocki do Juicy - to główna różnica w stosunku do Juicy 5, które są dużo bardziej zdatne do jazdy grawitacyjnej

EDIT: Podnieś sobie siodełko... Po rozmiarze ramy wnioskuję, że nie jesteś kurduplem, a rower to nie streetówka, żeby siodło było wbite do oporu... Na początek ustaw sobie ciut powyżej kolan, żeby dobrze pasowało do ud w zakrętach, potem eksperymentuj jak Ci wygodniej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość